Şimdi Ara

Airbus, uçan kanat gövde tasarımlı MAVERIC'i görücüye çıkardı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
499
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  • Avrupalı havacılık devi Airbus, 11-16 Şubat tarihleri arasında düzenlenen Singapore Airshow’da MAVERIC adını verdiği uçan kanat gövde tasarımlı test aracını görücüye çıkardı. 2 metre uzunluğunda ve 3.2 metre genişliğindeki aracı bir süredir Fransa’daki gizli bir bölgede test eden şirket, sonuçlardan memnun olmuş ki tasarım detaylarını katılımcılarla paylaştı.



    Ayrıca Bkz.Amazon, 10 milyar dolarlık JEDI ihalesi kapsamında Başkan Trump'ın ifade vermesini istiyor



    Güvenli ve Yenilikçi Kontrollerin Deneyimlenmesi ile Geçerlik Kazandırılması için geliştirilen Model Uçak (Model Aircraft for Validation and Experimentation of Robust Innovative Controls - MAVERIC) şeklinde dilimize çevirebileceğimiz oldukça uzun bir isme sahip araç, tahrik ve diğer uçuş sistemlerinin incelenmesi maksadıyla üretilmiş.



    Bir asırlık geçmişe sahip



    Aslında yeni olmayan uçan kanat tasarımı fikrinin geçmişi 1920’li yıllara kadar dayanıyor. Modern örneklerini Amerikan B-2 bombardıman uçağı veya Boeing ve NASA’ya ait x-48 projesinde gördüğümüz tasarımın en büyük avantajı yakıt tasarrufu alanında geliyor. Daha küçük yüzey alanına sahip olan ve dolayısıyla daha az hava direnciyle karşı karşıya kalan tasarım yakıt verimliliği sunarken emisyon değerlerinin de düşmesine katkı sağlıyor. Tasarımın bir diğer avantajı ise kabin içine daha çok koltuk yerleştirilebilmesi imkânında ortaya çıkıyor.





    “Söz konusu teknolojiyi daha da geliştirmenin zamanı geldi de geçiyor.” şeklinde açıklamada bulunan Airbus Mühendislik Bölümü Başkan Yardımcısı Jean-Brice Dumont açıklamasının devamında, “Bu tür yenilikçi teknolojileri, çevreye olan sorumluluğumuz kapsamında kullanmaya başlamalıyız. Burada gösterdiğimiz tasarım, bizim bir alternatif olarak düşündüğümüz gelecek nesil uçaklara bir örnek.” ifadelerini kullanmış.



    Airbus, uçan kanat tasarımını 2030’lu yıllarda orta mesafeli uçuşları gerçekleştiren uçaklarda kullanmayı planladığını belirtiyor. Ancak Söz konusu tasarımın dezavantajları da yok değil. Bilindik yolcu uçaklarına kıyasla daha az pencere imkânı sunan uçak kabini şuan için önemli bir sorun. Yolcularda klostrofobiye yol açabileceği değerlendirilen durum için Airbus’ın düşüncesi kabini ekranlarla kaplayıp dışarının görüntüsünü kameralar aracılığıyla içeri yansıtmak olarak öne çıkıyor.



    Bir diğer sorun ise boru şeklindeki klasik uçak tasarımının aksine uçan kanat gövdelerde, yolcuların merkezden uzak bölümlere yerleşmek durumunda kalacak olmaları. Klasik tasarımlarda uçağın merkezinde oturan yolcular, uçağın dönüş manevralarını daha az hissediyor. Uçan kanat gövdelerde ise kanat kısmına yakın oturan yolcuların bu manevraları daha çok hissedeceği ifade ediliyor. Bakalım Airbus, Uçan kanat gövde tasarımıyla ilgili ileride ne gibi detaylar paylaşacak?





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Airbus, uçan kanat gövde tasarımlı MAVERIC'i görücüye çıkardı
    Airbus, uçan kanat gövde tasarımlı MAVERIC'i görücüye çıkardı
    Airbus, uçan kanat gövde tasarımlı MAVERIC'i görücüye çıkardı
    Airbus, uçan kanat gövde tasarımlı MAVERIC'i görücüye çıkardı
    Airbus, uçan kanat gövde tasarımlı MAVERIC'i görücüye çıkardı
    Airbus, uçan kanat gövde tasarımlı MAVERIC'i görücüye çıkardı
    Airbus, uçan kanat gövde tasarımlı MAVERIC'i görücüye çıkardı








  • Motorlarla rudder' i birleştirip aynı yerde konumlandırmak büyük cesaret gerçekten. Bu arada Boeing X-48 Nasa' nın tasarımı değil. ABD' nin Nasa vasıtasıyla fonladığı Boeing mamülü bir cihaz.

    Bana yine de TU Delf ile KLM' nin ortak çalışması olan uçak daha hoş geliyor.

  • Teknik kısmını bilmem ama kuşa daha çok benzediği için klasik tasarımdan daha başarılı olacaktır, sonuçta en başarılı tasarımlar doğada..

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • kanat govde tasariminda tum govde kanat oldugu icin kaldirma kuvveti daha fazla, hava surtunmesi daha az, dolayisiyla yakit tuketimide daha ama (bu kadar arti ozelligin arkasindan bir "ama" olmak zorunda) yapimi daha zor, daha pahali, govdeyi tasiyan bir ana omurga olmadigi icin dayanikliligi daha dusuk. bu yuzden ilk tasarimi uzun yillar once yapilmis olmasina ragmen yaygin kullanimini hic goremedik. yeni modern malzeme ve yapim teknolojileriyle artik bu engelleri asmak mumkun. gunumuzdeki asil engel teknik konular degil boeing-airbus duopolysi. mevcut klasik modelleri piyasaya o kadar hakim olmus durumdaki radikal yeni bir tasarimin arge maliyetine, altyapi yatirimina hic girmiyorlar, ayni modelleri makyajlayip makyajlayip kullaniyorlar. tipki gunumuz otomotiv sektoru gibi. gercekden yenilikci bir seylerin gelmesi icin hava sektorunde de tesla gibi bir firmanin cikip yukselmesi gerek. yoksa airbus yada boeing bu teknolojiler uzerine konsept tasarimlar yaparlar ama bunlari gercek yasamda kolay kolay goremeyiz.





  • Türkiyede bu tipte arkadan motorlu yolcu uçağı üretmeli bu arabadan daha önemli yolcu uçagı üretmeli el atmaları lazım tai tei aselsan vs iş başına

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Kanat gövde oranı oldukça iyi.

  • elektrik enerjisi ile çalışan güneş pilleri ile yola devam edebilen uçakların kullanımına başlanması gerekiyor artık. Belki günümüz uçaklarından daha yavaş olacaktır veya menzilleri daha kısa olacaktır ama bu konuda çalışmaların bir an önce yapılması şart.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.