Şimdi Ara

Elektrik motoruna sahip “dünyanın en büyük uçağı” ilk uçuşunu gerçekleştirdi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
433
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  • Aralık 2019’da gerçekleşen test uçuşunda dünyanın tam elektrikli motoruna sahip ilk uçağı, Kanada’da havalanmış ve yedi dakika süreyle uçarak havacılık sektörü için bir ilki başarmıştı. DHC-2 de Havilland Beaver deniz uçağının bu başarısının ardından bu kez bir Cessna 208B Grand Caravan elektrikli motoruyla havalandı.



    Aynı motor kullanıldı



    28 Mayıs Perşembe günü gerçekleştirilen uçuşta ise bu kez dünyanın elektrikli motora sahip en büyük ticari uçağı rekoru kırıldı. Beş ay arayla yapılan uçuşlarda ortak bir de nokta bulunuyor. O da uçaklarda kullanılan motor. Aralık ve mayıs aylarından icra edilen uçuşlarda Redmond merkezli agniX isimli firmanın geliştirdiği magni500 adlı motor kullanıldı.





    750 beygir (560 kW) güç üreten bu motor için AeroTEC isimli havacılık şirketi ile iş birliğine giden magniX, dokuz kişi kapasiteli Grand Caravan’ın 30 dakikaya yakın havada kalmasını sağlamış. Bir önceki uçuşun yedi dakikalık süresi göz önünde bulundurulduğunda 30 dakikalık uçuşun, ortada ciddi bir ilerleme olduğunun da göstergesi olduğunu söylemek yanlış olmayacaktır.



    Ayrıca Bkz.Rusya, hayalet bombardıman uçağı prototipi için start verdi



    Washington eyaletinde bulunan Moses Lake şehrindeki bir havalimanından kalkan Cessna 208B Grand Caravan, kısa mesafe yük ve yolcu taşıma alanlarında sektörün belkemiklerinden biri olarak görülüyor. Sektör için oldukça önemli bir taşıt olan Grand Caravan ve gerçekleştirilen uçuş ile ilgili konuşan magniX CEO’su Roei Ganzarski, “eCaravan’ın gerçekleştirdiği ilk uçuş, orta menzilli bu uçağı çok düşük maliyetle ve sıfır emisyonla uçurmak için önemli bir adımdı. Elektrik motoruna sahip bu tür uçaklar, insanlara ve işletmelere daha önce mümkün olmayan şekilde hizmet edebilecekler.” ifadelerini kullanmış.



    Bakalım magniX ve AeroTEC, sonraki uçuşunu hangi uçakla gerçekleştirecek?



    Kaynak:https://www.cnbc.com/2020/05/29/first-flight-for-worlds-largest-all-electric-commercial-aircraft.html
    Kaynak:https://newatlas.com/aircraft/electric-cessna-worlds-largest-zero-emission-aircraft/







  • Gelecek bilim kurgu videoları gibi olacak

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • teknokaptan kullanıcısına yanıt
    Ben de sizin aksinize, 2000 yılında hayal ettiğim, çok çok az teknoloji, 2020 li yıllarda gerçekleşti diye düşünüyorum. Ki var olanlar da emekleme aşamasında.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Nükleer piller yaygın kullanıma geçerse elektrikli yolcu uçakları görmemiz olası. Zaten uçağı taşıyacak elektrik motorları vs. günümüz teknolojisiyle mümkün. Sadece batarya büyük problem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir de kanatlara güneş enerjisi panelleri koydun mu yere inmesine de gerek kalmaz belki bir gün.

  • Konu uyçak oldumu bataryanın yanında bir de itki problemi var. Pervaneli uçak yapabiliyorsun şimdilik ve onun da hızı bir yere kadar. Havayı sıkıştırıp bişiler yapan bir teknoloji üzerinde çalışıyodu Çinliler galiba ama bakalım başarılı olabilecekler mi?
  • ne yazikki modern jetlerin yerine gecebilecek bir teknoloji gelistirmek cok zor. nedeni enerji yogunlu. mevcut bataryalar jet yakitinin enerji yogunlugunun yanina bile yaklasamiyor. aradaki fark cok buyuk. otomobilde sorun degil, daha fazla batarya koyarak isi hallediyorsun ama ucakda agirlik hersey. yakin gelecekde uygulanabilecek en temiz cozum sentetik yakitlar olabilir. havadaki co2 den yada baska kaynakdan sentetik hidrokarbonlar uretilerek karbon sifir ulasim sistemi kurulabilir. su an yapilabilen seyler ama bundada en buyuk etken maliyet. yerin altinda oylece duran petrolu cikarmasi hala cok daha ucuz.

  • darkaura kullanıcısına yanıt
    Ben aslında hidrojen yakıtı olur belki diye düşünüyordum şimdiye kadar ama onu depolamak içinde inanılmaz ağırlık gerekiyor zira kimyasal olara depolanıyor hidrojen yoksa normal metal bir depodan mikro çatlaklardan her halükarda sızıyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt
    hidrojeni depolamak agir depo gerektiriyor. belki ilerde karbon kompozit malzemelerle mumkun olabilir. bir ara spacex karbon kompozit depolar kullaniyordu ama sonradan vazgectiler. hem uretimi maliyetli, uretim kaynakli hata orani yuksek hemde farkli sicakliklarda ozellikleri degisiyor, ekstrem sartlara maruz kalan roketler icin cok uygun olmuyor. ucakda bu kadar ucda sartlar olmayacagi icin kullanilabilir belki. gerci sentetik yakit teknolojisini gelistirirsen mevcut ucaklarda bir modifikasyon yapmadan kullanma imkanida olur.
  • 30 dk havada alacak uçağa toton yiyosa bin

  • Daha elektrikli otomobilleri göremeden bu sefer elektrikli uçak çıktı hayrolsun teknoloji emin adımlar atmaya devam ediyor ... ??

  • darkaura kullanıcısına yanıt
    Haklısınız teşekkürler öğrenmiş olduk. Sentetik yakıt gerçek çözüm bence ancak teknolojimizin o seviyeye geldiğine inanmıyorum bence onlarca yıl var ona gelinceye kadar. Eski bir kimyager olarak bunu söyleyebilirim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkaura

    ne yazikki modern jetlerin yerine gecebilecek bir teknoloji gelistirmek cok zor. nedeni enerji yogunlu. mevcut bataryalar jet yakitinin enerji yogunlugunun yanina bile yaklasamiyor. aradaki fark cok buyuk. otomobilde sorun degil, daha fazla batarya koyarak isi hallediyorsun ama ucakda agirlik hersey. yakin gelecekde uygulanabilecek en temiz cozum sentetik yakitlar olabilir. havadaki co2 den yada baska kaynakdan sentetik hidrokarbonlar uretilerek karbon sifir ulasim sistemi kurulabilir. su an yapilabilen seyler ama bundada en buyuk etken maliyet. yerin altinda oylece duran petrolu cikarmasi hala cok daha ucuz.
    Üstad seni bu forumda 10 yıldır takip ediyorum. Symbian nokia döneminden beri dediğin çoğu şey gerçekleşti. Öngörün çok iyi ,fanatik olmadan doğru değerlendirme yapabiliyorsun.
  • tesekkur ederim. burada cok uzun suredir yaziyorum ama takip eden birinin olacagi hic aklima gelmezdi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gun

    Haklısınız teşekkürler öğrenmiş olduk. Sentetik yakıt gerçek çözüm bence ancak teknolojimizin o seviyeye geldiğine inanmıyorum bence onlarca yıl var ona gelinceye kadar. Eski bir kimyager olarak bunu söyleyebilirim.
    https://www.theguardian.com/environment/2018/feb/04/carbon-emissions-negative-emissions-technologies-capture-storage-bill-gates

    lab olceginde, deneysel sistemlerde su an yapilabilen bir sey ama endustriyel olcekde fosil yakitlara yakin fiyata uretebilmek dediginiz gibi onlarca yil alir, basli basina buyuk is. lakin burdaki engel teknoloji degil endustrinin oturmus standartlari. bugunki elektrikli araclar gibi. teknoloji uzun yillardir bunu mumkun kiliyor ama tum araclari elektrikli yapmak icin gereken batarya uretim tesisleri, ulke capina yayilan sarj istasyonlarinin kurulmasi uzun yillar alan isler. petrol hala bol ve ucuzken bazi seyleri degistirmek kolay olmuyor.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.