|
Bildirim
2002-2005 arası 3.5 sene özel Renault servisinde çalıştım ve rahatlıkla şunu diyebilirim ki batmayı ta o zamandan beri hak ediyorlardı.
- Beğenmediğin Koreliler bile 16 valf motor yaparken bunlar hala ısrarla 8 valf motor yapıyordu. İlk versiyon meganelarda ve makyajlı 19'larda uzun yıllar o kağnı motor kullanıldı. - Flash'ta ve Meneger'da kullanılan sorun makinesi 1.7 motoru kesip biçip 1.9'a çıkarıp üstüne mazot pompası ekleyip aynı sorunlu haliyle Express ve ilk nesil Kangoo'lara koyup milletin parasını iç ettiler. Hatta tutmayan 2.0 Meganelerda da kullandılar. - Japonlar arkaya disk fren koyarken bunlar inatla arka frenleri kampana yapıyordu. Hatta hala yapıyorlar. Ayıptır artık. - O dönemki en ucuz modelinden tut en pahalısına kadar şanzumanda bir kere yağ kaçağı başladı mı geçmiş olsun. 10 kere sök revize et gene de sızıyordu. - İlk nesil 1.5 dci motorların hepsi turbosunu patlattı ve bir tane müşterilerine bile garantisini kullandırmadılar. Bir de üstüne utanmadan piyasadan daha yüksek tamir masrafı çıkardılar. Bir sürü kişi garantisini yakıp turbosunu bizde değiştirtmişti. - Son çıkan Broadwaylerin RN modelleri yani karbüratörleri olanlarının motoru o kadar kötü malzemeydi ki lpg'siz olanların bile motoru 80 binde yağ yakmaya başlıyordu cayır cayır. - Hidrolik direksiyonu olan Renault 19'larda direksiyon kutuları problemliydi. Km yükselince kutu patlıyor ve bildiğiniz yağ fışkırıyordu. İşin kötü yanı tamir de kurtarmıyordu. Keçeleri vs. değişsek de geri patlıyordu. Kutunun yenisi de aşırı pahalıydı. Tofaş karşısında artısı çok olduğu ve önden çekiş olduğu için tercih edildi fakat 2000'lerdeki Megane II garabetinden sonra insanların gözü açıldı. Ayrıca insanlar aynı bütçeyle sorunsuzluk ve daha fazla donanım vaadeden alternatif markalara yönelmeye başladı. Renault'un Türkiye'deki satışları devamlı arttı belki ama satışlar yanıltıcıydı. Rent a car firmalarının filo alımları sayesinde cirolar yüksek olsa da hane halkı Renault'u bırakmaya çoktan başlamıştı. 90'larda kapılardaki arabaların 10'da 7'si Renault iken 2010 geldiğimizde bu oran çoktan düşmeye başlamıştı bile. Opel, Vw, Honda, Toyota, Hyundai vb. birçok marka Renault'un pazar payından çaldı. Global ölçekte durum nedir bilemem ama Türkiye'de olay bundan ibarettir. |
Ne kadar saçma bir yorum. Olayı her seferinde nasıl başka yerlere çekmeyi başarıyorsunuz anlamıyorum. Gerçi bu ülkede birileri %49'u hain ilan etmişken çok zor değil.
İflas etmesi çok zor, hatta imkansız. Çünkü Renault tek markadan oluşan bir marka değil; Dacia, Nissan, Lada, Alpine ve Samsung Motors'un sahibi. Halka açık olmayan hisselerin çoğu Fransız hükumetine ait. Yani Renault batarsa Fransa'nın yanında, Kore, Rusya, Romanya ve Türkiye'de dolaylı da olsa ciddi bir şekilde etkilenecek. Fransa izin vermez buna. En kötü duruma diğer Fransızların, PSA Grubun, çatısı altına sokar ya da cüzi miktarda satar. Yine bize yar olmaz yani. |
Hadi ordan. Türkiye'de üretiliyor diye Clio, Megane Sedan aldın da mı konuşuyorsun? Yalamalar VW sever Mercedes sever gösteriş sever.
|
O fiyatın sebebi firma değil, döviz kuru ve vergiler...
|
Hocam yorumunuz için teşekkürler fakat çok yanıltıcı konuşmuşsunuz.
-Beğenmediğimiz Koreliler hiçbir zaman Renault grubu kadar az yakmaz. 8 valf eski bir teknoloji gibi gözükse de avantajları çoktur ve Renault müşterisinin amaçlarına yöneliktir. 1.5 dCi motorlar HALEN 8 valftir. Dünyanın en iyi dizellerinden biridir. -Flash vs. meselesini bilmiyorum. İşin içinde olduğunuzdan haklı olduğunuzu düşünüyorum. -Arka tarafta disk fren koymama sebebi tamamen ekonomi amaçlı. Arka tarafa disk koymadan bile bu arabalae durabiliyor. Aracın içindeki Airbag sayısını tartışmalıyız. 2 airbagli Polo'ları konuşmak lazım. -Diğer söylediklerinize yorum yapacak bilgiye sahip değilim. Bu ülkenin başında Vw Grup otomobillerine bakan bir şirket var. Müşterilerin parasını cayır cayır yiyor ve müşteriler gıkını çıkarmıyor. Honda bayileri de Civiclerin kaporta göçüğüyle gündemdeydi. Kısacası A veya B firması hepsi müşteriye düşman denebilir. -En azından Renault yıllarca Türk insanına iş istihdamı sunmuştur. Vw gibi fabrika açıyoruz, yok açmıyoruz vazgeçtik şeklinde bizi oyalamamıştır. -Bu arada Megane 2 Türkiye'de satış rekorları kıran zamanının en iyi aile araçlarından biriydi. Showroomlarda Fluence olmasına rağmen 2009 ve 2010 yıllarında halen Megane 2 satılıyordu. Verilere bakabilirsiniz. Sonrasında da Fluence'ı çok sevdi halkımız. -Avrupa'da da halen satışları çok iyi Renault'un. Ayrıca battıklarını da düşünmüyorum. Formula 1'den bile çekilmediler. Batıyorlar söylemi tamamen ekonomik çıkarlar doğrultusunda söylenmiş bir yalana benziyor. |
|
|
|
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bjkyener -- 23 Mayıs 2020; 19:24:10 > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-041FF024C -- 24 Mayıs 2020; 12:6:33 > < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |