Şimdi Ara

Atmosferik motor daha mı keyifli? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
140
Cevap
2
Favori
7.981
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kelkeriş K kullanıcısına yanıt
    Yokuslarda hp mi tork mu farkettirir?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 180hp/230nm nin altindaki atmosferikten keyif filan beklenmez. Sadece aracı bir noktadan diğer bir noktaya sevk etmeye yarar hepsi bu. Hele 1.4 - 1.6 atmosferikler motor bile değil benim gozumde.

    Atmosferigin tadı 2500cc 180-190 HP - 230nm sınırından başlar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • tetriser T kullanıcısına yanıt
    Arabayı götüren şey tekerlekteki güçtür. O da temelde motorun çevirdiği devir sayısına ve o devirdeki tork değerine(arada şanzıman da var tabii) bağlıdır, buna da beygir gücü denir. Yani düzde de, yokuşta da arabayı götüren şey beygir gücüdür.
  • 115 beygir arabayla 160 beygir arabayı kıyaslamak, elma ile armutu kıyaslamak gibi bir şey. Turbo-atmosferik karşılaştırılması yapılacaksa hacimlere değil beygir güçlerine bakılır. Scirocco ile denk performans almak için 2-2.3 litre civarlarına çıkmanız gerekir. O zaman performans farkı kalmayacaktır.
    Zira aynı şekilde, 3-4 litre atmosferikten sizin araca binen birisine de o kağnı gibi gelecektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 15 Şubat 2020; 13:11:12 >
  • CihangirCanavarı kullanıcısına yanıt
    Bir zahmet yani, arada neredeyse %60'lık bir güç farkı var. En az 130-140 beygir bir atmosferik vermeleri lazımdı.
  • Volkswagen Jetta 1.4 TSI 170hp 230nm,
    0-100=8.5sn

    Opel Vectra CDX 2.5 V6 170hp 230nm,
    0-100=8.5sn


    Tüm verileri harfi harfine aynı olan bu iki araçtan hangisini kullanmak sizce daha keyiflidir? Hadi bakalım :))

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Aynen. Kıyaslama yapılacak motorlarin güç çıkışlarına bakılır, hacmine değil.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2.0 üstü düzgün bir atmosferik motor zevkli olabilir ama altında işkence. Turbo şart küçük motorda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tetriser T kullanıcısına yanıt
    Tork

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ulke gerceklerini dusununce lpg uyumuyla atmosferik motorlar daha sorunsuz ve ekonomik diyebiliriz atmosferik olup 90 beygir arac var 132 beygir arac var ne istediginize nasil kullandiginiza bagli bu durum atmosferik motorlari kucumseyenlere bakmayin onlar sanki 3 bin motor ve uzerini kullaniyormus gibi boburleniyorlar cok komik oluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    Ooo TSI alır tabii turbosu var sonuçta

    Şehir içinde tsi biraz daha rahat olabilir ama 2.5 atmosferiğin de alt devirleri gayet dolu olacaktır. Son hız konusunda hacmin önemi büyüktür, vectra kazanır.
    Hepsi bir yana, daha düşük güçte bile olsa V6'nın yanında tsi'ın şansı yok benim için.

    Ama en tatlısı vectra'ya düşük basınçlı turbo takılmasıyla elde edilir bence. Atmosferik karakterini koruyarak gücü 200-220'ye falan çıkartılır. Manyak bir makine ortaya çıkar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 15 Şubat 2020; 13:40:31 >




  • Yüksek motor hacmi ve yüksek beygir olursa keyifli. En az 2.000 motor olmalı bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türkiye'de bulunan atmosferik motorlar = Sütçü Beygiri
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Ooo TSI alır tabii turbosu var sonuçta

    Şehir içinde tsi biraz daha rahat olabilir ama 2.5 atmosferiğin de alt devirleri gayet dolu olacaktır. Son hız konusunda hacmin önemi büyüktür, vectra kazanır.
    Hepsi bir yana, daha düşük güçte bile olsa V6'nın yanında tsi'ın şansı yok benim için.

    Ama en tatlısı vectra'ya düşük basınçlı turbo takılmasıyla elde edilir bence. Atmosferik karakterini koruyarak gücü 200-220'ye falan çıkartılır. Manyak bir makine ortaya çıkar
    2008 de turbo+supercharger çift beslemeli TSI lar yeni çıktığında çok denemistik bu iki aracı. O yuzden sordum foruma bakalım nasıl cevaplar gelicek diye :))

    Hiçbir disiplinde jetta one gecemiyor. Üstelik Vectra da 50kg ağırlık dezavantajı olmasına ragmen. 160lara kadar yanyana yürüyorlar ondan sonra bu arayı açmaya başlıyor yavaştan. 200 üzerinde ise tsı msı kalmıyor ortada. Astımlı gibi Şişiyor motor resmen. Vectra ise devirleri yirta yirta o kemiksi V6 sesiyle hızlanmaya devam ediyor.

    Hacim çok onemlidir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tork önemli aga

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yakıt istasyonları keyifli geliyor evet olay konfor ise paraya bakar

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    2008 de turbo+supercharger çift beslemeli TSI lar yeni çıktığında çok denemistik bu iki aracı. O yuzden sordum foruma bakalım nasıl cevaplar gelicek diye :))

    Hiçbir disiplinde jetta one gecemiyor. Üstelik Vectra da 50kg ağırlık dezavantajı olmasına ragmen. 160lara kadar yanyana yürüyorlar ondan sonra bu arayı açmaya başlıyor yavaştan. 200 üzerinde ise tsı msı kalmıyor ortada. Astımlı gibi Şişiyor motor resmen. Vectra ise devirleri yirta yirta o kemiksi V6 sesiyle hızlanmaya devam ediyor.

    Hacim çok onemlidir.

    Alıntıları Göster
    Forumdakilere göre 0-100 ve kalkış hissi dışında bir şeye bakılmaz. Bir sürü kişi benzer şeyler dedim diye taşa tutup 0-100e hatta 80e bakmayacağız da neye bakacağız demişti. Çoğu da o tsi arabalarında dizele yakın yakmak için kasıyor da kasıyor. Sorsan atmosferik kötü turbo uçuyor ama.

    Bizim ülkede araba işi lüks. Bir yerden bir yere götürmesi yetiyor o yüzden. Adamlar bizim ülkenin 1 senede tükettiği yakıtı bir festivalde tüketiyor.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Slim Charles

    Forumdakilere göre 0-100 ve kalkış hissi dışında bir şeye bakılmaz. Bir sürü kişi benzer şeyler dedim diye taşa tutup 0-100e hatta 80e bakmayacağız da neye bakacağız demişti. Çoğu da o tsi arabalarında dizele yakın yakmak için kasıyor da kasıyor. Sorsan atmosferik kötü turbo uçuyor ama.

    Bizim ülkede araba işi lüks. Bir yerden bir yere götürmesi yetiyor o yüzden. Adamlar bizim ülkenin 1 senede tükettiği yakıtı bir festivalde tüketiyor.



    Alıntıları Göster
    Otoyollarda da genelde altindakini uçak sanan 3.0tdi cilar, 2.0turbo quattrocular , 5.30cular filan çok musallat oluyorlar bana. Alayını tokatlayip gonderiyorum 200 sonrası ölmüş eşşeğe dönüyor alayı. Eee hacim yok bı b.k yok nefesleri kesiliveriyor.

    Bugüne kadar sadece iki araçtan yokat yedim. Birisi panamera turbo diğeri de BMW E60 kasa 5.45i idi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Herkes 1.6 turbolu 150-160 beygir aracıyla yok 90 -80 beygirlik kağnı atmosferiği karşılaştırıp turbo daha keyifli demişde . Atmosferiğin hakkı 160 bg den başlar birde manuel olması şartıyla aynı beygirdeki çoğu turboludan daha keyiflidir.1.6 VTİ 160 ps honda buna güzel örnek olur. O gaza bastığında direk tepki vermesi muazzam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr4power

    Atmosferikte keyif alman için beygirin yüksek olması lazım, keyfin sebebi turbo lag olmuyor, gaza basmanla aracın tepki vermesi bir oluyor. 95 100 beygirde tabi bunları hissetmen zor o yüzden aynı beygirde olan turbo araç turbonun verdiği tork ile şu an daha çok keyif verir.
    +1
    atmosferik olacaksa 6-8 silindir en az 200hp olmalı.işte o zaman lezzetli çipetpet..
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.