Şimdi Ara

Güney Kore’nin 5. nesil savaş uçağı KF-X’e güç verecek ilk motor teslim edildi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
1.035
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • Güney Kore Hava Kuvvetlerinin (ROKAF) ihtiyaçları doğrultusunda yerli imkânlarla geliştirilmesine devam eden KF-X (Korean Fighter-Experimental) adlı beşinci nesil savaş uçağıyla ilgili önemli bir aşama nihayet tamamlandı.



    2001 yılında duyurulan ve 2020’li yıllarda ülke hava kuvvetlerinin aslî vurucu gücü olması planlanan KF-X projesi kapsamında ilk motor teslim alındı. General Electric (GE) Havacılığa ait F414-GE-400K Turbofan motor Mayıs ayı içinde teslim edildi. GE Havacılık, KF-X programı doğrultusunda Kore Havacılık ve Uzay Sanayii (KAI) tarafından motor tedariki için 2016 yılında seçilmişti.





    1998 yılında hizmete giren F414-GE-400K motoru rüştünü ispatlamış bir makine. 4,6 milyon saatten fazla uçuş süresi bulunan motorun 1,750 adetten fazla teslimatı bulunuyor. GE’ye ait motor halihazırda Boeing’e ait F/A-18E/F Super Hornet ve EA-18G Growler, Saab üretimi JAS 39E/F Gripen, Hindistan’a ait Tejas Mark 2 ile Lockheed Martin ve NASA’ya ait X-59 uçaklarında kullanılıyor.



    Ayrıca Bkz.Rusya’da meydana gelen 20 bin tonluk dizel sızıntısı, nehirleri kızıla boyadı



    GE’nin Orta Sınıf Muharebe ve Eğitim Uçağı Motorları Departmanı Genel Müdürü Al DiLibero, gerçekleşen teslimat kapsamında “GE, KF-X programında önemli bir kilometre taşını daha geride bırakmaktan heyecan duyuyor. Bu program süresince gösterdiğimiz başarı; ROKAF, Güney Koreli endüstri ortaklarımız ile GE Havacılık arasındaki güçlü ilişkinin ve ROKAF uçaklarına güç veren motorlarımızın uzun ve başarılı geçmişinin bir yansımasıdır.” ifadelerini kullanmış.





    KAI tarafından tasarlanan ve inşa edilen KF-X savaş uçağı, 7.4 milyar dolarlık bir proje. ROKAF’ın F-4D/E Phantom II ve F-5E/F Tiger II filosunun yerini alacak KF-X’ten 2021 yılına kadar ilk etapta 6 prototip üretilecek. Bu kapsamda GE Havacılık ise 15 F414 uçuş test motoru tedariki yapacak. İlk uçağın uçuşu için öngörülen tarih ise 2023 yılı. KF-X’lerin ROKAF bünyesinde ise 2026 yılında uçması bekleniyor. KF-X programı doğrultusunda 120 adet uçak üretilmesi planlanıyor. Bu kapsamda GE Havacılık, ROKAF’a 240 adet F414 motoru ve bunlara ait yedek parçayı tedarik edecek.








  • KFX iyi olacak gibi duruyor ama en fazla F-16'nın yerine geçebilecek bir uçak. Silahları kanat ve gövde altında taşındığı için F-35'in yapabileceği hava savunma sistemlerinin yoğun bulunduğu alanlara girip saldırma gibi bazı görevleri yapamayacaktır.
    Bizim TFX ile KFX'i karşılaştırdığımızda TFX bayağı ağır siklet bir uçak. KFX 15,6 metre boya sahip. Yani F-16 ile aynı boyutta. TFX ise 21 metre boya sahip ve F-22'den daha büyük. Bu ekstra boyut artışı silahların gövde içine alınabilmesi için önemli. Bu noktada motor gücünün de artması lazım. Bizde seçilen F-16'nın da kullandığı F-110 motoru KFX'in F-414 motorundan daha güçlü bir motor. Silahları gövde içine alabilmek için ya F-22, J-20 gibi uzun bir uçak yapacaksın ya da F-35 gibi şişman bir uçak yapacaksın. F-35 her ne kadar dünyanın en güçlü savaş uçağı motoruna sahip olsa da F-22 gibi çift motorlu uçaklara göre yavaş kalıyor.
    Muhtemelen bizim uçak da ilk başta F-22 kadar stealth olmayacak. Belki F-15X civarları bir şey olabilir. F-16'da bloklar olduğu gibi bizim TFX'de blok blok yapılacak. Zaten birden 5. nesil uçak yapmak kolay değil. Önce 4,5. nesil olur, sonra yavaş yavaş geliştirilir. En basitinden F-35 ve F-22 motorunda motorun kızılötesi izini azaltan çok gizli teknolojiler mevcut. Bu F110 motorlarında yok. Dolayısıyla bizim uçağın tam stealth hale gelmesi böyle teknolojilerin de geliştirilmesiyle mümkün olacak. TF-X projesi tek başına Türk askeri havacılığının kaderini belirleyecek. Başarılı olursa ciddi bir dışa bağımlılıktan kurtulma imkanı verecek. Tabi satmak istersek yerli motor geliştirilene kadar motor ABD motoru olduğu ve ABD'nin T-129 Atak'ı satmamızı engellemesi gibi durumlar olabilir. Gerçi bildiğim kadarıyla satamazsın demediler ama başvuruya bir cevap da vermediler. Süreç sürüncemede. Tahminim yerli helikopter motorunun durumunu bekleyecekler. Yerli motor yapılırsa izin verecekler ama böyle bir durum olursa direkt yerli motorlar ihraç edilmeli.
  • darısı en kısa sürede başımıza. hatta motorunun da yerli olması dileğiyle.

  • uçak korenin olduğu için dizaynı f-35'den çalıntı, motoru yerlimi diyen olmamış.

  • Ne önemi var tasarımın çalıntı olmasının önemli olan uçağın varlığı. Günümüzde herkes birbirinden kopyalıyor

  • O nasıl 5. nesil anlamadım, silah istasyonları kabak gibi ortada.

  • F35'in silahları açıkta olan versiyonu gibi birşey.
  • Motor amerikadan silahlar amerikadan ekranlar samsung gövde kore.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: homebird

    O nasıl 5. nesil anlamadım, silah istasyonları kabak gibi ortada.
    Hayalet özelliğinin çok da gerekli olmadığı durumlarda gövde dışında harici sistemlerde taşıyor uçaklar.
    Güney Kore’nin 5. nesil savaş uçağı KF-X’e güç verecek ilk motor teslim edildi
  • 3 milyon ucus saatine,1500'den fazla teslimata sahip F414 motorunun KFX için nihai konfigurasyona gelmesi icin 10 yıllik bir surec gerekiyor.Normalde mevcut sartlarda var olan bir motorun bir musterinin talebine gore konfigure edilmesi icin 20 yillik bir surec gerekiyor.Saniyorum TEİ 14,5 yilda yapabileceklerini beyan etmisti.
    TFX icin bizimkiler F110 motorunu sectiler,yillardir bildigimiz ve kullandigimiz bir motor,en azindan olumsuz durumlarda yedek parca vb. sorunlar yasamayiz.

    Güney Kore’nin 5. nesil savaş uçağı KF-X’e güç verecek ilk motor teslim edildi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • kore bu uçağı yapar fakat türkiye yapamaz. keske endonezya gibi ortak olsa türkiye de bu projeye.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hidrojennn

    uçak korenin olduğu için dizaynı f-35'den çalıntı, motoru yerlimi diyen olmamış.
    Muhtemelen başkanları her ortamda ağzına yerli ve milli lafını dolamadığı, oy malzemesi haline getirmediği içindir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kore KF-X'i Türkiye'nin TF-X'i yapmasına göre çok daha rahat yapacaktır çünkü direkt olarak Lockheed Martin ile beraber çalışacaklar, birçok teknolojiyi dışarıdan kullanıcaklar. Bizim TF-X projesinde ise dışarıya bağımlılık kesinlikle istenmiyor. Öyle bir esnetme için zaten F-35 projesine girmiştik. Hala da hakkımız olan F-35'lerin verilmesini bekliyoruz.

    İki projenin farklarına en iyi örnek Kore'nin aldığı f-414 motorları bütün üretecekleri modellerde olacakken bizim kullanacağımız f-110 motorları yerli motor çalışmalarına kadarki geçiş sürecinde kullanılmak için alınıyor.

  • KFX iyi olacak gibi duruyor ama en fazla F-16'nın yerine geçebilecek bir uçak. Silahları kanat ve gövde altında taşındığı için F-35'in yapabileceği hava savunma sistemlerinin yoğun bulunduğu alanlara girip saldırma gibi bazı görevleri yapamayacaktır.
    Bizim TFX ile KFX'i karşılaştırdığımızda TFX bayağı ağır siklet bir uçak. KFX 15,6 metre boya sahip. Yani F-16 ile aynı boyutta. TFX ise 21 metre boya sahip ve F-22'den daha büyük. Bu ekstra boyut artışı silahların gövde içine alınabilmesi için önemli. Bu noktada motor gücünün de artması lazım. Bizde seçilen F-16'nın da kullandığı F-110 motoru KFX'in F-414 motorundan daha güçlü bir motor. Silahları gövde içine alabilmek için ya F-22, J-20 gibi uzun bir uçak yapacaksın ya da F-35 gibi şişman bir uçak yapacaksın. F-35 her ne kadar dünyanın en güçlü savaş uçağı motoruna sahip olsa da F-22 gibi çift motorlu uçaklara göre yavaş kalıyor.
    Muhtemelen bizim uçak da ilk başta F-22 kadar stealth olmayacak. Belki F-15X civarları bir şey olabilir. F-16'da bloklar olduğu gibi bizim TFX'de blok blok yapılacak. Zaten birden 5. nesil uçak yapmak kolay değil. Önce 4,5. nesil olur, sonra yavaş yavaş geliştirilir. En basitinden F-35 ve F-22 motorunda motorun kızılötesi izini azaltan çok gizli teknolojiler mevcut. Bu F110 motorlarında yok. Dolayısıyla bizim uçağın tam stealth hale gelmesi böyle teknolojilerin de geliştirilmesiyle mümkün olacak. TF-X projesi tek başına Türk askeri havacılığının kaderini belirleyecek. Başarılı olursa ciddi bir dışa bağımlılıktan kurtulma imkanı verecek. Tabi satmak istersek yerli motor geliştirilene kadar motor ABD motoru olduğu ve ABD'nin T-129 Atak'ı satmamızı engellemesi gibi durumlar olabilir. Gerçi bildiğim kadarıyla satamazsın demediler ama başvuruya bir cevap da vermediler. Süreç sürüncemede. Tahminim yerli helikopter motorunun durumunu bekleyecekler. Yerli motor yapılırsa izin verecekler ama böyle bir durum olursa direkt yerli motorlar ihraç edilmeli.





  • canguler917 kullanıcısına yanıt
    Bizimki inşallah çok daha iyi olacak. Kore 5.nesil bir uçak yerine 4++ bir uçak geliştirmeye karar verdi. Malesef boyutları itibariyle daha sonra 5.nesil'e çevirmesi de zor görünüyor. Bu gövdeye iç silah istasyonu yapmak başlı başına yapısal değişiklikleri ve birçok özellikten kırpmayı gerektirebilir. Zaten termal izi yüksek bir motor kullanacaklar. Tasarım olarak 5.nesil gibi dursa da fiiliyatta bundan uzak olacak.

  • Hasan07-36 kullanıcısına yanıt
    Yorumunuza genel olarak katılmakla birlikte birkaç noktayı düzeltmem gerekiyor. TFX evet belki ilk blokta tam manasıyla 5.nesil olmayacak ama bunun sebebi genel tasarımı değil, ilk blokta termal gizliliği olmayan F110 motorunun kullanılmasından. Bu haliyle bile Rusların Su-57'sinden çok daha düşük RCS değerine sahip olacağına eminim, çünkü en başta uçağın dış tasarımı 5.nesil, bu en başta RCS değerini çok düşüren bir etmen. Tabi devam eden bloklarda termal izi düşük motorunun entegrasyonu sonrası RCS değeri bu tasarımla muhtemelen F-35'in de altına düşecektir. Bunun birçok nedeni var.
    Siz F-15X ayarında olacak demişsiniz fakat F15 yapısı itibariyle RCS değeri en yüksek uçaklardan birisi, TFX yalın haliyle bile ondan 10 kat daha az RCS değerine sahip olacaktır. Stealth kabiliyeti öncelikle uçağın geometrisine, silah istasyonlarının gövde içinde olmasına, ram boyası gibi etmenlere bağlı, elbette termal izi düşük bir motor bunu daha da artıran bir etmen.
    Size şöyle söyleyeyim F15'in normalde RCS değeri 15m2, F15X ile bunun 5m2 civarına düşürüldüğü söyleniyor ki hala inanılmaz yüksek bir değer. Geometrisi 5.nesilden uzak, silah istasyonları kanat altında... Motoru direk 4.nesil olan Su-57'nin RCS değeri 0,1 M2, bu haliyle görüleceği üzere yapısal olarak bu iki uçaktan net şekilde ayrışan TFX'in RCS değeri 0,1'in çok daha altında olacaktır. Bakanlığımız Ruslar gibi boş ve ciddiyetsiz propaganda derdinde olmadığı için RCS değerinin 0,005'in altında olması gerektiğini biliyorlar, o yüzden ilk bloklar 4,5++ olacak denildi.





  • guney kore ile iliskilerimiz her zaman iyi olmustur. altay tankinin yapiminda koreden cok ciddi teknoloji transferlerimiz olmustu. yerli ucak icinde benzeri teknoloji transferleri olabilir. ama motor kismi biraz sikinti. kendi ucagini yapan ulkelerin neredeyse hepsi amerikan general electric motorlarini lisansliyarak kendileri uretiyorlar. amerika ile su anki iliski durumunda bunu yapmamiz biraz zor gibi. kendi motorunu gelistirmekde oyle lafta oldugu kadar kolay is degil. cin olanca teknolojisine, olanca maddi kaynagina, askeri yatirimina ragmen hala hayalet ucaklari icin rus motorlarina bagimli. senelerin yatirima ragmen cin bu noktaya hala ulasamadiysa bizim onlarca yil duzenli yatirim, gelistirme yapmadan ulasmamiz cok zor.

  • çok zamanı vaar

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • f-35 e rakip çıkacaksa bunu güney kore yapabilir. kaliteli savaş uçağı üretmek çok yüksek teknoloji ve alt yapı gerektirir. bizimkilerin eğitime önem vermediğini düşünürsek elimizde az sayıda kaliteli mühendis var onlarda eski sistemden gelen ödtülü itülü adamlar çoğunlukla . inşallah rakiplerden çok daha iyi bir uçak yaparız ama bu hemen olmayabilir.

  • Yerli oto içinde kullanılan yorum.

  • hayrola reis kore den aday mı?

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.