Şimdi Ara

Kader denilen şey nedir.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
1.938
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yıllardır kafamda yer edinir. En son olmadığına karar verdim kendimce. Adam yaptığı hataları kaderimde varmış diye Allah'a malediyor. Hırsızlık yapan, cinayet işleyen adam da kaderimde öyle yazılmış diyip sıyrılabilir o zaman. Ya da Allah amazon ormanlarında dinle, medeniyetle halen tanışmamış yerlilerin kaderini öyle yazıp, sonra da Müslüman değiller diye cehenneme mi atacak?
    Bu konunun Asıl çıkış noktası, yaptığı yanlış bir evliliği kaderimde varmış diye sineye çeken bir yakınımdır.
    Bu konudaki farklı düşünceler kafamı daha da netleştirir diye size de sormak istedim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



  • kader var.
    örneğin eninde sonunda öleceksin.
    bu senin kaderin, değiştiremezsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kadercilige kızıp kaderin olmadığına karar vermişsin. Kader Allah'ın senin yaptıklarını,yaşadıklarını önceden bilmesidir. Zamani yaratanin Allah olduğunu varsayarsak çok absürt değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi T0uch -- 31 Ocak 2020; 1:10:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zaten uzun süre kafamdaki düşünce bu oldu. Allah ne olacağını bilir ama ne yapacağını yazmaz. Ama insanlar bu yaşadıkları şeylerin Allah tarafından yazıldığını iddia ediyor. Yani somada ölen 301 madenci ihmalkarlıktan ölmedi, Allah öyle yazmıştı diyorlar.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Kader demek İstanbul Depreminde 300 bin kişinin öleceğini bildiğin halde bu konu hakkında en ufak adım atmamak demektir.Diyanete göre depremde ölenler hükmen şehit oluyormuş.
  • Sual: Dağda, çölde, mağarada, ormanda veya ıssız bir adada kalıp din, peygamber diye bir şey işitmemiş kimse, akılla Allah’ın varlığını bulursa veya bulamazsa, hükmü nedir?
    CEVAP
    Denilen yerlerin birinde yaşayıp da, dinden haberi olmayanlar, imanlı olmadıkları için Cennete girmezler. Allah’ı, Cenneti, Cehennemi duymadığı ve inkâr etmediği için Cehenneme de girmezler. Dirildikten ve hesaptan sonra, bütün hayvanlar gibi, bunlar da yok edilir, bir yerde sonsuz kalmazlar. (Mektubat-ı Rabbanî, Feraid-ül fevaid)

    Dağda, çölde yaşayıp da Peygamberleri işitmemiş olana Şahik-ul-cebel denir. Bunlar mazurdur. Peygamberlere inanmaları emredilmedi. (İsbat-ün-nübüvve)

    Peygamberi işitmeyen kimse, Allahü teâlânın var ve bir olduğunu düşünüp, yalnız buna iman eder ve Peygamberi işitmeden ölürse, Cennete girer. (H.L.O. İman)

    Buhara âlimleri, İmam-ı Eşari’nin bildirdiği gibi, (Peygamber gönderilmeden, tebliğ yapılmadan önce teklif yapılmaz) dediler. Tercih edilen kavil de budur. Bu âlimler, (Yerleri ve gökleri ve kendini gören, aklı başında bir kimsenin Allahü teâlânın varlığını anlamaması özür olmaz) sözünden maksat, Peygamberlerin sözlerini işittikten sonra, anlamaması özür olmaz demektir, dediler. (Redd-ül-muhtar)

    İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
    Akılla Allahü teâlânın varlığını, birliğini bilmek gerektiğini söyleyen âlimler olmuştur. Allahü teâlâ, aklı, hakkı batıldan ayırmak için yaratmışsa da, hak yol bildirilmedikçe akıl, bunu yalnız başına bulamaz. Peygamberleri duymamış kimse, ahirette kabahati kadar mahşer yerinde azap görür, herkesin hakkı verildikten sonra, bütün hayvanlar gibi yok edilir. (1/259)

    Bir âyet-i kerime meali de şöyledir:
    (Biz, bir resul göndermeden [dini tebliğ etmeden] önce azap etmeyiz.) [İsra 15]

    Müslümanlığı duymayanlar
    Sual: Müslümanlığı hiç duymayanlar cehenneme girecekler mi?
    CEVAP
    İmam-ı Rabbani hazretlerinin bir oğlu, babasına şöyle bir soru soruyor:
    (Dağda yetişip, hiçbir din duymayıp, puta tapan müşrikler, Cehennem’de sonsuz kalmazsa, Cennet’e girmesi gerekir. Bu da olamaz, çünkü müşriklere Cennet haramdır, yani yasaktır. Âhirette Cennet ile Cehennem’den başka yer de yoktur. Araf’ta kalanlar, bir müddet sonra Cennet’e gidecektir. Sonsuz kalınacak yer, Cennet veya Cehennem’dir. Bunların yeri neresidir?)

    İmam-ı Rabbani hazretleri şöyle cevap veriyor:
    Kıymetli yavrum, bu suali hâlletmek için, (Kıyamette, Peygamber efendimiz, bunları dine davet eder. Kabul eden Cennet’e, etmeyen Cehennem’e sokulur) diyenlerin sözü, bu fakire iyi gelmiyor, çünkü âhiret, mükâfat yeridir, hesap yeridir. Emir yeri, iş yeri değildir ki, oraya peygamber gönderilsin. Çok zaman sonra, Allahü teâlâ merhamet ederek, bu meselenin hâllini ihsan eyledi. Şöyle bildirdi ki, bu müşrikler, Cennet’e de, Cehennem’e de girmeyecek, âhirette dirildikten sonra, hesaba çekilip, kabahatleri kadar mahşer yerinde azap çekeceklerdir. Herkesin hakkı verildikten sonra, bütün hayvanlar gibi, bunlar da yok edileceklerdir. Herkesin aklı, birçok dünya işlerinde bile şaşırıp yanılırken, iyiliği, merhameti sonsuz olan sahibimizin, peygamberleriyle haber vermeden, yalnız akılları ile bulamadıkları için, kullarını sonsuz olarak ateşte yakacağını söylemek, bu fakire ağır geliyor. Böyle kimselerin sonsuz olarak Cennet’te kalacaklarını söylemek, nasıl çok yersizse, sonsuz azap çekeceklerini söylemek de, öyle yersiz oluyor. O hâlde, cevabın doğrusu, bize bildirilendir. Yani mahşer günü, hesapları görüldükten sonra yok edileceklerdir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dünyada islamı hiç duymadan yaşamış veya duysa bile kötü olarak duymuş ve bu şekilde ölen kişileri Allah cehenneme atmaz. İslamı, kötü olarak duymayı biraz daha açıklayayım. Örneğin islam diye bir din duymuş, neyin nesidir diye sormuş soruşturmuş; ortadoğuda kafa kesen terörist gruplar olduğunu öğrenmiş olsun. Bu durumda islam o kişinin ilgisini çekmez ve araştırmaya devam etmeyebilir. Bu kişi de hiç duymamış gibidir. Bu kişiler müslüman değil diye doğrudan cehenneme atılmaz. Allah, bunları da adaletli şekilde hesaba çeker. Sonucunda cennete mi gider cehenneme mi gider, ne olacağını Allah bilir. Ama şurası kesin ki kimse haksızlığa uğramayacak.

    "Kim hidayete ererse kendi nefsi için hidayete erer. Kim de sapıtırsa yalnız kendi aleyhine sapıtır. Hiç bir günahkar başkasının günah yükünü taşımaz. Biz peygamber göndermedikçe azap edecek değiliz." İsrâ Suresi 15. Ayet


    Kader konusuna gelirsek. Eğer "kader" kelimesinden kastımız; ne yaparsak yapalım bizim değiştiremeyeceğimiz şeyler kastediliyorsa böyle şeyler vardır. Dünyaya gelirken bizim elimizde olmaya şeyler vardır. Dünyaya geliş tarihimiz, anne, babamız, doğacağımız coğrafya, ırkımız, etnik kökenimiz, cinsiyet,... vs. bunları değiştiremeyiz. Bizim irademiz dahilinde olan şeyler için ne yapalım kaderimde bu varmış diyemeyiz. Bir şeyin olmasını istiyorsak elimizden geleni, akımızın yettiği, imkanımızın yettiği kadar yapmaya çalışmalıyız. Bütün yapılması gerekeni yaptıktan sonra bizim istediğimiz şekilde olmuyorsa yapacak bir şey yoktur. İnsan hiç bir şey yapmayıp "Ne yapalım benim kaderim buymuş" diyemez.

    "İnsan için kendi çalışmasından başka bir şey yoktur." Necm Suresi 39. Ayet




  • Mantarın Başı kullanıcısına yanıt
    Kendi görüşünü özetleyebilirdin dostum. Zira alıntıysa ben kuranı kerimin Türkçe mealini PDF. dosyası olarak konuya ekleyebilirim ya da google da arayabilirim. Önemli olan farklı fikirler ve bunları birleştirip bir sonuca varmak.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • zeki_ce kullanıcısına yanıt
    Açıklaması olan şeyi ne diye kafamdan uydurayım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mantarın Başı kullanıcısına yanıt
    Ok.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • DoubleDragon D kullanıcısına yanıt
    Peki bir insan; kuranda geçen korku, kadın dövme ayetlerinden ürktüğünden İslamı tercih etmezse başına ne gelir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pilosopo

    Peki bir insan; kuranda geçen korku, kadın dövme ayetlerinden ürktüğünden İslamı tercih etmezse başına ne gelir.
    Toplum erkek egemen toplum olduğundan islamın ilk yıllarında Nisâ Suresi 34. Ayet "dövmek" olarak anlam verilmiş ama bu yorum yanlıştır. Aynı kelimenin "çıkarın / terk edin" anlamı da vardır. Kuranda aynı kelime başka ayetlerde "çıkarın / terk edin" anlamında kullanılmıştır. Kuranda "kadın dövme" yoktur.

    Şimdi bana işine geldiği gibi yorumluyorsun diyebilirsin. Ben de şunu derim; peygamberimiz Hz Aişe'yi "ifk olayında" neden dövmedi? Halbuki ayete bakarsan tam dövülecek zamandı Kuranda kadın dövmek varsa, her konuda ümmetine örnek olan peygamber eşini neden dövmedi?

    "Kuranda geçen korku" demekle neyi kastettiniz anlamadım.

    Türkiye gibi islamın en iyi yaşandığı bir memlekette islamı doğru olarak öğrenmek ve yaşamak kişinin kendi sorumluğundadır. Geçmişten gelen bir takım yanlış yorumlar ve müslümanların yanlış davranışları sizi islamdan uzaklaştırmasın. Doğrusunu öğrenin ve imanınızı kurtarın. Ahirette hesap günü Allah'a hesap verirken geçerli mazeret bulamazsınız.




  • Kader kaderde insanların bildiği gibi birşey değil. Bence yaptıklarımızdan sorumluyuz ama Allah, Tanrı bunu biliyor

    Kaderin varlığı ufak bir sebebe dayalıdır. Eğer kader diye birşey olmasaydı, yaratılış Allah'ın yeni birşey yaratması olurdu, bilmediği birşey yaratması olurdu bu da herşeyi bilen Tanrı tanımına ters.

    Kader bundan ibaret. Tecavüz edilen kıza nasibinde varmış demek için değil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeki_ce

    Zaten uzun süre kafamdaki düşünce bu oldu. Allah ne olacağını bilir ama ne yapacağını yazmaz. Ama insanlar bu yaşadıkları şeylerin Allah tarafından yazıldığını iddia ediyor. Yani somada ölen 301 madenci ihmalkarlıktan ölmedi, Allah öyle yazmıştı diyorlar.
    Bildiğin gibi Kadere iman, imanın şartlarından biridir. Kader, Allahin geçmişten sonsuza kadar olmuş ve olacak her şeyi bilmesi anlamına gelir.

    Bizim elimizde olan şeyler olduğu gibi olmayan şeylerde vardır. Mesela dünyaya geleceğimiz zamanı, yeri, aileyi secemeyiz. Bu gibi konularda yapabilecegimiz hiç birsey yoktur. Bu bizim kaderimizdir. Fakat dünyaya geldikten sonra öz irademiz ile arkadaşımızı, mesleğimizi, esimizi vb secebiliriz.

    Dünyaya geldik ve bir şekilde İslamı tanıdık, kaderimse üniversiteyi kazanırım deyip calismaz isek, kazanamayacagimiz kesindir. Fakat bazılarıda vardirki ne kadar çalışsa da türlü sebeplerden dolayı Allah nasip etmediği için üniversiteyi kazanamaz. Bu durumda böyle kaderin... deyip isyan etmemek gerekir. Belki bu bizim için daha hayırlıdır. Bunu zaman gösterir. Sonucunu hemen görebiliriz. Ahirete de kalabilir.

    Örnek verdiğiniz maden kazasını Allah biliyordu. Bazılarının bilmediği yada bilmezden geldiği hükmü şehit kavramı inşallah onlara verilir. Çünkü göçükte, yangında, selde, doğal afetlerde ve bazı hastalıklar sonucu ölenler için bu kavram vardır. Tabi şehitlik mertebesini verecek olan Allahtir. Biz sadece temenni edebiliriz.

    Allah biz insanlara, canınızı güvenliğinizi düşünmeden hareket edin diye buyurmadi. İslam da insan hayatı değerlidir. Bir insan hayatını kurtarmak tüm insanlığı kurtarmak ile, bir insanı haksız yere öldürmek tüm insanları öldürmekle eş tutulur. Dolayısıyla madende ölüme sebep olan isyeri sahibinden tutun, içeride ve dışarıda karar alma merciinde kimler varsa hepsi sorumludur. Ihmali olanlarin cezasını Allah verecektir.

    Peki madencilerin geride bıraktıkları yakınları. Allah onlara kaderdi eşleriniz evlatlarınız, babalarınız öldü kabullenin ve hiç bir şey yapmayın buyurmaz. Haklarını tabiki arayabilirler. Aynı hataların olmaması için uzerlerine ne düşüyorsa yapmalılar. Sadece başa gelen olumsuz durumdan dolayı Allaha isyan etmek doğru değildir.

    İslam, bu bizim kaderimizdi başımıza geldi. Öyleyse hiç bir şey yapmayın demiyor.

    Mesela katilin biri zevkine cinayet işledi diyelim. Kaderleri böyleydi cümlesini kullanırken, Haşa Allahı azmettirici yerine koyarsak. Katilin suçu olmaz. Suçsuz bir insanada ceza verilmez.

    Şimdi inanmayanlar çıkar Öyleyse Allah kötülüklere niye fırsat veriyor. Haşa gücü yokmu afetleri onlemiyor ve canlar yitip gidiyor derse. Onlarada buranın bir sonu olan dünya olduğunu hatırlatırım. Sonsuza kadar sürecek mutlu ve ihtiyaclarimizin karşılanacağı yere Cennet deniliyor. Cenneti kazanmak içinde, önce Allahı tanımak ve biraz çalışmak gerekir derim.

    Tabi onlarda inanacak değiller. İlla bir muziplik bulacaklardır. E cehennem de bunun için var ya.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yine herkes hacı hoca kesilmiş. Birisi kuranda dövmek yoktur çıkarın terk edin vardır demiş. Hangi meale baktıysam hepsinde dövün diyor. E o zaman neden hala ısrarla değildir deyip inkar ediyorsunuz. Sadece nisa 34 değil başka türlü türlü sapıkça surelerde var. Kuran neden sadece arap coğrafyasına indirildi o zaman neden sadece çöllerden develerden ordaki savaşlardan bahsediyor? Neden batıdan kuzeyden güneyden bahsetmiyor buralar yok muydu o zamanlarda? Ve ya dünya üzerindeki milyonlarca canlılardan bahsetmiyor? Kader denen şeyi kendisi yazmışsa madem atıyorum ben inanmak yerine inanmamayı seçtim sorguladım araştırdım en mantıklısı inanmamak geldi. Bunu da biliyordu o zaman benim inançsız öleceğimi. Şimdi onun yazmış olduğu kader yüzünden ben neden cehennemde yanayım ki? İnanmayı seçmekte senin elinde diyeceksiniz evet doğru ama mantıklı gelmiyor seçmiyorum kaderim böyleymiş desem cehennemden kurtulacak mıyım? Hayır. Bu tamamen kendisini şeytanla yarıştırmak anlamına geliyor bana göre. Keşke şu dinlere yorulan kafa bilime yorulsaydı şu an bunları konuşmuyor olurduk zaten. Ama nerdeeeeee.




  • pakaji kullanıcısına yanıt
    Bu kader değil bence güneşin her gün doğup batması gibi doğanın kanunu yani tüm canlılar bi gün ölecek
  • Annen babandan aldigin genetik kodlardir. Senin hayatta nereye gelicegini belirler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HuoYuanJi

    Yine herkes hacı hoca kesilmiş. Birisi kuranda dövmek yoktur çıkarın terk edin vardır demiş. Hangi meale baktıysam hepsinde dövün diyor. E o zaman neden hala ısrarla değildir deyip inkar ediyorsunuz. Sadece nisa 34 değil başka türlü türlü sapıkça surelerde var. Kuran neden sadece arap coğrafyasına indirildi o zaman neden sadece çöllerden develerden ordaki savaşlardan bahsediyor? Neden batıdan kuzeyden güneyden bahsetmiyor buralar yok muydu o zamanlarda? Ve ya dünya üzerindeki milyonlarca canlılardan bahsetmiyor? Kader denen şeyi kendisi yazmışsa madem atıyorum ben inanmak yerine inanmamayı seçtim sorguladım araştırdım en mantıklısı inanmamak geldi. Bunu da biliyordu o zaman benim inançsız öleceğimi. Şimdi onun yazmış olduğu kader yüzünden ben neden cehennemde yanayım ki? İnanmayı seçmekte senin elinde diyeceksiniz evet doğru ama mantıklı gelmiyor seçmiyorum kaderim böyleymiş desem cehennemden kurtulacak mıyım? Hayır. Bu tamamen kendisini şeytanla yarıştırmak anlamına geliyor bana göre. Keşke şu dinlere yorulan kafa bilime yorulsaydı şu an bunları konuşmuyor olurduk zaten. Ama nerdeeeeee.
    Önceki mesajımda da yazdım. Erkek egemen toplum olduğundan ve kuranı yorumlayanlar da genellikle erkek olduğundan "dövmek" olarak yorumlamış. Sonraki tefsir edenler de düşünmeden öncekileri tekrar etmiş. Şimdiki meallerde evden çıkarın / bulundukları yerden başka yere gönderin /ayrılın gibi anlam verenler var.

    Yukarıda da sordum. Kuranda dövme varsa peygamberimiz Hz Aişe'yi "ifk olayında" neden dövmedi? Halbuki ayete bakarsan tam dövülecek zamandı Kuranda kadın dövmek varsa, her konuda ümmetine örnek olan peygamber eşini neden dövmedi?

    Allah insanlara doğrusunu öğretmek için insanların içinden peygamber görevlendiriyor. Kuran neden arap coğrafyasına indi? Başka bir yerden peygamber seçilseydi aynı soru orası için geçerli değil miydi? Meksika'dan peygamber görevlendirilseydi? Neden Meksika? Arjantin'den olsaydı? Neden Arjantin? Avusturalya'dan olsa? Neden Avusturalya? Çin'den olsa Neden Çin? İlla bir yerden peygamber seçilecekti. Başka yerden peygamber seçilseydi kabul edecek miydiniz? Arabistan olunca neden rahatsız oluyorsunuz?

    Dünya üzerindenki milyonlarca canlıdan neden bahsetmiyor? Kuran canlılardan bahsediyor ama biyoloji ansiklopedisi değil ki deveden bahsediyor, neden kangurudan bahsetmiyor denilsin. Bir konuyu anlatmak için canlılardan bir kaç örnek veriyor. Örnek verirken insanların bildiği şeyden örnek verilir. Bu coğrafyanın bildiği şeyler; deve, örümcek, arı,... vs. Tutup da foklardan bahsedersen anlamadığı bir şey olduğu için hiç bir işe yaramadığı gibi peygamber için zaten, büyülenmiş, cinlenmiş, aklını yitirmiş diyenler var. Bir de hiç bilmediği canlılardan örnek verilirse nasıl ikna olur?

    Kaderle ilgili olarak önceki mesajımda yazdığım gibi insan kendi iradesi ile yapabileceği şeylerden sorumludur. İnanmak veya inanmamak kişinin kendi iradesindedir. Sen inanmıyorsan seni inanmamaya zorlayan bir şey var mı? Yok. Öyleyse bunun sonuçları ile karşılaşırsın. Hala inkar etmek bile bile lades demektir.

    Mekkeli müşrikler de aynısını diyordu. "Allah isteseydi biz de sizin gibi inananlardan olurduk. Demek ki bizim bu durumda olmamız doğrudur." Ama böyle bir kader islamda yoktur.

    Müslümanların günümüzde bilimde geri olmasının sebebi islam değil kendileridir. Bilimde ilerlemek istiyorsan çalışacaksın. Çalışmadan dua edeyim önüme hazır gelsin dersen daha çok sürünürsün.
    "İnsan için kendi çalışmasından başka bir şey yoktur." Necm Suresi 39. Ayet
    Orta çağa kadar müslümanlar çalışıyordu. İleriydi, önde gidiyordu. İslam dünyasını saçma sapan kadercilik sardı. Geri kaldı. Orta çağdan sonra batı alemi çalışmaya başladı. Onlar önce geçtiler. Ayette de yazdığı gibi Allah çalışana verir. Bu kadar basittir.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.