Şimdi Ara

Neden kimse bu ustamızı konuşmuyor ??? (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
1
Favori
2.972
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: halil altın

    Birkaç fizik formülü bilmeyle alim olunmaz.
    Çoğu makina mühendisi de motorla ilgili teorik bilgilerin bazisini bilsede uygulamada birsey bilmez.
    Bu usta hayal etmiş. Emek zaman ve para harcamış. Haberlerden anlaşıldığı kadarı ile mesleğini yıllardır severek yapan, başarılı ve çalışkan biri.
    Motor henüz çalışır durumda değil test edilmemiş. Fakat çalışması dikkat cekmiski motor hocaları incelemeye gitmişler. Emeğe değer verilmesi güzel birsey. Sonucu görüp öyle karar vermek gerekir.
    Fizik dersi gördüğü için işin sırrını çözmüş havasında burada baya kişi varmis.
    dsadklaskldas.
  • Bu olayı sordum sebep şu kısa vadede motoru eline Alman yüksek ve ciddi maliyet doğuruyor yoksa elalemin almanı Japon'u akılsız mı her taktı deneyip yapmadın senin dandirik ustan bulsun durumu kavra biraz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • benim 1978 yılında amerikan chrysler van tipi 6 silindirli arabamda 100 litrelik lpg sistemi vardı. burada lpg nin mucidi diyor.
    mesela o yıllarda ben sigaramı kendim yapıyordum. Gümrükte etrafa saçıldı.Beni saatlerce sorguladılar. Sigaranın kendin tarafından yapıldığını hiç görmemiş bizim gümrük memurlari.
    Şimdi o olayı nbir gazeteci görse elle yapma sigaranın mucidi ben mi oluyorum? İşte buna benzer bir haber. Keşke doğru ve gerçekten icadı bize ait bir şey olsa.
  • 90 larda butip haberler daha cok cikiyordu, gittikce azaldim Hatta yurtdisinda bile bir cok garaj muhendisi vardi. Kendi imkanlariyla birseyler tasarlayip ureten. Ancak hayat artik daha karmasik, gittikcede karmasiklasiyor. Evde kendi basina birsey yapmak fikrini dahi uretmek zor. Iyi, yeni ve kullanilabilir bir sey ortaya koymak icin kendi alanlarinda uzman kisilerle ekip calismak gerekiyor. Kisaca artik sanayide yada kendi garajinda mucitlik yapma devri biraz geride kaldi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • neyi konuşacam?

    suyla çalışan araba, havayla çalışan araba, 1 lt ile 100 km giden araba ........

    ama bu onlardan farklı mı?

    böyle bir şey yapsa kimseye derdini anlatmasına, onu kimsenin konuşmasına ihtiyacı olmazdı. mercedes, honda, bmw, ford, renault, toyota vs. adamı havada kapardı. çok romantik milletiz bayılıyoruz böyle heberlere.

    nasıl çalışıyor dediğim de ama lar başlayacak.
  • Çünkü "ustalar" motor tasarlayamaz, mühendis tasarlar. Çünkü bunu haberleştiren medya ve gocunanlar da bunun seviyesinden bir milim yukarıda olmadığın için olayın farkında değiller. Bundan ibaret.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cormen -- 15 Şubat 2020; 19:55:37 >
  • Saçma diyenler olmuş ama bugüne kadar aslında onlarca icadın süpürge edilip halının altına atıldıktan sonra şaçma olmadığı ortaya çıkmıştır. Bazen biyografi okuduğumda diyorum bu icat ne kadar basitmiş kimsenin aklına gelmemis. Mesela buhar motorunun evrimi böyledir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Malesef motor meslek lisesi mezunu ve Otomotiv öğretmenliği mezunu biri olarak, ısı transferi ve mukavemet ve motor dinamiği ve yakit ve yanma kimyası bilgilerime dayanarak sunu soyleyebirim ki, hiçbir özelliği olmayan bir deney.

    Kare piston mukavemete aykırı ayrıca köşelerde çok yüksek kopma gerilmelerine sebep olur. O kuvvetlere dayanacak malzeme hele ki bahsedilen sıkıştırma oranlarında yapabilmek, malzeme biliminin şu anki ilerleme durumunda imkansız.

    1 lt ile 100 km gitmek demek muazzam bir sıkıştırma oranı ister. Su an malzeme teknolojimizin izin verdiği oranın kat kat üzerinde. Ayrıca o kare piston bilime tamamen aykırı, yüksek devir ve yüksek basınçta çalışması imkansız. O piston o sıkıştırmaya ulaştırılırsa paramparça olur.

    Dünya bu kadar yüksek bir sıkıştırma oranına dayanacak malzemeti urettiginde belki elektrik motorları bile antika olacak.

    Ustanın iddia ettiği işi yapabilecek malzeme formula1 motorlarında kullanilandan kat kat sağlam olmalı.
    Ayrıca öyle bir tasarım ve ısı transferi olmalı ki bu denli sıkıştırılan motor kendi kendini erismesin.

    Dünya bu bahsedilen motoru yapabilecek malzemeyi urettiginde elektrik motorlu klasik araba toplantıları yapılıyor olabilir.

    Tamamen zaman kaybı. Herkes konuyu bilmeyebilir, ciddiye alabilir. Tamamen bilgilendirmek amacıyla söylüyorum. Kare piston artı o denli sıkıştırma oranları ve buna uygun yakıt ve dayanıklı malzeme.Bu abimiz yakıtı daha fazla sıkıştırmak istersek daha fazla güç ve verimlilik alacağını düşünen ilk insan değil dünyada.

    Sadece malzeme teknolojisinde geldiğimiz noktanın izin verdiği oranlarda motor yapıyoruz.Engel sıkıştırma oranını arttıramamak değil. Engel malzeme.
    Hemen yerli milliye karşı durdular kafasına girmeyin.
    İmkansız imkansızdır. Saçma olan saçmadır.

    İster Fransız olsun ister yerli.

    Malesef zaman kaybı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ülkede 5 milyon bilgisayar programcisi issiz ve sinavsiz muhendislik hakki verilmiyor daha ne olsun kim takar bu ustayi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şuan konuşmamiz gereken deprem işsizlik aclik gecim derdi %9 diye aciklanip %50 zamlanan gida giyim elektrik su dogalgaz yol kopru ulasim ücretlerine yapilan kat kat zamlar.
    Bu tür konulari konusacaklarin zaten seyi götüne denk bulguru kuru.
    Yalama olmuş medya sadece algı keriz silkeleme haberi yeter ki mal sürüsü uyanmasin diye yapilmiş.
    Bu dayiyi ne zaman konuşalim
    Herseyin fiyati %50 ucuzlayip adam gibi ülke yönetildiginde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Philae kullanıcısına yanıt
    https://newatlas.com/make-the-future-london-2016-shell-eco-marathon/44166/

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • kare pistonun kenarları zamanla çok kolay aşınır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GoSSgO

    Malesef motor meslek lisesi mezunu ve Otomotiv öğretmenliği mezunu biri olarak, ısı transferi ve mukavemet ve motor dinamiği ve yakit ve yanma kimyası bilgilerime dayanarak sunu soyleyebirim ki, hiçbir özelliği olmayan bir deney.

    Kare piston mukavemete aykırı ayrıca köşelerde çok yüksek kopma gerilmelerine sebep olur. O kuvvetlere dayanacak malzeme hele ki bahsedilen sıkıştırma oranlarında yapabilmek, malzeme biliminin şu anki ilerleme durumunda imkansız.

    1 lt ile 100 km gitmek demek muazzam bir sıkıştırma oranı ister. Su an malzeme teknolojimizin izin verdiği oranın kat kat üzerinde. Ayrıca o kare piston bilime tamamen aykırı, yüksek devir ve yüksek basınçta çalışması imkansız. O piston o sıkıştırmaya ulaştırılırsa paramparça olur.

    Dünya bu kadar yüksek bir sıkıştırma oranına dayanacak malzemeti urettiginde belki elektrik motorları bile antika olacak.

    Ustanın iddia ettiği işi yapabilecek malzeme formula1 motorlarında kullanilandan kat kat sağlam olmalı.
    Ayrıca öyle bir tasarım ve ısı transferi olmalı ki bu denli sıkıştırılan motor kendi kendini erismesin.

    Dünya bu bahsedilen motoru yapabilecek malzemeyi urettiginde elektrik motorlu klasik araba toplantıları yapılıyor olabilir.

    Tamamen zaman kaybı. Herkes konuyu bilmeyebilir, ciddiye alabilir. Tamamen bilgilendirmek amacıyla söylüyorum. Kare piston artı o denli sıkıştırma oranları ve buna uygun yakıt ve dayanıklı malzeme.Bu abimiz yakıtı daha fazla sıkıştırmak istersek daha fazla güç ve verimlilik alacağını düşünen ilk insan değil dünyada.

    Sadece malzeme teknolojisinde geldiğimiz noktanın izin verdiği oranlarda motor yapıyoruz.Engel sıkıştırma oranını arttıramamak değil. Engel malzeme.
    Hemen yerli milliye karşı durdular kafasına girmeyin.
    İmkansız imkansızdır. Saçma olan saçmadır.

    İster Fransız olsun ister yerli.

    Malesef zaman kaybı.
    hiç ciddiye almadığım için fazla bakmamıştım kare piston mu? mühendisliğin kıyısından köşesinde kenarından geçen adam dakka bir gülmeye başlar. pistonlar neden silindir daha onu kavramamış kendi halinde bir usta bu.

    mühendislik malzeme ve tasarım üzerine kurulu. dayı daha tasarımda ofsayta düşmüş.
  • video altındaki yorumların bu halkın cogunun boş oldugunu kanitlar nitelikte .yok almanlara sat , yarın ölür , profları kovun bunu alın . usta kendi diyor motorla oynayip torku arttirdim . galiba krank tarzı bir seyle piston kol boyunu uzatıyor torku artirmiş . ama hız düser asinma artar bu sefer .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • pistonda üretilecek güç basınç miktarıyla ilişkili değil mi ? silindir de basıncın duvarlarda dağıtılması açısından en ideal şekil. örneğin kola kutuları de yuvarlaktır. o kadar ince olmasına rağmen büyük basınçları kaldırabilir. nakliyatta avantaj sağlamasına rağmen kola kutuları her zaman silindir olmuştur. çünkü aynı mukavametteki kare kutuyu yapmak için daha fazla alüminyum gerekmektedir.

    kare piston yuvalarında da köşelerdeki aşınma ile kısa sürede güç kaybı yaşanır.
  • Yuvarlak yerine kare piston nasıl bir avantaj sağlar? Konuyu bilen bir arkadaş sade şekilde açıklayabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dunyayi takip etmeyen cahiller cahilligini bilgelik olarak girmeye baslar..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.