|
Bildirim
porsche alıcak adam teslanın yüzüne bakmaz biraz mantıklı yorumlar yapın.
Amerikan çöpüyle porsche'yi bir tutmak komedidir |
Elektrik araç yeni bir şey değil. Hatta benzinli motorlu araçlardan önce 1800 lü yılların sonunda ilk yapılan tren bisiklet prototip araçlar elektrikliydi..
Porsche nin kurucusu ferdinand porsche nin ilk yaptığı araçlar elektrikli idi hatta birini gençken test ederken kaza yapıyor yaralanıyor.. 2.dünya savaşının sonlarına doğru Hitler devasal tanklar yaptırıyor ve ferdinand porsche ye bu tanklara motor yapmasını istiyor ferdinand porsche o tanklara bugünkü jybrşd sistem motorlar yapıyor tanklarda bir elektrikli motor ve bir tane dizel motor var tabii tanklardan ancak, 2 tane üretilebiliniyor sonrası savaş bitiyor amerikalılar o tanklara el koyuyor.. Henry Ford ford motorlarının kurucusu sahibi ilk yaptığı prototip araçlar elektrikli ama bakıyor ki menzil ve ikmal çok sorunlu içden yanmalı benzin motorlara dönüyor... Keza yıllar içinde gm in eve projesi renault ve psa grubunun elektrik araç denemeleri özellikle 90 yıllarda pegout 106 nın elektrikli versiyonunu psa fransa posta teşkilatına satmışdı.. Kısaca her markanın elektrik projesi var on yıllardır. Tesla çığır açmadı sadece süreci hızlandırdı çünkü araba firmaları elektrik işinde gelecek görmüyor bence.. Bu iş sadece araba üretmekle bitmiyor çünkü.. İşin devletlere düşen kısmı var altyapı çalışması devasal bir hafriyat işi demek... Amerika bu işe 2008 de başladı bir parmak yol kat ettiki bir sürü çalınan şarj cihazları oldu.. Bu işin altyapı çalışması olmassa elektrikli araba şehir içi kısa. Menzil dışında iş göremez.. Keza dizel araba bir depo ile 1500-1600 km yol gidebilirken benzinli araç bile 1100-1200 km yol yapabilirken ve ikmal yani. Deposunu doldurması 5-10 dakkayı almazken elektrikli araçların hala menzillleri kısa ve araba otoritelerince limitine gelmiş durumda.. Ve ikmal süreleri hızlı şarj cihazları ile bile 30 dakka ile 45 dakka arası sürüyor.. Kısaca altyapısı olmayan bir aracı bir firma niye üretsin alın elektrikli tesla istanbuldan antalya diyarbakır trabzona gidin nerde ikmal yapabilirsiniz hadi rotanızda bir iki tane ikmal yeri var gittiniz abi makinr arızalı bozuk dediler ne yapıcaksınız.. Benzin yada dizel değilki amman salla bir sonrakinden alırız diyesiniz.. Toyota misal niye 95-96 dan beri hybrit de inat ediyor sanıyorsunuz.. İstese tesladan önce en kral pure elektrikli yani saf elektrikle çalışan arabayı üretirdi.. Kısaca firmaların alayı elektrikli aracın kralını üretirdi ancak onlarında aşan şeyler var.. Onların elinde olmıyan şeyler.. Bugün elektrikli araç altyapısı için yolların sıfırdan kazılması üst kalite kablolarla yeni trafo larla. Sıfırdan ayrı bir hat çekilmesi lazım. Mevcut elektrik altyapısı mevcut trafolarla o iş olmaz.. Olanıda görüyoruz makineler devamlı arıza yapıyor.. Böyle memleletin dört bir yanını yeni hat. Çekmek. Devasal altyapı işidir parayı zaten düşünemiyorım bile.. Hadi yüzmilyonlarca dolar harcadın altyapıyı yapını şarj istasyonlarını da kurdun her yere artık her noktada şarj istasyonun var gözün kapalı edirne den hakkariye gidebiliyorsun.. Bu altyapıyı yapan yaptığı altyapının parasını çıkara bilicek mi tabiki hayır karlı bir yatırım değil.. Kaldıki bunu kaldırabilicek elektrik üretim gücün varmı buda önemli.. Bu sefer yeşil enerji falan derken her yerde kömür santralleri nükller santraller kurulucak.. O yüzden Avrupa da amerikada 90 lı yıllardan beri elektrikli araçlar olmasına rağmen satışları düşük altyapısı yetersiz.. Kısaca tesla yeni bir şey yapmadı mevcut olanı farklı bilgisayarcı bir laptop dizüstü bilgisayar gibi derledi üretti.. Burda teslayı kötülemiyorum yanlış anlaşılmasın ama elektrikli aracın tarihini geçmişini benzinli ve dizel motorlardan önce elektrikli olduğunu bilmeyen arkadaşlar var.. |
Sadece VW nin Batarya ya yaptigi yatirim 22 Milyar Euro. Bosch , Mercedes , Samsung , LG bütün büyük firmalar Yeni batarya teknolojisi icin calisiyor. Petrol lobisi engel oluyor lafi eskide kaldi.
|
bill gates'in 200bin dolara araba almasi 100bin dolar, 600bin tl birikimi olan birinin 20 cent e sakiz almasi ile ayni sey. yani biraz hali vakti yerinde bir turk vatandasinin sigara almasindan bile daha ufak basit bir sey.
|
Tesla Amerikan çöpü mü??? Yok devenin nalı Yani Amerikayı sevmeyebilirsiniz ama, Tesla Elektrikli araçların bu kadar yaygınlaşmasını sağlayan markadır, yiğidi öldürün hakkını verin Hocam.
|
Hocam keşke adamın röportajını dinleyip birşeyler yazsaydın.
Ayrıca Taycan 100 km, Tesla 1000 km gitmiyor abartmayin. |
Nasıl Amerikan çöpü oluyor yahu? Hayatınızda bir defa anca gördüğünüz araca ne cürretle çöp diyorsunuz? Tesla bu sektörde çok önemli gelişmelere imza attı. Bu sırada VW ne yapıyordu:Herkese emisyon konusunda yalan söylüyordu.
Önceden Nvidia'nın CEO'sunun ve John Carmack'ın da Tesla aldığını gördük. Hatta John Carmack Teslayı Ferrarilerinden daha çok sevdiğini söylemişti. Bu adamların sence Porsche alacak güçleri yok mu? Süper lüks araç değiller ama itin şeyine sokuyorsunuz. Evet üretim süreçleri de iyi durumda değil zira yeni bir firma. Yüz yıldır, garip ve küçük bıyıklı alman adamından beridir araç üretiyorlar. Tabi ki onlar kadar iyi olmaz fakat şuanda bulundukları konum berbat mı demek bu? Şu araçlara çöp diyenlerin araçlarını merak ediyorum. %100 Alman aracıdır. Eksi butonu nereye gitti! |
''Bill Gates, büyük servetinin çoğunu, iklim değişikliği ve diğer çevre dostu girişimleri desteklemeye harcıyor''
hmm demek oyle. |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-39A3D5E9A -- 18 Şubat 2020; 14:50:35 > < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |