Şimdi Ara

EXPERTİZ YAPARKEN ARABAMIN CONTASINI YAKTILAR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
44
Cevap
1
Favori
5.020
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
31 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Geçen hafta 2011 model 84 bin km'de 206 + aracımı Orduda sattım. Hiç bir bakımını aksatmadığım hiç bir zaman hararet yaptığını hiç görmediğim bi araç. Alıcı expertize götürdü. Arabayı yere bağladılar. 6000 devire kadar gaz verdiler arabanın sağından solundan dumanlar geliyor. Bende reflex olarak bağırdım. Expertizi durdurdum. Alıcıya aracımı yetkili servise götür baktır. Ben aracımı burda hırpalattıramam dedim. arabayı az geri aldılar yerler hep su olmuş. motor suyu boşalmış. Expetrtiz merkezi aracınız da sorun avr dedi. Bne aracımdan eminim buraya sağlam geldiğini biliyorum dedim. Çok sinirlerdim. Tartıştık. Alıcı bana inandı aracı yakındaki bir özel servise götürdük. Özel servis aracın contasını değiştirdi Suyunu koydu denemeye aldı Motor tertemiz dedi. Alıcıyla biz satış işlemini tamamladık. Bir haftadır soruyorum araçta hiç bir sorun yok diyor.
    Özel servisin yorumu ARACINIZ EXPERTİZ YAPILIRKEN AŞIRI YÜKLENMEDEN DOLAYI BLOK TAPASINI FIRLATMIŞ SUYU BOŞALTMIŞ. O zamana kadar 1 gr bile su eksilttiğini görmediğim aracımın başına bu geldi.
    Bir daha böyle bir işlem yaptırtmam alan servise göstersin yada almazsa almasın.







  • Bir önceki aracımı satarken, alıcıya "istediğin yerde Expertiz yaptırabilirsin, ama aracımı asla Dyno ya sokmam, istiyorsanız Kompresyon testi yaptırabilirsiniz" dedim. Sizin dediğiniz gibi "Kal sağlıcakla" diyenlere, "Güle güle git" dedim. "Tarcanlar Expertiz, Yeşil Otoexpertiz, Onay Expertiz" gibi bu işi hakkıyla yapan firmalar haricinde çoğu kara düzen saçma sapan firmalar. Ben de bu kasaplara güvenip aracımı son limitine kadar zorlanmasını izleyeceğim.
    Bu yüzden expertizde araçlarınızı dyno testine sokmayın, zaten ne kadar doğru sonuç verdikleri tartışılır. Şahsen alıcı illa dyno diye ısrarcı olursa ona aracı satmaktan da vazgeçerim. Kafanızda soru işareti varsa kompresyon testi yaptırın ustanızda gerisi hikaye.

    Çevremdeki bir expertizde bir aracı dynoya sokuyorlar ve arabanın önüne soğutma amaçlı pervaneyi koymuyor. Tabi expertiz firması sonra 10-15k masrafı karşılamak zorunda kalıyor
  • Geçmiş olsun hocam. Şu habere bakmakta fayda var;

    http://m.haber7.com/otomobil/haber/2823421-arac-sahiplerine-onemli-uyari-35-bin-tl-masraf-cikabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu yüzden expertizde araçlarınızı dyno testine sokmayın, zaten ne kadar doğru sonuç verdikleri tartışılır. Şahsen alıcı illa dyno diye ısrarcı olursa ona aracı satmaktan da vazgeçerim. Kafanızda soru işareti varsa kompresyon testi yaptırın ustanızda gerisi hikaye.

    Çevremdeki bir expertizde bir aracı dynoya sokuyorlar ve arabanın önüne soğutma amaçlı pervaneyi koymuyor. Tabi expertiz firması sonra 10-15k masrafı karşılamak zorunda kalıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Josepth -- 18 Şubat 2020; 9:59:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Josepth kullanıcısına yanıt
    pervane mi ? ben de öyle bir şey görmedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Josepth

    Bu yüzden expertizde araçlarınızı dyno testine sokmayın, zaten ne kadar doğru sonuç verdikleri tartışılır. Şahsen alıcı illa dyno diye ısrarcı olursa ona aracı satmaktan da vazgeçerim. Kafanızda soru işareti varsa kompresyon testi yaptırın ustanızda gerisi hikaye.

    Çevremdeki bir expertizde bir aracı dynoya sokuyorlar ve arabanın önüne soğutma amaçlı pervaneyi koymuyor. Tabi expertiz firması sonra 10-15k masrafı karşılamak zorunda kalıyor
    Ben buna karşıyım, kaliteli bir ekspertiz firmasında böyle sorunlar olmaz, 3-5 den kaçınca oluyor bunlar hep. Dynoya sokmam derse satıcı, ben de kal salıcakla der geçerim.
  • weneorn kullanıcısına yanıt
    Tabi tercih sizin. Ben aracımı bu kadar zorlamıyorsam dynoda sınırlarının ölçülmesine müsade etmem şahsen. Biraz araştırırsanız gerçekten doğru sonuçlar vermediğini görürsünüz. Ayrıca yağ, hava, buji gibi parçaları değiştirince hatta yakıt katkısı atınca motor testi sonuçlarının çok fark ettirdiğini bile duydum. Özellikle galericiler bunu çok yapıyormuş. Bir yerde okumuştum 2 yaşında mercedesin motor testi %80 çıkmıştı şaka gibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biraz tesadüf olmuş.Exper firmalarında ki dyno kesin sonuç vermez bir çok değişken var fakat aracınız 6000 devire çıktığı için motor tapası atıyorsa çok da sorunsuz değilmiş gibi.Antifiriz var mıydı araçta?
  • Ben araba alırkende satarkende ekspertizde teker döndürme saçmalığına izin vermiyorum. Hatta birisi motor yüzdesi görmeden alamam dedi alma deyip gönderdim. Şu olayın kaldırılması lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim aracimada expertiz dyno yaparken debriyajini yemisti 1000 tl masraf cikti polo aractan.expertiz aracin bozuk dedi ama jic bisi yoktu.masraf bana patladi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Josepth kullanıcısına yanıt
    yağ yakan araçlar % 90 çıkıyormuş.
    servis baksın arabaya illa testte sokup bağıttırıp hararet yapana kadar uğraşmak kadar saçma bi test olamaz
  • DMC-12 D kullanıcısına yanıt
    80 bin bakımı 1200 liraya yetkili serviste yapılmıştı. Bakılmadık yeri kalmamıştı.
  • Ekspertiz denen yerlerin pek çoğu kasap ve saçma sapan oluşumlar zaten.Şu yaşıma geldim; ne araç alırken,ne de satarken 1 defa dahi kapısından girmedim,girmem de zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: weneorn

    Ben buna karşıyım, kaliteli bir ekspertiz firmasında böyle sorunlar olmaz, 3-5 den kaçınca oluyor bunlar hep. Dynoya sokmam derse satıcı, ben de kal salıcakla der geçerim.

    Alıntıları Göster
    Bir önceki aracımı satarken, alıcıya "istediğin yerde Expertiz yaptırabilirsin, ama aracımı asla Dyno ya sokmam, istiyorsanız Kompresyon testi yaptırabilirsiniz" dedim. Sizin dediğiniz gibi "Kal sağlıcakla" diyenlere, "Güle güle git" dedim. "Tarcanlar Expertiz, Yeşil Otoexpertiz, Onay Expertiz" gibi bu işi hakkıyla yapan firmalar haricinde çoğu kara düzen saçma sapan firmalar. Ben de bu kasaplara güvenip aracımı son limitine kadar zorlanmasını izleyeceğim.




  • Alım satım yaparken ekspertiz zorunlu olmalı ama ekspertiz yapanlara da belli standartlar getirilmeli. Ne sağlam araç zarar görsün ne alıcı mağdur olsun. 10 yıldır araba kullanmıyorum ama değil 80-100 ,30 bin bile vereceksem araçta ne var ne yok bilmek isterim ha 30 vereyim ama herşeyi 0 ayarında olsun kafasında değilim elbette,zaten öyle bir dünya yok.
    Ben ne var ne yok bileyim de alıp almamak bana kalsın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: faho

    Ekspertiz denen yerlerin pek çoğu kasap ve saçma sapan oluşumlar zaten.Şu yaşıma geldim; ne araç alırken,ne de satarken 1 defa dahi kapısından girmedim,girmem de zaten.
    aracın hem kaportasından hem mekaniğinden hem de motorundan anlıyorsanız gerek yok tabii ama ortalama bir kullanıcı aracım emniyet kemerlerininin çalışıp çalışmadığını airbag açıp açmadığını nasıl anlayabilir ki.
    ilk arabamı 95 yılında almıştım o zaman tek airbag bile lükstü herşey elektronik değildi motordan ve kaportadan anlayan birileriyle gider bakar alırdık ama artık durum çok farklı.
    Benim gibi kullanıcılara ekspertiz şart oğlu şart
  • tefennili kullanıcısına yanıt
    onlar da dynotest yapıyo ne değişiyor ki
  • Uzun zaman Antifrizsiz kullanılan ve temizlenmeyen soğutma suyu tapaları çürütür ve tapa patlatır

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yarın birgün yolda adamın başına gelceğine dynoda gelmiş satıcı olarak senin işine gelmiyor belki ama şu zamana kadar 15 tane dynoya araç soktum hiçbirinde böyle birşeyle karşılaşmadım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Makineleri kalibre edecek deneyimli elemanları var.

    Testi doğru yapabiliyorlar. Arabanın önüne fan koymak (spor araçlarda uzun testlerde olduğunu sanan var eğer arabanın soğutmasında sorun varsa yüksek hızlarda hava girişi kesilir blok çatlar motoru elinize alırsınız) , testten önce motor yağı , radyatör su seviyesi kontrolü vs yapmak...

    Testi doğru yorumlamak. Çoğu kendini eksper sanan cahil testin motorun yüzdesini verdiğini sanıyor. Tork ve beygir gücü eğrisini okuyamıyor. Yüzdenin düşük çıkması hava sıcaklığı , filtrenin ve yağın eski olması , baskı balatanın aşınması vb tekere iletilen gücü etkiler. Testi yapan adam işini biliyorsa sana motor %50 çıktı bitik demez. Motor tork-bg eğrisi normal tekere iletilen güçte fazla kayıp var sebebide şudur diyorsa işini bilen bir eksperle konuşuyorsunuzdur.

    Motora çok önem veriyorsanız kompresyon testi doğrudan bir sonuç verir. Dyno testinin tek artısı doğru yapılırsa aktarma organı hakkındada bilgi sahibi olmanızı sağlar. Ancak işini bilen biri yapmalı ve sonucu size açıklayıcı bir şekilde anlatmalıdır.@oneyli

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • motoru geçtim, ekzpertizde kapı direklerindeki lastikleri ve döşemeleri açıyorlar ya, estetik olarak zarar verebilirler. Ben aracı satmayı düşünmüyorum gerçi. Fakat satacak olsam ve ekspertizde öyle yapacak olsalar izin vermem. Airbag kontrolü için direksiyon orta kapağını metal tornavida ile açmaya çalışsalar ona da izin vermem.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.