Şimdi Ara

Bijon somunları çok sıkılırsa

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
31
Cevap
0
Favori
3.501
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, lastikçi bijon somunlarını havalı tabanca ile sıktıktan sonra + şeklindeki anahtar ile iki eliyle son güç sıktı. Hatta belim ağrıdı falan dedi. 110 N/m gibi bir torkta sıkılması gerektiğini biliyorum ancak iki tekeri sıktıktan sonra farkettim ve cahil esnafa laf anlatmak ölüm. Neyse diğerlerine de bir şey demedim. Yaklaşık 50 km yaptım sonrasında. İçim rahat etmiyor. Tork anahtarları da pahalı bayağı. Yetkili serviste bir tekrar sıktırsam mı acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fırat.ç. -- 23 Mart 2020; 2:22:34 >



  • SISU kullanıcısına yanıt
    SISU demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: SISU

    ben lastikçiyi tembihliyorum. aşırı sıkma lastik patlayınca sökmesi zor oluyor diye. böyle söyleyince abanmıyorlar.
    Öyle tork mork aşırı sıkma v.b diye teknik konuşmaya gerek yok, böyle derseniz anlarlar.
  • fazla sıkılırsa vidalarda diş arası uzama yapar ve bir süre sonra da bijon keser araç. 2-3 tur el ile çevirip tabanca ile sıkılması daha sağlıklı. yeni nesil bijonlarda çıt sesi geliyor olsa gerek son noktaya ulaşınca. tekrar sıktırmaya gerek yok
  • ben lastikçiyi tembihliyorum. aşırı sıkma lastik patlayınca sökmesi zor oluyor diye. böyle söyleyince abanmıyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SISU

    ben lastikçiyi tembihliyorum. aşırı sıkma lastik patlayınca sökmesi zor oluyor diye. böyle söyleyince abanmıyorlar.
    Öyle tork mork aşırı sıkma v.b diye teknik konuşmaya gerek yok, böyle derseniz anlarlar.
  • Takmayın kafaya. Yollarda gördüğünüz arabaların hepsinde aynı yontem kullanıldı.

    Zaten ya hiç sıkmaz unuturlar ya da tüm güçle sıkarlar

    Bijon anahtarına ayaklarıyla çıkanı gördüm.
    Arka tekerleğe balans olmaz diyen lastikçi gördüm hem de çok işlek bi esnaftı.
  • Arkadaşımda tork anahtarı var. Benim araç yanlış hatırlamıyorsam 140Nm istiyordu. Elimle 140Nm'den çok daha fazlasını yapabiliyorum. Elle açacak kadar sıkın demek yeterli.

    K.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07

    Takmayın kafaya. Yollarda gördüğünüz arabaların hepsinde aynı yontem kullanıldı.

    Zaten ya hiç sıkmaz unuturlar ya da tüm güçle sıkarlar

    Bijon anahtarına ayaklarıyla çıkanı gördüm.
    Arka tekerleğe balans olmaz diyen lastikçi gördüm hem de çok işlek bi esnaftı.
    Maalesef. Bu hava tabancası yüzünden poryası bozuldu aracın. Yeni poryayı taktırdıktan sonra lastik değişimine bile yetkili servise gidiyorum. Tork anahtarı ile doğru ayarda sıkıyorlar bijonları.

    Uzun vadede sanayi ile yetkili servis maliyetleri birbirine yaklaşıyor bu yanlış uygulamalardan ötürü. Tek farkı sanayiye daha fazla gidip daha fazla parça değiştiriyorsunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Öyle tork mork aşırı sıkma v.b diye teknik konuşmaya gerek yok, böyle derseniz anlarlar.

    Alıntıları Göster
    Hahaha




  • fazla sıkmayı bılerek yapıyorlar,ben bır ara bır yere yaptırdım,dişleri 1 tık kırmıs

    sonra tornacıya gıttı ve diş attılar,yada bıjonlar degısecek

    esnaf esnafı koruyor yanı sonucta sen ıster yıne aynı adama gıt ıster dıger baska esnafa yınede ayrıca 1 esnafın kazanmasını saglıyorlar

    sonuc olarak musterı 2 defa gıtmıs oluyor..esnaf esnafı korur anlasır.o yuzden arıza yaptırıyorlar

    benım bıjonu kırdılar baska yere gıttım baska yer para kazandı

    bıjon pahalıdır
  • Makina bile fazla sıkıyor. Yolda lastik patlasa sökmek neredeyse imkansız

    Hep aynı lastıkçiye gideriz makina ile sökemedi anahtarın üzerine çıkıp söktü. Bide söylendi kim sıkıyor bunu bu kadar diye.
    Abi sizden başka yerde değişmiyor araçlarımızın lastikleri yolda patlasa sıçacaz dedikten sonra artık sadece elle sıkıyor.. Bi aletlede kontrol ediyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SISU

    ben lastikçiyi tembihliyorum. aşırı sıkma lastik patlayınca sökmesi zor oluyor diye. böyle söyleyince abanmıyorlar.
    Aynen hocam mantıklıymış
  • Arkadaşlar teşekkürler cevaplar için. Tekrar uygun torkla sıktıracağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Öyle tork mork aşırı sıkma v.b diye teknik konuşmaya gerek yok, böyle derseniz anlarlar.

    Alıntıları Göster
    anlıyorlar hacı. sökülmüyor öteki türlü. yok boru bul yok bilmemne. bi de uzak yerde kalsan boru da yok. işin yoksa kamyoncu durdur. onun borusunu kullan.. ne gerek var.
  • Balansa 70 Lira istediler. 50 verdim. Yer Antalya

    Siz kaça yaptiriyosunuz?

    Balans sirasinda ön arka yaptırayım dedim tekerleri. Ona ayrı para istemez mı?

    Zaten 4 tekeri soküyorsun ne farkeder nere taktigin da ayrı para istiyorsun??

    Kızdım sonra şaka yapıyomuş gibi güldü geçti.
    +l
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07

    Balansa 70 Lira istediler. 50 verdim. Yer Antalya

    Siz kaça yaptiriyosunuz?

    Balans sirasinda ön arka yaptırayım dedim tekerleri. Ona ayrı para istemez mı?

    Zaten 4 tekeri soküyorsun ne farkeder nere taktigin da ayrı para istiyorsun??

    Kızdım sonra şaka yapıyomuş gibi güldü geçti.
    +l
    Yuh

    60 tı 50 ye yazlıkları taktırdım + balans yapıldı. Fiyatta sorun yok. Fazladan sıkması boşuna belini de ağrıttı ustanın. Yani kendi bir çıkarı da yok. İş bilmemezlikten kaynaklanıyor.
  • Zaten bir sefer belirtilenden fazla sikildiktiktan sonra malzemede ufakta olsa defirmasyonlar olma durumu ortaya cikar.Bundan sonrada tork anahtarı ile yapilan islemler tam olarak dogru sonuc vermez.

    Fazla sikmanin balansta dengesizliklere yol acma durumu olabilir.
  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt
    Zuhahahahahahaaa anahtara ayakla çıkmak nedir
  • Aracım focus3.5 kullanım kitapcıgı 130 nw demiş yani 13 kg

    Otomotiv sektöründeyim.
    Herkesin bildiğini yenileyelim

    Tork degerleri civatanın metrik degerlerine göre degişir.
    11-12-13-15 kg vs vs demek yanlış.

    Civata metrik degerine göre fazla sıkılırsa ilk önce içerisindeki dişi yer dahada fazla sıkılırsa civata uzar, dahada sıkılırsa kırılır.

    Lastikcilerdeki Geneli tork tabancası sonsuz sıkar fakat büyük civata bijonlarda hava basıncına göre bir yerde sıkmayı keser.
    Geneli 8-10 kg ciVarı sıkar

    Gelelim size
    El torku ile torka baglı max25 kg ve insan evladı öküz gibi abanmadıgı sürece 25 kiloyu sıkamaz, normal sıkmak istediğinde 13-14 kiloda durur hadi kısmi zorladı max16da durur

    Dolayısıyla bijon sıkmayı anahtarla yaptıgından dolayı onun sıkabilecegi 10-11 kg kendini istediği kadar zorlasada

    Siz 10 kg biliyorsunuz hadi 14 kg sıktı, bijon 3mm daha döner

    Bijonun metriği 10 kilo ile sınırlı degildir fazla sıkma payıda içerir.

    İçiniz rahat etmesi için bir şekilde bir yerlere götürüp kontrol ettirin.

    Anahtarla bir insanın sıkacagı kilo aşagı yukarı bellidir.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.