Şimdi Ara

Kuba Blueberry Alayım mı? [Aldım] (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (3 Mobil) - 2 Masaüstü3 Mobil
5 sn
37
Cevap
3
Favori
50.305
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Devin1903 D kullanıcısına yanıt

    Bu durum bende de var. Motor çalışırken ayaklığı kaldırayım diye yan ayak marşına bastım. O günden sonra böyle olmaya başladı sebebi aslında basit. Kayış kısmında ki yerde bir demir parçası sıkışıyor. Sıkıştığı yerde kalıyor ve ileri geri oynamıyor. O demir parçası içi oyuk yıldız gibi bir şey. Aslında kendinde oradaki vidaları açarak, söküp kontrol yapabilirsin ve bir güzel temizleme yağlama işlemini yaparsın. 50CC motor elinizde kalmaz merak etmeyin. Ben bütün bakımlarımı kendim yapıyorum ve sizin dediğiniz sorun şuan bende de var ancak uğraşacak vakitim yok. Bende 75km hız yaparken şuan 70km'yi geçtikten sonra tıkanıyor ve o çığlık sesi geliyor. parça sürtüyor zararı var mı evet var ancak ölümcül değil. Orayı söküp, gerekli temizliği ve yağlamayı yaparsan sorun ortadan kalkar ve kayışı değiştirirsen.


    Bu durumun oluşma sebepleri motoru aşırı zorlamadan dolayı olmakta. Ben zorlamadım ki diyebilirsiniz ancak bunlar narin motorlar olduğu için yokuşta eğer bir kaç kere zorlayıp stop ettirdiyseniz başınıza gelebilir. Ben genelde avm poşetlerini taşıyorum getir götür ve biraz zorlanmalar oluyor. 2000 km de motor şuanda. Zaten motor'un üzerinde ki kayış, disk ve bazı değişimi erken sefalarda gereken parçaları kaliteli değil. 3000 km civarlarında Bando kayış almanızı tavsiye ederim. Ayrıca benim motorun alt egzoz vidaları gevşek.


    Ek olarak bu motorlarda genel sorunlardan bahsedeyim..


    Yeni alındığında motor stop etme sorunu debriyaj yayının problemli olmasıdır değişmesi gerekiyor. Böylelikle stop sorunu ortadan kalkıyor.

    Disk hidroliği kaliteli değildir ve hemen koyulaşıp fazla ısıya dayanmamaktadır. Ön fren gevşemesi olabilmekte bu yüzden disk hidroliğini değiştirmeniz gerekiyor.

    Balatalar 5000 km ye kadar dayanabilir kaliteli bir balata tavsiye ederim.

    Lastik sorunu her motosiklette vardır kesinlikle değiştirmelisiniz.

    Kayış kalitesizdir kesinlikle değiştirmelisiniz 3000 - 4000 km civarında zaten performanstan anlayacaksınız ve ayrıca seste çıkaracak.

    Genellikle 30 km hıza veya devir yükseldiğinde ORTA AYAK ses yapar, kauçuk ve ya bir süngerle desteklemelisiniz. Test etmek için motorla giderken ayağınızda orta ayağı hafif açınız ve bakın ses yok oluyor mu.

    Arka fren kalitesi çok düşüktür yavaşlatma bir nevi yapıyor, arka lastik tarafından freni sertleştirmenizi tavsiye ederim.

    Ön disk ses çıkartır, balataları temizleyin üzerlerinde toz çabuk kalıyor onun dışında değiştirme önerisindeyim.

    Benzin kokusu yapması normal eğer çok fazla doldurursanız yapar, onun dışında motor deposu havada kaldığı için normaldir ancak benzin hortumunu yine de kontrol ettiriniz.


    Ben arabamda olsun motorda olsun öncelik fren sistemine veririm. Her şeyden önce taşıt iyi durmalı, beni güvenli götürüp güvenli getirmelidir. Bunu da öncelik yapmanız yararınıza olacaktır.





  • Şu an bayiden 0 km almak istesek, bu yazdıklarınızdan hangilerini orada teslim almadan kontrol ettirmemiz veya ayarlatmamız gerekir?

  • Arkadaslar? Hız gostergesinin kimi zaman çalışıp kimi zaman çalışmamasınin sebebi nedir ?

    Tel kopma dedikleri bu mu oluyor? Arkadaşa bir blubery aldık birgun senlesi kapanmıyor ertesi gün hız kadrani çalışmıyor... yani vesile oldum ama böyle giderse mağdur olacak galiba....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İstanbul'dayım. İzlediğim inceme vidyoları ve sizin mesajlarınız dolayısıyla bu motoru düşünüyorum. Ev Fatih, iş yeri Soyak Göztepe (Fatih'teydi işyeri karşıya-asya yakasına- taşındı).

    Şu an sabah 3 toplu taşıma aktarmasıyla işe gidip ((yenikapıya (1) metro. Avrasya (2) karşıya geçiş, (3) Göztepe metrosuna aktarma)) Akşam da 3 aktarmayla eve dönüyorum. 18 TL (bazen ara aktarmaları minibüsle yapıyorum) Özetle günlük 20 TL yol parası masrafım var. Kendi aracımla gitsem daha fazla masraf yapmıyor ama trafiğe takılma durumum oluyor.


    Sonuç:

    1) Ekonomik,

    2) B sınıfı ehliyet yeterli olması

    3) Günlük gidiş geliş 40 km. yol için ideal olması

    gibi sebeplerden bende bu motordan almak istiyorum.


    BİRİNCİ SORUM: Tespitlerim doğru mudur? bu aletin uzmanları olarak. Yoksa senin için uygun deil, başka cihaza bak, daha üst modellere geç falan mı dersiniz.


    İKİNCİ SORUM: İstanbul'da kullananlar için soruyorum. Boğaz köprülerinden ve Avrasya Tünelinden sorunsuz geçilebiliyor mu, bir kısıtlama var mı?





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mustakil_Yazar

    İstanbul'dayım. İzlediğim inceme vidyoları ve sizin mesajlarınız dolayısıyla bu motoru düşünüyorum. Ev Fatih, iş yeri Soyak Göztepe (Fatih'teydi işyeri karşıya-asya yakasına- taşındı).

    Şu an sabah 3 toplu taşıma aktarmasıyla işe gidip ((yenikapıya (1) metro. Avrasya (2) karşıya geçiş, (3) Göztepe metrosuna aktarma)) Akşam da 3 aktarmayla eve dönüyorum. 18 TL (bazen ara aktarmaları minibüsle yapıyorum) Özetle günlük 20 TL yol parası masrafım var. Kendi aracımla gitsem daha fazla masraf yapmıyor ama trafiğe takılma durumum oluyor.


    Sonuç:

    1) Ekonomik,

    2) B sınıfı ehliyet yeterli olması

    3) Günlük gidiş geliş 40 km. yol için ideal olması

    gibi sebeplerden bende bu motordan almak istiyorum.


    BİRİNCİ SORUM: Tespitlerim doğru mudur? bu aletin uzmanları olarak. Yoksa senin için uygun deil, başka cihaza bak, daha üst modellere geç falan mı dersiniz.


    İKİNCİ SORUM: İstanbul'da kullananlar için soruyorum. Boğaz köprülerinden ve Avrasya Tünelinden sorunsuz geçilebiliyor mu, bir kısıtlama var mı?

    Hocam bu motorlar 70 hadi bilemedin 80 km maksimum hızla gider bu nedenle Anayollarda akıcı trafikte kullanmak duran trafiğe göre daha zordur. yani köprüden geçerken yada zincirlikuyu rampasına çıkarken 50-60 km hızla gideceksin ama yol 80 km hızla gidiyorsa arabalar seni sıkıştırır, panik olabilirsin. (70 le giderken de 10.000 devirle gittiğini ve uzun süre böyle gidersen krank ı eline alacağını da söyleyebilirim, düşünki arabanla 3. viteste 6.000 devirde 30 dk gidiyorsun, bu ne kadar araban için mantıklı ise bu motor içinde 70 le 30 dk gitmek aynı hatta daha da zorlayıcı bir durum...)


    Birinci sorun için birçok kişi cevap yazar ben kişisel fikrimi yazıyorum; Günlük 20 +20 git gel yol yaparsın, ben birçok defa yaptım bu mesafelerde yolculuk ama kaç gün yaparsın, ne arızalar çıkar bilemem, bunu sana üretici bile söyleyemez... yada 10.000 km sadece bakım yaparsın, hiç sorun olmaz gibi bir cevabı kullanan kimse veremez, veren de taraflı yazıyordur inanma... çin malı bir motor bu kalitesi tamamen şansına bağlı :)


    net birşeyler söyliyeyim, Lastikleri berbat ötesi bu nedenle alır almaz değiştirmen gerekiyor, kayışı, hız ölçüm yapan teli kopuyor bunları da 1.000 km den sonra değiştirmen gerekiyor, Bunların dışında başına ne gelir veya hiçbirşey gelmez ben bilemem...


    İkinci sorun için ben 100 den fazla defa geçtiğim için köprülerle ilgili bir geçiş sorunu yok ama rüzgarlı yada trafiğin olmadığı saatlerde 70 km hızla giderken zorlanırsın, bunun dışında Avrasya 'dan geçebiliyor mu bilmiyorum...


    Tavsiyem bir tane 50,80,125cc fark etmez bir motorcu bul, sabah yada akşam bu bahsettiğin yolu onunla bir git, bak bakalım sen bu yolda motor kullanabilirmisin?


    Sana kesinlike Al yada Alma demem, sadece bir motor ile yolculuk etmeden, kullanacağın yolu Tecrübe etmeden almayın, derim ben...





  • @volkan_efe Çok teşekkür ederim.

  • bende kuba blueberry 50cc aldım.. almadan önce satıcı benim isteğimle yetkili serviste 80 cc ye çevirdi. alır almaz michelin lastik ile değiştirdim ve depoyu fulledim (25 tl). şu an 73 km gösteriyor ve benzin uyarısı verneye başladı. bana aşırı geldiği için internetten araştırdım ve bu tarz motorların bir depo ile ortala 250 km gidebildiğini öğrendim . bunun üzerine satıcıyı aradım , bana motorun yeni olduğu için normal olduğunu ve ilk 500 bakımını yaptırdıktan sonra düzeleceğini söyledi..


    bunun haricinde yukarıda yazan problemlerden, yoğun benzin kokusu bende de mevcut. motoru akşamları işyerime koyuyorum sabah açtığımda içeride yoğun benzin kokusu oluyor. aynı zamanda yolda giderkende ara ara benzin kokusu alıyorum.


    yine yukarıda yazılan problemlemlerden, durduğumda rölantinin düşmesi farın titremesi ve stop etme sorununu bende yaşıyorum. ayrıca seyir halindeyken nadiren egzosttan pıstt diye bir ses geliyor. sanki arka lastik parlamıştı birden bütün havayı boşaltmış gibi.


    benim bildiğim sıfır alınan bir ürün uzun süre sorunsuz olur kullandıkça problemler çıkmaya başlar ama bana söylenen motor yeni iken sorun olur kullandıkça düzelir fikri bana mantıksız geldi. lütfen tecrübeli arkadaşlar yorum yapsın.. acemiyiz bilmiyoruz diye bizimi yiyolar yoksa durum gerçekten böylemi merak içindeyim, saygılar





  • kerem-alberto K kullanıcısına yanıt

    neredeyse aynı sıkıntıları yaşıyorum benzin kokusu hiç duymadım fakat 1 depo ya anca 80 km gidiyor 160km de daha motor ve sürekli stop ediyor. sizin sorunlar çözüldümü ne durumdasınız ?

  • Kuba blueberry pro dijital gösterge yada bluebird in benzin deposu kaç lt bilen varmı acaba ? 2 dir depo boş gösterince hatta stop edince benzin alıyorum. 3.30 lt gibi fulleniyor. Katalog 5.5 lt yazıyor ama mümkün değil . bilgisi olan ölçen yada boş depo fullerken max kaç lt aldı ? bilgi lütfen.

  • Merhabalar. 2021 Kuba Blueberry ile yaklaşık 3 aydır beraberiz. 3350 kmde ikinci el olarak satın aldım. Alırken bakım yapıldı ve arka bagalar, kayış, motor yağ ve hava filitresi(servis bence değiştirmedi çünkü daha sonra merak edip hava filitresi kapağını söktüm filitre yırtıktı) değişti. 300km civarı kullandıktan sonra 80cc yapmaya karar verdim. Avcılarda bir özel serviste 80cc yaptırdım. 80cc yaptıktan bu zamana yaklaşık 2500km yol yaptım. Top speed konusunda 80cc olmasının kiç bir avantajı yok 50cc kullanan merak eden arkadaş varsa. Şuan 6100 km civarlarında genel olarak memnunuma 100km yol için artçı/tek karışık kullanıyorum Avcılar-Esenyurt-Bahçeşehir arasında yokuşlu düz karışık yollarda 3.5l yakıt yakıyor. Ben her gün ortalama 60km yol yapıyorum. Hava filitresinin karbüratöre giriş kısmını çıkardım çok sağlıklı bir uygulama değil ancak sanki boğulmasının önüne geçtiğini düşündüğüm için bu şekilde yaptım. Lastikleri kesinlikle değiştirmek gerek fabrika lastikleri ile kullanıyorum ıslak zeminde freni yok diye düşünün o kadar çok kayıyor. En uzun yolculuk Esenyurttan Tuzla marina yolculuğum oldu ve sahil yollarını kullanarak 1. köprü kadıköy malteme şeklinde yaptım sorunsuz eğlenceli bir yolculuk oldu.Ben genel olarak memnunum merak edilen bir konu olursa forumda cevaplarız bilmediklerimizi de öğreniriz faydalı bir forum olur. Kendi motorunuza uyguladığınız ve memnun kaldığınız bir uygulama varsa paylaşırsanız çok sevinirim. Saygılar.





  • mrtcnyilmaz M kullanıcısına yanıt

    Hocam maşallah sana,


    İlk tavsiyem Orjinal lastiklerden bir an önce kurtulman. ben anlas aldım kullanıyorum, ekonomik ve yeterli tavsiye ederim.


    bence bakımlarını düzenli yaparsan ve ana parçalarını kaliteli malzemelerle değiştirirsen uzun soluklu kullanılacak bir model.


    bende 2020 modeli var, bir defa hız kablosu koptu, onun dışında ben 500 km bakımda lastikleri, bagaları, buji ve kayışı değiştirdim bu nedenle çok memnunum... arıza olmadı yakıt koyup kullanıyorum, bende 2 tane 50cc var bu ufak ve daha iyi kaçıyor diğerine göre (RKS Bitter var bir tane de)


    En çok hoşuma giden düz yolda bastınmı kadranın (bende kadran eski tip) 80 i geçmesi :) yani ara hızlanma gerektiren durumda çok güzel hızlanıyor, zorda bırakmıyor...


    ben 2-3 yılda satıp yenilerim motorumu bu kış sonu satıp yeniliycem inşallah.

  • volkan_efe kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler hocam. Para işini çözersem en kısa sürede lastik alacağım. Anlas dışında hangileri var acaba Michelin falan fiyat farkı çok değilse daha iyi değil mi ?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • mrtcnyilmaz M kullanıcısına yanıt

    Ben eksikliğini görmedim o nedenle bence daha fazla vermeye gerek yok diye düşünmüştüm. yoğun yağmurda yada kış koşullarında kullanmıyorum zaten,


    hocam, aktif ve hakkını vererek kullanıyorsun anladığım kadarı ile.... kredi kartı na taksit vs. al kurtul, "allah göstermesin" bir defa düşsen hem maddi hemde manevi zararı daha fazla olur...

  • Daha önce de sormuştum deponuz kaç lt alıyor stop ettiği zaman alıyorum 3.30 lt ancak alıyor ve 80 km falan gidiyorum yine stop edene kadar .daha 350 km deyim. Benzin deposu yayvan olduğu için dipteki benzin kullanılamıyor gibi bir durum var.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • takıntım kullanıcısına yanıt

    Benim gösterge dibe indiğinde 50 TL lik alıyorum ben :)


    bahar gelse de yine aktif kullanmaya başlasak motorları...

  • volkan_efe kullanıcısına yanıt
    Tecrübe ettik aynen kışlık yaparken akü başlarını sökmeyi unutmayın.
    Depo 5.50 lt yazsada 2 lt si dipte yayvan kaldığından kullanılamıyor stop ettiğinde aslında benzin var fakat rampa yukarı olmanız gerekiyor biraz . O yüzden 3 lt ye fulleniyor depolarımız.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.