Şimdi Ara

Astra K otomatik şanzıman yağı değişimi çıkmazı...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
9.959
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar konuyu anlatayım.

    Aracım 2016 model Astra K ve 53 bin km de.Bu araçta gm üretimi 6T45 kodlu tork konvertörlü şanzıman mevcut. Önümdeki 60 bin bakımında acaba şanzıman yağı değişiyor mu diyerek araştırmaya koyuldum ve birçok farklı cevaplar aldım. Bunları aşağıda sıralıyorum ve yorumu siz değerli dh ailesine bırakıyorum.

    - Beşiktaş Opel Gerçek servisi - 60 binde değişimi öneriliyor. 4 litre yağ ve işçilik toplam 370 tl.

    - Cevizlibağ Odak - Şanzıman daha önce revizyon görmediyse yağ değişimi önermiyor.

    - Opel Türkiye'ye durumu anlattım ve net cevap istedim. Aldığım cevap; Yağın belli bir değişim periyodu yok. Fiziki kontroller sonucunda değişip değişmeyeceğine karar veriliyor.

    - Atco şanzıman merkezi - Yağ değişimi için 20 bin km sonrası yani 75 bini önerdi ve yağ cihazla değiştiriliyor. Tork konvertörü ve karterin içindeki yağ ile birlikte toplamda 8 litrelik bir değişim söz konusu. Maliyet 1100 tl civarı.

    - İkitelli Özel Opel servisi - 5 litre yağ ile değişim yapıyor ve işçilik 80 tl. Yağ ile birlikte 310 tl ye denk geliyor.

    Şimdi bu şanzımana 4 veya 5 litre yağ koyanlar tapayı söküp boşalt/doldur mantığı ile bu işlemi yapıyor. Eski yağın yaklaşık yüzde 50 si yine şanzımanın içinde kalıyor. Atco firması ise makine ile değişim yaptığı için şanzımandaki yağın tamamını değiştiriyor.

    Siz söyleyin ben şimdi ne yapayım? :D







  • Bu işin ideali 60-80 bin km'de bir değiştirmektir. Değiştirirken de makineyle komple flush yapmak önerilmez. Tapayı açıp boşaldığı kadar yeni yağ eklenir, bir kaç bin km sonra bu işlem tekrarlanır. Toplamda 7-8 litre civarı yağ kullanılır. Bunun avantajı, yağın hepsi tek seferde değişmediğinden bir nevi alıştıra alıştıra değiştirmiş olursunuz, sorun yaşama ihtimaliniz minimuma iner.
    Özellikle yüksek km'li araçlarda şanzıman yağını tek seferde değiştirmek ciddi problemlere sebep olabiliyor. Sizin aracın km'si yüksek değil ama ben olsam bu şekilde yapardım.
    Atco işi çok iyi bilen bir yer. Özellikle yeni nesil problem yaşatan şanzımanların revizyon adresi. Sanayide şanzıman yapan ustaya lafım yok tabi ki ama sanayideki ustalar şanzımanı araç üstünde test ederken Atco bildiğin revizyon yapılan şanzımanı bu iş için özel üretilen simülasyon cihazına bağlayarak ve şanzımanı çalıştırarak test edip müdahale ediyor. Dolayısıyla bu yatırımın da bir karşılığı olacak.

    Tork konvertörlü şanzımanlarda yağ ömürlük dense de öyle bir kavram mantıklı değil. Ömürlük ne var ki yağ olsun? Bu nedenle 80-100 bin km'de tam değişim şanzımanın daha uzun süre dayanmasını sağlar. Alttan tapa açıp yağ değiştirmeyi de yapabilirsiniz, fiyatı uygun olur ama bu %100 verimli olmaz. Yine de yağın yarısını değiştirmek hiç değiştirmemekten daha iyidir. (Eğer aynı özellikte aynı yağ kullanılıyorsa) Tam değişimde ayrıca şanzıman yağ filtresinin de değişmesi önerilir.

    Araç kitapçığınızda 60 bin km'de değişim yapılması öneriliyorsa tam değişim yaptırmanızı tavsiye ederim. Eğer bütçeniz yetmiyorsa yetkili serviste tapa söktürüp boşalan yağ kadar ekleme de yaptırabilirsiniz ama bu durumda farklı marka/model yağların karışma riski de yüksektir. TR'deki servislerin durumu ortada. Hangi firma ile anlaştıklarına bakıyorlar çoğunlukla.

    Yarım yağ değişiminin düşük km'deki araçlara zararı yoktur. Yüksek km'deki araçlarda da selenoid valflerin değişmemesi nedeniyle sıkıntı yaratıyor.

    Merhaba ,


    Küçük bir hort olacak ama bilgi paylaşmak istedim. Aynı araca sahibim aynı araştırmaları bende yaptıktan sonra üsküdarda işini hakkıyla yapan bir bosch car servis buldum. Atco nun olayı "motul evo" adında bir cihaz ile değişim yapması bu cihaza sahip nadir firmalardan biri de şahinler bosch car servis bu bilgiye motulun sitesinden ulaştım. Atcoda değişim yapmaya karar verdiğim dönem bu servisi aradım ve neredeyse yarı fiyatına "motul evo" cihazı motul atf6 ile 7 litre yağ değişimi yaptı. 2020 ekim ayında 670 tl. gibi bir rakam ödedim.Kesinlikle tavsiye ederim ben servisten ve rakamdan memnun kaldım.


    Not : Araçta yada şanzımanda hissedilir bir fark yaşamadım ancak ömrü olan bir yağ. Değişim yapmak şanzıman ömrü açısından faydalı olacaktır.

    Astra k larda aisin tork konvertörlü eat6 şanzımanları var diye biliyorum, ve o şanzıman yağları ömürlük oluyorlar. Zaten araç kitapçığında değişim yapılmaz diye yazar. En azından peugeot da yazıyor.

    Bir önce ki aracım astra g idi tork konvertörlü 4 vitesliydi onun için de ömürlük deniliyordu aynı sistemdi zaten ama 250.000km de bir değişim olur yıldan ve km den dolayı demişlerdi . Tapadan komple boşaltıp tekrar dolum yapılmıştı.( araç 140.000km deydi daha ama 15 sene olmuştu babam ısrar etti kırmızı şanzıman rengi aynı şekildeydi ve yağ bozulmamıştı) Fakat en mantıklı olan şey cihazla şanzıman yağı boşaltıp ardından eklemeniz olacaktır. Onu da sanayide sağlam bir şanzımancıda falan yaptırabilirsiniz. Tabi bu çok sonraları için geçerli.

    Opel gerçek yetkili servis olarak pek iyi değil astra k kullanan arkadaşım çok şikayetçi başına gelmedik kalmamış.( Bizzat kendim de sevmem eski aracımızı ilk bir kaç sene götürmüştü babam fakat memnun kalmamıştık, sanayide daha iyi bakıyorlar bence.)
  • Atco neymiş
  • CaptainSkyWalker kullanıcısına yanıt
    Özel bir firmanın ismi.Netten buldum ve aradım.Otomatik şanzıman bakımı, yağ değişimi ,revizyon gibi işlemler yapıyor.
  • aracın garantisi varsa opel gerçek e gidin. atco ne kadar öyle dese de eline aracınızı vereceği eleman üstünkörü yağı değişecek diye tahmin ediyorum. bir de 1100 TL para istiyor.
  • cankut1907 C kullanıcısına yanıt
    Vites geçişlerinde sıkıntı yoksa elleme

    “Giden ata Kırbaç vurulmaz.”
  • Bozuk değilse kurcalamayın

    Sırf bu cümle nedeniyle yıllardır enjektör temizleyicisi kullanmıyorum. Bir gün gözümü karartacağım ama hayırlısı..
  • Ben değişimden yanayım , yetkili servise yaptırın . İkinci araç olarak bizde de astra k var 61.000 km’de . Bu ay sonunda götürüp değiştiririm
  • Bende yetkili servise değiştirdim 60 binde onlarda tapa sök akan kadar koydu. Memnunum tavsiye ederim
  • Dostum eğer vites geçişlerinde bir sıkıntı yoksa değişim için en az 100 bini bekle... Bende Astra J var deli gibi araştırdım. Bir çok kaynak okudum araştırdım. Bu kadar aceleci olma.

    Atco benden 2500 TL para talep etmişti



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BekirARSLAN -- 10 Şubat 2020; 18:34:46 >
  • Araç için GM tarafından spesifik verilmiş bi tarih ve km olmadığına göre o yağ 100bin km minimum dayanıyordur. Bence gereksiz yere fabrikada mükemmel ölçekle doğru şartlarda konmuş yağı elletmeyin. İleri kilometrelerde düşünürsünüz.
  • Maltepe taraflarında opel yetkili servisi var. Oradaki ustalar bilgili ve doğru yönlendiriyor. bir fikirlerini alın derim, adamla biraz samimi olduktan sonra;k kasalarda sekman arızası sık oluyor,çıkarmaya bak abi elinden demişdi bana :) aracınızı bir gösterip fikrini alın derim oradaki ustanın.
  • Astra k larda aisin tork konvertörlü eat6 şanzımanları var diye biliyorum, ve o şanzıman yağları ömürlük oluyorlar. Zaten araç kitapçığında değişim yapılmaz diye yazar. En azından peugeot da yazıyor.

    Bir önce ki aracım astra g idi tork konvertörlü 4 vitesliydi onun için de ömürlük deniliyordu aynı sistemdi zaten ama 250.000km de bir değişim olur yıldan ve km den dolayı demişlerdi . Tapadan komple boşaltıp tekrar dolum yapılmıştı.( araç 140.000km deydi daha ama 15 sene olmuştu babam ısrar etti kırmızı şanzıman rengi aynı şekildeydi ve yağ bozulmamıştı) Fakat en mantıklı olan şey cihazla şanzıman yağı boşaltıp ardından eklemeniz olacaktır. Onu da sanayide sağlam bir şanzımancıda falan yaptırabilirsiniz. Tabi bu çok sonraları için geçerli.

    Opel gerçek yetkili servis olarak pek iyi değil astra k kullanan arkadaşım çok şikayetçi başına gelmedik kalmamış.( Bizzat kendim de sevmem eski aracımızı ilk bir kaç sene götürmüştü babam fakat memnun kalmamıştık, sanayide daha iyi bakıyorlar bence.)




  • Opel için bilgim yok fakat Mercedes'te de her 60bin km'de değiştirilmesi öneriliyor. Her ne kadar şanzıman yağı ömürlük deseler de olması gereken budur. Aynı şekilde tapadan boşaltılırsa 5 litre alıyor fakat olması gereken şanzıman türbinindeki yağında boşaltılması (böylece 7-8L alıyor). Genelde bunu yapan pek olmuyor, e öbür türlü yapılınca da üstüne yağ eklenmiş olunuyor bi anlamı olmuyor. Yabancı forumlarda araştırma yapın, arabanızın kitapçıklarında yağ değişim periyodları yazması gerekiyor.
  • Bu firmayı otoseyir videosunda görmüştüm.Yaptıkları iş çok iyi olabilir bilmiyorum fakat servisin üzerinde fiyat vermişler hemde 4 katı.
    Servis fiyatlarına pahalı derken özel bir firmanın bu fiyatı çekmesi?
    Hiç şanzıman yagı degiştirilmeyip kullanılan araçlar var sanırım sorun açanı yoktur.

    Şanzıman yagı motor yagı gibi degil.Motor yagını degiştirmezseniz kesin masraf açar ama şanzıman yagının degişmeyecegini sanan ustalar ve kullanıcılar var.

    Ama 1100 TL veripte şanzıman yagı degiştirmekte bilemedim?Bu firmanın kullandıgı yagda servisle aynıdır ama biz aletle bütün yagı boşaltıyoruz diyip saplamışlar.






  • Hiç bir yağ ömürlük olmaz. Böyle birşeye inanmak mümkün mü? J kasalarda genelde 60binde bir değiştirilmenin faydası olduğuna dair birkaç yazı okudum. İlla sorun olmasının beklenmesine gerek yok.
  • Mutlaka degistirinde ,makina ile degistiren firma vur deyince oldurmus.O aletin degeri nede 1100tl diger arkadasta 2500tl istiyor.Belki ticaret der birileri ama bu nasil bir terbiyesizliktir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi froster2006 -- 10 Şubat 2020; 21:28:30 >
  • Atco işi biliyor helal olsun. Tam flush yapmak lazım. Yoksa eski yağ ile yeni yağ karışıyor şanzıman için çok zararlı.
  • Bu işin ideali 60-80 bin km'de bir değiştirmektir. Değiştirirken de makineyle komple flush yapmak önerilmez. Tapayı açıp boşaldığı kadar yeni yağ eklenir, bir kaç bin km sonra bu işlem tekrarlanır. Toplamda 7-8 litre civarı yağ kullanılır. Bunun avantajı, yağın hepsi tek seferde değişmediğinden bir nevi alıştıra alıştıra değiştirmiş olursunuz, sorun yaşama ihtimaliniz minimuma iner.
    Özellikle yüksek km'li araçlarda şanzıman yağını tek seferde değiştirmek ciddi problemlere sebep olabiliyor. Sizin aracın km'si yüksek değil ama ben olsam bu şekilde yapardım.
  • Arkadaşlar hepinize değerli görüşleri için çok teşekkür ederim. Sizin de gördüğünüz gibi ortak bir paydada buluşamıyoruz. Çünkü bunun sebebi üretici firmanın ne servis kitapçığında ne de yetkili servislerde konuyu belirli bir kaideye bağlamamış olması. Doğal olarak genelde mantık yürütme yolu ile ilerliyoruz. Mesela Ford Focus powershift şanzımanlarda yağ değişim süreleri çok nettir. 3 yıl/45 bin km bu kadar basit. Bakım periyodları formunda bu açıkça belirtilmiş. Ama Opel'de 3 yetkilinin de söylediği birbirini tutmuyor. :D Zaten bakım periyot tablosu falan hak getire hiçbir yerde bulamadım.

    Bu yağ öyle yada böyle değişecek zaten kaçarı yok. Herhangi bir sıvının ömürlük olması mümkün değil. Viskoziteyi kaybetmese bile bir ürünün raf ömrü diye birşey vardır. Mesela motor yağları kapağı açılmadıgı sürece 5 yıl raf ömrü vardır. Sonra doğruca geri dönüşüme...Benim kafamı kurcayalan yağın değişme tekniği. Tapadan geldiği kadar yağı boşaltıp yeni yağı eklemek mi yoksa makineye bağlayıp konvertörün içindeki yağ da olmak üzere bütün yağı çektirmek mi?

    Gerçi makineye bağlayan firmanın fiyatı ortada. 8 litre yağ değiştirse 400 tl yağın maliyeti. Motul Dextron VI.
    Geri kalan tamamen işçilik.




  • Atco işi çok iyi bilen bir yer. Özellikle yeni nesil problem yaşatan şanzımanların revizyon adresi. Sanayide şanzıman yapan ustaya lafım yok tabi ki ama sanayideki ustalar şanzımanı araç üstünde test ederken Atco bildiğin revizyon yapılan şanzımanı bu iş için özel üretilen simülasyon cihazına bağlayarak ve şanzımanı çalıştırarak test edip müdahale ediyor. Dolayısıyla bu yatırımın da bir karşılığı olacak.

    Tork konvertörlü şanzımanlarda yağ ömürlük dense de öyle bir kavram mantıklı değil. Ömürlük ne var ki yağ olsun? Bu nedenle 80-100 bin km'de tam değişim şanzımanın daha uzun süre dayanmasını sağlar. Alttan tapa açıp yağ değiştirmeyi de yapabilirsiniz, fiyatı uygun olur ama bu %100 verimli olmaz. Yine de yağın yarısını değiştirmek hiç değiştirmemekten daha iyidir. (Eğer aynı özellikte aynı yağ kullanılıyorsa) Tam değişimde ayrıca şanzıman yağ filtresinin de değişmesi önerilir.

    Araç kitapçığınızda 60 bin km'de değişim yapılması öneriliyorsa tam değişim yaptırmanızı tavsiye ederim. Eğer bütçeniz yetmiyorsa yetkili serviste tapa söktürüp boşalan yağ kadar ekleme de yaptırabilirsiniz ama bu durumda farklı marka/model yağların karışma riski de yüksektir. TR'deki servislerin durumu ortada. Hangi firma ile anlaştıklarına bakıyorlar çoğunlukla.

    Yarım yağ değişiminin düşük km'deki araçlara zararı yoktur. Yüksek km'deki araçlarda da selenoid valflerin değişmemesi nedeniyle sıkıntı yaratıyor.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.