Şimdi Ara

Elektrikli Porsche Taycan alan Bill Gates'e göre en büyük sorun menzil

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
0
Favori
1.847
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • Bill Gates, büyük servetinin çoğunu, iklim değişikliği ve diğer çevre dostu girişimleri desteklemeye harcıyor. Bu da yazılım devi Microsoft'un kurucusunun neden bir elektrikli otomobil tercih ettiğinin bir göstergesi diyebiliriz. Porsche Taycan satın alan Gates, birçok insanın elektrikli otomobil devrimine katılmasını engelleyen büyük sorunlar olduğuna dikkat çekiyor.



    Ayrıca Bkz.Analistlere göre iPhone 9'un arka kamerası 7MP çözünürlüğünde olacak



    Hidrojenle çalışan gemi aldığı haberleri yalanlandı



    Youtube'da yayın yapan teknoloji yıldızı Marques Brownlee'ye konuşan dünyanın en zengin ikinci insanı Bill Gates, elektrikli otomobillerin iklim değişikliği için son derece önemli olduğuna dikkat çekerek: "Birçok otomobil şirketi elektrikli otomobil teknolojisi söz konusu olduğunda süper hızlı hareket ediyor.” dedi ve yakın zamanda ilk elektrikli otomobili olan Porsche Taycan satın aldığını açıkladı. Gates'in tercih ettiği bu otomobilin fiyatı 186.350 dolardan başlıyor ve ekstra donanım seçenekleriyle 200 bin doları aşan fiyatlara ulaşabiliyor. 100 milyar dolarlık serveti olan bir adam için bu rakamların bir cep harçlığından farksız olduğunu da söylemek mümkün.



    2.6 saniyede 100 km/s hıza çıkabilen elektrikli Porsche Taycan, 387 ila 449 km. menzile sahip. "Bu birinci sınıf bir araba ve çok havalı. Bu benim ilk elektrikli arabam, çok keyif alıyorum." şeklinde konuşan Bill Gates'e göre elektrikli otomobillerin en büyük sorunu menzil. Özellikle uzak mesafeler için şarj istasyonları ve şarj süresinin sorun olduğunu belirten Gates, geçtiğimiz günlerde de hidrojenle çalışan 644 milyon dolar değerinde süper bir yat aldığı haberleriyle gündeme gelmişti. Ancak gemiyi üreten şirket bu haberlerin yalan olduğunu açıkladı.








  • Elektrik araç yeni bir şey değil. Hatta benzinli motorlu araçlardan önce 1800 lü yılların sonunda ilk yapılan tren bisiklet prototip araçlar elektrikliydi..

    Porsche nin kurucusu ferdinand porsche nin ilk yaptığı araçlar elektrikli idi hatta birini gençken test ederken kaza yapıyor yaralanıyor.. 2.dünya savaşının sonlarına doğru Hitler devasal tanklar yaptırıyor ve ferdinand porsche ye bu tanklara motor yapmasını istiyor ferdinand porsche o tanklara bugünkü jybrşd sistem motorlar yapıyor tanklarda bir elektrikli motor ve bir tane dizel motor var tabii tanklardan ancak, 2 tane üretilebiliniyor sonrası savaş bitiyor amerikalılar o tanklara el koyuyor..

    Henry Ford ford motorlarının kurucusu sahibi ilk yaptığı prototip araçlar elektrikli ama bakıyor ki menzil ve ikmal çok sorunlu içden yanmalı benzin motorlara dönüyor...

    Keza yıllar içinde gm in eve projesi renault ve psa grubunun elektrik araç denemeleri özellikle 90 yıllarda pegout 106 nın elektrikli versiyonunu psa fransa posta teşkilatına satmışdı..

    Kısaca her markanın elektrik projesi var on yıllardır. Tesla çığır açmadı sadece süreci hızlandırdı çünkü araba firmaları elektrik işinde gelecek görmüyor bence.. Bu iş sadece araba üretmekle bitmiyor çünkü.. İşin devletlere düşen kısmı var altyapı çalışması devasal bir hafriyat işi demek...

    Amerika bu işe 2008 de başladı bir parmak yol kat ettiki bir sürü çalınan şarj cihazları oldu.. Bu işin altyapı çalışması olmassa elektrikli araba şehir içi kısa. Menzil dışında iş göremez..
    Keza dizel araba bir depo ile 1500-1600 km yol gidebilirken benzinli araç bile 1100-1200 km yol yapabilirken ve ikmal yani. Deposunu doldurması 5-10 dakkayı almazken elektrikli araçların hala menzillleri kısa ve araba otoritelerince limitine gelmiş durumda.. Ve ikmal süreleri hızlı şarj cihazları ile bile 30 dakka ile 45 dakka arası sürüyor..

    Kısaca altyapısı olmayan bir aracı bir firma niye üretsin alın elektrikli tesla istanbuldan antalya diyarbakır trabzona gidin nerde ikmal yapabilirsiniz hadi rotanızda bir iki tane ikmal yeri var gittiniz abi makinr arızalı bozuk dediler ne yapıcaksınız.. Benzin yada dizel değilki amman salla bir sonrakinden alırız diyesiniz.. Toyota misal niye 95-96 dan beri hybrit de inat ediyor sanıyorsunuz..
    İstese tesladan önce en kral pure elektrikli yani saf elektrikle çalışan arabayı üretirdi..

    Kısaca firmaların alayı elektrikli aracın kralını üretirdi ancak onlarında aşan şeyler var.. Onların elinde olmıyan şeyler..

    Bugün elektrikli araç altyapısı için yolların sıfırdan kazılması üst kalite kablolarla yeni trafo larla. Sıfırdan ayrı bir hat çekilmesi lazım. Mevcut elektrik altyapısı mevcut trafolarla o iş olmaz.. Olanıda görüyoruz makineler devamlı arıza yapıyor..
    Böyle memleletin dört bir yanını yeni hat. Çekmek. Devasal altyapı işidir parayı zaten düşünemiyorım bile..

    Hadi yüzmilyonlarca dolar harcadın altyapıyı yapını şarj istasyonlarını da kurdun her yere artık her noktada şarj istasyonun var gözün kapalı edirne den hakkariye gidebiliyorsun.. Bu altyapıyı yapan yaptığı altyapının parasını çıkara bilicek mi tabiki hayır karlı bir yatırım değil.. Kaldıki bunu kaldırabilicek elektrik üretim gücün varmı buda önemli.. Bu sefer yeşil enerji falan derken her yerde kömür santralleri nükller santraller kurulucak..

    O yüzden Avrupa da amerikada 90 lı yıllardan beri elektrikli araçlar olmasına rağmen satışları düşük altyapısı yetersiz.. Kısaca tesla yeni bir şey yapmadı mevcut olanı farklı bilgisayarcı bir laptop dizüstü bilgisayar gibi derledi üretti..

    Burda teslayı kötülemiyorum yanlış anlaşılmasın ama elektrikli aracın tarihini geçmişini benzinli ve dizel motorlardan önce elektrikli olduğunu bilmeyen arkadaşlar var..
    Nasıl Amerikan çöpü oluyor yahu? Hayatınızda bir defa anca gördüğünüz araca ne cürretle çöp diyorsunuz? Tesla bu sektörde çok önemli gelişmelere imza attı. Bu sırada VW ne yapıyordu:Herkese emisyon konusunda yalan söylüyordu.

    Önceden Nvidia'nın CEO'sunun ve John Carmack'ın da Tesla aldığını gördük. Hatta John Carmack Teslayı Ferrarilerinden daha çok sevdiğini söylemişti. Bu adamların sence Porsche alacak güçleri yok mu?

    Süper lüks araç değiller ama itin şeyine sokuyorsunuz. Evet üretim süreçleri de iyi durumda değil zira yeni bir firma. Yüz yıldır, garip ve küçük bıyıklı alman adamından beridir araç üretiyorlar. Tabi ki onlar kadar iyi olmaz fakat şuanda bulundukları konum berbat mı demek bu?

    Şu araçlara çöp diyenlerin araçlarını merak ediyorum. %100 Alman aracıdır. Eksi butonu nereye gitti!
  • Bu en zenginler isteseler enerji ve batarya sektörü sınıf atlar dünya da standartlar yükselir sadece birkaç 10 milyar dolar yatırım yapmalılar okadar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tesla almamis demek ki bill amca, ayip etmis...

    Tesla hem daha hizli, hem de daha iyi menzili var. Artik eski kafali dinozor ureticilerden siyrilip, yeni yeteneklere imkan verme zamani.

  • pspoor P kullanıcısına yanıt
    Hocam keşke adamın röportajını dinleyip birşeyler yazsaydın.

    Ayrıca Taycan 100 km, Tesla 1000 km gitmiyor abartmayin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Perturbator kullanıcısına yanıt
    Sadece VW nin Batarya ya yaptigi yatirim 22 Milyar Euro. Bosch , Mercedes , Samsung , LG bütün büyük firmalar Yeni batarya teknolojisi icin calisiyor. Petrol lobisi engel oluyor lafi eskide kaldi.

  • ''Bill Gates, büyük servetinin çoğunu, iklim değişikliği ve diğer çevre dostu girişimleri desteklemeye harcıyor''

    hmm demek oyle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • porsche alıcak adam teslanın yüzüne bakmaz biraz mantıklı yorumlar yapın.
    Amerikan çöpüyle porsche'yi bir tutmak komedidir

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • acaba suriyeli mülteciler için bir şey yaptımı bill gates. dünya üzerinde yaşıyan canlılardan daha mı önemli? Elon musk dahil bir çok girişimci insanlık için iş yapıyoruz diyorlar lakin insanlık uzayda değil dünyada. eğer insanlok için bir şey yapıyorsanız dünyadaki mültecilerden başlayın..

  • KaleyDeskop kullanıcısına yanıt
    İnsanlık için baya iyi iş yapıyorlar mesela afrikalılara bol bol ilaçlı su veriyorlar üzerlerinde deney yapıyorlar.
    Fakir yerlere gdolu yiyecek,tohum gönderiyorlar tarım topraklarını yok ediyorlar insanların genetiğiyle oynuyorlar ona göre virüs tasarlıyorlar.
    Ortadoğuda teröristlere toyota,silah yardımı yapıyorlar
    Elon muskda ölüm madenleri kuruyor ortalıkda bolivyada darbe yaptırdılar lityum orda çok olduğu için.

    Sizede yaranamıyor daha ne yapsınlar?

    Suriyelilere birşey yapmalarına gerek yok nasıl olsa %80nini türkiye aldı ve gayet mutlu herkes ümmeti ülkeye almaktan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-39A3D5E9A -- 18 Şubat 2020; 14:50:35 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • bill gates'in 200bin dolara araba almasi 100bin dolar, 600bin tl birikimi olan birinin 20 cent e sakiz almasi ile ayni sey. yani biraz hali vakti yerinde bir turk vatandasinin sigara almasindan bile daha ufak basit bir sey.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-39A3D5E9A

    porsche alıcak adam teslanın yüzüne bakmaz biraz mantıklı yorumlar yapın.
    Amerikan çöpüyle porsche'yi bir tutmak komedidir
    Tesla Amerikan çöpü mü??? Yok devenin nalı Yani Amerikayı sevmeyebilirsiniz ama, Tesla Elektrikli araçların bu kadar yaygınlaşmasını sağlayan markadır, yiğidi öldürün hakkını verin Hocam.
  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Yaygınlaştırınca amerikan çöpü olmaktan çıkmıyor.
    sonradan bu işe giren gerçek markalarda kalite+dizayn bariz tesla'yı ikiye katlar.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yaman06

    Hocam keşke adamın röportajını dinleyip birşeyler yazsaydın.

    Ayrıca Taycan 100 km, Tesla 1000 km gitmiyor abartmayin.
    Taycan söylediği menzilden daha kısa mesafe gidebiliyor, teslanın da 600-650 km giden modelleri mevcut. Haliyle aralarında menzil farkı mevcut. Zaten bu araçların özelliği akşam siz uyurken şarj olması, gündüz de kullanabilirliği. Menzilin önemi uzun yollarda devreye giriyor bunu da hızlı şarjlarla büyük ölçüde çözdü firmalar. 150kw şarj imkanı sağlandığında aracınız %80 şarj olana kadar dinlenme tesisinde siz yemek ve WC ihtiyacınızı gidermiş oluyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pspoor

    Tesla almamis demek ki bill amca, ayip etmis...

    Tesla hem daha hizli, hem de daha iyi menzili var. Artik eski kafali dinozor ureticilerden siyrilip, yeni yeteneklere imkan verme zamani.
    Taycan daha hızlı ayrıca ondaki estetiğin yarısı var teslada. Sürüşe hiç girmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nasıl Amerikan çöpü oluyor yahu? Hayatınızda bir defa anca gördüğünüz araca ne cürretle çöp diyorsunuz? Tesla bu sektörde çok önemli gelişmelere imza attı. Bu sırada VW ne yapıyordu:Herkese emisyon konusunda yalan söylüyordu.

    Önceden Nvidia'nın CEO'sunun ve John Carmack'ın da Tesla aldığını gördük. Hatta John Carmack Teslayı Ferrarilerinden daha çok sevdiğini söylemişti. Bu adamların sence Porsche alacak güçleri yok mu?

    Süper lüks araç değiller ama itin şeyine sokuyorsunuz. Evet üretim süreçleri de iyi durumda değil zira yeni bir firma. Yüz yıldır, garip ve küçük bıyıklı alman adamından beridir araç üretiyorlar. Tabi ki onlar kadar iyi olmaz fakat şuanda bulundukları konum berbat mı demek bu?

    Şu araçlara çöp diyenlerin araçlarını merak ediyorum. %100 Alman aracıdır. Eksi butonu nereye gitti!




  • Teslayı ferrariden daha çok sevebilen bi kafayı ciddiye almak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pspoor

    Tesla almamis demek ki bill amca, ayip etmis...

    Tesla hem daha hizli, hem de daha iyi menzili var. Artik eski kafali dinozor ureticilerden siyrilip, yeni yeteneklere imkan verme zamani.
    Hocam Tesla kotu degil ama arac secim icin sadece bu ikisi de kriter degil.

    Cok daha ucuza MErcedes, Bmwden daha hizli Peugeot arac var mesela ama hala Mercedes, Bmw satiliyor.

    Ic tasarim, luks, donanim, surus dinamikleri, bozulma orani, saglamlik, dis tasarim gibi bir suru baska karari etkileyecek seyler var.
  • iphone cep telefonlarında nasıl bir devrim yaptıysa Tesla da otomobil dünyasında bir devrim yaptı.o yüzden Tesla'nın da hakkını yemeyelim.nasıl ki diğer telefon firmaları iphone'u solladıysa porsche de Tesla'yı solladı.Taycan'a gelinceye kadar bir firma birçok elektrikli araç üretti ama tesla'ya rakip olamadı. benim için gerek tasarım,gerek marka algısı gerek te elektrikli olmasıyla otomobil sektörünün zirvesi Taycan'dır.

  • yaman06 Y kullanıcısına yanıt
    Taycan menzili 200 mil, Tesla Model S 390 mil, iki kati menzili var, insanlara laf atmadan once biraz dusun ne diyorum ben diye...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • haberelectro kullanıcısına yanıt
    Taycan 0-100 hizlanmasinda Tesladan daha yavas, ulasilan son hizi daha yuksek olabilir belki ama araba kallanirken gunluk hayatta 0-100 hizlanma keyif acisindan daha onemlidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.