Şimdi Ara

Yerli Otomobil Fiyat Tahmini

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
864
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • https://www.youtube.com/watch?v=NbsvqEwTuSc&feature=youtu.be

    Otohaber Genel Yayın Yönetmeni Halit Bolkan 350-400 aralığında olacağını söylüyor. Sizin fikirleriniz neler? Böyle bir araç yapmak ne kadar mantıklı? İç piyasada bile tutması zor değil mi? İnsanların yerli oto beklemesinin esas sebebi makul fiyatlara araç sahibi olmak değil miydi?



  • Bak sadece şunu söyliyeyim. Şuan 90-100 KW Bataryanın fabrikaya maliyeti 150.000 TL Gerisini siz düşünün.

    En ucuz jaguar i-pace 650 - 700 bin tl

    Hadi vergileri düş 500 TL

    Bizim jaguar gibi dünya çapında servis ağımızda olmayacak.

    Yeni marka yerine var olan markanın bir modeli olarak piyasaya çıkmasını isterdim. Avrupada da satmak istiyorlar çünkü.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Aldığım bilgilere göre bugünkü parayla 200 binden aşağı fiyatlandırma olacağı konuşuluyor . Bana gerçekçi gelmedi ama öyle bir bilgi var. Bu fiyatın ise ancak alt modelde 45-50 kWh'lik bir batarya olması durumunda olabileceğini düşünüyorum. Örneğin Hindistan'ın elektrikli aracı MG ZS EV için (Batarya; 44.2kWh, Menzil; 340 km) 2020 yılı beklenen fiyatı 199 bin tl'ye denk geliyor. Bizimki için de böyle olabilir. Tabii ki düşük menzilli model için..
  • omer877 O kullanıcısına yanıt
    Valla o fiyata sehir ici icin alinir, binilir hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kendilerine makam aracı mı yapıyorlar
  • Marka degeri diyorlar sanki BMW 1 senede marka degerini yaratti. Once kendi halkina uygun arac yapmayan daha kendi ic pazarinda tutunamayan marka, baska ulkelerde hic tutunamaz.

    Bu araci o segmente gore kaliteli yaparsin fiyatini da 20-30 bin ucuza yapip sunarsin ki kendi halkin guzel arabaya binsin. Servis agi gelissin, kronik sorunlari ortaya cikarsa garantiden degistirirsin.

    Dedigim gibi kendi halki tarafindan tutunamayan hicbir marka baska ulkede tutunamaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yerli suv aracın muadili jaguar i pace gibi bence. Fiyatı da bu gün ki parayla 70-80 bin euro gibi olur. Yerli piyasada da 600 bin civarı olur bu günün hesabıyla diye düşünüyorum.

    Gösterilen araçlar pek de öyle gariban halk binsin denerek yapılmış gibi degil. Öyle olsa b segmenti basit bir araç yapıp piyasaya da öyle girebilirlerdi.

    En basitinden kamudaki araçları bunlarla degistirirler. O bile kardır ülke için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • urugakhina U kullanıcısına yanıt
    i-pace d suv yalniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • halkın alabileceği araç 2023te çıkmayacak anladığım kadarı ile. yani gösterilen sedan model heralde 300bin üstü olur. ozamana kur değişmezse tabi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zerathull

    i-pace d suv yalniz.
    O zaman daha da ucuz olur ki cok da guzel olur. Milletin tam olarak kabul edemediği premium marka olarak cıkartıldıgı.

    Sadece pil maliyeti 150 bin olan aracı 100 bine alma hayalleri kuranlar var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 100 bin
    pound
  • suan ıkıncı el teslalar 400den baslıyor.

    bu arac hadı vergıde ındırım vs yapsalar ve suan cıksa en az 300bın olabılır. 2022de cıkacagı fıyat 400-500den az olamaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: urugakhina

    Yerli suv aracın muadili jaguar i pace gibi bence. Fiyatı da bu gün ki parayla 70-80 bin euro gibi olur. Yerli piyasada da 600 bin civarı olur bu günün hesabıyla diye düşünüyorum.

    Gösterilen araçlar pek de öyle gariban halk binsin denerek yapılmış gibi degil. Öyle olsa b segmenti basit bir araç yapıp piyasaya da öyle girebilirlerdi.

    En basitinden kamudaki araçları bunlarla degistirirler. O bile kardır ülke için.
    Hocam soyle basit bir hesap yapalim.

    En ucuz Egea 100 bin TL.180ne kadar cikiyor. Ortalama 150 bin diyelim. Bunun zaten 60 bin TLsi direk devlete gidiyor vergi olarak.
    Geriye kalan 90 bin TL. yuzde 50lik yerlilik orani desek 45 bin TLsi Turkiyede kaliyor 45 bin TLsi yurtdisina gidiyor.

    Yerli araca bakalim. 600 bin TL diyorsunuz ki biraz yuksek bu rakam hadi biz onu 400 bin TL diyelim. BUnun OTVsi yuzde 3 oldugu icin. 70 bin TLsi vergi olarka devlete geliyor.
    BUnunda ilk basta yuzde 51 yerlilik orani olacagi aciklandi sonra yukselecekmis (ki batarya maliyeti 150 bin TL siz diyorsunuz ki bu paranin cogu direk yurtdisina gidecek.) Neyse yuzde 51 ile kalan 170TL ulkede kaliyor 160TL yurtdisina gidiyor.

    Yani Kamu bir EGea aldiginda ulke disina cikan para 45 bin TL iken
    Kamu yerli araba aldiginda ulke disina cikan para 160 bin TL olacak
    .

    Ha derseniz ki Mercedes makam araclari bu arac ile degisecek o zaman evet ulke icin kardir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Marka degeri diyorlar sanki BMW 1 senede marka degerini yaratti. Once kendi halkina uygun arac yapmayan daha kendi ic pazarinda tutunamayan marka, baska ulkelerde hic tutunamaz.

    Bu araci o segmente gore kaliteli yaparsin fiyatini da 20-30 bin ucuza yapip sunarsin ki kendi halkin guzel arabaya binsin. Servis agi gelissin, kronik sorunlari ortaya cikarsa garantiden degistirirsin.

    Dedigim gibi kendi halki tarafindan tutunamayan hicbir marka baska ulkede tutunamaz.
    Saniyorlarki premium olmak sadece ozelliklerle malzeme kalitesi ile oluyor.
    Oyle olmuyor ne yazikki. O premiumluk ve marka degeri yillar icin de olusuyor. Ben premium marka yaptim diyerek insanlarin premium fiyati odemesini bekleyemezsiniz.

    Bugun Hyundai birebir Mercedes ile ayni kalitede arac yapsa kim Hyundai'ye Mercedes ile ayni parayi oder.

    Hatta atiyorum bugun alin Bmw 1 sersini uzerine Ford amblemi vurun ayni fiyata kimse almaz.




  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    TOGG CEO'sunun söylediği ihracat toplam payının toplam üretimin yaklaşık %10'u kadar olacağı.

    Bu Marka doğsun, fabrika yapılsın, üretime geçsin çok geçmeden batarlar benden söylemesi.

    Tesla bile zarar ile kapatıyor her yılı. Bu 5 babayiğit ne kadar dayanacak? Hiç de iktisadi bir yatırım değil bu ama anlayabilene..
  • Olmayan, en az 3-4 sene içerisinde de olmayacak bir şey için fiyat konuşmak saçmalıktır.
  • İsterseniz trilyonunuz olsun, büyük ihtimalle alamayacaksınız. Çünkü seri üretime geçemeyecek bu araba bence. Kara geçmesi o kadar teşviğe rağmen 15 yılı bulan bu projenin hayata geçirilmesi maalesef çok çok zor. İnşallah hayata geçer de tükürdüğümü yalarım ama nerde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Bmw uçak motoru, Opel bisiklet, Dr.Porsche tank, Lamborghini traktör üretiyordu zamanında.Gerçi BMW hala motorsiklet, Lambo hala traktör üretiyor ama konumuz o değil.

    Ford ve birkaç firma hariç kimse öyle yekten hadi ben otomobil firması olacağım diyerek girmedi.Çoğu devşirme.

    Bizimkiler bu treni çoktan kaçırdı.Ama hala farkında değiller.Marka değeri yaratmak şu an inanılmaz zor birşey.Eğer sömürgemiz ya da uydu ülkelerimiz olsaydı belki ama şu durumda marka güvenirliği yaratmak inanılmaz zor.Ancak kâr marjını düşük tutup hayvan gibi reklam anlaşmaları yapacaklar ihracat için, tanınırlığı arttırmak için.Ondan sonra servis desteği ile güven sağlama vsvs.Kısaca baya zor.

    Çin örneği veriyorlar da, Çin bu konu da baz alınacak bir ülke değil.Is gücü ve hammadde inanılmaz ucuz, nüfus desen milyarlarca.Iç pazarda güç kazanıp dışarı açılıyor çoğu firma Çin'de.Ama bizim ülkede bu yemez.Ne yapacaksın daha dün araba sattığın adama bugün bi tane daha mı satacaksın?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jackal78

    TOGG CEO'sunun söylediği ihracat toplam payının toplam üretimin yaklaşık %10'u kadar olacağı.

    Bu Marka doğsun, fabrika yapılsın, üretime geçsin çok geçmeden batarlar benden söylemesi.

    Tesla bile zarar ile kapatıyor her yılı. Bu 5 babayiğit ne kadar dayanacak? Hiç de iktisadi bir yatırım değil bu ama anlayabilene..
    Hocam zaten sorunda orada 3-5 sene devlet cebinden subvanse edilir belki sonra da ya batar ya satilir.
    Ama sonucta ne olur yaptik mi yaptik denir. Hatta magdur edebiyati bile yapilabilir biz denedik ama destek gormedik o yuzden zarar ettik bile denebilir. Dis gucler yuzunden zarar ettik bile denebilir.

    Kimse iktisadi yanina bakmiyor zaten uzerinde Turk markasi olsun yeter bizim insanimiza. Yoksa para yuirtdisina gitmis devlet zarar etmis bos verrr.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.