Şimdi Ara

Salincaga çeki demiri baglayip arabayi cekmisler, direksiyon saga donuslerde cok hissiz ve güvensiz

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
123
Cevap
1
Favori
5.758
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba.
    Aracim 2001 model Volkswagen Polo 6n2 kasa, durbun gogus model.
    Gecen hafta arabayi bi arkadasima vermistim. Olmayacak bi yerde ariza yapmis. Arabayi bi 300-500 metre cekmek zorunda kalmislar. Normalde çeki demirim vardi ama bulamamislar. Çekme halatini, arabanin altina eğilip sağ salincağa baglamak zorunda kalmislar ve bu sekilde cekmisler arabayi. (Sağ salincak = yolcu koltugunun alt kısmı)

    Bu duruma cok kizdim ve sonucunda da su an aracimda bi sorun mevcut.

    Önceden direksiyonum harikaydi. Pamuk gibiydi ve hissiyati mükemmeldi.

    Simdi ise direksiyon ozellikle saga donuslerde cok hissiz davraniyor. Sanki ben biraksam kendi de saga donecek gibi. Tabi arabada su an saga cekme problemi de mevcut.
    Mesela 80km/s hizda giderken sola cevirdigimde en azindan direksiyon bana biraz kuvvet uyguluyor ve sola donecegimi hissediyorum, ama saga cevirirken direksiyon resmen bombos geliyor elime. Yine dönüyor evet ama araba havada gidiyor artik sanki. Cok kuvvetsiz ve kolayca dönüveriyor. Arabayi düz yolda tutamiyorum zaten resmen. Güvensizlik oluştu.

    Rot-balansciya gittim. Biraz duzeltme yapmaya calisti. Ayarlari yerine getirdi. Ama nafile. Sorun yine devam ediyor.

    Arabayi sağ salincaga halat baglayip cektikleri icin neye zarar vermis olabileceklerini dusunuyorum? Sanirim neye zarar geldiyse direksiyon saga donuslerde bu yuzden bozuldu, guvensizlesti.

    Yorumunuz nedir?



  • nahege270 kullanıcısına yanıt
    nahege270 demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: nahege270

    Sağ olun yine de hocam da şu an ihtiyacim olan sey bu yorum degildi. Sorun cozumune yonelik bi tavsiyeniz/yorumunuz olmasini yeğlerdim.
    Haklisin hocam kusura bakma. Soyle bir sorun var baglanti yeri eger direksiyon hidroligini zorlamissa cok masraf cikarabilir cunku. Daha once basima gelmedigi icin bilemem ancak soyle bir durum yasadim belki fikir verebilir. Arkadasimla giderken lastik patladi ve birden sag tarafa arac kendi kendine yoneldi. Kaldirima arabayi vurdugu zaman sag tekerlek, aksa dogru darbe aldi. En masraf acan parca direksiyon hidroligi olmustu.
  • Tavsiyem ön düzenden anlayan sağlam bir mekanik ustasına gitmeniz
  • phbfmv kullanıcısına yanıt
    Sali gunu bunu yapacagim mecburen. Ama bu sorun icin aklima su an herhangi bi sebep gelmemesi sinirlendiriyor beni
  • Bu yazdıklarının aynısı bana da sol tarafta oluyor
  • Siz bi cozum bulamadiniz mi ya da hic baktirmadiniz mi ön düzenciye falan hocam?
    Ben deliricem 1 haftadir arabama yabancılaştım virajlarda güven duygusu gitti direk.
  • Uc sey emanet edilmez; at, avrat, silah. Gecmis olsun.
  • Balraos kullanıcısına yanıt
    Sağ olun yine de hocam da şu an ihtiyacim olan sey bu yorum degildi. Sorun cozumune yonelik bi tavsiyeniz/yorumunuz olmasini yeğlerdim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nahege270

    Sağ olun yine de hocam da şu an ihtiyacim olan sey bu yorum degildi. Sorun cozumune yonelik bi tavsiyeniz/yorumunuz olmasini yeğlerdim.
    Haklisin hocam kusura bakma. Soyle bir sorun var baglanti yeri eger direksiyon hidroligini zorlamissa cok masraf cikarabilir cunku. Daha once basima gelmedigi icin bilemem ancak soyle bir durum yasadim belki fikir verebilir. Arkadasimla giderken lastik patladi ve birden sag tarafa arac kendi kendine yoneldi. Kaldirima arabayi vurdugu zaman sag tekerlek, aksa dogru darbe aldi. En masraf acan parca direksiyon hidroligi olmustu.
  • Balraos kullanıcısına yanıt
    Benim de en buyuk korkum ve en son baktirmak istedigim yer direksiyon kutusu veya hidroligi. Onun oncesinde, acaba bu sorun ön takım ile ilgili bi parcadan kaynaklanabilir mi diye dusunuyorum. Cunku direksiyon kutusuna su an girmesem iyi olur, onun maliyeti bambaşka. Cok fazla.

    Baska basit bi parcadan dolayi bu sorun olmus olsa cok iyi olacak ama hadi hayirlisi..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nahege270 -- 17 Şubat 2020; 2:0:52 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nahege270

    Benim de en buyuk korkum ve en son baktirmak istedigim yer direksiyon kutusu veya hidroligi. Onun oncesinde, acaba bu sorun ön takım ile ilgili bi parcadan kaynaklanabilir mi diye dusunuyorum. Cunku direksiyon kutusuna su an girmesem iyi olur, onun maliyeti bambaşka. Cok fazla.

    Baska basit bi parcadan dolayi bu sorun olmus olsa cok iyi olacak ama hadi hayirlisi..
    Umarim o sekildedir. En kisa surede birine baktir hocam, araci bu sekilde kullanma belki direksiyon kutusuna ya da baska bir parcaya baski yapiyor olabilir. Daha buyuk bir hasara yol acmamasi icin en kisa zamanda bakilmasi lazim. Umarim basit bir parcadir.
  • Balraos kullanıcısına yanıt
    Ben zaten bu konularda pimpirikli bi adamim. Benim arabama nasil boyle bi hata yaptilar şaşkın hâldeyim. Vardir her iste bi hayır ama dediginiz gibi en kisa zamanda bu olaya baktiracagim hocam. Umarim basit bi parca arizalanmis olsun. Yorumlar icin sağ olun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nahege270

    Ben zaten bu konularda pimpirikli bi adamim. Benim arabama nasil boyle bi hata yaptilar şaşkın hâldeyim. Vardir her iste bi hayır ama dediginiz gibi en kisa zamanda bu olaya baktiracagim hocam. Umarim basit bi parca arizalanmis olsun. Yorumlar icin sağ olun.
    Rica ederim, Allah yolunu acik etsin.
  • Car-o-liner Çar-o-tronic gibi mm cinsinden şase ölçümü yapan bir yere gitmeniz daha İyi olabilir.

    Direksiyon kutusu tamir edilmez direk değişir genelde...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi codeThoreau -- 17 Şubat 2020; 2:9:16 >
  • İlk defa duydum bunu. Özel bi sistem olmali sanirim?
    İzmir’de arastirayim.
    Bahsettiginiz sistem ne ise yariyor kısaca?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nahege270 -- 17 Şubat 2020; 2:9:50 >
  • nahege270 kullanıcısına yanıt
    Araba dönerken havada dediğiniz için şasede burulma olmuş olmasından şüphelendim. Nasıl bir durumda çektiklerini bilmiyoruz.
  • Şaseye baglamamislar ki arabayi ama. Alt salincaga baglamislar ceki demirini. Benim de mantigim almiyor bu çekme islemini ama bagladiklari yeri tam olarak gordum. Sag salincagin ortasindaki delik.
    Bu parcaya da bagli olarak her sey var neredeyse. Travers, amortisor, rot başı, rotil, ana taşıyıcı falan. Ama hangisine zarar vermis olabilir bilmiyorum.
  • nahege270 kullanıcısına yanıt
    Nasıl bir güçte çektiklerini bilmiyorum, ama virajda sapma bu semptomlardan biridir. Kaportada çamurluk kapı ve çamurluk tampon arası açıklıklarda sağ sol fark var mı ?

    Salıncak zaten şaseye bağlıdır unibody şase çünkü.

    Direksiyon kutusuna ve şaseye kadar saydıklarınızı rot ayarında fark ederdi..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi codeThoreau -- 17 Şubat 2020; 2:21:16 >
  • Hayir, bu olculerde gozle gorulur bi degisim gormedim ben. Ha mesela Rot-balansci kisi sag tekerlegin normalden biraz geride durdugunu soylemisti bana. Onu da o gün halletti ama. Olculer gayet duzgun sekilde tamamlamisti islemi. Ama bu direksiyon sorunu yine duzelmedi.
  • nahege270 kullanıcısına yanıt
    Sağ salıncaktan geriye doğru mu cekmişler ? Neden geride duruyordu .
  • Ayni soruyu kendime sordum :) geride durmasi icin sebep yok aslinda. “Sagdan kazasi var mi arabanin” diye sordu bana rot ustası ama sag onden kazası var mi yok mu zaten bilmiyorum. Arac 18 yasinda sonucta, ama direksiyon hissiyati bu çekme olayi olmadan once harikaydi, bundan eminim.

    Arabayi cekme islemini de sag salincaktan öne dogru yapmislar, mantiken de cekilecek olan araç arkada olur zaten. Ama sag teker digerine gore geride duruyormus nedense. Belki bu sorun, bu yanlis cekme islemiyle alakali degildi ama bilemiyorum.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.