Şimdi Ara

D4 Trekking Dobloyla 100.000 km inceleme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5
Cevap
0
Favori
906
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • D4 Trekking Dobloyla 100.000 km incelemeD4 Trekking Dobloyla 100.000 km inceleme
    Merhaba arkadaşlar. İşyerinde otururken birden bire neden bende aracımın incelemesini yapmayayım ki, 1.5 Yılda 100.000 km kullanım bir araçta nadir rastlanır dedim ve başladım yazmaya. Umarım bu aracı merak eden ve almaya niyeti olanlara yardımcı olabilirim. Aracım 2015 Model Trekking ve şuan 138.000 km de.
    1.5 yıllık birlikteliğimizde bu arkadaşla gezmediğimiz yer kalmadı. Yeri geldi Adana sıcağında 45 derecede full klimayla gezdik yeri geldi -10 derece Cankurtaranda sileceklerimizi dondurduk.
    Aracı Ankaradan alıp İstanbula getirirken ki heyecan ve korkum tarif edilemez arkadaşlar. Neyin korkusu, araba sürmeyi mi bilmiyon nasıl yaptın o zaman 100.000 km yi dediğinizi duayr gibiyim
    Aracı şirket aracı olarak benim vesilemle aldık. Bundan önce 2014 Dokkerımız vardı ve hiç bi sorunu yoktu.Bu Doblo Müşteri aracıydı ve bi şakalaşma sonunu Doblo sahibi olduk. :)
    Ankaradan iki araba çıktık yola. Tabi Dokkerdan fazla yakarsa mahcup olma ihtimali, 120.000 km 0 sorunla kullandığımız aracın üstüne bu sorun açarsa ne yaparım korkusuyla birlikte İstanbula girdik. Burda tamam nokta atışını yaptım dedim kendi kendime çünkü Dokkerdan sonra Trekking Doblo inanılmaz rahat, sessiz ve donanımlı geldi.Dokker Ankara-İstanbul arası 6.5 yakarken ondan daha ağır ve fazla yakıt sarfiyatıyla meşhur Doblo 5.8 le girdi İstanbula. Bu konuda mahcup olmamıştım, bu da yüzümde kocaman bi tebessüme neden oldu. Böyle araç alımında aracı olan, model öneren arkadaşlar bunun nasıl stresli bi iş olduğunu çok iyi bilirler ve beni çok da iyi anlamışlardır.
    Geçen 1.5 sene içerisinde işim gereği ve yapılan km den anlaşılacağı üzere sürekli uzun yolda kullandım aracı. Karadeniz, Güneydoğu Anadolu, Ege ve Akdeniz bölgelerini karış karış gezdik tabi. Bu zaman zarfında açtığı masraflar sadece 110.000 Km de Datça'da amortisör tepe takoz lastiğini dağıtması oldu. (Tabi kapıda duran araba vurup kaçan muhterem yüzünden yapılan çamurluk tamirini saymazsak.) O şekilde tatilimizi yaptık evimize döndüğümüzde yaptırdık ve yolculuk boyunca hiç bi rahatsızlık vermedi.
    Şimdi klasik herkes yakıt tüketimini merak ederken söyleyeyim. Araç İstanbul şehiriçinde kesinlikle kasmadan kullanımda daha 8 litrenin üzerine çıkmadı. Genelde 7 7.5 la bitirdim değoları. Daha öncelerde Euro4 Doblo ve Albea sahibi olmamdan dolayı bana ne kadar çok gelse de şuandaki muadilleri içerisinde gayet normal bi yakıt tüketimi var.Datça seyehatimizi 2015 102 Bg lik Caddyle birlikte yaptık ve aynı yakıt verilerini aldık. Az yakmasıyla ünlü 1.5 90 Bg Dokker da aynı tüketim verilerini veriyordu onu da belirtelim.
    D4 Trekking Dobloyla 100.000 km inceleme
    Gelelim uzun yola. 120 130 bandında yüksüz 6.0 6.5 arası tüketimi var aracın. Hız 90 110 seviyesinde olduğunda 5.5 dan şaşmaz. Yaz kış, lastik ve yük durumu farketmeksizin tüketimi hep bu şekilde. Daha Allaha şükür bir tane uyarı ışığı görmedim ekranımda. Zaten Multijetin sorunsuzluğu dillere destan o yüzden motorla ilgili pek bişey anlatmaya gerek yok diye düşünüyorum. 6 ileri olmasından kalkışta bi tık ağır kalsa da 105 Bg motor işini fazlasıyla yerine getiriyor.Bursa İzmir otobanında düz yolda 190 km hızla en küçük bi sallanma savrulma olmadan ilerledi. Yol tutuş konusunda Caddy den az buçuk aşağıda olsada kesinlikle güvende hissetiriyor.
    Ya arkadaş bu arabanın hiç mi eksiği yok derseniz Full modeli olmasına rağmen eksikleri tabi ki var. Gelelim eksiklerimize.
    Full donanım araç yapıp bi yağmur sensörü bi far sensörü koymamak nasıl bi kafadır ve bu kafaya nasıl vardılar çok merak ediyorum. Evet far açmak zor bişey değil. Hele ki Dokker gibi bomboş bi arabadan geçtin o da olmayı versin diyemiyo insan çünkü adı full donanım. Bir diğer konu da kocaman ekran koyup geri görüş kamerası olmaması. Biliyorum çok ufak şeyler ama kocaman dokunmatik ekran koyup bunu koymamak çok saçma geldi bana. Zaten bunlarda olsa sınıfının en donanımlı ve fiyat performans aracı olurdu.
    Şuan bu arabayı değiştirelim desem terettüdüme sebep olacak tek şey otomatik vitesinin olmaması. Zamınında konulan otomatik vitesler yarı otomatik ve tek kavrama olduğundan pek tutmadı. Şimdi de Psa ya geçti bundan sonra değişim Berlingo Combo Rifter tarzı bişey olur ki o zamanda tercih büyük ihtimalle Rifter olur.
    En son donanımlarını da sayarak bitirelim.
    4 cam otomatik. (Bu sınıfta en hoşuma giden özellik. Bi Mpv havası veriyor ve arkası çok daha ferah ve kullanışlı oluyor. O yere göre sığdırılamayan Caddy hapishane camından dolayı çok müşteri kaybettiğini düşünüyorum.)
    Far yıkama. ( Valla ben bi önemini göremedim. Olmasa da olurdu)
    Trekking özelliği.( Bolu Yedigöllerde denedim. Ultragrip8 lastikle karda bana mısın demedi. Kesinlikle faydalı ve önemli.)
    Diğer donanımları zaten bilinen standart hız sabitleyici vs.
    Sıkıcı ve uzun olduysa şimdiden affola. Varsa sorularınız seve seve cevaplarım.







  • Guzel yorumlar bende birkaç ilave yapayım. 2014 Premio black otomatik vites Doblo kullanıcısı olarak tek kavrama bahsedildiği gibi sıkıntılı değil. Evet belki Passat gibi hissettirmeden geçmiyor ama kesinlikle otomatik özelliğinin tamamını kullanıyor. Ayrıca bakım maliyeti diğer otomatiklere göre ucuz. Örneğin sistemin ana parçası olan robot 4000 TL. Ki tamiri İstanbul'da 1500-2000 arası yapilabiliyor. Keza baskı balatada özel değil . Normal dobloda neyse otomatikte de o. Yakıt olarakta araç otomatik ama abartılı kullanılmazsa düz vites dolaylarında yakıyor. En sevdiğim ise start-stop gerçekten rahatlık. Uzun ışıklarda artık fazla benzin yakarmiyim diye dusunmuyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cem_uar2 kullanıcısına yanıt
    Otomatik fio doblo baya baktım ama hiç belirti vermeden baskı balatanın bitmesi yokuş kalkışın ilerleyen zamanda nizami tutmaması düşük devirde vites kararsızlığı gibi sorunlarını okudum ve doğal olarak standart yarı otomatik oldugu kanısı yerleşti. Aslında 1.6 motor tam otomatik 6 ileri sanzumanla sınıfında lider olabilirdi. Psa ya satılması koca markayı bitirdi. İnş Multijet motora dokunmazlar.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • makyajsız kasası nasıl sizce 1.3.170binlerde sıkıntı cıkarır mı

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.