Şimdi Ara

14 günlük yasal cayma hakkı süresi geçen alışveriş durumları

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
838
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • öncelikle asıl soru bu: 14 günlük yasal cayma hakkı süresi geçen alışveriş durumlarında, ürünü iade edebilmek için diğer başvuracağımız yol nedir? internette araştırdım ama hiç bir bilgiye rastlamadım aslında önemli bir konu. işleyiş nedir bilgisi olan var mı ?


    bu da yaşamakta olduğum durum.
    2 aralık tarihinde n11 sitesinden bir mağaza üzerinden bir saat siparişi verdim.
    5 aralık tarihinde saat kargolandı 7 aralık tarihinde tarafıma ulaştı.
    24 aralık yani bugün saati geri iade etmek istedim fakat 14 günlük yasal iade süreci tamamlandığı için mağaza ürünü geri almak istemiyor. 2 gün geçmiş. insiyatif kullanabilirlerdi ama iade almak istemediler.

    bilgi: ürünü aldığım günden bugüne kadar saati hiç kullanmadım. tabi ki saati koluma takıp denedim. ama saatin ne camın üzerindeki jelatin, ne kordondaki jelatin, ne de saati ayarlamak için yanında bulunan düğmelerin ileri geri hareket etmemesi için minik bi kağıt kilit koymuşlar onu bile çıkarmadım. yani kullanmadım.

    n11 m.hizmetleri " 14 günlük yasal iade süresi dolan" ürünlerde, ürünü mağazaya yeniden iade etmek için bana farklı bir yol önerdi.

    Ürün 2 yıl garantili gözüktüğü için, bu aşamada garantiden ürünle ilgili iade edebilir tarzında bir rapor alarak iade gönderebileceğimi söylediler. çok detaylı bilgim yok bu konu hakkında yasal bir süreç olduğunu söylediler ne kadar doğru bilmiyorum. aldığım ürünün yeniden satılma özelliğinin kaybetmemiş olması gerekiyor bu yüzden iade için cayma hakkı süresi de dolduğu için, ürünü garantisine göndererek iade işlemi için rapora ihtiyacım olduğunu belirtem gerekiyormuş.

    yasal cayma hakkı geçtikten sonra iade alınabilmesi için marka yetkili servislerinden belgeye ihtiyaç duyuluyormuş. ben markayı aradım fakat böyle bir işlem yapmadıklarını söylediler, yani ürün arızalıysa getirirsin garantiye bakarlar, ona göre işlem yaparlar, ama iade için rapor vs herhangi bir belge verilmediğini söylediler.

    bu işin aslı astarı nedir ne yapabilirim.

    edit: bu arada iade etmek için neden bu kadar zaman bekledin diyenler olabilir. bu kadar zaman geçmesinin sebebi benim üşengeçliğimden dolayı oldu. ben aslında saatin rengini beğenmedim, bir mağazaya gidip farklı renklerini deniyim istedim. saati de iade değil de değişim yaparım diye düşündüm, mağazaya gittim diğer renklerini denedim ama diğer renkleri de hoşuma gitmedi tamamen iade etmek istedim. sonuçta kullanmadığım bir ürün geri almaları gerekiyor bence.

    edit 2: adidas sitesinden alışveriş yapmıştım 8 kasım tarihinde. ürünü 11 kasımda kargoya vermişler 17 kasımda kargo bana ulaşmış. ben üzerinden 1 ay geçtikten sonra yani 16 aralıkta aldığım ürünlerden bi kaç tanesini adidas a geri iade ettim. yine aynı şekilde hiç giymedim, kullanmadım, etiketleri vs üzerinde duruyordu adidas geri aldı iademi. iade süreçlerinde biraz üşengeçlikten çok bekliyorum niye bilmiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drhardware -- 24 Aralık 2019; 14:44:39 >







  • 14 günü geçtiyse cayma hakkınızı kullanamazsınız.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.