Şimdi Ara

2020 de doğan SLX deneyimlerim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
2.679
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar arkadaşlar geçenlerde fabrikaya arkadaşım w204 yerine uzun zamandır yapımından bahsettigi doğan slx i ile geldi aracın bayağı uzun sürede yapıldığını biliyorum bende uzun süredir Tofaş kullanmadığım için denemek ve test etme mahiyetinde birkaç saat aracı kullandım bununla alakalı deneyimlerimi aktarmak istiyorum size
    Bugüne kadar kullandığım Tofaşlarin hepsinde illaki bir problem vardı özellikli direksiyonda boşluk şanzımandan dolayı vites geçmeme ve defransiyelde ötme aracın gereksiz esnemesi gibi ve yaklaşık 10 sene olduğu için unutmuştum bende bu makinaları

    Şimdi sizlere aracın biraz yapılış sürecinden bahsedeyim normalde arabanın büyük bir kazası yok diye biliyorum fakat Güneş yanıklarından bazı yerlerde pas atmalarından dolayı araç komple revizyona girmiş taban saçında birkaç noktada çürüme durumu varmış ve benim arkadaşımda titiz olduğu için komple aracın taban sacinı 0 ile değiştirmiş yan kapılarda önceden kazadan dolayı macun varmış yan kapılarda komple değişmiş a sütünü ile beraber bunun dışında A sütununu desteklemek için sağlı sollu özel çelik plakalar kaynaklanmış vs vs ekstra yalıtım yapılmış koltuklar değişmiş kapı içleri ve plastik göğüsde değişmiş motor komple yapılmış alt takımla beraber yaklaşık 2 senede 20 bin liraya yakın para harcanmış

    Kondisyon olarak şu zamanda belkide kullanılabilecek en iyi Tofaş lardan birini kullandım böyle oluncada arabanın tepkileri de gerçekten çok net açıkçası bu kondisyonda bir tofaş'a ben saygı duyuyorum aracın en çok beğendiğim özelliği ise süspansiyonların aşırı yumuşak olması ve yalimtindan mütevellit gerçekten içerdeki konfor seviyesinin Epey üst noktalara çıkması işin şakası koltuklarsa epey rahat bu yumuşak süspansiyon lardan ve kısa aks mesafesinden dolayı aracın yol tutuşu iyi değil yana yatıyor fakat arkadan çekişli olmasına rağmen önden kayma eğilimine sahip vallahi bu durum beni inanılmaz şaşırttı araca arkadan kaydırmak için 1.2. viteslerde direksiyonu epey kırarak gaza yüklenmek gerekiyor yüksek hızda arkadan kayma olayı yok gibi bir şey muhtemelen doğru bir ağırlık dağılımı yok frenler elden geçmesine rağmen rezalet ötesi zerre Güven vermiyor pedal hissiyatı kötü

    Motor performans olarak tatmin edici değil sanırım enjektörlü model ve ilkel bir ateşleme sistemine sahip ama buna rağmen motorun sesi ve 2.-3.viteste hızlanması görece güzel dönemine kıyasla da bence motor performansı çok çok da kötü değil normalde bugüne kadar kullandığım tofaşların hepsi 100 civarında titrerken arkadaşın aracı 120'yi geçtikten sonra o tepkileri veriyor galiba yalitimdan dolayı da araçta yol ve motor sesinden ziyade rüzgar sesi sıkıntı yaratıyor fakat benim gözlemim Tofaş'ın yol tutuş ve performanstan ziyade konfor odaklı bir araç olarak tasarlanması apaçilerin Bu aracın yayını kesip saçma sapan düşürerek belkide Tofaş'ın tek iyi olduğu noktayı ortadan kaldırirak vasat bir araca çevirmeleri

    E30 la kiyasliyorum konfor olarak doğan SLX net daha iyi fakat e30 dan sürüş dinamikleri ve frenler olarak geride düzgün bir doğanın direksiyon hissiyatida mekanik olmasından dolayı kötü değil keyifsiz araç değil aslında çok gömülüyor ama bu araç 70 lerin teknolojisine sahip ve birkaç güncellemeyle nostaljik bir tat veriyor trim sesleri var ama a sütununa eklenen parçalardan dolayı geliyor göğüs ve a sutunundaki plastik parça tam olarak yerine oturmuyor oda ses yapıyor ama araç daha rijit gibi geldi bana
    Kısaca toparlarsak eğer kullanan Apaçi ve kirolardan dolayı bu araç kötü bir imaja sahip fakat gömüldüğü kadar da kötü değil kaportada birkaç ufak güçlendirme fren tertibatının da birkaç ufak değişim ile motorada biraz yüklenerek keyifli bir proje aracı olabilir arkadaşımda bundan sonra yapmak istediği 2.0 miafiori motorunu ve onun bağımsız arka süspansiyononu adapte etmek olacak eğer gerçekleşirse bu proje burada fotoğraf ve videolarını paylaşmaktan mutluluk duyarım herkese iyi günler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Ben akrabanın sıfır alıp sürekli garajda sakladığı 98 model, 100000km yi yeni geçmiş, mümkünse orijinal değilse olabilecek en kaliteli parçalarla düzenli olarak bakımı yapılmış doğan SLX 1.6ie ile 200km yol yaptım. Klima olmaması, ve yol sesi dışında 90km/h hız geçilmezse konfor olarak gayet yeterliydi. Ama bahsettiğim kondisyonda tr de kaç tane Tofaş vardır bilemiyorum tabiki.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Keşke bir iki görselle de gözümüzü okşasaydınız hocam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-007649809 -- 17 Mayıs 2020; 21:22:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 95 li yıllarda şirketin kartal slx aracını kullanıyorduk ozamanlar güzel arabaydı,benim şahin vardı sattığım gün bayram etmiştim aradan 25 yıl geçmiş hala kullananlar var

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozeba

    Ben akrabanın sıfır alıp sürekli garajda sakladığı 98 model, 100000km yi yeni geçmiş, mümkünse orijinal değilse olabilecek en kaliteli parçalarla düzenli olarak bakımı yapılmış doğan SLX 1.6ie ile 200km yol yaptım. Klima olmaması, ve yol sesi dışında 90km/h hız geçilmezse konfor olarak gayet yeterliydi. Ama bahsettiğim kondisyonda tr de kaç tane Tofaş vardır bilemiyorum tabiki.
    Muhtemelen yoktur dediğiniz gibi insanlar teknik iyileştirmeden ziyade işin apacilik kısmına kaçıyor fakat kondisyonu iyi bir Tofaş a noktasından b noktasına pek güvenli olmasada konforlu ve sorunsuz şekilde götürebilecek bir araç

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-007649809

    Keşke bir iki görselle de gözümüzü okşasaydınız hocam
    Bir daha geldiğinde çekeyim birkaç fotoğraf fakat bazen insanda telefonu çıkartıp fotoğraf çekmeye utanıyor açıkçasi biraz şov gibi geliyor bana

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Toplumun bir kesimi için 2020 de tofaş kullanımı ne kadar garipse, diğer kesim için de bir o kadar normal bir durum aslında. Ne var yani biz hergün kullanıyoruz diyenlerde elbette olacaktır.

    Ankara'da hatırı sayılır sayıda tofaş mevcut aslında ama benim eşim dostumda çevremde binen kalmadı. Ama yazları memlekete gittiğimde de istemediğin kadar tofaş ya da r12,r9 kullananlar var. Sağolsunlar onların sayesinde denk geldikçe biner, eskileri hatırlarım. Çalıştırması, kapılarını camlarını açıp kapatması bile ayrı zevk gerçekten.
  • oznk40 O kullanıcısına yanıt
    Nostaljik detaylar hoşumuza gidiyor fakat işin icinde maalesef ekonomik gerçekler var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.