Şimdi Ara

onno usta'nın dizel ve benzinli araç km öngörüsü (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
1
Favori
6.670
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C.McRae

    Onno Usta zamanında, İstanbul trafiğinin araçları tükettiğini, imkanı olmasına rağmen yeni bir otomobil almak istemediğini söylemişti..Burada mevcut km öngörüsünün de buna dayandığını düşünüyorum.
    Kesinlikle hocam. Km'nin nasıl yapıldığı çok ama çok önemli bir husus. Sıfır aldığım 19 yaşında 85 binde atmosferik benzinli aracım var. Sadece uzun yolda kullanıyorum çok nadir şehire giderim onunla. 19 yıldır hala ilk günkü performansında.

    Diğer arabayı ise sadece şehirde kullanıyorum. Cidden ömür törpüsü oluyor trafik.

    Normalde 600 bin gidecek bir motorun 250 binde bitmesi istanbul gibi bir şehirde çok normal. Yarıdan fazla azalıyor aracın ömrü.

    Getrag manuel şanzıman bile dayanamadı o şehre 75 binde bozuldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kusura bakmayın ama Onno çok yaşlandı. Genel bilgileri 90lardan kalma. Bunu bir çok açıklamasından anlayabilirsiniz.

    Kendini yenilemeyen her insan gibi Onno'nun da düşünceleri her geçen gün önemsizleşiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaptorFX

    Kusura bakmayın ama Onno çok yaşlandı. Genel bilgileri 90lardan kalma. Bunu bir çok açıklamasından anlayabilirsiniz.

    Kendini yenilemeyen her insan gibi Onno'nun da düşünceleri her geçen gün önemsizleşiyor.
    Haklısınız size katılıyorum. Adam 90 lardan sahip bilgi ile konuşuyoruz. Bir kaç kez dinledim yok arkadaş adamın teknik bilgisi sıfır. Şuan youtube sevdiğim kanal anlatan adamlar. En azından güzelce teknik bilgi detay veriyorlar. Bilmeyen insana bile öğretiyorlar.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ankarada bindigim 670.000 km deki lpg li hyundai taksici dayiya selam olsunn...anahtar degmedi motora demisti.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Onno usta yaşlı değil..Siz, onun ustaların ustası olduğunu bilemeyecek kadar gençsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkes atlamış cümlenin bir yerinden onno ustaya soran oldumu ustam sen böyle bir cümle kurmuşsun neye binayen kurdun..

    Tamam böyle bir cümle kurmuş olabilir ama bu cümlenin bir başı bir sonu vardır.. Günümüz low pressure şu 900 cc lik 1200cc lik 3 silindirli turbolu mktorlsrı içinmi demiş yoksa lpg takılan benzinli motorlar içinmi demiş..

    Onno usta bunu diyor demek bana abest geliyor bunun onno ustanın 90 lılardan bilgisinin kalmasıyla da alakası yok ben 900 bin de 86model balina kasa 300 se biliyorum motoruna anahtar değmmemiş bunun yılla ilgisi yok..

    Onno usta onu bir şeye binayen demişdir.. Özellikle benzinde 2.0 üstüne çıkdınızmı özellikle 3.0-4.0 üstü o motorların bakımlısıın temizinin milyon km yi görmemesi için bir neden yok..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.6 cdti kullanıyorum Opel
    Sıfır km ve şu an 110 bin km de
    Ortalama yakıt tüketimi aynı
    Herhangi bir artış yok
    Bilmiyorum ne ifade eder

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Belli ki usta, bugün üretilen motorların dayanıksızlığına ve bugünün şöförlüğüne vurgu yapmış.
    Sokakta araba dolu, daha motor kaputunu açıp yağına, suyuna bakan veya tornavidayla bi yerini söküp takan görmedim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar burdaki espiri motorun sıcak çalışması. Taksilar 750 de görür 1 milyonda görür çünkü motor soğumadığından ısıma ve dolayısıyla aşınma pek olmuyor. Turbo yağ soğumuyo vs vs. Dizel ticari araç yakıtıdır. Tüm markalar bunu böyle görür buna göre motor yapar.
    146000 de 1.6 doblom var. Sürekli uzun yoldayım. Motoru bugün ölçtürsem eminim %96 falan çıkar. 20 aydır bende ve ve 100.000 km yaptım. Herşeyi saat gibi.
    Dönelim bu km deki şahsi şehiriçi kullanılan dizele. Dpf mutlaka hata vermiştir. Enjektörler kurumlanmaya başlamıştır baskı balata ya bitmiştir yada değişmiştir. Bütün motorların mantığı sıcak çalışmaya dayalıdır. Dizelde hassas parça daha fazla ve maliyetli olduğundan şehiriçi kullanım için en ideali şuan ya turbo benzinli yada lpglidir. Masraflı parçası az bakımı daha kolay ve ucuzdur.
    Benzinli motor yüksek devir çevirdiğinden evet daha erken bitebilir. Bunun da önüne geçmek için Turbo benzinli araçlar üretilmeye başladı. Zaman içerisinde öyle bi hal alacak ki turbo benzinli motorlar dizelden daha uzun ömürlü olacak. Hep beraber yaşayıp görücez.




  • Bu onno usta kim yav

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel araba max 700 derece benzin 500 derece sıkıştırma sıcaklığına geliyor. Bu sıcaklıkta ki metalin metalürjisi ile ilgili bir durum. Bu sebeple dizel daha fazla dayanır. Ancak birde boşaltım sistemi var. Bu dizel de kötü. Bu sebeple bakımlı dizel denmiş olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hangi benzinli hangi dizel ? sanki hepsi aynı

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Dayanıklı motor yoktur bakımlı motor vardır. Ama siz yine de özellikle ikinci el alacaksanız Mitsubshi yada Volvo dan şaşmayın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Ben günde 3 kez turbo değiştirmeyi daha doğru buluyorum. 6 ayda bir de enjektörleri değiştiriyorum.

    Alıntıları Göster
    Bos yapmissin baska yerde oynamani tavsiye ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnsanlardaki bu küstahlık beni deli ediyor. Hangi mağaradan çıktığı belli olmayan tipler Onno ustaya işini öğretmeye cürret ediyor. Pes...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • geçen yıl 260.000 klometrede bmw e90 320d sattım. enjektörleri, turbosu, şanzımanı, motoru ve hatta amortisörleri bile tamamen sorunsuzdu. 230.000 kilometre civarında ön diskler değişti, arka diskler hiç değişmedi. daha yağ ve su eksilttiğini görmedim. bakımlarının çoğu her 10.000 kilometrede sanayide yapıldı. şimdiye kadar kullandığım en masrafsız araçtı. bu sattığım aracın bakımlarına dikkat edildiğinde 1 milyon kilometreyi göreceğine inanıyorum.
  • Dpf dizellerde ciddi sıkıntı
    Ben baya uğraşmıştım bi ara araba Opel
    Öyle saçmalıyorduki rejenerasyon yapıyorsun temizletiyorsun , depodaki mazot bitmeden tekrar motor gücünü kısıtlayabiliyor
    En son rejenerasyon değilde komple sökülüp temizlik yapıldı da rahatladım 30-40 bin km dir

    Sistem nasıl çalışıyor acaba , ölçen başka bir sistem varda o mu saçmalıyor acaba , ben bazen dolduğuna inanmıyorum sanki sensörler saçmalıyor gibi geliyor
    Çok mu karışık bir sistem acaba

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.