Şimdi Ara

Chiptuning / Ecumaster vs. deneyen var mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
18.207
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hangi firmayı arasak atomu parçalamış gibi anlatıyor aman ne güzel iş, çok faydalı, yakıt tasarrufu mu dersin güç artışı mı dersin ohoooo miss....

    Kısacası ecu yazılımını değiştiriyorlar...

    Uzun vadede zararı faydası nedir? Yaptıran oldu mu? Fikirlerinizi almak istiyorum... Yılda 30 Bin KM karma kullanım için, 8LT Mazot tüketen bir araçta yaptırmak fayda sağlar mı?



  • araca üreticinin koyduğu üst sınır limitlerini koluna laptopu almış kopyala yapıştır tipindeki boşgezerlere emanet etmek hiç akıl işi değil inanın..
    yazılım ve araca uygulama sadece motor ve ecudan ibaret değil

    kavrama,pistonlar yakıt ve yanma sistemi tork bir çok bileşenin değişim ve modifikasyonu gerekli

    aracınızdaki fazla tork artışı sizi ciddi sorunlara götürür en basitinden..

    zengin karışım ve yanma odasına daha hiç girmeden.

    bu sevda öyle piyasadakilerin yaptığı acemice olanlardan değil

    bence bulaşmayın..
    1.3 dizel astra h aracım yaptırmıştım 30bin kmde. Bu araç aktif değil keyiflik yatan arabayı o sırada 3 aracım vardı. 2cr de yaptırdım. Triptonik olduğu için normalde arabayı Manuel kullanmadığım zaman sapıtıyotdu. Fakat o gitmeyen hantal araba deli gibi gidiyordu ve işin garibi yakıt 0.5 litre fark ediyordu en fazla. Ne mi oldu? 70bin km de önce enjeksiyon sonra turbo gitti öle sattım aracı pi asa fiyatının çok altına :D bir daha da asla bulaşmam zaten o araba gözümde fazlalıktı denedim sadece.
  • Önceki aracıma yaptırdım.Tsi manueldi.Yaklaşık 55 bin km bilinçli bir şekilde kullandım.Ben bir zararını görmedim.Ama bu demek değil ki zararlı değil.Forumlarda şikayetçi olanlarda var.
  • 1.4 TSI 125 Golf’e 2CR’de yazdırmayı düşünüyorum. Aracım 35 binde 100 bin üstü olsa buna cesaret edemezdim sanırım. Niyetim son hız ve 0-100’ün iyileşmesinden ziyade alt devirlerin bir parça daha canlanması Sürekli son hız, kalkış denemesi yapmadıktan sonra çok büyük bir sıkıntı oluşturmaz sanırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: humerus06

    1.4 TSI 125 Golf’e 2CR’de yazdırmayı düşünüyorum. Aracım 35 binde 100 bin üstü olsa buna cesaret edemezdim sanırım. Niyetim son hız ve 0-100’ün iyileşmesinden ziyade alt devirlerin bir parça daha canlanması Sürekli son hız, kalkış denemesi yapmadıktan sonra çok büyük bir sıkıntı oluşturmaz sanırım
    benim de hedefim alt devirleri canlandırmak ve yakıt ekonomisi sağlamak, zaten ford mondeo veya pejo 508e yaptıracağım haliyle 0-100 veya son hız çok önemli değil :)

    @ogzdrk

    hocam nasıl bir fayda sağladı özellikle alt devirlerdeki canlanma ve yakıttan bahseder misiniz?
  • lifeblood6 L kullanıcısına yanıt
    Alt devirler tabiki canlanıyor.Gaza daha az basmanız yeterli oluyor eskisine göre.Yakıt kullanıma bağlı.Bende düşmedi.Yazılım var diye basarsanız daha çok yakar.Ama yaktığının hakkını verir.Yani en azından benim aracımda öyleydi.
  • araca üreticinin koyduğu üst sınır limitlerini koluna laptopu almış kopyala yapıştır tipindeki boşgezerlere emanet etmek hiç akıl işi değil inanın..
    yazılım ve araca uygulama sadece motor ve ecudan ibaret değil

    kavrama,pistonlar yakıt ve yanma sistemi tork bir çok bileşenin değişim ve modifikasyonu gerekli

    aracınızdaki fazla tork artışı sizi ciddi sorunlara götürür en basitinden..

    zengin karışım ve yanma odasına daha hiç girmeden.

    bu sevda öyle piyasadakilerin yaptığı acemice olanlardan değil

    bence bulaşmayın..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lifeblood6

    benim de hedefim alt devirleri canlandırmak ve yakıt ekonomisi sağlamak, zaten ford mondeo veya pejo 508e yaptıracağım haliyle 0-100 veya son hız çok önemli değil :)

    @ogzdrk

    hocam nasıl bir fayda sağladı özellikle alt devirlerdeki canlanma ve yakıttan bahseder misiniz?
    Bende benim c5 için çok düşündüm ama bir cesaret edemedim çok memnun olan var yaptırıp bize gelince patlar filan korkusu geçmedi
  • Esenyurt Chiptunning'de Peugeot RCZ aracıma yazılım attırdım hiçbir farkını göremedim.Bence aracına bağlı olarak soft yazılım hiçbirşey ifade etmiyor.Onun yerine pedalbox alırım daha iyi.
  • 1.3 dizel astra h aracım yaptırmıştım 30bin kmde. Bu araç aktif değil keyiflik yatan arabayı o sırada 3 aracım vardı. 2cr de yaptırdım. Triptonik olduğu için normalde arabayı Manuel kullanmadığım zaman sapıtıyotdu. Fakat o gitmeyen hantal araba deli gibi gidiyordu ve işin garibi yakıt 0.5 litre fark ediyordu en fazla. Ne mi oldu? 70bin km de önce enjeksiyon sonra turbo gitti öle sattım aracı pi asa fiyatının çok altına :D bir daha da asla bulaşmam zaten o araba gözümde fazlalıktı denedim sadece.
  • Yaklaşık 40bin km dir 1.3 multijet aracımda racechip kullanıyorum. Şu kutu şeklinde olup takılanlardan.
    Çok memnunum alt devirler canlandı araç bariz şekilde iyi toparlıyor.
    Zorlamadan sıkıştırmadan kullanıyorum genelde.

    Bi ara acaba işe yarıyomu yoksa psikolojikmi diye söktüm. 1 hafta dayanabildim. İnanılmaz fark oluştu. Yakıtta 0.7 civarı arttı sökünce. Çünkü 1.3 zaten güçsüz, araba doblo 1500 kilo, gitsin diye bastıkça yakıyo. Özet Chip candır
  • ben de 1.6 cdti insignia ya 2CR yaptırmayı düşünüyorum. 136 bg normalde canlı 320 nm tork ile yetiyor ancak benim araçta stil paket var, jantlar 20, zaten normalde ağır araç, bir o kadar ağır oldu. basınca gitmiyor mu, gidiyor. ama yakıyor. tahminim yazılım ile özellikle alt devirlerde falan daha güçlü olacağı için yakıt düşecektir diye düşünüyorum.

    araç 136/320 nm yazılımla 170/400 oluyormuş. fark ciddi gerçekten. zaten şanzıman da sıkıntısız opelde.
    15k yerine 10k da bir bakıma girerim çok çoğu.

    şu turbo muhabbetleri korkutuyor sadece.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi falterubbix -- 7 Ocak 2020; 9:41:32 >
  • 1.6 105lik mjet ve 1.2 90 lik tsi araclarima yaptırdım. soft yazılım diye geciyor. ara ara keyif almak icin hız denemesi yapıyorsan cok keyifli. fazlası kesene zarar eder. ayrıca normal kullanımda tuketimim de iki aracta dustu. mjette egr sıkıntısı yasamadım. aracı fazla yukletmedigim icin de duman olayı da o kadar belirgin degildi.
  • Dr.ecu ya yaptırın. C5 1.6 hdi ya 750 fiyat vermişlerdi.
  • amman sakın haaa!
    chip tuning neyim öyle şeylere bulaşmayın, mazallah akciğer kanserine yakalanırsınız.
  • arabaya overclock yapmak gibi bir şey işte. nasıl yeterli soğutma sağlanmadığında ekran kartının ömrü kısalıyorsa, aracınızın da ömrü kısalacaktır bazı parçaların durumunu geliştirmezseniz.
  • %10'dan fazla beygir artışı sadece yazılımla yapılıyorsa geçmiş olsun. Siz belki çekmezsiniz ama sizden sonraki sahipleri çok çeker.
  • 2cr senmisin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    2cr senmisin
    yok hocam. tanımam ama işin açığı videolardan antipatik geliyor bana sevmem :D
  • Ben ecumasters 'da stage 1 yazılım yüklettim. Şimdilik memnunum. Araç 1.3 mjet linea euro 4 motor. Yazılım attırmak isteyen arkadaşlar kendi araç modellerini iyi araştırsınlar. Örneğin mjet motor ömrü çok yüksek ve çok sevilen bir motor olmasına rağmen euro 5 mjet ler bir faciadır. Herkes bilmez bunu genelde sanayideki fiat ustaları bilir. Çünkü euro 5 mjetlerin dpf sorunu vardır. Dpf si çabuk tıkandığı için turbo bıçağının egzoz manifolt tarafına zarar verir ve manifoltun içinin motora kadar kurum olmasına sebep olur. Dpf sini en kısa zamanda iptal etmek en mantıklısıdır. Bu sorunu ancak mjet 2 motor çıkınca çözebildiler.

    Aracım euro 5 mjet 1 olsaydı yazılım attırmazdım sadece dpf iptal ettirirdim. Ama euro 4 lerde bunun gibi sorunlar olmadığından araçtan emin bir şekilde yazılım attırdım. Otomatik araçlara yazılım önermem. Aracınız bmw yada mercedes değilse, şanzımanına güvenmiyorsanız aklınızdan bile geçirmeyin. manuel şanzımanların neredeyse hepsi stage 1 yazılımlardaki gelecek beygir gücüne dayanır ama otomatiklerin dayanacağını hiç zannetmem. Siz zannediyorsanız da bir kumar oynadığınızı unutmayın.

    Merak edenler varsa yazılımdan önce arabanın gidebildiği en düşük devir 2000 di yazılımdan sonra 1500 devire düştü.

    Gücün olduğu en yüksek devir 2600 'dü yazılımla 3200 oldu. Yaklaşık 1000 devir kadar arabanın devir saatinde aralık artışı oldu. Araba önceden 2000 devirin altında gaz bassam da gaz yemiyordu. Artık 1. viteste her devirde gaz yiyor(zaten 1. devirde gaz yiyordu) , 2-3-4-5 'de ise 1500 ün üstünde gaz yiyor.

    Yazılım atılacak yer soran olursa da bayi şeklinde olanlardan attırın derim. En azından aracınızı istediğiniz zaman, bayi olan bir şehirde eski haline çevirebiliyorsunuz.

  • Konuyu hortlatmak gibi olacak ama tgdi motora yarın yaptırma igtimalim var bilgileri topladım. Evutunes nasıl yazılımk
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.