Şimdi Ara

YERLİ OTO, İTALYA, FABRİKA ÜZERİNE...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
3.676
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
14 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj



  • Floodu faydalı bulduğum için paylaşıyorum.
    İçeriği aynen aşağı yapıştırıyorum:


    Şu yerli araba konusunu artık tüm detayları ile ne nedir neden italyada prototip yapıldı, tasarım ne demek, saaba ne oldu tüm hatları ile madem devlet bilgilendirme yapmıyor biz adım adım anlatalım bir flood ile...

    Öncelikle en çok gelen sorulardan başlayalım

    10 yıldır mı prototip hala?
    - hayır yanlış bilinenin aksine TOGG ve tedarikçilerin bir araya gelişi ve mevcut prototipin çalışmalarına başlanma yılı 2017 yılıdır. Basında daha önce çıkan haberler ile bu süreç farklıdır

    Prototip neden italyada yapıldı?
    - ülkemizde hali hazırda üretim yapan otomotiv sektörü bulunmaktadır. Bu sektör örneğin ford eskişehir fabrikası a modelini üretirken tüm üretim planlamasını ve bant düzenini buna göre oluşturur. Siz bu düzende bir taşı bile değiştiremezsiniz

    Bu sebeple a modelinin üretildiği bantta dur bir 2 gün de ben prototip üreteyim diyemezsiniz. Daha teknik açıklamak gerekir ise. Bir plazma kesim makinası bilgisayar kontrollüdür. 6 mm sd37 çelik kesimi için programlanmış bir makina 8 mm çelik kesmez bunun için amperi dahil

    Pek çok değişiklik yapmak zorundasınız. Bir bant ise bunun gibi onlarca makina ve robottan oluşur yani kısacası hepsini yeniden programlamanız ve işiniz bitince düzeltmeniz gerekir bunu yapmanın ortalama maliyeti işleyen bir fabrikada size milyonlarca dolardır

    Çünkü hem adamın mevcut üretimini durdurmak, hem yeniden tüm bandı bozmak sonrasında da bu bozduğunuz bandı tekrar düzeltip açığı da tamamlamak zorundasınız ki bu imkansızdır.

    Bunun yanında böyle bir işlemi yapmak fabrika türkiyede bile olsa koç grubunun yetkisini fersah fersah aşar bunun için merkezden izin almak zorundasınız. Çünkü ürettiğiniz ürünler türkiye için değil dünya pazarına giden siparişlerdir.

    İtalyada ise sadece bu iş ile uğraşan tasarım araçlar imal eden custom üretim bantları vardır. Bunlar seri ürerim yapmaz ve gerektiğinde kişiye özel tasarım ve imalat yaparlar. Bknz: arapların yaptırdığı custom dizaynlar buna bir örnek de brabus gibi özel çalışan yerlerdir

    Peki sanayide neden yapmadık?
    - çünkü sanayide yapılan bir ürün endüstriyel değildir. Her ürün farklı olacağından dolayı ister istemez ne test amaçlı ne de sertifikasyon için kullanılamaz.

    E bu arabayı italyanlar mı yapacak?
    Hayır arkadaşlar yukarıda saydığım sebepler dolayısı ile bu aracın sadece prototipi italyada imal edildi. Testler tamamlanıp nihai ürünler onaylandığı anda üretim Türkiyede kocaeli dahil pek çok fabrikada yapılacaktır. Ana kampüs kocaeli

    Mesela batarya kısmı için zorlu grubu çoktan yatırımlarına başladı bile. Doğal olarak batarya bir fabrikada motor veya rotlar başka bir bantta yapılacak hepsi bir arada olmaz, olamaz dünyada böyle bir kampüs çeşidi yok. Talaşlı imalat ile kimyasal imalat yan yana olmaz

    Tasarım neden italyan?

    Tasarım dediğiniz şey görselliktir ve bir araç imal edilirken satış en önemli unsurdur. Bilinen bir tasarımcı marka imajını da satış potansiyelini de artırır. Kendinizi kanıtladıktan sonra özgün görselleri kendiniz de yapabilirsiniz.

    Buna en güzel örnek tekstil sektöründe bir dostumuz da söylemiş mesela desa louis vuitton firmasına fason ürerim yapar. Ancak lv bu ürünü 6000 dolara satarken desa 300 dolara satar halbu ki aynı kalite aynı fabrika aynı ürün işte sebep budur.

    Neden prototip, fabrikası nerede?

    Değerli dostlar prototipi üretip testlere sokmadan bir üretim bandı oluşturamazsınız. Peki neden mesela ürettiğiniz prototip çok iyi ancak ön direkte bir zayıflık gördünüz ve 4mm yerine 6mm malzeme kullanmanız gerekti

    İşte bu durumda o bandınız çöp olur çünkü 4 mm kesen lazer cnc kw gücü yeterli ise bile yeniden otomasyon ister, kesim süresi uzar bu yükleme kolunda değişiklik gerektirir, boşaltma kolu keza, sonra pres ayarı kaynak ayarı zamanlamalar kısacası tüm ayar ve zaman çöp olur

    Saab ne oldu?

    Saab bu ortaklıktan önce başlanan bir süreç ancak merak etmeyin alınan hiçbir know how boşa gitmez hepsinden mühendislik olarak birşeyler öğrenilir. Misal airbag teknolojisi

    Neden bu kadar uzun sürdü?

    Çünkü ilk defa girdiğimiz bir iş. Tüm tecrübe ve gücüne karşın yeni bir modelin çıkış süreleri

    Mercedes 7 ila 8 yıl
    Bmw 8 ila 9 yıl
    WV ortalama 8 yıl
    Cadillac ortalama 11 yıldır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turkeril -- 27 Aralık 2019; 9:42:17 >







  • o kadar süremiz yok,öyle 8-11 yıl falan... iki yıl içinde testleri yapılıp fabrika kurulmalı ve üretime geçilmeli.
  • Peki prototipteki batarya ve motoru kim üretti ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yerli ve milli olabilmesi için bataryayı aspilsan (askeri pil sanayi) motoruda asmotsan (askeri motor sanayi) üretmiş hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt
    seçim 2023'te işte. seçime 3 ay kala test sürüşleri başlar.
  • suatcagdas S kullanıcısına yanıt
    Şanzıman kim?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-AD1C0BD9B -- 27 Aralık 2019; 4:8:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-AD1C0BD9B

    Şanzıman kim?
    Elektrikli araçlarda şanzıman bulunmaz.
  • MyWorldLife kullanıcısına yanıt

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?fromMobile=yes&m=141385807

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bu yazıyı ben de okudum, ama bunlardan çok daha hızlı şekilde bitirmeleri gerekirdi. SAAB'ı aldın, binlerce mühendise iş verdin, devlet desteği aldın vs.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MyWorldLife kullanıcısına yanıt
    Yanlış.
    Sistemi vardır, aktarma organları vardır en kötü.
    Toyota'da e-CVT adı altındadır mesela.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • YERLİ OTO, İTALYA, FABRİKA ÜZERİNE...
    YERLİ OTO, İTALYA, FABRİKA ÜZERİNE...
    YERLİ OTO, İTALYA, FABRİKA ÜZERİNE...




  • Gunpower-storm kullanıcısına yanıt
    Bu araçta herhangi bir şanzıman diye tabir edebileceğiz sistem yok, hub motor direkt olarak aks üzerinde. Hatta motor sayısını 4'e çıkarıp her tekeri ayrı olarak tahrik edebilirsiniz forkliftlerde olduğu gibi. Daha net görülebilmesi açısından zf hub motor ağır ticari sistemi şu şekilde

    YERLİ OTO, İTALYA, FABRİKA ÜZERİNE...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 27 Aralık 2019; 8:49:43 >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Bu sadece bu araç için geçerli. Aktarma organları türk mü ayriyeten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gunpower-storm kullanıcısına yanıt
    Bev ya da zev diye tabir edilen araçların neredeyse tamamı bu şekildedir. Hybrid araçlarla zevleri ayırmak lazım. Tabi ki ithal sistemler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ancak bu kadar güzel özetlenebilirdi.
    Tasarım olarak bence muhteşem olmuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2.ci defa.
  • Tasarımı bile 2017'den kalma tümü ile başkalarına yaptırılan ama sözde yerli rezilliğimiz bazılarının ise gururu.
  • Sizce kaça satılır?

    Kime hitap eden bir araba olacak?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.