Şimdi Ara

AOC 24G2U'yu En Garanti Şekilde Almak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3
Cevap
0
Favori
692
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar,

    AOC 24G2U'yu almayı istiyorum fakat. Ölü piksel gibi sorunlar çıkmasın, çıkarsa da başım yanmasın diye belli sorularım var:

    1-Monitörde sorun çıkabilir diye monitörü gidip mağazadan mı almak daha mantıklı yoksa kargoyla getirtmek mi?
    2-Mağazadan alırken açıp bakabiliyor muyuz? Bugünlerde koronadan dolayı yapılamadığını okudum doğrumudur bu?
    3-Kargoyla alırsak kimi mağazanın isteğe bağlı test yapıp gönderdiğini okudum. Ne kada güvenilir? Birde eve geldiğinde sorun çıkarsa, biz mağazada test etmiştik sorun yoktu demeleri bu sefer bize dezavantaj olmaz mı?
    4-Monitörü aldıktan sonra piksel testini biliyorum başka hangi testleri yapabiliriz ghosting vb. sorunlar için?
    5-Hangi firmalar kaç ölü pikselde geri alıyor ve geri alıp değişim mi yapıyor yoksa para iadesi mi yapıyor veya hangi firmalar sorun çıkarıyor? Bu internetten almaya veya mağazadan gidip almaya göre nasıl değişiyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Leone -- 19 Mayıs 2020; 8:27:36 >



  • El Cevap:

    1. Mağazalar hala kapalı olduğundan internetten almak durumundasınız.

    2. Mağazada açıp bakmaya izin veren bildiğim sadece Vatan var. Ödemeyi yaptıktan sonra açıp bakıyorsunuz. Sorun varsa başka kutu açılıp bakılıyor.

    3. İnternet'ten yapılan alımda mağaza açıp bakmaz. O şekilde işlem yapanı duymadım. Zaten o riski de almaz mağaza. Mesela IPS Glow, BLB gibi sorunlar belli bir seviyenin
    üzerinde gerçekte soran sorun ama belli bir seviyenina altında biraz "kişisel" bir sorun ve panel teknolojileri gereği bir şekilde biraz oluyor.

    4. Panel tipine göre değişmekle birlikte ölü piksel genel, IPS özelinde Glow ve BLB ve VA özelinde BLB ve Ghosting/Smearing testleri yapılmalıdır.

    5. Türk Standartlarına göre 1 piksel dahi sorundur ve değişim gerektirir. Firmaların tamamına yakını monitörün sadece kutusu açıldığı için bile iade almamak ve tüketiciye kanun
    ile verilen 14 günlük cayma hakkını tanımamak için ellerinden gelen her türlü zorluğu çıkartıyor. Küçük firmalar daha problemli genel olarak. Çünkü onların eli distribütöre
    karşı daha da zayıf. Hepsiburada müşteri memnuniyeti açısından eski halinden uzak. N11 ve GG'da zaten platform sahibi olarak kendi satışı yok. 3. parti firmanın mekanizmasına
    tabisiniz. Ama platform sahibi olarak cayma hakkını zorlama güçleri var en azından. Şu an muhtemelen sorun yaşanması en düşük yer Amazon TR sitesi ve kendi satıcısı olduğu
    ürünler. Ancak cayma hakkı/iade konularında bir firma ile sorun bile yaşasanız Tüketici Hakem Heyeti üzerinden genelde 2-6 ay arasında çözülüyor.

    AOC marka ürünlerin yurtdışı kalitesi ile TR kalitesin arasında ciddi şüphelerim var. TR'de satılanlarda çok ölü piksel/sorun şikayeti gördüm.
    Yurtdışında model bazında verdiği sıfır piksel garantisini TR görmedim.

    Model kodlarındaki kod farklılıkları bölgeleri temsil ediyor ama içinde kullanılan paneller birebir aynı üretim kalitesinde olmayabilir.

    Markalar arasında da aynı/denk panelin farklı kalitelerinin kullanımı söz konusu olabiliyor. Mesela Panda IPS panel kullanan AOC ve Viewsonic modelleri arasında fiyat farkı var.
    Ama Viewsonic modellerinin renk kalitesi, kalibrasyonu ve ölü pisksel sorunsuzluğu daha iyi. Daha önceden XG2405 Panda IPS panelli monitör kullandım. Oldukça başarılı idi.
    Ama hem kurlardan hem de bu ara millet evde otururken oluşan fazla talepten dolayı ne yazık ki hepsinni fiyatları çok şişti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oup59 -- 19 Mayıs 2020; 9:49:34 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.