Şimdi Ara

DPF İLE SORUN YAŞATMAYACAK MARKALAR? ARACIMI YENİLEYEMİYORUM :(

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
0
Favori
5.328
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba;

    2006'dan beri ilk sahibi olarak sıfır aldığımız Euro3 motorlu 1.3 multijet Fiat Idea'yı 81550 km'ye getirdik.

    15 yıldır genellikle şehiriçi ortalama 25 km hızla 4-5 litre/100 km tüketen aracımızdan yana şikayetimiz yok.

    Ancak; teknolojik ve güvenlik bakımından çağın gereği ihtiyaçlarımıza cevap verebilen bir otomobile geçiş yapmak da kararlıyız.

    Piyasa şartlarının zorluğu sebebiyle, kopamadığımız ve yerine yenisini bulmakta zorlandığımız aracımızı satmadan şimdilik garajda tutup 2.yi alacağız.

    Bizim araçta dpf yoktur. Ancak, geçiş yapacağımız araçta dpf olması durumunda da ekonomik sürüş sitilimin er ya da geç dizel partikül filtresini tıkayacağına dair görüşler almaktayım.

    Dizel dışında benzinli/lpgli araç istemiyoruz. Dpf olmayan Euro 3 ve yaklaşık 2010'dan daha eski modelli euro 4 motorlu dizellerinse hem km'leri çok yüksek hem de 2.elde çok pahalılar. Yani Euro5 veya Euro6 istemiyorken, olmayacak araçlara euro3 ve euro4 olup dpf olmadığından daha fazla ödemek de doğru değil.

    Alacağım araçta dpf varsa, çok kaynaktan araştırdığım gibi iptaline karşıyım. Birçok kişinin belirttiğinin aksine, aldıktan sonra değil almadan önce dpf'siz olanı veya dpf'le barışık yaşanabilecek otomobilleri araştırıyorum.

    Zaman zaman uzun süre yanan trafik ışıklarında bile kontak kapatan, uzaktan kırmızı ışığı görünce gazdan ayağını çeken ve fren pedalına daha az basıp devir düşürerek motor freniyle otomobili rahatlatan bir sitilim var. Bu nedenle; dpf tıkandı uyarısını görünce rejenerasyon için kontak kapatmadan yola devam ederek yüksek devirse sürüş, filtre temizliği veya değişimi yapmak istemiyorum. Aynı şekilde; Euro 6'da adblue gerektiren Peugeot otomobillerden de istemiyorum.

    Yakıt maliyetimi düşürmek için, az sayıdaki yakıt kampanyasından motorini bidonlarla alıp garajda depolarken; adblue masrafıyla benzin-motorin farkını daha da azaltamam.

    Genel olarak Peugeot, Fiat ve Toyota'dan yana dpf şikayetleri okudum. Renault'un ise dpf'ye dair sürücüyü yormayan, masrafsız,sorunsuz olduğu izlenimini edindim.

    Düşük vergi diliminde olan otomobilimizdeki gibi 1248 cc motor hacmine sahip multijet motoru yine tercih etmek isterdim. Ancak; esp,perde hava yastığı ve hız sabitleyici donanımlarını içeren bu motorlu araçların da vergi avantajını ortadan kaldıran satın alma maliyeti bulunmaktadır.

    Dpfsi olmayan düşük km'li araç bulamıyorum. Sıfır otomobillerin de hepsi Euro6 motorlu ve dizeli birçok marka artık sunmuyor.

    100.000 TL'den az ödersek memnun edecek 2.el dizel bir otomobilde dpf problemi yaşatmayacağını düşündüğünüz markaları paylaşmanızı rica ederim.

    Saygılarımla







  • DPF sorununa aylarını vermiş, sayısız kaynak araştırmış birisi olarak DPF uzmanı olduğumu söyleyebilirim.

    Ben sorunu dizel seat aracımda yaşadım. Zaten DSG sorunu ile meşhur bu araçlarda bir de EGR, DPF sorunu yaşayınca "bu 3 harfliler beni ...kecek" deyip sattım. Şu anda akıllılık ettiğimi düşünüp atmosferik benzinli cvt kullanıyorum. Herkese tavsiye ederim.

    Gelelim bilimsel açıklamalara ve çözümlere;

    Dizel yakıt (mazot) yanmaya başladığı an kurum üretir. Yani marşa bastın, başlıyorsun kurum çıkartmaya. Eğer sen motoru iyice ısıtıp ve bir sürede o şekilde kullanmazsan, DPF dolmaya mahkum. En çok dolduran senaryo; Çalıştırdın, 3 km öteye gittin stop ettin. 10 dakka işini hallettin geldin 10 km kullandın stop ettin. Yarım saat durdun 5 km öteye gittin başka işini halledip 15 km kullanıp geri döndün ve eve park ettin. Veya ev-iş arası 10 km. Sabah işe gittin, akşam eve döndün.... Yani egzos yeterince ısınıp, bir süre o sıcaklıkta kalmadı. Her bir saniye DPF doldukça doldu. Bu tarz kullanım DPF katili.

    Örneğin taksilerin DPF i hemen hemen hiç dolmaz. Niye? Sürekli dolanma halindeler.

    İkinci yanılgı, arada çevre yoluna bi çık, motoru bağırttır eve geri gel. Böyle birşey yok. HA denk gelebilir ayrı. Örneğin benim Seat Altea kullanım kılavuzunda vitesi S ye al 60 km/h ile sürüş yap diyor. Bu durumda da devir 2.200 falan oluyor. Gazlayıp durursan motor DPF temizleme moduna geçmiyor. Bu yanlış ve hatalı bilgi. Rodajı, yüksek devirde arabanın canını çıkararak bağırttırmak olarak halkımıza anlatan, yatacak yeri olmayan cahil ustaların söylemi gibi birşey.

    Bazen hissedebilirsiniz dizel arabalarda. Rölanti yükselir, araba bir değişir ama Rejenerasyon ışığı yanmaz. Bu, belli bir seviyede dolmuş DPF in kendi kendini temizlediği durumdur. Siz yine bu durumda en azından rölentide bırakın arabayı. Sakın stop etmeyin. Durduğu yerde sadece 2.000-2.500 devirde gaz vererek egzos sıcaklığını artırmaya yardımcı olabilirsiniz. Zaten DPF Rejenerasyonu ışığı yanmadığı için bu durum kısa sürecektir ama sürüş mesafelerinizi artırın.

    Son olarak DPF Rejenerasyon ışığı yandığı durumda ne olursa olsun aracı durdurmayın. Yine 2.000-2.500 devir yeterli. Öyle 4.000 falan yapmayın. Aksine rejenerasyon iptal olur.

    Son olarak hiçbir ustanın bana söylemediği, Rejenerasyon ışığı yanıyorsa depoda belli miktar mazot olmalı. Yani ışık yanarsa falan araba Rejenerasyona girmiyor. Çünkü bu işlem sırasında araç egzosu ısıtmak için çokça mazot yakıyor.

    Sorularınıza açığım.

    Yok sürüşe devam etme, yok uzun mesafe kullanma, olmadı DPF kırdırma-değiştirme-yazılımla iptal etme bunlar hep 2-3 binden başlayan bazen 6-7 bini bulan boşa verilen paralar. Üstelik tek seferde veriliyor. Yine tavsiyem benzinli araç. Tamam yakıta aylık 200 değil 250 verirsin ama kafan rahat olur.
  • Hangi araç olursa olsun bu kadar az km yapan biri dpf sorunu illa ki yaşayacaktır 14 yılda dizel ve 80 bin buna bakınca dpf dolar sanırım kısa mesafe ve az km yapılıyo

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2006-2020 14 senede 82 bin km yol yapmışsınız. Senede 6 bin km bile değil.
    Buna rağmen DPF si olmayan eski bir dizel araca 100 bin tl yi vermeyi gözden çıkarmışsınız.

    Bu kadar hesap kitap yapacağınız hem de çevreyi bu kadar düşünüyorsanız, temiz güzel yeni bir benzinli araba alıp hem DPF yi dert etmeyip hemde kafanız rahat neden binmiyorsunuz ?

    Daha fazla yakıyor derseniz, yakıttan edeceğiniz kârı zaten siz zaten eski dizel araç alarak ikinci el değerinden kaybedeceksiniz.

    100 bine B segmenti benzinli 1-2 yaşında çok güzel araçlar alırsınız bunlarda önümüzdeki dönemde değerlenir.

    Ancak sizin 10 yaşında alcağınız ikinci el EURO 3 dizel çok daha az değerlenecek hatta yaştan ötürü yan masraflar çıkarabilecektir.
    Bu da yakıttan edeceğiniz kârdan daha çok zarar ettirecektir.

    Kısacası siz benzinli alın.

    ör :https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-seat-1.0-eco-tsi-ibiza-16000-km-nokta-hatasiz-sifirdan-farksiz-784815860/detay
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-aydogan-otomotivden-2019-urban-plus-egea-785276028/detay
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-hatasiz-boyasiz-vw-polo-1.0-trendline-774309358/detay
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-skoda-fabia-2018-776627154/detay




  • Abi sineğin yağını çıkarmış helal olsun. Cok fazla kasma kendini bence al geç yaşıyorsun bu hayatı ona buna kafayı takacagina paran gitsin huzurlu yaşa.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok çetrefilli kıstasların var Allah yardımcınız olsun

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dpf'li araç alıyorsanız evcil hayvan gibi düşüneceksiniz onu. Canı tuvaletini yapmak istiyor iki çevre yolunda turluyoruz. Her yağı sevmiyor en pahalısını alıyoruz vs.

    Sizin çözümünüz turbo benzinli bir araç. Zaten sakin sürüyormuşsunuz dizele yakın bir tüketiminiz olur.
  • Fıat egea 1.4 easy al geç hocam hiç düşünme.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Senede 5-6 bin km için dpf'nin derdi çekilmez bence. Benzinli araç daha mantıklı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fİAT Grubu Multıjetler tamırı daha basıt en ucuz olan dızel zaten pıyasada
  • Shellden başka yakıt almadım yağ bakımını 10bin km de motul 5w30la yaptım günlük 7km git gel kısa mesafe 1500-2000 devirde 9 senedir kullanıyorum 100bin km de aracım daha problem yaşamadım. Sizde yaşamazsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ucuz motorin bulunca bidonlarla alıp depolamak mı

    2006 model araç ile 82 bin km yapmışsınız, dizel fazlasıyla gereksiz sizin için. En mantıklı ve tasarruflu olanı küçük hacim bi benzinli olacaktır. İsterseniz lpg de taktırırsınız hem dizelden daha az yakarsınız, ki bu sizin için en önemli kriter, hem dpf, gür motor sesi gibi dertleriniz olmaz, hem de araç portföyünüz genişler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 29 Ocak 2020; 21:43:18 >
  • Tsi varken dizel almak mantıksız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fakiramaseksi

    Shellden başka yakıt almadım yağ bakımını 10bin km de motul 5w30la yaptım günlük 7km git gel kısa mesafe 1500-2000 devirde 9 senedir kullanıyorum 100bin km de aracım daha problem yaşamadım. Sizde yaşamazsınız.
    İlgisini esirgemeyip cevaplama zahmetine giren herkese teşekkür ederim. Lakin; merakımı cezbeden, dpf sorunu yaşatmayan otomobillerle alakalı en yakın mesajı siz yazmışsınız.

    Kullandığınız aracın markası ve motoru nedir?
  • Benim gördüğüm kadarıyla focus 3 MCA araçlarda dpf sorunu az. Hatta bu araçlarda partiküllü diye ifade edilen yağlar (C2/C3) bile kullanılmıyor. Demek ki parçaya güven var.
    Bir de Toyota Corolla dizellerde pek sorun olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ayrıca haftada sadece 15-20 dakika motoru normalden bir küçük vitesle yani biraz yüksek devir ile kullandığınızda dpf in sorun çıkarma riski çok çok düşük. Bu durumda kendi kendini temizlemiş hale gelebiliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hyundai/Kia dizelleri DPF konusunda sıkıntısız, Renault dCi ları da iyi ama arada temizlik ihtiyacı doğar kendi halleder. Yerinizde olsam 1.0T benzinli alırım çünkü vergi avantajı sebebiyle yakıt farkı kapanır ek olarak kafa rahat olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FurkanNoyan4134

    Hyundai/Kia dizelleri DPF konusunda sıkıntısız, Renault dCi ları da iyi ama arada temizlik ihtiyacı doğar kendi halleder. Yerinizde olsam 1.0T benzinli alırım çünkü vergi avantajı sebebiyle yakıt farkı kapanır ek olarak kafa rahat olur.
    Hyundai/Kia, güvenlik donanımıyla da ilgimi çekmekte. Dpf yönünden de tekrar gündemime alıyorum. Teşekkür ederim.

    Renault'un kendi halleder dediğiniz rejenerasyonu, çevremdeki dci sürücülerinde duymadım. Ama kırk yılda bir bu kendi başına işini görmesine varım da zırt pırt kaprisini çekemem.

    Merkezi konumda yaşadığımızdan metro/otobüs yaygın kullanırız. Ulaşımda kişi başına maliyeti de değerlendirip şehir dışına otomobille çıkarım. Dizel alabileceğim kadar meblaya benzinli almam. Benzinli almak için çok çok düşük bir fiyat sunulmalı. Piyasadaki çoğu otomobilin arka koltuğunun ortasında oturmaya mani olan şaft tüneli de istemediğim diğer sıkıntı. Bizimkin de yok denecek kadar olan problemi genellikle içermeyen Mpv,suv,crossover veya Japon grubuna daha çok bakıyorum.

    Benzinlilerin gaz pedalı tepkisini de sevmem. Kısacası dizel dışında tercihim, dizel+hibrit (Örn;volvo xc90) veya tam elektriklidir.




  • Öncelikli tavsiyem benzinli araç. İlla dizel olacaksa yine euro4 multijet öneririm. Eğer bakımları düzenli yapıldıysa, motora anahtar değmediyse Multijet motorda kilometreye takılmamanız lazım. Bi EGR var, tıkanırsa sıcak suya (tuza değil) manifolduyla beraber yatırıp terbiye edeceksiniz. Tıkanmaması için hafif yokuş yukarı yüksek devirde seyredeceksiniz.





  • lacinalper L kullanıcısına yanıt
    Renault kaprisli olmuyor, çalışma sıcaklığına ulaştıktan sonra arkaplanda hallediyor bazı markalar gibi sürmeye devam et veya dpf doldu çalışmam servise götürün demez. Örneğin bu videodaki gibi olur kısa sürede halleder. 25. Saniyeden sonra izleyebilirsiniz.
    https://www.youtube.com/watch?v=B6fUA2by6AU&feature=youtu.be
    0 sorun istiyorsanız CRDI biçilmiş kaftan, sağlamdır dpf derdi olmaz ama bir tık fazla yakar tabii diğer dizellere göre de çekişi iyidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FurkanNoyan4134 -- 30 Ocak 2020; 0:25:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • GangstaBop G kullanıcısına yanıt
    Adama kufur mu ediyosun sen kardesim? Ekranda 8 litre tuketimi gorunce eli ayagi bosalip sarampole yuvarlanir bu Allah muhafaza.

    Mazota 3 kurus indirim gorunce bidonlarla stok yapan adam. Kirmizi isigi gorunce bilmem ne falan.

    ne diyim senle ayni evde yasayanlara bol sabirlar dilerim.

    Kisin nasi isiniyosunuz evde mesela kombiyi asla acmazsin sen, sicak nefesi ziyan olmasin diye posete doldurup o posetleri sicak hava torbasi niyetine vucuduna degdirdiyosun gibi bir cikarim yaptim yazindan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.