Şimdi Ara

Apple ile Olan Hukuk Mücadelemi Kazandım!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
1
Favori
3.944
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar;
    https://forum.donanimhaber.com/apple-ile-hukuk-mucadelem--139220321 başlığında anlattığım durumdan ötürü Apple ile mahkemelik olmuş ve Apple'i Tüketici Hakem Heyetine şikayet etmiştim.

    Dava sonuçlandı ve ben kazandım.


    Karardan da görebileceğiniz üzere THH para iadesi yapılması yönünde karar verdi. Bir kaç gün sonrasında Apple İrlanda'dan beni bir yetkili aradı ve prosedürü anlattı. Öncelikle karara itiraz etmeyeceklerini belirttiler. Sonrasında ise bana önce bir gider pusulası göndereceklerini, o gider pusulasını imzaladıktan sonra cihaz ile birlikte TNT kargo firmasına teslim edeceğimi, kargo Apple deposuna ulaştıktan sonra aranacağımı ve banka hesap bilgilerimi alacaklarını, sonrasında bedeli hesabıma 6 iş günü içinde yatıracaklarını belirttiler. Toplamda bu süreç 2-3 hafta kadar sürecek dediler.

    Apple ile Olan Hukuk Mücadelemi Kazandım!

    Bugün gider pusulası geldi ve hoş bir sürpriz ile karşılaştım. Ben bana fatura bedelim yani 6.799 TL ödenecek diye beklerken anlamadığım bir şekilde Apple bana 9.999 TL ödeyeceği bir pusula göndermiş. Sebebini bilmiyorum. Kanun gereği midir? Apple bana kıya mı yapmıştır hiç bir fikrim yok.

    Apple ile Olan Hukuk Mücadelemi Kazandım!

    Esasında ben 6.799 TL ye razı idim zaten. O gün (27.11.2017) ödediğim 6.799 TL ile bugünkü 6.799 TL aynı alım gücüne sahip değil ama sonuçta bu cihazı aldığımdan beri keyifle de kullanıyordum. Dolayısıyla değer kaybını kullandığıma saymıştım. Bununla ilgili talepte bile bulunmadım firmadan. Ama yine de böyle bir durum ile karşılaştım ki bundan da şikayetçi değilim.

    Tabii ki böyle bir durumla karşılaşmış olmak hoş değil ancak yine de Apple'a THH kararına itiraz etmediği için ve sebebini bilmediğim fazladan ödeme için teşekkür edeyim buradan. :D



  • Ben de bir hafta önce Tüketici Hakem Heyetine başvurdum ama benimki biraz daha farklı sizinkinden. Benim telefonum durup dururken bozuldu (anakart arızası) bakalım savunmalarını bekliyoruz nasıl olacak.

    bu arada ilk fotoğrafta adresiniz gözüküyor bilginiz olsun
  • Önemli değil, o eski adresim.
  • konuyu okudum hocam.haklısınız mahkeme doğru karar vermiş.bu prosedürü çok iyi bilen bir kişi olarak söylüyorum normalde fatura bedeli neyse onu almanız gerekir.çünkü 2 senedir ürünü kullanıyorsunuz,bundan dolayı fatura tarihindeki paranın bugünkü karşılığının verilmesi tamamen apple in müşteri odaklı yapısı.istemese aynı parayı verirdi kanuni olarak.fakat siz sağlam bir apple müşterisi olduğunuzu belirtmişsiniz,sistemlerinden görüp özür olarak yapmış olabilirler.
  • Öyle dediklerine bakma para iadesini 3 ayda zor yaptılar bana

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • zahidow Z kullanıcısına yanıt
    Zannetmiyorum ama uzatmaya kalkarlarsa icra yolu ile alırım o halde. Ofislerindeki bilgisayarlarına el koyarım. :D
  • Erasmus78 kullanıcısına yanıt
    Sürüyor hocam gerçi kimine 1 ayda kimine 2.hafta veriyorlar. Lakin ben 84.günde kuruşuna kadar aldım ;)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hocam sizi tebrik ederim.Hakkınızı savunmuş ve sonunda kazanmışsınız.Apple eski günlerdeki gibi bir servis kalitesi göstermiyor artık ne yazık ki,geçenlerde kardeşimin 6 ay önce aldığı iphone 6s i şarjı kötü,sürekli kapanmalar oluyor diye servise verdik. 290 TL para istediler batarya değişimi için.Garip gerçekten,bizde hakem heyetine başvuracağız. Peki ürünün parası yattıktan sonra ne yapmayı düşünüyorsunuz? Yine apple mı alacaksınız? Farklı bir marka mı alacaksınız?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi forza besiktas -- 14 Aralık 2019; 8:59:43 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: forza besiktas

    Hocam sizi tebrik ederim.Hakkınızı savunmuş ve sonunda kazanmışsınız.Apple eski günlerdeki gibi bir servis kalitesi göstermiyor artık ne yazık ki,geçenlerde kardeşimin 6 ay önce aldığı iphone 6s i şarjı kötü,sürekli kapanmalar oluyor diye servise verdik. 290 TL para istediler batarya değişimi için.Garip gerçekten,bizde hakem heyetine başvuracağız. Peki ürünün parası yattıktan sonra ne yapmayı düşünüyorsunuz? Yine apple mı alacaksınız? Farklı bir marka mı alacaksınız?
    Evet yine iPhone alacağım. Hatta aldım bile. Apple'dan gelecek parayı yine iPhone 11 Pro Max 256GB a yatırdım. :D

    Her ne kadar mahkemelik olsam da satış sonrası destek konusunda Apple rakipsiz...
  • Erasmus78 kullanıcısına yanıt
    Bir önceki mesajımda benim de hakem heyetine başvurduğumu söylemiştim, acaba tüketici hakem heyetine başvurduktan sonra nasıl gelişti kısaca anlatabilir misiniz, çünkü benim aklımda bazı sorular var:

    Şimdi benim telefonum bozuk, bunu Apple Store'de kabul etti ama elimde bir belge yok, onu nasıl hallediyoruz?
    Şimdi 30 günlük savunma süresindeyiz, muhtemelen savunacaklar ama ne savunacaklar anlamış değilim, onlar savunduktan sonra heyeti mi bekleyeceğim?
  • Servise başvurdunuz ve serviz kaydını oluşturdunuz mu? Oluşturdu iseniz o servis kayını da belgelerin arasına eklemeniz gerekiyor. Çünkü böyle bir kayıt yoksa Apple savunmasında "Bizde böyle bir arızaya dair kayıt yok" şeklinde bir savunma yapıyor. Benim de başıma gelmişti oradan biliyorum. Yetkili bir teknik servise gidip servi kaydı oluşturdum ve THH yetkilisine mail attım.

    Evraklar tamamlanınca firmadan savunma isteniyor. Şikayetinizin konusunu bilmediğim için net bir şey söyleyemem ama sonrasında Bilirkişi incelemesi istenebilir. Telefonunuzu bilirkişiye teslim etmeniz gerekebilir. Bilirkişinin tutacağı rapor sonrasında firmadan ikinci kez savunma istenebilir veya istenmeyebilir. Sonrasında da THH kararını verir ve adresinize gönderir.

    Sistemden firmanın yaptığı savunmayı veya THH nin verdiği kararı göremezsiniz. Sadece "Savunması Geldi" ve "Karara Bağlandı." yazar.
  • Erasmus78 kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim, Apple Store'ye gidip bir rapor alayım bari. Mail kime attınız peki mesajlar kısmından falan mı?

    Edit: Troydan randevu aldım, dediğiniz raporu alıp ilçe hakem heyetinden dosyaya ekleyeceğim. Tekrardan teşekkür ederim, verdiğiniz bilgiler çok değerli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akzidenz -- 14 Aralık 2019; 18:39:18 >
  • Başvurduğunuz THH yi telefon ile arayıp dosyama evrak eklemek istiyorum deyin. Onlar size mail adresi verecektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Erasmus78 kullanıcısına yanıt
    Dostum sonuç nedir. Paranı geri alabildin mi ?

    Benimde cihazım çok servise gitti. Değişim yapılacak. Gider pusulasını bekleyin dediler. Yalnız gider pusulasında dikkatimi çeken bir detay var. geri ödenecek tutar diyor.Bendede bu ibare varsa ücret iadesi talep edebilir miyim ?

    THH başvurmama gerek kalmadan çok servis olduğu için kapalı kutu değişim için onay verdiler. yalnız benim bilgisayarımda 4 port var. onların gönderdiğinde 2 port var. o yüzden ücret iadesini talep edebilir miyim ?
  • Erasmus78 kullanıcısına yanıt
    başka gider pusulalarına baktım. ÖDENECEK NET TUTAR yazıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erasmus78

    Evet yine iPhone alacağım. Hatta aldım bile. Apple'dan gelecek parayı yine iPhone 11 Pro Max 256GB a yatırdım. :D

    Her ne kadar mahkemelik olsam da satış sonrası destek konusunda Apple rakipsiz...

    Alıntıları Göster
    Hocam alinmayin ama adamlarla bu kadar sorun yasamissiniz yine de satis sonrasi destek rakipsiz diyorsunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kazall kullanıcısına yanıt
    Apple bana fatura iadesi yapmadıklarını söyledi. Thh vermeniz gerekiyor ama 4,5 ayı gözden çıkarın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Leonardo Ryzov

    Hocam alinmayin ama adamlarla bu kadar sorun yasamissiniz yine de satis sonrasi destek rakipsiz diyorsunuz

    Alıntıları Göster
    Yaşadığım sorun Apple'in garanti politikası ile ilgili. Apple'ın böyle iki saçma politikası var garanti hususunda.

    1- Arka cam çatlağı nedeni ile hiç bir tamiratın yapılmaması.
    2- 500 kez şarz edilen ürünün garanti kapsamı dışında kalması.

    Her iki konuda da THH tüketici lehine karar veriyor.

    Ayrıca hakem heyeti kararına itiraz edebilirlerdi; etmediler. Süreyi sündürebilirlerdi; sündürmediler. 15 gün içinde paramı ödediler. Her ne kadar sorun yaşamış olsam da en iyi satış sonrası desteğin Apple'da olduğu konusu su götürmezdir.
  • Erasmus78 kullanıcısına yanıt
    Guzel acikladiniz hocam tesekkurler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erasmus78

    Servise başvurdunuz ve serviz kaydını oluşturdunuz mu? Oluşturdu iseniz o servis kayını da belgelerin arasına eklemeniz gerekiyor. Çünkü böyle bir kayıt yoksa Apple savunmasında "Bizde böyle bir arızaya dair kayıt yok" şeklinde bir savunma yapıyor. Benim de başıma gelmişti oradan biliyorum. Yetkili bir teknik servise gidip servi kaydı oluşturdum ve THH yetkilisine mail attım.

    Evraklar tamamlanınca firmadan savunma isteniyor. Şikayetinizin konusunu bilmediğim için net bir şey söyleyemem ama sonrasında Bilirkişi incelemesi istenebilir. Telefonunuzu bilirkişiye teslim etmeniz gerekebilir. Bilirkişinin tutacağı rapor sonrasında firmadan ikinci kez savunma istenebilir veya istenmeyebilir. Sonrasında da THH kararını verir ve adresinize gönderir.

    Sistemden firmanın yaptığı savunmayı veya THH nin verdiği kararı göremezsiniz. Sadece "Savunması Geldi" ve "Karara Bağlandı." yazar.
    Savunması geldi yazısı sisteme ne zaman düşüyor? Tam 1 ay sonra düştü mü?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.