Şimdi Ara

Yayalara Önceliğin Mantığı Nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
0
Favori
2.576
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikli şunu belirteyim, bu soruyu ciddi olarak soruyorum,
    Bu soru ne zamandır aklımda ama sorup sormama konusunda hep kararsızdım ki şimdi gelirken yaşadığım olaydan sonra dayanamayıp sorayım dedim.
    Gelirken yolda yetişkin bir kişi o düğmeli ışıklı yaya geçidinde düğmeye bastı ve en az 30 araba çift taraflı durdu yol verdi.
    Şimdi bir insanın durması ile en az 1 ton ağırlığındaki aracın durmasını, tekrar hızlanmasını, bu esnada araçların saldığı emisyonu ve özellikle bu dur kalkların trafik yoğunluğuna olumsuz etkilerini düşündüğümüzde yayaya yol önceliğinin mantığı nedir arkadaşlar?
    Yayaya yol vermenin medeniyetle, uygarlıkla tam olarak alakası nedir, merak ediyorum sadece.
    Not:Yayalara her zaman yol veren birisiyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • 1 tonluk aracın durma sebebi frene basıyorsun duruyor işte neyi bu kadar abartıyorsunuz ?

    Benim aracım 1 ton. Babamın eski aracı 2.3 tondu. Şimdi onu kullandığım zaman trafikteki E segmentine kadar hepsine vurmam mı gerekiyordu ? Sonuçta araç 2.3 ton niye 1 tonluk aracı bekleyeyim ki ?

    Mantığınız aşırı derecede saçma. Şimdi kesin saçma yazdım diye uyarı alırım ama saçma.

    Emisyonu düşünüyorsan arabayı bırak bisiklet sür diyeceğim ama 1.1 tonluk aracımı senin bisikletin için durduramam ki bu yüzden umarım karşıdan karşıya geçmezsin 5-6 km öteden dönersin

    Özetle: Amerika'nın çevreci olması kadar komik hem araç kullanıp hem sağlıksız demen.
    demin bebek arabalı bir çift ışıklarda beklerken araçlara yeşil yandığı halde insan bir sürücü durup refüjde mahsur kalan bebekli çifte yol verdi
    çift tam yolu ortalamışken arkada biriken araçlardaki deyyuslar durumu gördükleri halde kendilerine yeşil yanıyor diye kornaya abandılar
    tabi o bebek korktu ve ağlamaya başladı çift ise panikledi
    tüm bunlara rağmen en öndeki insan sürücü bebekli çift geçişini tamamlayıncaya kadar beklemeye devam etti
    Bir konuda net olarak bilginiz yoksa kesin tabirlerde konuşup insanları yanlış yönlendirmeyin.
    @Yigit3735



    Bunu bilmek için hukuk bilgisi olmasına gerek yok. İşaretçilerin anlamı belli, trafik ışığı olan bir yolda araç sürücüsü kendisine yeşil yani geç komutu verilirken bilerek duruyorsa , yaya kendisine kırmızı yani dur ikaz ışığının yandığını görerek yola çıkıyorsa bu bir zeka sorunundan ötürüdür bu kadar net.
    Bunun mantığı hukuksal. Yürümek araba kullanmaktan daha temel bir hak olarak görülür. Veya yürümek temel bir hak iken araba kullanmak temel bir hak değildir, sonradan kazanılan bir haktır.

    Bu soru ara sıra geliyor. Tabii normal, çünkü bildiğim kadarıyla bizde "yol kanunu" yok. Eğer pek çok hukuk sistemindeki gibi bizde de açık seçik şekilde bir "yol kanunu" olsa bunun Karayolları Trafik Kanunun'dan farkı herkes tarafından kolayca anlaşılabilirdi. Bazı gençler trafik geçiş kurallarını verilmiş hukuksal üstünlük veya hak zannediyor. Hatta kanun yapıcı olmalarını beklediğimiz vekiller de. Bunlar trafiğin akışını kolaylaştırmak, hareketleri ortaklaştırmak için kabul edilmiş kurallardır, temel amacı da zaten denk gelmemektir. En azından 30 metreyi öngörüp, kararsız kalmadan denk gelmeme becersini gösterip akışı korumak için. İki araba bir kavşağa, veya bir yaya ile bir araba yolda aynı anda yaklaşıp durduysanız geçmiş olsun, zaman kayıplı ve hasarsız bir trafik kazası yaşadınız.
  • demin bebek arabalı bir çift ışıklarda beklerken araçlara yeşil yandığı halde insan bir sürücü durup refüjde mahsur kalan bebekli çifte yol verdi
    çift tam yolu ortalamışken arkada biriken araçlardaki deyyuslar durumu gördükleri halde kendilerine yeşil yanıyor diye kornaya abandılar
    tabi o bebek korktu ve ağlamaya başladı çift ise panikledi
    tüm bunlara rağmen en öndeki insan sürücü bebekli çift geçişini tamamlayıncaya kadar beklemeye devam etti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabalar insanı ezmesin diye.


    Yayalara Önceliğin Mantığı Nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Patren -- 7 Mart 2020; 18:14:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1 tonluk aracın durma sebebi frene basıyorsun duruyor işte neyi bu kadar abartıyorsunuz ?

    Benim aracım 1 ton. Babamın eski aracı 2.3 tondu. Şimdi onu kullandığım zaman trafikteki E segmentine kadar hepsine vurmam mı gerekiyordu ? Sonuçta araç 2.3 ton niye 1 tonluk aracı bekleyeyim ki ?

    Mantığınız aşırı derecede saçma. Şimdi kesin saçma yazdım diye uyarı alırım ama saçma.

    Emisyonu düşünüyorsan arabayı bırak bisiklet sür diyeceğim ama 1.1 tonluk aracımı senin bisikletin için durduramam ki bu yüzden umarım karşıdan karşıya geçmezsin 5-6 km öteden dönersin

    Özetle: Amerika'nın çevreci olması kadar komik hem araç kullanıp hem sağlıksız demen.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 7 Mart 2020; 18:19:3 >
  • ışık olmasa o kişi onlarca aracın ortasında nasıl karşıya geçebilirdi? şehirler sadece arabaların değil. yürüyeni cezalandırmanın anlamı yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    1 tonluk aracın durma sebebi frene basıyorsun duruyor işte neyi bu kadar abartıyorsunuz ?

    Benim aracım 1 ton. Babamın eski aracı 2.3 tondu. Şimdi onu kullandığım zaman trafikteki E segmentine kadar hepsine vurmam mı gerekiyordu ? Sonuçta araç 2.3 ton niye 1 tonluk aracı bekleyeyim ki ?

    Mantığınız aşırı derecede saçma. Şimdi kesin saçma yazdım diye uyarı alırım ama saçma.

    Emisyonu düşünüyorsan arabayı bırak bisiklet sür diyeceğim ama 1.1 tonluk aracımı senin bisikletin için durduramam ki bu yüzden umarım karşıdan karşıya geçmezsin 5-6 km öteden dönersin

    Özetle: Amerika'nın çevreci olması kadar komik hem araç kullanıp hem sağlıksız demen.
    bir de şöyle bir şey var o yaya yürümek yerine kendi arabasıyla da yola çıkabilirdi. sonra trafik emisyon kirlilik vs.




  • O değil de geçiş üstünlüğüm var diye araçlara yeşil yandığı halde yola atlayan ve ışıkları gösterip yol vermeyince ana avrat küfreden yeni bir nesil türedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Anxiolytic

    O değil de geçiş üstünlüğüm var diye araçlara yeşil yandığı halde yola atlayan ve ışıkları gösterip yol vermeyince ana avrat küfreden yeni bir nesil türedi.
    Araç içi kamera şart. İnsanlar haklarını bilmiyor. Yaya önceliği her yerde geçerli değil. Işık varsa o zaman öncelik, kime yeşil yandığına bağlıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 7 Mart 2020; 18:36:25 >
  • Tırlara geçiş üstünlüğü verelim hiç durmasınlar 😀



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bozkırınoğlu -- 7 Mart 2020; 19:5:7 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yaya adım adım gidiyor, senin altında yüz beygir var, birkaç saniye beklersen geç kalmazsın, gaza basınca yine gidersin yoluna hızlıca.
    .mantık bu bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnsan hayatına saygı

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Isık varsa diye bir sey yok hocam. Yaya her zaman önceliklidir yerde yaya geçidi boyası olmasa dahi.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • arabalar kalkışta daha çok yakıt harcıyor sürekli bu şekilde durup kalkınca ne oluyo yakıt bitiyo yakıt bitince yakıt almak zorunda kalıyoruz tamamen bir oyun bence teşekkür ederim

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bende yayaya yol veririm, ama bana yeşil yanıyorsa hiç acımam yol mol vermem. Geçmeyeceksin araçlara yeşil yanıyorsa. Dalgınlığına gelir görmez geçmeye çalışır eyvallah ama bazıları göre göre yayaya kırmızı yanarken geçmeye çalışıyor kornaya basıp ışığı gösterir yoluma devam ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yigit3735

    Isık varsa diye bir sey yok hocam. Yaya her zaman önceliklidir yerde yaya geçidi boyası olmasa dahi.
    https://www.cnnturk.com/turkiye/kirmizi-isik-ihlali-yapan-yayalara-ceza-kesildi
    https://www.aa.com.tr/tr/turkiye/emniyetten-yayalara-yaya-gecidi-uyarisi/1409402




  • quote:

    Isık varsa diye bir sey yok hocam. Yaya her zaman önceliklidir yerde yaya geçidi boyası olmasa dahi.


    Bir konuda net olarak bilginiz yoksa kesin tabirlerde konuşup insanları yanlış yönlendirmeyin.
    @Yigit3735

    quote:

    Karayolları Trafik Kanunu
    Yayalara ilk geçiş hakkı verilmesi
    Madde 74 – (Başlığı ile Birlikte Değişik:18/10/2018-7148/25 md.)
    [BIRAYA DİKKAT] Sürücüler, görevli bir kişi veya ışıklı trafik işareti bulunmayan [BURAYA DİKKAT] ancak trafik işareti veya levhalarıyla belirlenmiş kavşak giriş ve çıkışları ile yaya veya okul geçitlerine yaklaşırken yavaş- lamak, varsa buralardan geçen veya geçmek üzere bulunan yayalara durarak ilk geçiş hakkını vermek zorundadırlar.
    Bu madde hükümlerine uymayan sürücüler 488 Türk lirası idari para cezası ile cezalandırılırlar



    Bunu bilmek için hukuk bilgisi olmasına gerek yok. İşaretçilerin anlamı belli, trafik ışığı olan bir yolda araç sürücüsü kendisine yeşil yani geç komutu verilirken bilerek duruyorsa , yaya kendisine kırmızı yani dur ikaz ışığının yandığını görerek yola çıkıyorsa bu bir zeka sorunundan ötürüdür bu kadar net.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Storm Raider kullanıcısına yanıt
    Kardeşim burası anayasa yazılan meclis değil. Söylediklerim de kanun hükmünde değil. Burası Forumdur. Forumun amacı ne? Fikrimi, Bildigimi yazıyorum. Uygular uygulamaz, sahsın kendi sorumluluğu.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yigit3735

    Isık varsa diye bir sey yok hocam. Yaya her zaman önceliklidir yerde yaya geçidi boyası olmasa dahi.
    Hayır öyle bir şey yok. Yayaya kırmızı, araca yeşil yanan yerde yaya beklemek zorundadır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaya her zaman öncelikli değildir, yukarda da yazmışlar.

    Şöför ve yaya arasında şu farklar var: şöför; 18 yaşını doldurmuş, akli durumu sağlam, yeterli vücut motor fonksiyonları olan, kuralları ve aracın baz fiziki fonksiyon ve kapasitesini bilmek zorunda olan kişilerdir.

    Yayalarda bunların hiçbirisi zorunlu değildir, olmayabilir.

    Dolayısıyla insan hayatı söz konusu olunca, sorumluluk alması gereken taraf şöförlerdir.

    Işığa basıp 50 aracı durdurmak israf görünebilir. Fakat düğmeye sürekli bassan bile 40-50 saniyeden önce tekrar araçlara kırmızı yanmaz. Onu da normal ışık gibi düşünmek lazım.

    Mesela gerçek sorunlardan biri sokak arasında 50-60 la giden şöförlerdir. Adam gibi kanun olsa kasten cinayete teşebbüsten 5-10 yıl ceza yemeleri lazım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.