Şimdi Ara

ÖSYM nasıl kabul ediyor bu olayı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
7
Favori
3.552
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
27 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Başlıktaki soru bana çok sık soruluyor. ÖSYM bilimi referans alır. Ne MEB kitabında yazanı uygular ne de elinizdeki bir kitaptaki bilgiyi.

    Peki nedir bu bilim? Bu kadar uzakta olduğumuz bir şey mi? Aslında değil. Lise düzeyindeki Türkçe kaynaklar pek vasat oldukları için ÖSYM’nin dönüp bakacağını bile aklınızın ucundan geçirmeyin. ÖSYM sadece MEB kitaplarına, “bu öğrencilere ne öğretiliyor?” diye bakıyordur. Müfredatın kapsamını belirlemek için bu da. Ya da soracağı güzel bir sorunun sınırlarını nerede tutacağını belirlemek için.
    http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/index.html bu sitede bile ihtiyacımız olandan çok çok fazlası var. Bilimsel olarak referans alınabilir. Üniversitelerde okutulan temel fizik kitapları -ki bunlar birbirinin neredeyse tamamen aynısıdır- referans alınabilir. İngilizce kaynakları okumak zorundasınız demiyorum asla.

    Burada ya da başka bir yerde sorun sorunuzu zaten ben elimden geldiğince cevaplıyorum.

    Geçenlerde serap olayını anlattım. Altında bir sürü “sınavda çıkarsa ne yapıyoruz?” sorusu vardı. Ben de onu anlatıyorum işte 😊 Sınavda çıkarsa doğru olanı yapın diye.

    Özetin özeti, sınavda çıkarsa ne mi yapıyoruz? Doğrusunu. Bu kadar.

    MEB kazanım kavrama testlerinde neredeyse 5 tane doğru adezyon kohezyon sorusu yok. Sınavda MEB testindeki ya da kitabındaki gibi mi yapalım diye soru sormayın ne olur 😊







  • Hocam bence yanlış düşünüyorsunuz.
    Bana okulda hocamın öğrettiği her bilgiye ya doğru değilse diye mi yaklaşmalıyım yani
    Her öğrendiğimden kuşku mu duymalıyım ?
    Meb kitabında böyle yazıyor ama doğrusu böyle olmayabilir diye her bilgiyi araştırmalı ve meb kitabına tersse öğrendiklerim,onu mu kabul etmeliyim yani ? Bu risk değil de nedir ?
    Bana öğretilen ne ise sınavda da karşıma çıktığında onu işaretlerim.

    Ayrıca her bilginin doğrusunu araştırmaya kalkmak her dersten,her konudan,böyle stresli ve dar zamanda ne kadar zaman alır düşünemiyorum.
    Serap olayıyla ilgili videonuzu izledim.Meb kitabında açık açık tam yansıma yazıyor.Doğru olmadığını 20 dakika açıklamışsınız evet ama sizin videonuzu izleyemeyenler ve meb kitabından çalışmış olanlar ne yapacak sınavda çıkarsa ?

    Sınavda çıkınca tam yansıma işaretleyince yanlış çıkarsa,milyonlarca öğrenci demeyecek mi meb kitabında tam yansıma yazıyor.Sadece merak edip araştırmak mı o neti getirecek olan bize ?
    Sadece fizik dersimiz de yok.Sayenizde öğrendik serap olayının gerçeğini ama o zaman dediğinize göre her dersten her konuya kuşkuyla yaklaşmalıyız .Biyolojide,kimyada kim bilir haberimiz olmayan neler neler vardır o zaman.
    Ayrıca yanlış olabilecek bilgileri öğrenci halimle nasıl seçebilirim ben ?

    2.5 milyon kişinin sorumlusunuz dendiği kitapların tersine gitmek bana pek doğru gelmiyor.Sınavda çıkınca tam yansıma değildir derseniz yanlış çıkınca çok üzülürsünüz benden söylemesi.Aslında tam yansıma değil diyerek doğrusunu açıklarsanız,alacağınız cevap meb kitabında böyle yazıyor olacaktır.Olur da sizin dediğiniz gibi ösym doğru cevabı tam yansıma değildir sayarsa,meb kitabında böyle yazıyor biz nereden bilelim diye itiraz etme hakkınız olur en azından ve ilk duruma göre haklı çıkma olasılığınız da daha yüksek olur bence.




    @ertansinansahin
    Çift yarık deneyindeki bu azalma gözle görülmeyen bir şey değil :) 5-10 saçaktan sonrası tamamen karanlık oluyor neredeyse. Bariz bir şekilde MEB kitabında hata var bu konuda. Hatta bu yüzden ÖSYM'nin buraya girmeyeceğini düşünüyorum. Kaldı ki bu bilgi o kadar ezber ve gereksiz bir bilgi ki... İhmallerle ilgili olaylar bilimin bir parçası. İdeal gaz diye anlatılan konu zaten doğru anlatılıyor. Onunla ilgili bir sorun yok.

    Diğer yazılanlar için de şunu demeliyim. ÖSYM ile MEB farklı kurumlardır. MEB kitabındaki sıkıntılı yerleri ÖSYM eşelemeyi tercih etmeyecektir. Ben sadece "sınavda çıkarsa ne diyeceğiz?" sorusuna basit bir cevap verdim. MEB matematik kitabında 0 üzeri 0 eşittir 0 yazsa bile ÖSYM bunu öyle kabul etmez, edemez.

    Sürtünmesiz eğik düzlemde serbest bırakılan bir silindirin dönerek aşağı indiğine dair hatalar var kitapta. Kimse bunu böyle kabul edemez.

    Tarih dersiyle fizik ve matematiği asla aynı kefeye koyamayız bu konuda. Bunun da altını çizmeliyim.
  • Çok haklısınız hocam.
    Aynısı çift yarıkta girişim olayı için de geçerli meb kitabında aydınlık saçakların aydınlanma şiddetleri eşit diye geçiyor fakat normalde azalıyor

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • MEB'i referans alalım biz şimdilik. Bilimsel bilgiye aykırı bi' soru sorulsada bize böyle öğretildi diye itiraz şansımız olur en azından...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Are You Hitting On Me kullanıcısına yanıt
    +1

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hocam bence yanlış düşünüyorsunuz.
    Bana okulda hocamın öğrettiği her bilgiye ya doğru değilse diye mi yaklaşmalıyım yani
    Her öğrendiğimden kuşku mu duymalıyım ?
    Meb kitabında böyle yazıyor ama doğrusu böyle olmayabilir diye her bilgiyi araştırmalı ve meb kitabına tersse öğrendiklerim,onu mu kabul etmeliyim yani ? Bu risk değil de nedir ?
    Bana öğretilen ne ise sınavda da karşıma çıktığında onu işaretlerim.

    Ayrıca her bilginin doğrusunu araştırmaya kalkmak her dersten,her konudan,böyle stresli ve dar zamanda ne kadar zaman alır düşünemiyorum.
    Serap olayıyla ilgili videonuzu izledim.Meb kitabında açık açık tam yansıma yazıyor.Doğru olmadığını 20 dakika açıklamışsınız evet ama sizin videonuzu izleyemeyenler ve meb kitabından çalışmış olanlar ne yapacak sınavda çıkarsa ?

    Sınavda çıkınca tam yansıma işaretleyince yanlış çıkarsa,milyonlarca öğrenci demeyecek mi meb kitabında tam yansıma yazıyor.Sadece merak edip araştırmak mı o neti getirecek olan bize ?
    Sadece fizik dersimiz de yok.Sayenizde öğrendik serap olayının gerçeğini ama o zaman dediğinize göre her dersten her konuya kuşkuyla yaklaşmalıyız .Biyolojide,kimyada kim bilir haberimiz olmayan neler neler vardır o zaman.
    Ayrıca yanlış olabilecek bilgileri öğrenci halimle nasıl seçebilirim ben ?

    2.5 milyon kişinin sorumlusunuz dendiği kitapların tersine gitmek bana pek doğru gelmiyor.Sınavda çıkınca tam yansıma değildir derseniz yanlış çıkınca çok üzülürsünüz benden söylemesi.Aslında tam yansıma değil diyerek doğrusunu açıklarsanız,alacağınız cevap meb kitabında böyle yazıyor olacaktır.Olur da sizin dediğiniz gibi ösym doğru cevabı tam yansıma değildir sayarsa,meb kitabında böyle yazıyor biz nereden bilelim diye itiraz etme hakkınız olur en azından ve ilk duruma göre haklı çıkma olasılığınız da daha yüksek olur bence.




    @ertansinansahin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-B7FDEDA1B -- 19 Haziran 2020; 18:22:58 >




  • M.E.B>Fizik Yasaları
  • Katılıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ösym tabiki meb müfredatı çevresinde hazırlıyor sınavı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ertan hocanın bu kadar başarılı fizik anlatıp hâla MEBin kendi dediğini kabul ettiğini bilmemesine üzüldüm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam fizik adina size tonla yanlis ogretilen sey sayabilirim. O detaylarin bircogunu normal bir ogrenciye ogretsen fizik adina hicbir sey ogrenemez. Detaylarda bogulur.

    Osym sinava 2.5m insan sokuyor. O detaylarin hepsi verilse ayt fizikte 5-6 net'in uzerine cikabilecek sayili sayida ogrenci olur.

    Amac konunun mantigini anlatmak; detaya girip lisans duzeyinde ogrenciyi okutmak degil. Zaten son senelerde bu durumun sadece mantiga evrildigini sinavlardan gorebilirsiniz. Neredeyse 0 formul 0 islem fizik, ama surekli mantik ve iliski kurmanizi gerektirecek soru tipleri ile dolu. Yanlis mi tabii ki de hayir; normal insanlarin detay ogrenmesi sacma zaten :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fen derslerinde bir sürü aslında olması gerektiği halde ihmal edilen veya varsayımsal olarak kabul edilen şeyler var. Bunların böyle bilinmesi talep ediliyor. MEB'in aksinin kabul edileceğini tahmin etmiyorum. Tabiki hatalı kısımlar olabilir. Ama bilerek öğrenciye bir şey öğretiliyorsa o yanlışsa bile o istenmiştir. Buna belki de en büyük örnek tarihtir. Tarih birçok kitapta farklı anlatılır. Ama doğru MEB kabul edilir.

    Çift yarık deneyindeki parlaklığın azalması mesela. Bu olayda bu azalış gözle pek görülmeyen bir miktarda oluyormuş. Diğer birçok ihmal edilen şey gibi bence MEB bunu da ihmal ediyor. Şimdi biz sınavda azalır dersek o zaman ideal gaz vs. gibi ihmalin söz konusu olduğu şeylerde de MEB'e itiraz etmemiz gerekir. Ama bunu adam böyle kabul etmiş. Bizi de o sınıyor. Benim görüşüm MEB'e doğruyu değil istediğini vermeliyiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • osym ne zaman meb’in dediginden baska bir seyi kabul etmis bir ornegi var mi yoksa bilimsel olani mi kabul etmis?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • gigied G kullanıcısına yanıt
    Örnegi yok :D

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pisagör P kullanıcısına yanıt
    sen oyle diyorsan💞

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Öyle diyorum 💓



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Pisagör -- 19 Haziran 2020; 18:50:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hvl00 kullanıcısına yanıt
    Aynen öyle
  • Mebi kabul edeceğini savunanlar geçen seneki tyt biyoloji mantar sorusuna ne diyecekler merak ediyorum zira 12.sınıf biyoloji kitabında mayalanma ile ilgili yanlış bir ifade vardı ve soru gümledi. 12. Sınıf biyoloji kitabında öyle yazıyor diyebildiniz mi ? Ha dediniz demesine de sonuç ne oldu ona bakmak gerekiyor. O hataya baskı hatası vs. dendi ama ileride sizin " ama bize böyle öğretildi " diyeceğiniz şeylere de baskı hatası denmeyeceği ne malum ?

    Bilimin bu tarz konularda önemsiz olduğunu savunanlar geçmiş yıllarda (ÖSS diye hatırlıyorum) "bilimsel" olarak yanlış sorulduğu için iptal edilen momentum sorusuna bakabilirler.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • hvl00 kullanıcısına yanıt
    Çift yarık deneyindeki bu azalma gözle görülmeyen bir şey değil :) 5-10 saçaktan sonrası tamamen karanlık oluyor neredeyse. Bariz bir şekilde MEB kitabında hata var bu konuda. Hatta bu yüzden ÖSYM'nin buraya girmeyeceğini düşünüyorum. Kaldı ki bu bilgi o kadar ezber ve gereksiz bir bilgi ki... İhmallerle ilgili olaylar bilimin bir parçası. İdeal gaz diye anlatılan konu zaten doğru anlatılıyor. Onunla ilgili bir sorun yok.

    Diğer yazılanlar için de şunu demeliyim. ÖSYM ile MEB farklı kurumlardır. MEB kitabındaki sıkıntılı yerleri ÖSYM eşelemeyi tercih etmeyecektir. Ben sadece "sınavda çıkarsa ne diyeceğiz?" sorusuna basit bir cevap verdim. MEB matematik kitabında 0 üzeri 0 eşittir 0 yazsa bile ÖSYM bunu öyle kabul etmez, edemez.

    Sürtünmesiz eğik düzlemde serbest bırakılan bir silindirin dönerek aşağı indiğine dair hatalar var kitapta. Kimse bunu böyle kabul edemez.

    Tarih dersiyle fizik ve matematiği asla aynı kefeye koyamayız bu konuda. Bunun da altını çizmeliyim.




  • ertansinansahin kullanıcısına yanıt
    Demek istediğinizi anladım hocam. Cevabınız için teşekkür ederim. Ben biraz farklı düşünmüşüm. Ben verdiğim örneklerden de şunu kastediyordum. Yani özellikle öğrenciye bir şey anlatılırsa o doğrudur bence. Ki ben bunları ihmal edilen şeyler vs. diye düşünmüştüm. Sizin dediğinize göre türlü sebeplerden ötürü özellikle değil hatalı bir şekilde yanlış bilgiler bulunabiliyor. Bunlar referans olmaz. Tamamdır. Bence arkadaşlar da benim gibi böyle anladı mevzuyu. Burada MEB'in şöyle veya böyle kabul etmesi söz konusu değil. Hatalı bilgi verilmesi söz konusu sizin bahsettiklerinizde.

    Umarım anlatabilmişimdir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.