Şimdi Ara

Bankalarda email doğrulaması neden yok

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
724
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yaygın kullanılabilen bir isimden bir email adresim var ve sürekli bana ait olmayan banka hesaplarından hesap ekstreleri geliyor belli ki birileri benim email adresimi kullanıyor.
    Bankalar da bilindik bankalar.
    Bu bankalar nasıl olur da email doğrulaması yapmadan hesaba kredi kartlarına bağlar hesap özeti gönderir hayret. En dandik sitede bile email doğrulaması olur koskoca bankalarda yok neden yok ve bu durumun sakıncası olur mu?



  • Turk Telekom bile aynı şekilde, biri vermiş email adresimi doğrulama yapmadan kayıt etmişler her ay hesap özetiniz diye email geliyor tabiki farklı isimde ama gıcık ediyor insanı email adresine doğrulama emaili gönderir onaylarsa kabul edilir bu kadar basit bkoskoca firmalar bir email doğrulaması yapmaktan aciz olabilir mi bu ne biçim iş ya?
    Turk Telekom, Akbank, Garanti, Axes, qnb finans bank
    Bu koca firmalarda nasıl bir email doğrulaması olmaz?????
  • ledie L kullanıcısına yanıt
    👍

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • E-posta doğrulaması hem gereksizdir hem de türkiyede çoğu kimse halen e-posta kullanmamaktadır.
    1.si gereksizdir çünkü ellerinde kapı gibi BTK'dan doğrulanabilen telefon numaraları vardır. Bütün güvenlik işlemlerini telefon numaranız üzerinden zaten yaparlar.
    2.si e-posta ekstre isteme vs. son dönemde çıkan hizmetler. bir de e-postanın çalınması telefona göre daha kolay.

    Şu ekstrenin e-posta gelmesi konusunda da zaten size ait özel bilgilerin (müşteri no, kart no vs.) bilgilerinin maskeli olarak geliyor olması lazım. değilse o banka ciddi manada veri güvenliği problemi yaşıyordur dikkat etmek lazım.
  • Bende aynı konudan muzdaribim , benim e-mail adresime bana ait olmayan 2 tane Vodafone faturası ve bir yapı marketin Ziraat bank pos ekstresi geliyor. Adam aylık pos dan 40bin lik ciro yapıyor ama ekstre nereye geliyor haberi yok. :))
    Bunu nasıl düzeltebiliriz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bana heray posta yoluyla normal ekstre geliyor adam burda oturmadığı halde postacı getiriyor devamlı bankaya bile gittim hiç tınlamadılar ben de her ay adam nerelerde harcama yapmış diye heyecanla bakıyorum hepte limiti dolu zaten

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Adam bu adres benim diye imza atıyor. O saatten sonra bankanın yükümlülüğü yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Limonen

    Bana heray posta yoluyla normal ekstre geliyor adam burda oturmadığı halde postacı getiriyor devamlı bankaya bile gittim hiç tınlamadılar ben de her ay adam nerelerde harcama yapmış diye heyecanla bakıyorum hepte limiti dolu zaten
    Posta ücreti kesiyorlardır bir de :)
  • Bazen bankalar mail adresi olmayan müşterilerine kafalarına göre mail adresi yazıyorlar, sistem istiyor diye. Adamın adı Ahmet Durmuş ise gidiyor ahmet@gmail.com vs. bir adres yazıp sırf girmiş olmak için sisteme bir mail adresi yazıyor.

    Hayır bu gibi durumlarda bari bankaya ait bir mail adresi açılsın oraya gönderilsin en azından başkasına gitmemiş olur özel bilgiler.

    Bundan bir 3-4 sene önce teyzeme bir bankada hesap açmıştık daha sonra faturalarını ödemesi için internet bankacılığı adımlarını gösterdim, bende gördüm, mail adresi kısmına teyzeminadı@hotmail.com diye bir mail kayıt edilmiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iDoctor -- 13 Ocak 2020; 22:55:53 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Expungee kullanıcısına yanıt
    @iDoctor @Expungee
    Biryere email verdiğimizde o email adresine aktivasyon emaili gönderir biz de evet bu email benim diyerek aktive ederiz doğrulama dediğim bu. Bu neden olmasın anlamadı kredi kartı numarası tabi gizlenir bunun gibi çok önemli bilgiler de, ama diğer isim telefon aylık harcama filan gibi çeşitli bilgilerin yabancılara verilmesi de sorunlu bir durum bu kadar basit bir doğrulama işlemi neden gereksiz olsun hiç anlamadım.
    Dahası kişinin kendisine email gitmiyor kendisine ulaşması için de doğrulama gerekir. Ve ne sakıncası var doğrulamanın? Tonlarca faydası var zararı yok anlamadım niye gereksiz birşeymiş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ledie

    @iDoctor @Expungee
    Biryere email verdiğimizde o email adresine aktivasyon emaili gönderir biz de evet bu email benim diyerek aktive ederiz doğrulama dediğim bu. Bu neden olmasın anlamadı kredi kartı numarası tabi gizlenir bunun gibi çok önemli bilgiler de, ama diğer isim telefon aylık harcama filan gibi çeşitli bilgilerin yabancılara verilmesi de sorunlu bir durum bu kadar basit bir doğrulama işlemi neden gereksiz olsun hiç anlamadım.
    Dahası kişinin kendisine email gitmiyor kendisine ulaşması için de doğrulama gerekir. Ve ne sakıncası var doğrulamanın? Tonlarca faydası var zararı yok anlamadım niye gereksiz birşeymiş
    Birçok sebebi vardır aslında,
    1. e-postaların merkezi otoritesi vs. yoktur, gönderilen bir e-posta alınan bir e-posta ile alakalı Türkiye'de yetkili bir mercii bulunmaz. cep telefonları ise hepsi BTK'ya bağlıdır, her sim kartın bir kimliği vardır ve bu sizin TCKN'niz ile eşlidir.

    2. e-postaların kullanıcıları belirsizdir, çalınmış olma ihtimali hayli yüksektir. telefonda da bu mümkündür ama ip bilgisi, konum izinleri ya da telefon faturası talep edilerek (ya da uygulama üzerinden ödenerek) en en son da direkt aranarak teyit edilmesi çalınıp çalınmadığını öğrenilmesi daha olasıdır.

    3. alınması ve alınabilmesi kolaydır ve güvenlidir. türkiye'de herkesin cep telefon numarası vardır bir şekilde ve edinilmesi kolaydır, jenerasyon, internet bilgisi vs. gerektirmez. güvenlik önlemleri katıdır bilinmiş güvenirliliği vardır.
    e-posta ise düşündüğünüz kadar yaygın değildir mesela artı 45 yaş kimsede ya da 18 yaş altı çoğu gencin e-postası yoktur. instagramı vardır.

    4. telefonla bankaya ulaşabilirsiniz sizi güvenlik sorularıyla doğrularlar. hemen banka müşterisiyle görüşebilir (siz xxx ülkede 432432 tl harcama yapmışsınız hayırdır falan diye?) ya da müşteri temsilcisi ile görüşebilir. e-postada böyle bir şey yoktur. e-posta atarsın ve beklersin. kartım çalındı 20000 harcama yapıldı diye e-posta atmayız di mi? direkt ararız.

    çünkü türkiye'de para her şeydir. geri kalan her şey de para harcanarak bir şey olur - Expungee :)




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.