Şimdi Ara

Peugeot 306 GTİ - Soğukken rölantide dengesizlik, stop etme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
2.461
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar aracımda soğukken ilk çalıştırmada rölanti de teklemeye başlayıp stop ediyor, belli bir süre gaz verip ısıtıp yola çıkıyorum 5dk gaz vermem bile yeterli gelmiyor yine stop ediyor eğer hemen yola çıktıysam 3-5km sonra toparlayıp rölanti dalgalanması son buluyor, harici olarak eğer fazla sıkıştırırsam ışıklarda beklediğimde yine rölanti dengesizleşiyor ve 1dk sonra stop ediyor.. Normal kullanımda ısındıktan sonra yine sorun yok ama?

    Başına gelmiş olan yada bu konuda bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa çok sevinirim..



  • Kaç model ?
    Km
    boya
    hasar kaydı


    bakım geçmişi ?

    aklımda 1-2 olası husus var gibi
  • 99 model
    155 binde
    Temizlik boyası var
    Hasar kaydı yok

    Bakımları yapıldı , söylediğim sorun harici zaten başka herhangi bir sorunu yok soğuk diye yapıyor belli ki ama enjeksiyonlu araç eski de olsa rölantiyi ayarlaması gerekiyor..
  • Boğaz kelebeğini temizlettiniz mi hiç?
  • Hayır ondan çıksın tek dileğim zaten :)
  • mustafaerdurmus kullanıcısına yanıt
    ECU dan rölanti değerleri yeniden girilerek çözülebilir belki

    ciddi bir sorun olacağını düşünmem

    bi kış bakımıyla beraber buji antifiriz akü kontolü iyi olur araç için de
  • Lpg var mı varsa söktürün
    306Gti a yakışmıyor zaten.
  • nbacıshaquılle kullanıcısına yanıt
    Yok hocam tabiki :) Hiç taktırılmadı.. Lpg olsa farklı kollar çoğalıyor tabi ama benzinde bunu yapıyor bilir kişi gelse de ihtimaller şunlar dese bizde ustaya az buçuk bilgi ile gitsek..
  • peugeot 208 çok iyi araç ama senelerce kullandım hiç bir sorun yaşamadım
  • Hocam rolanti sensörü veya map sensöründen alakalı bir sorundur Peugeot-citroen üzerine tecrübem var bu sensör sorunudur hiç ecuda falan aramayın genellikle sorun rolanti sensörü çıkar bozuksada orjinalini takın çift valf olan rolanti motorları 750 ila 1000 arasında değişiyor bosch marka eğer aracınızda çift valf var ise ondan takmalısınız tek valf takmayın aracın yakıt hava karışımı bozulur.
  • Dostlar usta usta gezdim sorunumu çözebilen olmadı düzcedeyim sanayisi çok yetersiz civar illerde bilginiz tanıdığınız varsa geleyim araç hem çok fazla yaktığından hemde gazlama sonrası stop ettiğinden iyice keyif kaçırıyor, hele marş eziyetine hiç girmiyorum. Yardımcı olacak birileri çıkar mı acaba?
  • Aracınızın lpg'siz olduğunu varsayarak yazıyorum.

    -Gaz teli gevşemiş olabilir bir kontrol ettirin.

    -Hararet müşürü değişimi yapın zarten ucuz bir parça,direkt alakası olmasa da garip şekilde 306 Gti'lerde bu sıkıntıya yol açabiliyor.Daha önce bu değişim ile sorun gideren oldu.

    -Hava emiş sisteminde kaçak var mı iyice bakın,kapalı kutu içi filtre kullandığınızı varsayayıyorum.Kelebek temizliği ve manual gaz kelebği adaptasyonu yapın.Pek çok Peugeot için geçerli bu adaptasyon bir deneyin isterseniz.

    - Kapıları kapatınız
    - Kontağı kapatınız
    - Kontağı açıp 10 sn bekleyiniz,sonra
    - Gaza sonuna kadar basın, 2sn sonra kontağı kapatınız
    - 25sn gaza basılı tutunuz(Gaz pedalını bırakma)
    - Gösterge ışıkları sönünce gaz pedalını bırakınız
    - Kontağı açıp marşa basınız
    - Gaza sonuna kadar basınız ve adaptasyonu tamamlayınız


    -En sona da Debimetre(hava akışmetre) fişini çekin ve aracınızı öyle çalıştırın,bir müddet trafikte takılın eğer rölanti gibi sıkıntılar geçiyorsa o zaman debimetreniz arızalıdır. Kaliteli bir elektronik yağsız sprey(tunap,liqui moly) ile temizleyin içini ve elektronik kısmını.Baktınız takınca eskiye dönüyor değişim yapın.

    Baktınız bütün bunlar fayda vermiyor,aracın üstündeki oem hangi marka ise aynısından yeni bir rölanti motoru alacaksınız.Yan üretici olanı tercih etmeyin,aracın üstünden çıkan üretim olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi faho -- 21 Şubat 2020; 11:26:54 >




  • Benzer bir sorunu 98 model 1.8 motorlu 306'ımda yaşamamıştım, sizin sorunlara ek olarak devirde sürekli dalgalanma, belli bir devirde takılı kalma gibi sıkıntılar da vardı, o zaman yetkili servis rölanti ayar motoru arızasını tespit etti, yurt dışından birebir aynısı sipariş verildi ve yenisiyle değişince sorun ortadan kalktı. Bir üstteki yoruma ek bunu da dikkate alınız
  • 96 polo var aynı sorunum var takipteyim
  • peugeot 301 kullanıyor bir arkadaşım özellikle motor sistemlerinin çok iyi olduğunan bahsediyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CaptainSkyWalker

    ECU dan rölanti değerleri yeniden girilerek çözülebilir belki

    ciddi bir sorun olacağını düşünmem

    bi kış bakımıyla beraber buji antifiriz akü kontolü iyi olur araç için de
    Rölanti değerleri derken 😁



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 0M42 -- 25 Şubat 2020; 2:24:24 >
  • 0M42 kullanıcısına yanıt
    Motorun rölantide çalıştığı sırada olması gereken devir, benzin/hava oranı, yağ basıncı, turbo basıncı, enjektör parametreleri, optimum temperature değerleri vs.
  • Hiç bir aracın ecusunda kayıt edilen o bahsettiğin bilgiler değişmez. Bir arıza olur dış etkenlerden, mekanik sorunlardan kaynaklı bir durum olur orası ayrı fakat onun için de ecuya müdahale edilmez zira edemezsin zaten :)

    Bu aracı her şeyden önce bir cihaza bağlayıp hata kodu nedir bakın. Uygun cihaz ile bakılırsa çoğu veriyi canlı grafiksel olarak görebilirsiniz buna ateşleme derecesi, afr oranı da dahil. Eğer afr bozuksa bunu beyine müdahale ederek halledemezsin sorun neredeyse bulup gidermek icap eder.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 0M42 -- 25 Şubat 2020; 10:31:25 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.