Şimdi Ara

anahtarı kapatınca aracı stop ettiren şey

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
2.524
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arastırdıkca dusundukce soyle bırsey aklıma geldı anahtarı kapatınca nasıl oluyorda arac stop edıyor
    cunku motor kendı kendıne calısıyor benzın ve atesleme

    anahtar ılk kademede gosterge kırmızı ısık yanarken,atesleme bobınıne elektrık gıdıyor vede vızzz dıye ses gelıyor
    yanı bujılere elektrık gıdıyor orada kıvılcım atıyormu bılmıyorum
    bu yuzden vurdurmada gostergede kırmızı ısıklar varken vurdurma yapılıyor

    anahtar ıkıncı kademede yanı marsa basmıs oluyoruz vede mars motor dıslısı donuyor vede anahtarı bıraktıgımızda ıkıncı kademeden bırıncı kademeye dusuyor
    eger ıkıncı kademede tutmaya devam edersek arac calıssada mars motoru donmeye devam edıyor

    yanı anahtar ılk kademede gosterge ısıkları kırmızı yanarken sureklı olarak bujılere elektrık gonderıyor

    stop ederken anahtarı kapatınca atesleme bobını elektrıksız kalıyor vede bujılerde elektrık olmuyor motora benzın gırsede atesleme olmadıgı ıcın motor duruyor
    pekı atesleme kesıldıgı anda motor ıcınde benzın kalıyor degılmı

    olay boyle sanırım







  • Konuyla çok alakalı değil, belki de alakalı ama başımdan geçen bir şeyi anlatayım...

    Eşim için halihazırda kullandığı 2006 Focus 1.6 TDCi CVT Ghia aracı aldığımda, sigorta panelinde bazı sigortaların yanlış değerde olduğunu görüp, aldığım sigortalarla tamamladım, bazı boş sigortaları da kullanma kılavuzundaki uygun değerlerle tamamladım. Bunların arasında araçta olmayan donanımlar da vardı, sunroof vs gibi onları da takmıştım.

    Bir akşam bir yere gittik, araçtan indim, eşim bir türlü inmiyor, ger döndüğümde gülüyordu, bana baktı, anahtarı çıkarttı... Araç hala çalışıyordu stop etmiyordu, aracı müsait bir yere çektim, en son kaputu açıp akü kutup başını sökecekken, bir anda araç stop etti... O sırada eşim far gözümüzü almasın diye farı kapatmış ve araç stop etti.

    Ben araçta olmayan gündüz farı sigortasına da sigorta takmışım, araçta gündüz farı yok, o da marş motorunu direkt besliyormuş galiba, farı kapatınca motor stop etti. İnternetten araştırırken buldum, gittim düzelttim, araç normale döndü.
    https://www.focusclubtr.com/topic/3788-kontak-anahtarını-çıkarıyorumaraba-hala-çalışıyor/
    https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/278523-arabam-stop-etmiyor/
    Kırmızı ışıklar kontak kademeleri vs diye anlatımınızdan 90lardan basit bir araçtan bahsediyorsunuz iye düşünüyorum. Kontak ilk açıldığında tüm uyarı ışıkları yanar ki siz gösterge panelindeki ampüllerde bir arıza varsa fark edesiniz. Kısa süre sonra bir kısmı toplu halde söner, bir kısmı yanık kalır. En basit olarak yağ lambası ve akü lambası yanık kalır. Yağ lambası yağ basıncı olmadığını gösteriyor. Motor çalışmıyor, yağ devridaim pompası çalışmıyor, motorda yağ basıncı yok. Akü lambası da yanıyor çünkü motor çalışmıyor ve alternatör şarj yapmıyor.

    Bu aşamada ateşleme sistemi ve varsa elektrikli benzin pompası aktif, ancak bujilere distribütör üzerinden ateşleme yapacak akım gönderilmiyor çünkü distribütör dönmüyor. Bu aşamada aracı ikinci vitese alıp iterek vurdurursanız akü boş bile olsa motora dışarıdan hareket verdiğiniz için alternatör elektrik üretecek ve bujilere dönen distribütör üzerinden sırayla yüksek voltajlı akım gönderilecek. Bir noktada motor çalışır ve döngü devam eder. Akü bitik bile olsa alternatör yeterli akımı üretir. Zaten ateşleme sistemi çok bir akım istemez.

    Sağlam bir arabada kontağı marş konumuna aldığınızda marş motoru selenoidi devreye girer ve marş motoru aküden doğrudan yüksek akım alır ve motoru çevirir. Sizin vurdurma ile yaptığınız şeyi araç durduğu yerde kendi yapar. Tasarımı gereği motor kendi kendine dönmeye başlar başlamaz marş motoru kendini krank dişlisinden ayırır. Siz kontağı basılı tutsanız da marş motoru sadece kendi kendine döner. Marş motorunun çok akıllıca ve eski bir tasarımı vardır. Şu videoyu izlemenizi tavsiye ederim:https://www.youtube.com/watch?v=VRe_hKxzKUg&feature=youtu.be

    Kontağı marş pozisyonundan bıraktığınızda ateşleme açık kaldığı için motor çalışmaya devam eder. Kontağı tamamen kapattığınızda ateşleme sistemi kapandığı için motor durur. Motor örneğin zorlanıp durursa bahsettiğim yağ ve akü ışıkları yanar çünkü kontak açıktır ve bir tuhaf durum vardır.

    ECU sensör vs olan araçlarda temel prensipler aynı olsa da daha karmaşık süreçler vardır.

    K.
  • Vizz dediğin benzin pompasi olmasin :)

    Bu arada bir de gelişmiş bir araba ise ECU var. Elektronik Kontrol unitesi. Zamanlamalar mekanik olsa da bunlarin basınçları hava yakit karışımları bunun uzerinden yapiliyor.
    Bir motora yakit göndermediğin gibi hava da gondermezsen motor guzelce durur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 15 Nisan 2020; 8:0:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ayrıca gostergeler anahtar ılk kademede kırmızı yanarken arac calısınca neden kırmızı ısıklar soner onuda anlamadım yanı sonucta elektrık kırmızı ısıklar yandıgı an motora gıtmıyormu daha sonra kesılmıyorkı elektrık

    kaportayı acınca 4 bujı kablosunun takılı oldugu bobın vardır,vızz dıye ses ondan gelır
    arac calısmazken anahtarı ılk kademeye al kırmızı ısıklar yanarken kaportayı ac bak oradan ınce bır ses gelır ve 10 sanıye sonra tık dıye atar ama vızz dıye ses devam eder elektrık sesı yani

    hatta kımılerı derkı anahtar ılk kademede tutma bobını yersın der,kımısı ıse bırsey olmaz der oradada tartısma cıkar zaten
    bobın sureklı elektrık verıyorsa ılk kademede anahtarı tutmanın zararı pek olmaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aydınayhan -- 15 Nisan 2020; 8:14:41 >
  • aydınayhan kullanıcısına yanıt
    Bildiğim kadarıyla, Elektronik Kontrol Ünitesi hallediyor bobin işlerini. yani motora değil motor beynine elektrik gidiyor, Elektronik Kontrol Unitesi gerekli değerleri ve siralamayi yapıyor.
    Kontağı ilk konuma getirdiğinde ECU ve BSI dedigimiz Elektronik sinir omurgasi gibi sistemler başlıyor. Motor Beyni, Fren şanzıman hepsi kendini açıyor , haberlesiyor ve sensörlerinin bagli olup olmadığıni kontrol ediyorlar.

    Senin Gösterge tablosunda gördüğün bu sistemler.

    Kaputun altinda vizz sesi bobin olabilir elbet ama arabanın dışında duyduğun genelde benzin pompasi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 15 Nisan 2020; 9:13:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuyla çok alakalı değil, belki de alakalı ama başımdan geçen bir şeyi anlatayım...

    Eşim için halihazırda kullandığı 2006 Focus 1.6 TDCi CVT Ghia aracı aldığımda, sigorta panelinde bazı sigortaların yanlış değerde olduğunu görüp, aldığım sigortalarla tamamladım, bazı boş sigortaları da kullanma kılavuzundaki uygun değerlerle tamamladım. Bunların arasında araçta olmayan donanımlar da vardı, sunroof vs gibi onları da takmıştım.

    Bir akşam bir yere gittik, araçtan indim, eşim bir türlü inmiyor, ger döndüğümde gülüyordu, bana baktı, anahtarı çıkarttı... Araç hala çalışıyordu stop etmiyordu, aracı müsait bir yere çektim, en son kaputu açıp akü kutup başını sökecekken, bir anda araç stop etti... O sırada eşim far gözümüzü almasın diye farı kapatmış ve araç stop etti.

    Ben araçta olmayan gündüz farı sigortasına da sigorta takmışım, araçta gündüz farı yok, o da marş motorunu direkt besliyormuş galiba, farı kapatınca motor stop etti. İnternetten araştırırken buldum, gittim düzelttim, araç normale döndü.
    https://www.focusclubtr.com/topic/3788-kontak-anahtarını-çıkarıyorumaraba-hala-çalışıyor/
    https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/278523-arabam-stop-etmiyor/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 15 Nisan 2020; 9:12:39 >




  • Arif kullanıcısına yanıt
    Benim eski Citroen c4 de de, küllük aydınlatma ampülü patlaksa, far yükseklik ayarı çalışmıyordu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D-Assault -- 15 Nisan 2020; 9:18:31 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel motorda yakıt kesilmediğinde stop etmez. Eski arabaların mazot pompasında acil durumlar için stop kolu olurdu.
    Benzinde bobine 12v gelmediğinde stop eder zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kırmızı ışıklar kontak kademeleri vs diye anlatımınızdan 90lardan basit bir araçtan bahsediyorsunuz iye düşünüyorum. Kontak ilk açıldığında tüm uyarı ışıkları yanar ki siz gösterge panelindeki ampüllerde bir arıza varsa fark edesiniz. Kısa süre sonra bir kısmı toplu halde söner, bir kısmı yanık kalır. En basit olarak yağ lambası ve akü lambası yanık kalır. Yağ lambası yağ basıncı olmadığını gösteriyor. Motor çalışmıyor, yağ devridaim pompası çalışmıyor, motorda yağ basıncı yok. Akü lambası da yanıyor çünkü motor çalışmıyor ve alternatör şarj yapmıyor.

    Bu aşamada ateşleme sistemi ve varsa elektrikli benzin pompası aktif, ancak bujilere distribütör üzerinden ateşleme yapacak akım gönderilmiyor çünkü distribütör dönmüyor. Bu aşamada aracı ikinci vitese alıp iterek vurdurursanız akü boş bile olsa motora dışarıdan hareket verdiğiniz için alternatör elektrik üretecek ve bujilere dönen distribütör üzerinden sırayla yüksek voltajlı akım gönderilecek. Bir noktada motor çalışır ve döngü devam eder. Akü bitik bile olsa alternatör yeterli akımı üretir. Zaten ateşleme sistemi çok bir akım istemez.

    Sağlam bir arabada kontağı marş konumuna aldığınızda marş motoru selenoidi devreye girer ve marş motoru aküden doğrudan yüksek akım alır ve motoru çevirir. Sizin vurdurma ile yaptığınız şeyi araç durduğu yerde kendi yapar. Tasarımı gereği motor kendi kendine dönmeye başlar başlamaz marş motoru kendini krank dişlisinden ayırır. Siz kontağı basılı tutsanız da marş motoru sadece kendi kendine döner. Marş motorunun çok akıllıca ve eski bir tasarımı vardır. Şu videoyu izlemenizi tavsiye ederim:https://www.youtube.com/watch?v=VRe_hKxzKUg&feature=youtu.be

    Kontağı marş pozisyonundan bıraktığınızda ateşleme açık kaldığı için motor çalışmaya devam eder. Kontağı tamamen kapattığınızda ateşleme sistemi kapandığı için motor durur. Motor örneğin zorlanıp durursa bahsettiğim yağ ve akü ışıkları yanar çünkü kontak açıktır ve bir tuhaf durum vardır.

    ECU sensör vs olan araçlarda temel prensipler aynı olsa da daha karmaşık süreçler vardır.

    K.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: D-Assault

    Benim eski Citroen c4 de de, küllük aydınlatma ampülü patlaksa, far yükseklik ayarı çalışmıyordu.
    mitsubishi asx'te eğer torpido lambası ampulü patladıysa arka led stop lambaları düzgün çalışmıyor ya da hiç çalışmıyor. çok saçma ama öyle. arada bir torpido lambasına bakıyorum mecburen
  • Herkes elektronikten bahsetmis bende mekanik dizelin nasi stop ettigini soyleyim bari

    Kontagi acinca yakit pompasinin uzerindeki stop musurune elektrik geliyor ve pompanin mazot gecirmesine izin veriyor stop edince pompanin yakit gecisini kapatiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benzin pompasi vizz sesini biliyorum söküp degistigimde ogrendin

    kaportada ustte 4 buji kablosunun gordigi indiksiyon bobinide caliistirma oncesi ince bir ses cikarir.kamera tutup ustaya gosterdim dogruladi

    bide bu actıgım konu.videolarda aracların heryerini incelerim ama kimse kontagi acma ve kapamada neler olur videosu cekmemisti ondan actın.sanırım kimsenin aklına gememis



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aydınayhan -- 15 Nisan 2020; 15:5:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kontak anahtarını 1'e getirince aksesuar türü şeyler çalışıyor. Radyodur, ayna ayarıdır, silecektir şudur budur. Anahtarı 2'ye getirince motorun çalışacağı konuma geliyor. Bir de 3. bir konum var, bu konuma getirdiğinizde marş motoru devreye girer, bıraktığınızda marş motoru devreden çıkar anahtar 2. konuma döner. 1. Konuma getirdiğinizde ise motor devreden çıkar, ateşleme v.b durur.
  • aslında ıyı hatırlattınız bır ara benzın pompası testı yapmıstım anahtar ılk kademedeyken arac daha calısmıyorken benzın pompası vıızzz tarzı yıne o ses yanı baska vızz sesı yapıp benzın basıyordu
    borulara baktıgımda benzın gıdıp fazlası gerı donuyordu yanı benzını cevrım yapıyordu demekkı kontagı kapatınca benzın basması kesılıyor,zaten arac calıstıgı surece benzın pompasıda calısıp basmaya devam edıyor
    demekkı buyuk ıhtımal ondanmıs benzın basmıyor elektrık unıtesıyle alakası yok beyınlede alakası pek yok
  • eser miktarda..
  • sinoplu kullanıcısına yanıt

    tam da aradığım cevap. teşekkürler


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sinoplu kullanıcısına yanıt

    Şöyle de ilginç bir prensibi var, motor tamamen sıfır devre düşmeden tekrar kontak açarsanız motor oradan geri toplayabiliyor. 

  • Askerde şoför eğitimindeyiz ilk defa mercedes unimog kullanıyorum aracı stop ettiricem anahtarı kapattım ama stop etmedi halen motor çalışıyor.

    Meğer pedalların altında motor freni düğmesi varmış ona basarak stop ettiriliyormuş.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.