Şimdi Ara

Fiorino Otomatik Alıcam Gibi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
3.038
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba dostlar. Eşime 3 ay kadar önce aldığım ve 2 gün önce satmış olduğum 2013 model 1.5dci Renault Clio sportourer icon vardı. Eşim manuel araç kullanmakta zorlandığı için ve 4 kişilik bir aile olmamızdan dolayı gerek bagaj ve iç hacmi gerek ise manuel olmasından dolayı satmak zorunda kaldım.

    Bir süredir araç bakınıyordum fakat piyasa malum. Otomatik otomobil olarak çok yüksek km olmayan ( 100 ü aşmamış ) araçların maşallahı var. Birde panelvanlara bakalım dedik. Bir kaç tane otomatik fiorino bulduk. Bulduğum ve aklıma yatan araçlardan biri 2017 model Fiat Fiorino Combi 1.3 Multijet premio otomatik vites. 37.500 Km ve fiyatıda 78 istiyor. Araçta herhangi bir değişen ve boya gibi bir durum yok.

    Şimdi sizlerin fikir ve düşüncelerine ihtiyaç duyuyorum. Bu araçlardan anlayan veya aklında başka araç tavsiyeleri olan arkadaşlarımız bana yardımcı olursa çok memnun olurum. Bu arada İzmir olursa iyi olur araçlar. Çevre illere de elbette bakabilirim.

    Edit: Bütçem 85 Bin civarı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deadlords -- 9 Şubat 2020; 17:34:2 >



  • Merhaba, dayımın Fiorino'su var, defalarca kullandım.

    Yorumlarıma gelecek olursak gerçekten çok rahatsız bir araba, sürüş pozisyonu çok yüksek normal arabaya göre, koltuk yüksekliği en alçakta olmasına rağmen sanki transit minibüs sürüyormuş hissi veriyor, yol sesi, lastik sesi alıyor. Yol tutuş iyi değil. Artı olarak mtv yüksek, yıllık muayene var.


    Benim önerim bagaj önemliyse gidin sw bir araç alın.
  • Fiorino genişlik olarak çokta iyi bir araç değil bence sattığınız aracın otomatik vitesini almak daha iyi olabilir
  • Merhaba, dayımın Fiorino'su var, defalarca kullandım.

    Yorumlarıma gelecek olursak gerçekten çok rahatsız bir araba, sürüş pozisyonu çok yüksek normal arabaya göre, koltuk yüksekliği en alçakta olmasına rağmen sanki transit minibüs sürüyormuş hissi veriyor, yol sesi, lastik sesi alıyor. Yol tutuş iyi değil. Artı olarak mtv yüksek, yıllık muayene var.


    Benim önerim bagaj önemliyse gidin sw bir araç alın.
  • Hocam eğer şehir dışı çok nadiren kullanıyorsanız son çareyse düşünüşebilir. Ama her yıl muayene ile uğraşacağınızı aynı yaştaki otomobilin 2 katı vergi ödeyeceğinizi hesaba katın.

    Şehir dışı (otoban) kullanımı yapacaksanız bambaşka konu. Düz yolda sekme yapan, yapısından dolayı kolay savrulan, iç koltukları olağanüstü rahatsız ve ayrıca otoban hız sınırı 90km/s. Bunlar uygunsa sizin için bakım maliyeti düşüktür, danayıklı araçtır. Kolay kolay arıza vermez. Ancak şanzımanı da çok sağlıklı değil

    Sanırım risksiz mümkün olduğunca yeni araç düşünüyorsunuz, 75 dolaylarına 2012-2014 arası aslında az bilinen ve bulunan 1.6vtt motorlu ve tam otomatik şanzımanlı 301-celysee tavsiye ederim. fiyatlar uçtu ama tahminimce 2016 model temiz bir egea 1.6 etorq alabilirsiniz 85-87 bin liralara. Tam otomatik tork konventörlü bagaj vs işinizi de görecektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cobainn -- 9 Şubat 2020; 20:51:50 >
  • Fiorino'nun otomatiği yerine manual bir araç alın derim.

    Vites değişimlerindeki o kararsızlığa, geçişlerdeki o hissiyata alışana kadar kendinizi biraz daha zorlayarak manual kullanmayı öğretebilirsiniz
  • Yari otomatik araç almayınız. (Tek kavrama)
    Edit: sebebi ise:
    Bozulursa ustasını bulamazsan anca Parana yazik olur.
    Şehir içinde yoğun trafikde çok yıpranır koku bile yapabilir ozellikle fiatin sanzimanlari. Ayrıca cok konforsuz bir şanzıman.

    70-80 k butçeye sedan tam otomatik bir araç alın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi general4242 -- 9 Şubat 2020; 18:46:28 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: general4242

    Yari otomatik araç almayınız. (Tek kavrama)
    Edit: sebebi ise:
    Bozulursa ustasını bulamazsan anca Parana yazik olur.
    Şehir içinde yoğun trafikde çok yıpranır koku bile yapabilir ozellikle fiatin sanzimanlari. Ayrıca cok konforsuz bir şanzıman.

    70-80 k butçeye sedan tam otomatik bir araç alın.
    Hocam keşke sebepleriyle yazsaydınız. İnsanlar bazen tek kavrama almak zorunda kalıyor, bütçe ancak o kadar yetiyor.
  • Benzer piyasa sebeplerinden 2016 otomatik fiorino aldk 65 bin tlye 70 bin kmde gayette memnunuz. Aynı paraya 180 binde 2011 otomobil alacaktık nerdeyse. Dizel olsun otomatik olsun diyorsanız fena bir seçenek değil. Otomobil bakayım derseniz km cok artıyor o paralara bulmak zor
  • hlksnrr kullanıcısına yanıt
    Tek kavrama evet konforsuzdur. Lakin hem az yakar hem de tamir maliyetleri çift kavramların yanında(dsg vs) çok komiktir. Mecburiyetse kullanın keyfinize bakın.

    Ayrıca trafikte çift kavramalar gibi ısınmaz koku falan da yapmaz sürekli kavrama yapmaz çünkü. Koku yapan baskı balatadır tek kavramada kullanım şekli ve şartlardan dolayı. Ki o durum manuel şanzımanlarda da vardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cobainn -- 9 Şubat 2020; 20:47:52 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cobainn

    Tek kavrama evet konforsuzdur. Lakin hem az yakar hem de tamir maliyetleri çift kavramların yanında(dsg vs) çok komiktir. Mecburiyetse kullanın keyfinize bakın.

    Ayrıca trafikte çift kavramalar gibi ısınmaz koku falan da yapmaz sürekli kavrama yapmaz çünkü. Koku yapan baskı balatadır tek kavramada kullanım şekli ve şartlardan dolayı. Ki o durum manuel şanzımanlarda da vardır.
    Zaten en çok saşırdığım şey sarsıntılı vites geçişinin çok yoğun bir biçimde rahatsızlık duyulması. Elbette milisaniyede vites değiştiren bir teknoloji güzel hissettiriyor ancak aradığım birşey değil. Zaten Şehir içi sağdan 50-70 şehir dışı 90-110 civarı yaşlı gibi kullanıyorum vitesin geçişi hissettirmesi ya da hissettirmemesinin benim için hiçbir önemi yok. Piyasa ortada, örneğin 1.2 easytronic Corsa şehir içi gayet yeterli, zaten sakin kullanıyorum çift kavrama ya da tam otomatik için fark yüksekse tek kavrama benim için her türlü daha kârlı. Çift kavrama sevene de saygı duyarım ama çift kavramayı tek arayacağım yer eğer pist süresi kasmak isteyen bir Porsche ya da Ferrari müşterisi olsaydım olurdu ki böyle bir ihtimalde olmadığından elde olanla yetinmeye devam.
  • Çekici numarası ister misin kesin lazım olur.
  • 2012-2013 1.6 dizel otomatik Citroën C5 bakmanızı tavsiye ederim 85 bin lira civarına temizini bulursunuz.

    1,5 senedir kullanıyorum 40 bin km yaptım son derece memnunum. Fiyatına göre gayet konforlu, geniş, az yakan, kaliteli ve sorunsuz bir araç. Bakımları haricinde masraf etmedim. Yakıt olarak şehir içi 6,5 litre civarı yakıyor. İçi ve bagajı gayet geniş (D segmenti) uzun yolda konforlu bir araç.

    Almak istediğinizde muhtemelen bilip bilmeden konuşan insanlardan Citroen alınır mı çok arıza yapar parçası bulunmaz yarı otomatik şanzıman alınmaz çok sarsıntı yapar falan duyacaksınız ama sakın aldırış etmeyin. Ben de bunları çok duydum ama ben iyi ki almışım diyorum satmayı da hiçbir zaman düşünmedim keyifle biniyorum size de tavsiye ederim.

    Örnek ilanlar:

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-citroen-acil-satilik-782326708/detay

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-citroen-sahibinden-ful-plusfull-788490417/detay

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-citroen-sahibinden-kacmaz-788830356/detay



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi phbfmv -- 9 Şubat 2020; 23:53:12 >
  • O araçta tek kavrama leş bir şanzıman var denemeniz lazim
  • o şanzıman ile kesinlikle tercih edilmez, ayrıca aile aracı olarak fiorino almanızı tavsiye etmiyorum. güvenlik 0
  • hlksnrr kullanıcısına yanıt
    Hocam o kadar da değil ama şöyle, şu an 2 araç kullanıyorum birisi daha sık kullandığım eşime ait olan dualogic punto. Easytronic ile aynı şanzıman, diğer araç tork konventörlü 6 ileri bir şanzıman. Akışta bir trafikte yada yokuş vs olunca evet tork konventörlü daha iyi bariz ve kıyaslanmaz, piste kadar varmaya gerek yok yani. Ancak açıkçası bana mı özgü bilmem ama ben şehir içinde dualogicten çok daha fazla zevk alıyorum. Her an istediğim gibi vites düşürüp arttırabiliyorum. Tamiri(robotun zarar görmesi dışında) ucuz olduğu için ki robotun da kullanımla çok alakası yok, aracın da genel olarak parça vs ucuz olduğu için pek te özenmeden dağ taş mis gibi kullanıyorum. Açıkçası maşallah diyeyim gayet te memnunum.
  • 2017 model Fiorino Premio 95HP manuel kullanıyorum. 0 aldım.

    İlk önce Dualogic mevzuna değineceğim. Şanzıman manuel. Kaputun altıdaki robot vites koluyla debriyaja bakıyor. Manuelle tek farkı bu 2 donanımın kontrolü robotta. Bu yüzden vites değişimlerinde manuel arabada gaz pedalından nasıl ayağını çekiyorsan bundada çekeceksin. O zaman gayet sarsıntısız vites değiştiriyor robot. Tam otomatik veya çift kavramalı yarı otomatik gibi ayağını gazdan çekmeden vites değiştirmesini beklersen manuel arabada alacağın tepkinin yine aynısını alıyorsun çünkü şanzıman MANUEL. Ha manuelde ayağını gazdan çekmeden vites atmışsın ha bunda. Yokuşta olduğunu anlamayıp vites mi büyütüyor? Kola 1 kere dokundunmu vites kontrolünü sana bırakır. 1000 devirde alt vitese geçer ama kesicide bile sen vites yükseltene kadar vites yükseltmez. Çok sevilen çift kavramalı şanzımanlar arıza yapınca yorumlarda ne deniyor? Trafikte 1'den 2'ye sürekli gereksiz atıyor, manuele alıp 1'den devam ediyorum. Doğru kullanım buymuş zira o çift kavramanında robotu aynı sülaleden. tek kavramayı manuele çekince sorun var, çift kavrama olunca doğru kullanımı bu

    Herneyse, değineceğim yere değindikten sonra gelelim araca. Manuel'in 0-100'ü 13.5 sn. Yani yavaş. Çok yavaş. Manuelin kurtaramadığı bir araçta Dualogic mis gibi binilir en azından vites ameleliği yok. Zira robotun yavaşlığı son problem. Araba komple yavaş zaten.

    Kısaca önce eksi yönlerini yazayım;
    - Farlar h4. Çok kötü
    - Koltuklar aşırı rahatsız
    - Direksiyon aşırı sert ve hissiz
    - hoparlörleri aşırı dandik.
    - konfor kısmı konforsuz ile rahatsız edici arasında takılıyor.
    - Yol tutuşu 2007 model Corolla ile benzer ama sürüş kalitesi düşük olduğu için corollanın güvenini vermiyor. Yan rüzgar yoksa gidiyor yani. Ama sürücü ile iletişim yok.
    - Arka koltuklar açı dışında süspansiyondan dolayı da konforsuz.
    - Bagaj beklendiği kadar büyük değil.

    Kısaca pozitif yanlarını yazayım;
    - ön 2 koltuk ısıtmalı ve ısıtması çok iyi. Bu konuda Premium sınıfa kafa tutar.
    - 2017'lerde 95'lik premiolarda daha büyük fren diski ve 5 bijon 16" jant var. Fren sistemine Conti Premium Contact 2 gibi bir lastik eşlik edince duruşu B segmenti için çok çok iyi. Yine üst sınıflarla frende kapışır. İ20 fren konusunda Fiorino'dan fersah fersah geride mesela.
    - sürüş pozisyonu Doblodan daha yüksek. Devasa cam ve ayna kombinasyonuyla her yere hakim bir sürüş stili var.
    - 4 hava yastığı var, sınıfının lideri denen hindistan line POLO ve FİESTA'da ise 2017'de 2 hava yastığı vardı.
    - sürücü otomobili olmadığı için süreni risk almaktan güvenli sürüşe doğru itiyor.
    - sürüş pozisyonu + fren / lastik + hava yastığı kombosuyla şehir içinde 2 hava yastıklı rakiplerinden daha güvenli gibi.
    - Şehirde kayar kapı ile fare gibi dolaşmak mümkün. Çok kıvrak bir araç.
    - arka koltuk 3 kademeli katlanabiliyor. 3. Kademede 2+1 olarak mandallı şekilde komple çıkıyor. Bagaj lazımsa 2li koltuğu çıkartmak gibi çözümler üretebiliyorsunuz.
    - koltuk bağlantıları bagajda negatif yönde. Koltukları sökünce zemin dümdüz oluyor. Çıkıntı vs yok.
    - bakımları yetkili serviste sanayi ile ya aynı yada daha ucuz.

    Sonuç;
    Geçen gün arkadaşın Clio 4 SW'una bindim. Premio donanımı ön tarafta daha kaliteli, koltuk olarak Fiorino'nunkiler ne kadar dandikse clio'da o kadar dandik. Isıtma da yok. Ses sistemi de Fiorino'nunki dandik olmasına karşı Clio'nunki biraz daha kötü. Konfor olarak ön tarafta Fiorino'dan biraz daha medeni ama yinede C segment konforu yok Clio ve diğer B segment araçlarda.

    Ben Clio SW'ye konfor için geçmeyi düşündüm ama kazanacağım konfora karşılık Fiorino'ya göre birçok kaybım olacağı için B segmenti ile değiştirmeyi düşünmüyorum. Aralarında über farklar yok. Direksiyon sertliğini test ettikten sonra tercih edilebilir.

    C segmentte temiz gerçekten temizi bulunursa B yi düşünmek bile gereksiz. Burda olay temiz araç bulabilmek. Temiz ne bulursan onu al geç hocam.
  • Herkese tek tek teşekkür ederim değerli vaktinizi ayırdığınız ve tecrübelerinizi aktardığınız için. Fiorinodan vaz geçtim gibi. Ford Mondeo buldum birtane bilemiyorum gerçi nasıldır nedir ne değildir.Km konusunda esnemeye başladım fiyatlar yüzünden. Linki koyuyorum
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-elibol-dan-2012-ford-mondeo-2.0-tdci-titanium-kusursuz-temizlik-787365365/detay/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deadlords -- 10 Şubat 2020; 13:21:44 >
  • Şimdi anlamadığım bir konu var. Bakıyorum hasar kayıtlı araçların ( ağır hasar kayıtlı geneli ) neredeyse tamamında şişirme hasar kaydı var. Arkadaş neden bir insan kendi aracını şişirme hasar kayıtlı göstermek ister ki yada başka ne var acaba ?
  • clio'yu kullanamayan eşiniz, mondeo mu kullanacak ?
    kimse önermemiş ama honda jazz'lara bakabilirsiniz. bence.
  • Nasıl bir yerde yaşıyorsunuz, günlük kat ettiğiniz yol nedir bilmiyorum ama Mondeo gemi gibi araç. Eşiniz surebilecek mi? Bence önden test ettirin.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.