Şimdi Ara

Ölümle sonuçlanan kazanın ardından Uber otonom araç testlerine yeniden başlıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
185
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  • Otonom araç testi yapan Uber çalışanının, 2018 yılında Arizona bölgesinde bisikletli bir yayaya çarpması uzun süre gündemde kalmış ve bu kaza yayanın ölümüyle sonuçlanmıştı. Otonom araç tartışmalarını yeniden gündeme getiren bu feci kaza sonrasında sürücüsüz araç testlerini askıya alan Uber, San Francisco şehrinde yeniden otonom araç testlerine başlayacak.



    Ayrıca Bkz.WhatsApp klonları uygulamanın popülaritesini olumsuz etkiliyor



    Diğer şehirlere de yayılacak



    Gelen haberlere göre Uber sadece iki Volvo XC90 modeliyle San Francisco'da sınırlı bir test sürecini başlatıyor. Testler sadece gündüz, umumi yollarda yapılacak ve her bir araç güvenlik konusunda uzmanlaşmış bir sürücü tarafından yönetilecek. California Motorlu Araçlar Departmanı'ndan izin alan Uber'in bu izni Şubat ayında aldığı ancak Mart ayında testlere başlayacağı belirtilmiş.





    Bir Uber sözcüsü, şirketin özel taşımacılıkta devrim yaratabilecek otonom araç teknolojisini test etmeye istekli olduğunu söyledi. San Francisco'ya ek olarak, bu sürücüsüz otomobil programının Dallas, Pittsburgh ve Washington DC'de de test edileceği ifade ediliyor. Uber'in tekrar ölümcül bir kazaya karışmamak için gerekli önlemleri aldığı da sızan bilgiler arasında.




  • Uber'in araçları tam bir kasap. Umarım başkalarının canını yakmaz.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: interwap

    Uber'in araçları tam bir kasap. Umarım başkalarının canını yakmaz.
    Neye gore bu yorumu yaptiniz hocam?
    Uberinki kasap digerleri degil mi mesela?
  • Hemican kullanıcısına yanıt
    Hatırlarsınız Uber'in ölümlü kazasını. Forumda her 10 kişiden 9'u yayayı suçlu buluyor gibi ama burada bana göre bariz hatalı olan aracın yazılımı. Araç içindeki güvenlik kamerasının gece çekimi karanlık diye olay yerini karanlık sananlar var. Kaza sonrası olay yeri görüntülerine baktığımızda pek öyle değil. Kaldı ki otonom araçlar için karanlık farketmez, sensörler her daim çalışır. Aksine bazı tür sensörleri güneş etkileyebilir. Uber aracı yayayı tespit etmesine rağmen çarpışmada hiç fren müdahalesi yapmadı. Üstelik hız limitinin üzerinde seyrediyordu. Bir diğeri operatör sürücünün tabletle ilgilenmesi.

    Bir video var, Uber aracının ilk yollara çıktığı zamanlara ait. Şuan bulamadım. Araç 2 şeyin karışımı gidiyor. 1 ilk defa araç kullanan birinin acemice çok sert gaza frene bastığını düşün. Trafik magandalarının çok hızlı şerit değiştirdiğini düşün. Sağa veya sola dönüşlerde en sağ yada en sola yanaşıp dönmem gerekir. Bunu 2. şeritten yapan birini düşün. Aynı magandalar gibi. Bu araç değilde insan olsa 10 km yol boyunca polis otosu peşinden gidip her yanlış hareketine ceza kesecek olsa bir düzine ceza yer.

    Uber laboratuar testlerini bildiğin yollarda yapıyor.
    Zaten kazadan sonra Google'ın ve diğer firmaların otonom projeleriyle ilgilenmişlerdi. Aslında kendileri de farkında.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • interwap kullanıcısına yanıt
    Evet kaza ile ilgili soylediklerinize katiliyorum. Kaza sistem hatasi yuzunden olmus olabilir, yazilimdaki bir hata yuzunden olmus olabilir ama bu kasap demek icin yeterli mi? Yine operotrun ne yazikki orada telefon ya da tablete bakmasi cok buyuk sanssizlik ve diyelim ki o da bir insan hatasi.
    Adamlar mesela bunlari cozup tekrar test edemez mi?

    Mesela bir insan kaza yaptiginda olumlu kaza olunca bile ehliyeti geri alinmiyor. Mahkeme oluyor ceza aliyor ve araba kullanmaya devam ediyor.
    Insanlar da kaza yapiyor. Olumlu kaza da yapiyor. Otonom araclarda kaza yapacak olumlu kazada yapacak. Ama insandan daha az kaza yapiyorsa yollarda olmasi yine toplamda avantaj olacak.

    Soruyu sorarken soyle bir aciklama bekliyordum Uber su sistemi kullaniyor su parcalari kullaniyor ama iste Goioglein sistemi soyle calistigi icin daha yuksek vs gibi.

    Mesela Tesla da romorku gok yuzu sanip frene basmadi ve surucusu oldu. Ama hala bu ozellik acik ve musteriler uzerinde test ediliyor aslinda.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.