Şimdi Ara

Aracimdaki ariza lutfen yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
1.836
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Oncelikle merhabalar.2008 model otomatik vites benzinli 1.6 hyundai i30 sahibiyim.Aracim suan 125 bin km de ve aracimda karşılaştığım bir sorundan bahsetmek istiyorum.Aracimla 1500-2000 devir araliginda seyir halinde iken gazi birakip tekrar hafif sekilde gaza dokundugunuzda yada rolanti devrine yaklastiginda silkelenme yapmakta.Gaza basınca ise normale dönüyor.Sehir icinde ariza lambasi yanmiyor ama uzun yola cikip 80-100 km seyehat edince yolda giderken motor ariza lambasi yaniyo ve cihaza baglaninca eksantrik sensoru arizasi veriyor.Ama surekli bu arizaya dusmuyor.Ustalar eksanrrik sensoru anlik olarak okumadigindan kaynakli arizaya dusebilir diyor ama ariza lambasi yanmadigi zamanda bu silkelenmeyi yapıyor.Boyle bir durumla karsilasan var mi.Birde araci alali 2 ay oldu.daha once arac cok uzun sure yatmis.zamaninda yağ bakimlari yapilmamis motor ici zift gibi olmustu.temizlettim ama yine sorun devam ediyor.Sizce neden kaynakli bu teklemeyi yapiyor olabilir.Karsilasan arkadasimiz varmı



  • hata veren sensörü değiştirip kullanın buji buji kabloları bir çok etken olur
  • En basit ve ucuz yöntem olarak yakın zamanda değişmemiş ise bujileri değiştirerek başlayın çözüme
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turgay0651

    En basit ve ucuz yöntem olarak yakın zamanda değişmemiş ise bujileri değiştirerek başlayın çözüme
    tesekkurler hocam deneyecegiz umarim cozumu bulabilirim
  • Gaz kelebeği temizliği yaptırın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07

    Gaz kelebeği temizliği yaptırın.
    allah razi olsun hocam boyle boyle bilgileri toplayip en azindan yapilacalak seyleri belirlerim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07

    Gaz kelebeği temizliği yaptırın.
    aracim benzinli otomatik hocam ama lpgli degil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PunkBunny

    aracim benzinli otomatik hocam ama lpgli degil

    Alıntıları Göster
    Lpg ile ilgili değil bu sorun.

    Anlattığınız sorunun aynısını Golf 4 ile yaşadım.
    Kelebek temizliğiyle düzelmişti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07

    Lpg ile ilgili değil bu sorun.

    Anlattığınız sorunun aynısını Golf 4 ile yaşadım.
    Kelebek temizliğiyle düzelmişti.

    Alıntıları Göster
    cok saol hocam ilk bu islemi yaptiracagim
  • malesef düzelmedi arıza
  • PunkBunny kullanıcısına yanıt
    Neler yapıldı araca
  • quote:

    Orijinalden alıntı: babapars

    Neler yapıldı araca
    2 buji degisti hocam diger ikisini de degistiricez..

    Gaz kelebegi temizlendi basinc sensoru(tam adini bilmiyorum) temizlendi

    motorda kurumlardan dolayi katki ile temizlik yapacagiz..

    net bir cozumu yok deneme yanima yoluyla ilerliyoruz hocam
  • Hyundai araçlarda özellikle dizellerinde silkelemeyi debriyaj sensöründen yapıyor. Ama benzinli için bir bilgim yok sadece aklınızda bulunsun.
    Ama egzantirik arızasını sildiğiniz halde bir müddet sonra tekrar verdiyse o sensöre yoğunlaşmanızı varsa çıkması ile test etmenizi öneririm.
  • Ben de aynibsorunu yasadim hallodu gecen sene. 1.6 benzinli atmosferik motor. Aracta iki tane eksantrik sensoru var yanlis degilsem emme ve egzos. Benim arabada once biri hata verdi, arabadaki digeriyle yer degistirdik hata vermeye devam edince sensoru degistik. Sonra digeri hata verdi onu da degistik. Sonra vanoslar da cift, bir tanesi ariza verdi onu da degistik problem cozuldu. yani iki eksantrik sensoru bir tane de vanos degisti. Gecen sene 2bin civari tutmustu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrct

    Ben de aynibsorunu yasadim hallodu gecen sene. 1.6 benzinli atmosferik motor. Aracta iki tane eksantrik sensoru var yanlis degilsem emme ve egzos. Benim arabada once biri hata verdi, arabadaki digeriyle yer degistirdik hata vermeye devam edince sensoru degistik. Sonra digeri hata verdi onu da degistik. Sonra vanoslar da cift, bir tanesi ariza verdi onu da degistik problem cozuldu. yani iki eksantrik sensoru bir tane de vanos degisti. Gecen sene 2bin civari tutmustu.
    valla hocam ariza kesin bu desem yaptirayim ama duzelmezse para bosuna gidecek ama kesin demeyecegim sikinti ayni miydi sizde de?
  • Benim ariza şöyle normal devirde 2000–2500 civari giderken mesela bir kasise yaklasiyordum frene basiyordum 900-1000 devir civarina dusup gecmeye calisiyordum o sirada aniden 400-500 devire dusup daha ayagim frendeyken veya frenden cekmis ama gaza basmamisken kendi gaz veriyordu toparlamak icin 1300 devir civarina cikiyordu.
    Arizanin tespitine gelince bilgisayara bagladik bosch serviste bisey cikmadi. Bmwden servisinden ayrilma bir yere gittim oranin yazilimi bmw yazilimiydi, ‘eksantrik sonsoru, emme’ arizasi verdi. Bu sensorden iki tane var emme ve egzos diye. Biz bu emme ile egzosun yerini degistirdik bu defa ‘eksantrik sonsoru, egzos’ verince tamam bu sensor bozuk dedik ve degistirdik. Devami da yukardaki gibi oldu. Once diger sensor hata verdi, sonra vanosun bir tanesi daha ariza verdi. Hepsini degistirdim.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.