Şimdi Ara

Dizel Araçlar Ne Zaman Yasaklanacak?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
0
Favori
2.567
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj



  • Bunu başka bir konu altında yazmıştım, konu ile alakalı olduğu için ekliyorum.

    Öncelikle şunu baştan anlamak gerekir bugünkü sürecin sorumlusu AB değil üretici firmalar. Şöyle açıklayayım dieselgate skandalı sonrası gerçekleştirilen testler gösterdi ki hiçbir firma bu konuda masum değil. Bazı örnekler vereyim mesela, en bilineni zaten vw emisyon sitemleri direksiyon hareketine endekslenmiş durumda neden derseniz emisyon testinde direksiyon hareket ettirilmiyor araç roller üstünde test ediliyor. vw yazılım ile direksiyon hareket ettirilmediği sürece emisyon değerini sağlıyor ancak direksiyon hareket ettirildiği anda araç yazılım ile kendi emisyon sistemlerini iptal ederek normalin 40 katına kadar NOx veriyor havaya. Şimdi vw bunu neden yapıyor çünkü araç test koşulları altında çalıştığı şekilde stabil halde çalışabilir durumda değil, laboratuvar testinden bu şekilde geçen araç gerçekte kullanıcının elinde zehir saçıyor. Başka bir firmaya gelelim, bu firmanında araçları emisyon testlerinde değerlerin altında kalıyor, ancak kriz sonrası bunu biraz daha test edelim dendiğinde görülüyor ki araç 20 dakika sınır değerlerde kalıyor ve sonrasında emisyon sistemlerini iptal ediyor peki neden 20 dakika çünkü test süresi 20 dakika. Yani siz aldığınızda aracı araç 20 dakikalık kullanımdan sonra yine 16-17 kat NOx salmaya başlıyor havaya. Başka bir firmayı ele alalım bu firmanın aracı da değerleri sağlıyor aynı şekilde ancak buna birde yolda bakalım denildiğinde ortaya çıkıyor 8-9 kat NOx saldığı çünkü firma test prosedüründeki 40 km hızda yazılımla sistemleri çalıştırırken farkı hızlar altında sistemi iptal ediyor. Başka bir firmanın testi de olumlu ancak gerçek hayatta test edildiğinde değer 7-8 katı çıkıyor peki neden çünkü firma yazılımla sadece test koşulları olan 20li ortam sıcaklığı altında emisyon değerlerini düşürmüş 15 derece olduğunda araç yine zehir saçıyor.

    Şunu açık ve net söyleyebilirim ki pisliğe bulaşmamış avrupalı firma yok, hepsi dizel araçlarında bir şekilde hile içerisinde ve bundan bu benim görüşüm alman, fransız, ispanyol, ingiliz tip onay otoritelerininde bizatihi haberi ve bilgisi var ancak göz yumuluyor. Bu özellikle japonlara karşı bir koz olarak kullanılıyor, mesela bu değerlere uygun dizel üretmeye çalışan toyotanın hondanın adı bu forumda bile dizel motor yapamamışa çıkıyor. Emisyon sistemi hilesi kullanan ve bu şekilde pazarda varolan rakiplerinize karşı nasıl eşit şartlarda mücadele edebileceksiniz. İkinci olarak bu olayın arkasında ana aktörler olarak almanlar ve fransızlar var piyasayı bu şekilde kolaylıkla dizel araçlarla domine edebiliyorlar. Yani ortada organize ve bilinçli bir kötülük var.

    Peki ne oldu, dieselgate sonrası ciddi bir infial oluştu, özellikle avrupada otomotiv sanayisi olmayan ve üretici baskısı altında olmayan ülkeler toplumsal baskılar ile harekete geçti. 2015 öncesi avrupada mevzuatı almanlar ve fransızlar hazırlar belki ingilizler ve italyanlar dahil olur diğer ülkeler noter görevi görürdü. Bu kriz sonrası organize hileyi fark eden ülkeler bayrak açmaya başladı, artık toplantıları domine eden fransız ve almanlar suçüstü yakalanmıştı, herkes mevzuatlar hakkında fikir belirtmeye almanya fransanın öneri ve tekliflerine karşı çıkmaya başladı, suçüstü yakalanan ve suçluluk psikolojisi içindeki bu ülkeler ise bu baskıya karşı duramadılar doğal olarak.

    Sonuç olarak bugün dizele mevzuat açısından kimse ekstra birşey getirmiyor. Zaten sağladıklarını iddia ettikleri değerlerin artık sağlanmasını hileye başvurulmamasını istiyorlar ve bunu mevzuat ile temin altına aldılar. Test prosedürleri kandırılamaz hale getirilerek karmaşıklaştırıldı. Bakın avrupa için dizel araçların NOx değeri 2015'ten beri 80 mg değerde hiçbir değişiklik yapılmadı hatta şöyle de bir kolaylık getirildi, laboratuvarda 80 gerçek sürüş koşullarında ise 168 mg'a çıkartıldı. Ancak hile olmadan zaten sağlanması gereken bu değeri sağlamak firmalar için önce maliyetli sonra ise sürdürülebilir değil. Çünkü koydukları ve yazılımla iptal ettikleri bu sistemler filtreler ve elektronik sistemler, tıkanmaya, arıza göstermeye çok müsait. Ve bu sistemler için 5 yıl/100 bin km sağlıklı bir şekilde çalışma şartı getirildi.

    Bir ileri kademeye gidilerek denetim herkese açıldı çünkü ülkelerin onay kuruluşlarına da güvenilmiyor. Yani bugün İTÜ komisyona başvurup vw'nin herhangi bir aracını test edip bunu raporlayabilir ve bu rapor geçerlidir. 2015 öncesi böyle bir mevzuatı Almanların kabul etmesi için berline atom bombası falan atmanız gerekirdi ancak öyle suçüstü yakalandılar ki mecbur boyun eğiyorlar.

    Biraz uzun oldu ama süreci elimden geldiğince toparlamaya çalıştım. Yani sonuç olarak bugün bir dayatma yok aslında dizel özelinde 20 yıldır bizi kandırdığınızın doğrusunu yapın diyor Avrupa, bu da firmalara ağır geldiği için ya bırakıyorlar ya azaltıyorlar.
  • Yakındır.Hadi hayırlısı diyelim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benzın ne zaman yasaklanırsa.
  • Binek dizel araçlar yasaklanır yakında ama kamyon, tır gibi ağır araçlar ve vapur gemi vs. bunlar yasaklanmaz. Bu tarz büyük ağır araçlarda yük taşımak için "tork" ve "ekonomi" kavramlarını bir arada verebilen başka bir yakıt yok.
  • Avrupa dalga dalga yasaklıyor eski nesil dizelleri, Euro 6 gibi güncel dizellerin yasaklanmasına daha çok var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ya bu konudan bıkmadınız mı hala?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yasaklamaya gerek yok ki, motorin tarım araçlarına 3 lira, bineklere 10 lira yapsan kimse kullanmaz, direk prese gider araçlar, yasaklarsan sorun çıkar oy vermez kimse

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bütün dünyadan dizel kalkıp bittiğinde en son bizde de yasaklanır...Yani yaklaşık bir 100 yıl falan sürer...
  • Bir gece ansızın.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tüplü ve öfkeliler yine kudurmuş
  • Benzinciler çok beklersiniz :) fazla gaza basmayın çok yakar, iki bin deviri fazla geçmeyin :D
  • Hiçbir zaman. Şu an isteseniz bile tüm araçları elektrikli yapamazsınız, kaynaklar yetersiz. Hepsinin oyun olduğunu düşünüyorum, EURO 5'i satın, EURO 6 alın, 6'yı satın 7 yi alın... aynı cep telefonlarındaki gibi... Avrupa ülkelerinde yasaklansa bile Afrika veya Güney Amerika'daki insanlara satmak için mecbur üretecekler!!! Avrupa 10 yıla hazır olsa bile dünyanın geri kalanında altyapı, şarj istasyonları vs.vs. hazır olacak mı? Hayır! Mecbur benzin/mazot ile çalışan araç kullanacaklar ve kapitalist dünya bunları üretmeye ve onlara satmaya devam edecek.
  • çok pis kokuyor acilen yasaklansın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AutoClubTR

    Bu mesaj silindi.
    japonlar dizel işini tamamen bıraktı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: power-pc

    japonlar dizel işini tamamen bıraktı.

    Alıntıları Göster
    Japonlar dizel işine hiç girmedi ki bıraksınlar
  • bizim gibi 3. sınıf ülkelerde yıllar sürer yasaklanması.
  • Ekmek de yemiyorlar. Sigara da içmiyorlarmış. G.tlerini de temizlemiyorlarmış.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bir kısım zannediyor ki tüm dizeller yasaklanacak. Bu kademe kademe olur. Önce Euro 4 motor altındakiler yasaklanır. O bile zamana yayılır. Hurda indirimi gibi bir indirim getirilir bu araç sahiplerine. DPF'siz araçların kademe kademe trafikten men edilmesini hemen herkes destekler.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.