Şimdi Ara

Motor ölçümü için Otomobilini Ekspertize Getirenler Dikkat 35 Bin TL Masraf Çıkabilir.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
1
Favori
4.892
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Motor ölçümü için Otomobilini Ekspertize Getirenler Dikkat 35 Bin TL Masraf Çıkabilir. Bu ölçüm motora ve otomatik şanzımanlara ciddi zarar verebiliyor.







    Otomobilini Ekspertize Getirenler Dikkat 35 Bin TL Masraf Çıkabilir


    Bursa Oto Galericiler Odası Başkanı Hakan Yanık, 2.nci el araç alırken aracın mekanik, elektronik ve kaportasındaki arıza ve değişiklikleri tespit edebilmek için başvurulan ekspertiz testleri hakkında bilgiler verdi. Milliyet’te yayınlanan habere göre piyasada dyno test olarak bilinen, aracın sabit dururken saatte 200 kilometrenin üzerinde hızlara çıkarıldığı, motor performansının ölçülüp raporlandığı işlemin araçlara zarar verdiğini savunan Yanık, “Araba silindirin üzerine getirilerek motor testi yapılıyor. Araç saatte 200 kilometre hıza çıkarılarak bilgisayardan bir veri elde ediliyor. Bu aldığınız verilerle motorun gücünün veya ömrünün ne olduğunu tespit ettiği sanılıyor. Oysa ki yapılan performans testi araçların güç üretip üretmediğine yönelik bir testtir. Hiçbir hükmü ve geçerliliği yoktur. Motorun ömrüyle ilgili hiçbir bilgi vermediği gibi sürat yapıldığı için motora, özellikle de otomatik vitesli araçlarda şanzımanlara ciddi anlamda zarar vermektedir” dedi.



    ‘OLDUĞU YERDE GAZA BASTIĞINIZDA MOTORDA HARARET, DİŞLİLERDE KIRILMA’


    Meydana gelebilecek hasarlar hakkında da bilgiler veren Yanık, “Araç yol kat etmeden merdane üzerinde dönmekte. Daha sonra bu arabayı durdurmanız gerekiyor. Araç merdane üzerinde döndüğü için vitesi boşa alarak durdurmanız gerekiyor. Anında durdurmaya kalktığınız taktirde araç merdanelerden fırlayacaktır. Dolayısıyla merdane ve tekerlekler durana kadar araç boşta çalışmak zorunda kalıyor. Normalde araç seyir halindeyken gelen rüzgar hem radyatörü hem de motoru soğutuyor. Olduğu yerde gaza yüklendiğiniz zaman aracın hararet yapıp conta yakma ihtimali var. Öte yandan otomatik vitesli araçlarda araç, boş vitese atılıp kullanılmaz. Otomatik viteste güç testi yapılan araç boşa alınarak zamanla kendiliğinden durması bekleniyor. Bu sırada şanzıman yağlamayı kesiyor ve dişliler kendi kendine dönüyor. Dişliler kendi kendine döndüğü için sürtünmeden kaynaklı ya çatlama ya da kırılma meydana geliyor” diye konuştu.



    ‘3 BİN LİRADAN 35 BİN LİRAYA KADAR MASRAF’


    Yapılan performans testinin ardından meydana gelebilecek olası arızalar ve tamir fiyatları hakkında da açıklamalarda bulunan Yanık, “Standart, orta seviyede bir araç hararetten dolayı conta yakarsa 5 bin lira, bu araca motor yapılırsa 10-15 bin lira masraf çıkar. Lüks bir araç ise conta yakarsa 15 bin, motor yakarsa 35-40 bin lira civarında bir masraf çıkar. Şanzıman arızalarında ise ucu açık bir pazarlık vardır. Şanzıman tamirleri ya da değişimlerinde ise fiyatların aracın kalitesine göre 3 bin liradan başlayıp 20-25 bin liraya kadar çıktığı görülmüştür” dedi.



    ‘DYNO TESTİ ŞOV, SONUÇ RAKAMLARI HİLELİ’


    Bu risklere karşın performans testinin bir geçerliliği olmadığını, yanıltıcı olabileceğini belirten Yanık, “Ekspertizlerde yapılması gereken testler mekanik, kaporta, fren ve amortisör testleridir. Bunun dışında motorun ömrünü ölçen hiç bir cihaz yoktur. Motorun ömrü ancak deneyim ve tecrübelerle ölçülebilir. Bir aracın pistonlarının, segmanlarının, yataklarının ne kadar yıprandığını ölçen bir cihaz yoktur. Dyno bu işin reklam ve şov tarafıdır. Ciddi anlamda araçlara zarar verir. Elektronik aksama ve motora, şanzımana kimse garanti veremez. Özellikle ekspertiz zorunluluğu kanunu yürürlüğe girdiğinde ekspertizler de biz de mağdur olacağız. Çünkü motor kapalı bir kutu. Bunun içinİ kimse göremez. Motorun ne kadar ömrünün kaldığını ustalıkla hissiyat olarak söyleyebiliriz fakat performansına yüzde 70-80 gibi rakam vermek hiledir” diye konuştu.


    Kaynak:www.milliyet.com.tr



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi farukkk -- 20 Aralık 2019; 10:1:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Başkanı tebrik ederim ülkede bulunduğu konum hakkında bilgi sahibi olan adam sayısı az

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aferin bunu da burada paylaşıp bu kanı bozuk galericilere prim veriyorsunuz ya ne diyeyim.
  • Araba satıcam arayan herkes motor yüzde kaç diyor. Bu saçma sapan testi millet ne kadar benimsemiş ben bu testi yaptırmadım anlamsız bir test teker çevirerek motor yüzdesi mi hesaplanır diye anlatmaya çalışıyorum adamlarda bi güvensizlik ortaya çıkıyor. Bu haber ana haberlerdede yayınlansa keşke.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dun superb aldik 28bin kmde. 2016 model

    Dsg sebebi ile dyno yaptirmadik. Ne sogutma var ne baska bisey. Bizden onceki araclar bagiriyordu valla icim gitti.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dyno konusuna katılıyorum, sadece profesyonel race chip takan yerler hariç dyno anlamsız, çünkü iş ve işi yapanlar profesyonel olmalı, araç motor yüzdesi için yol testi kâfidir, fabrika son hız verilerine ulasiyorsa olay bitmiştir, hayırlı olsun motor sağlam denir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redferrari -- 20 Aralık 2019; 9:33:57 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dyno işi gereksiz ve sistemi kurmak pahalı. Experlerin kompresyon testine geçiş yapması lazım.
  • Kendi kardeşim belgeli expertiz kendiside sürekli motor yüzdesinin işin biraz hikaye kısmı olduğundan bahsediyor. Sadece eski ve yıpranmış bir araba olması gereken hp üstünde çıkarsa arabanın yağ yaktığı kanaatine varıyorlarmış.
  • şahsen kendi aracımı satacak olsam ve alıcı dynoya sokacağız derse kesinlikle kabul etmem . Kompresyon testi diye bir şey var .
  • Birde dyno testi sonrasında ESP ışığı yanar, ekspertiz yanına gelerek kıs kıs gülerek ışık sönecektir der, aracın harareti ön göğüs sıcaktan yanmış, ikaz ışıkları açılmış halde bulursunuz aracınızı, dyno zararlıdır

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben de gerek araba alırken, gerekse satarken dyno testine izin vermem. allahın ne idüğü belirsiz, kalibrasyonsuz uyduruk dynosunda arabayı heder ettirmem.
  • iyi de dynoda araç en fazla 20-30 sn duruyor durmuyor.
    Sağlıklı bir aracın 20-30 sn de harareti araca zarar verecek kadar çıkar mı? sanmıyorum.
    Üstelik araç yükte değilken. Ha belki bir kaç deneme yapar işi bilmeyen birisi, ortam sıcaktır, soğutma sisteminde sorun vardır o zaman belki.

    kompresyon testi her zaman daha mantıklı tabi.
  • İki yıl önce 30,000KM'deki aracımı alacağım zaman ekspertiz firmasındaki çalışan arkadaş da aynı şeyi söyledi. Daha motor 30,000KM'de bu testle ömründen ömür gider. Bence yaptırmayın demişti.

    Allah işini bilen insanlara denk getirsin.
  • ben de merak ediyorum. yarım dk 200 km hıza çıkınca motora ne gibi zararlar olabilir. Bu arada esp ışıkları ben de de yanmıştı testin ardından.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    Aferin bunu da burada paylaşıp bu kanı bozuk galericilere prim veriyorsunuz ya ne diyeyim.
    Aksine, adamın söylediklerinde ciddi doğruluk payı var. Dyno testi sadece chip tuning veya modifikasyon sonrası istenilen güç artışına ulaşılıp ulaşılmadığını tespit etmek için yapılır, piston-segman durumunu görmek için değil.

    Dyno testinin amacı budur. Türkiye'de ise bu test dyno'cular para kazansın diye amacı dışında kullanılıyor.

    İkincisi, dyno testi fan kullanılarak yapılır. Fan kullanmayan dyno'lar aynen adamın dediği gibi motora zarar vermektedir.

    Üçüncüsü, Türkiye'deki dyno ölçümlerinin hiç bir güvenirliği yoktur, ölçüm ehil ellerde değildir, veritabanları güncel değildir, kalibrasyon hak getire. Ben Türkiye'de motorun ömrünü ölçüyorum diyen hiç bir dyno'cunun raporuna güvenmem, suratına fırlatırım o raporu.

    Motorun ömrünü ölçmek istiyorsan kompresyon testi yaparsın. Dyno ile motor ömrü ölçülmez. Hava filtresi tıkalıdır güç düşük çıkar, bujiler bitiktir, güç düşük çıkar, lastikler kabaktır, kaydırır güç düşük çıkar, lastikler fazla şişirilmiştir, güç düşük çıkar, fan kullanılmamıştır güç düşük çıkar, motor soğukken ölçüm yapılmıştır güç düşük çıkar, kaput açık ölçülmüştür güç olması gerekenden yüksek çıkar, fan motora çok yakın yerleştirilmiştir, güç yüksek çıkar, debriyaj balatası kaçırıyordur, güç düşük çıkar. kalın yağ kullanılmıştır, güç düşük çıkar vs. vs. Gücün düşük çıkmasının piston-segman dışında onlarca sebebi varken, dyno'da güç düşük çıktı diye bir motora bitik demek ancak motor ve araba cahili insanların yapabileceği bir şeydir. Aksine bir takım hilelerle gücü dyno'da olduğundan yüksek göstermek mümkündür.

    Tekrar söylüyorum, piston, segman, conta, supap durumunu öğrenmek istiyorsan yaptıracağın şey 2 ayrı kompresyon testidir (supap ve segmanlar için ayrı ayrı), dyno değil.

    Dyno cahil ve sazan avından başka bir şey değil.

    Edit: İmla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 20 Aralık 2019; 14:33:26 >




  • Dyno testi saçmalıktır kompresyon testi motorun durumunu verir zaten bir sürüşe çıktığınızda aracın yururude kendini belli eder.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 ay önce araba aldım expertiz yaptirdim dynoya sokturmadim.motora yüzde vermeleri cok saçma,adam kalin yağ koysa yüzde yüksek cikar

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Geçen arkadaş elentra aldı dyno testinde %64 çıkıyor, tabi satıcı itiraz etmiş tekrar yapmışlar % 100 çıkmış, işte böyle bir test bu gereksiz. Manuel araca çok bir zararı olacağını da sanmam ama gereksiz ve tutarsız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tarcanlar olaya müdahil olmuş. Mevzu eskiymiş sanırım. Açıklamanın arkasında başka şeyler olduğunu iddia ediyor..

  • Bence de bu teste kesin bir alternatif bulmalı expertizler.Araçta o kadar fazla ses geliyor ki her an birşeyler patlayacak sanıyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.