Şimdi Ara

GÜZEL ŞEYLER DE OLUYOR GÜZEL ÜLKEMDE. :)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
1.203
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Buraya bu konuyu açmamın temel 2 amacı var aslında, bunlardan biri kendimizle ve diğeri de bizlere yapılan davranışlara vereceğimiz karşılıklar/tepkiler ile ilgili. Ve evet konu tabi ki Kablonet Hizmetleri ile alakalı..

    Başlangıçta, kendimiz ile alakalı olarak; malum, günümüzde ülkenin en kötü hizmetlerini aldığımız, adam akıllı doğru düzgün neredeyse hiç bir şeyin yaşanamadığı dönemlerde olduğumuz bir süreçte, kişilerin öncelikle kendi davranışlarını, hal ve tavırlarını kontrol etmesi gerekliliğinden uzaklaştığımız bir süreçteyiz. Bir diğer konu da sizin davranışlarınıza karşı karşınızdaki insanın gösterdiği tepkilere ( olumlu yada olumsuz ) yine sizlerin verdiği tepkileri ölçüp biçme konusu.. Kablonet konusunda bu yazının ne işi var derseniz lütfen okumaya devam edin. Çünkü gerçekten hala güzel ve iyi şeyler yaşanabiliyor bu ülkede, yeter ki siz iyi olmaya devam edesiniz. :)


    22 Kasım günü, satın alıp yeni taşındığım evime ( ki evi satın almamdaki 3. neden girişte kablonet ankastre si görmüş olmamdır) Kablonet üyeliği başlatmak için Müşteri Hizmetlerini aradım. Telefonun ucundaki kibar hanımefendi ile işlemlere başladığımızda ( ki paketimi vs belirlemiştim bile) 2015 yılından kalma 75 küsur liralık bir borcumun olduğu bilgisini bana verdi ve bu ödenmeden işlemlere devam edemeyeceğini iletti. Hay hay diyerek telefonu kapattık. 23 Kasım günü borcu ödeyip tekrar aradım. Bir başka hanımefendi,, ( ki hem ses tonu ve hemde kısa/sert cevaplar vermesinden kötü bir gün geçirmekte olduğu aşikardı)
    adresimde "buraya dikkat" TELEKOM altyapısında hizmet bulunduğunu ( ve evet taşınırken ilk etapta eski D-Smart üyeliğimi nakil ettirmiştim) ve bu hizmet olduğu sürece bu adrese kablonet hizmeti veremeyeceklerini iletti. işi az çok bilen biri olarak hani, kibar bir şekilde altyapıların farklı olduğunu sizden de bu hizmeti alabileceğimi söyledim.. Sert ve net bir üslup ile amiyane bir şekilde " kapattır gel " diyerek görüşmeyi sonlandırdık. Bu görüşmede ben işi uzatıp bağırıp çağırabilir olması gereken "hakkımı" aramak için ses tonumu ve üslubumu yükseltip konuşabilirdim. Lakin çözüme odaklı değişen hiçbir şey olmayacaktı, çünkü karşınızdaki kişi "işi de olsa" o gün onu yapmayacaktı. Zaten daha sonra verdiği bilginin de yanlış olduğu ortaya çıktı ( 10 gün sonra kadar) ilk satırlarda yazmış olduğum, bizlerin üslubu ile karşımızdakine vereceğimiz tepkinin tam olarak örneklerinden biri buydu.. Kötü ( isteyerek yada istemeyerek) olan biriyle konuşmak ve hatta münakaşa etmenin tek getirisi "kötü" dür.

    Neyse, akabinde bu hanımefendinin verdiği bilgi ile ( ki bura da hata bende, tam araştırmadım konuyu), mevcut D-smart üyeliğimi, bulunduğum ilçenin tamamında kötü durumda olan telekom altyapısı yüzünden zaten iptal ettirmek istiyordum, akabinde altyapısı daha iyi olan bir arkadaşımıza devir ve nakil işlemini tamamladık [ 9 günde - kısmi rekor- :) ] Akabinde işlemler bitince de Kablonet Müşteri Hizmetlerini tekrar aradım.

    M.Hizmetlerinde ki beyefendiye durumu anlattım, bana verdiği cevap ile telefonda yaklaşık 30 sny kadar bir sessizliğim oldu. Meğerse Kablonet, VodafoneNet için kendi altyapısını kullandırmaktaymış ve adresimde de eskiden oturan kişinin kullandığı VodafoneNet görünmekteymiş. Kendisi gayet iyi niyetli bir şekilde işlemlere derhal başladığını ve diğer arkadaşı ( ki kendi iş arkadaşı ) içinde şikayet formu hazırlamayı teklif etti. Ben bu kısmı kabul etmedim. Çünkü gerçekten işini olması gerektiği gibi yapmayan birine ( yapmak istemediği için -yapamadığı için değil-) tutulan tutanaklar vs hiç fayda etmiyor. Eğer bu tutulan tutanak o kişiyi işten çıkartmaya yarayacaksa kabul ederim ama uyarı vs. için hazırlayacaksanız gerekli görmüyorum dedim. E tabi böyle birşey için kimseyi işten çıkarttıkları yok, o yüzden yarın öbür gün bir başka kişinin de sinirini bozmaya, canını sıkmaya devam edecek. Önümüze her daim işini düzgün yapmayan birileri hep çıkacak,, önemli olan o insanla iletişimi biran önce kesip (alternatifi olduğu için ) bir başka kişi ile iletişime geçmektir. 9 Aralıkta konuştuğumuz m.h. de arkadaşımız işlemlerin 10 günü bulabileceğini iletti. Bende yapacak pek fazla bir şey yok bekleyeceğiz diyerek telefonu kapattım. Burada ki en önemli nokta ise şuydu, Bu arkadaşımız ile yaptığımız konuşmada telefonu ilk açtığı zamanki ses tonu ile kapatırken ki ses tonu arasındaki fark tı, yaşadıklarımdan dolayı kendisi de üzülmüştü ve ses tonu da ister istemez düşmüştü. Ve tam telefonu kapatmak üzereyken bana ( burada paylaşamayacağım ) özel bir mail adresi vererek oraya durumunu anlatan bir mesaj yazmamı rica etti. Öylede yaptık... Olayların devamı ise, gerçekten güzel ülkemde hala iyiler ve işini "olması" gerektiği gibi doğru yapan insanların olduğuna dair kanıttır herkesin bilmesi gerekir..

    10 Aralık günü, sabah şikayetvar üzerinden de durumu belirtmek için konu açtım. ( hatta oradaki konunun devamına da bu yazının linkini pasladım) Konuyu yazdıktan ( ve daha onaylanmadan) 3dk sonra yazmış olduğum maile istinaden Müşteri Hizmetlerinden isminin MERT olduğunu söyleyen bir beyefendi aradı. Duruma oldukça üzüldüğünü ve bana tam olarak ne yaşandığını tekrar anlatmamı rica etti. uygun ve sakin bir lisan ile anlattık. Son derece yardımsever bir şekilde ve en önemlisi yaptığı işi "hakkıyla & doğru" olarak yapmaya gayret etti. birçok defa kendi hatası ve eksiği olmamasına rağmen özür dileyerek yaşadığım mağduriyeti gidermek için çalıştı, 4 yada 5 defa süreçler hakkında bilgi vermek için beni aradı. ve akabinde 5 saat içinde evime kablonet hizmeti verildi.
    işin ilginç yanı, olması gerektiği gibi işleyen bir süreç için ben Mert Bey'e defalarca teşekkür ettim ve Mert Bey de kendisiyle alakası olmayan bir durum da olsa defalarca bana yaşattıkları sıkıntılar için özürlerini iletti.. iki iyi insanın karşı karşıya denk gelmesi, işleri hızlandırmış gibi görünse de, sadece olması gerektiği gibi olan bu süreci "mucize" bir kıvama soktu.. Kendilerine buradan ( okuyacağını biliyorum çünkü ) bir kez daha tavrı ve davranışları ve aynı zamanda işini hakkıyla yapan biri olduğu için teşekkür ediyorum..

    Bu yaşanan örnekte konunun özeti aslında şu : Tamam, ülkemiz gerçekten zor bir dönemde. Yönetiminden ekonomisine, hizmetlerinden sistemlerine kadar gerçekten iyi bir dönemde değiliz.Lakin,, bizlerde iyi değiliz.. Birbirimize karşı.. Herkes kötü vb. bir şey demiyorum, bizler iyi olduğumuz sürece evet bir çok kere ters duvarlara da tosluyoruz, lakin birden bire alevlenip parlıyoruz.. Ben her iki aramamda da alevlenip parlasam bağırsam çağırsam vs, karşılığında da alacağım tepkiler ve çözüm süreci de tabii ki böyle olmayacaktı. Bu alevlenmelerimiz yüzünden ( evet elbette herkesin problemleri var) işini iyi yapan insanları da duvara toslatıyoruz aynı kendimiz duvara tosladığımız da hissettiğimiz gibi bu insanlara da bunu yaşatıyoruz. Sonuç olarak, iyi ki kablonet var, iyi ki kablonette işini hakkıyla düzgün yapan insanlar var, ve iyi ki,, ben iyiyim ki karşıma da iyi insanlar çıkıyor :) [ son cümle çok mu ego koktu ne :) ]



    Konu Kablonet ve hizmetleriyle ilgili ama belki -konu dışı- bölümüne de taşınabilir gerekli görülürse.. bilemedim.







  • Valla üşenmeden okudum. Taktir ediyorum tavrınızı. Ama dsmart var diye abonelik alınamamasını anlayamadım. Bir birler ile hiç bir alakası olmayan 2 servisin nerede kimin abonesi olduğunu bilmesi imkansız. Bilakis hata ve de yasak olmalı.

    artık bu vakitten sonra hayırlı olsun diyelim bizde :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Böyle durumlarda hemen telefonu kapatıp aynı servis numarasını tekrar arayıp başka birine bağlanmak neredeyse her seferinde çalışan bir taktik.

    Bir keresinde taahhüdün bitmesine 1 ay kalmışken paket değişimi için aramıştım, biliyorum 1 ay önce başlanıyor değiştirilmeye eminim bundan, telefondaki bir arkadaş benimle 10 dakika "bir ay kala paket değişimi olmaz" diye inatlaştı, kapatıp tekrar aramak aklıma geldi yarım saat sonra, sonraki açan arkadaş 5 dakika olmadan paketi en uygun olana geçirdi.

    Buna benzer en az 5 olay başıma geldi, hepsinde de aynısını yaptım ve neredeyse hep işim görüldü. Traji komik bir durum ama böyle
  • 15 yıldır bu müşteri hizmetleri temsilcileriyle konuşa konuşa artık ilk 15 saniyede karşımdaki kişi sorunu çözebilir mi çözebilemez mi anlayabiliyorum ;)
    MHT ile inatlaşmaya hiç gerek yok, boşa vakit kaybı.Sorunu çözebilecek insan daha ilk saniyede ses tonundan ve konuşma şeklinden anlaşılıyor.
    Baktım iş çıkmaza doğru gidiyor 'Tamam ben anlayacağımı anladım' deyip görüşmeyi 20. saniyede sonlandırıyorum.
    Sonra tekrar arıyorum ve aynı şeyler sağlam birini bulana kadar devam ediyor.
    Aynı kişiyle uğraşıp kanser olacağıma, farklı şansları deneyip çözüm ihtimalini yükseltiyorum kendimce.
  • Yaşadığımiz mağduriyetlerin neredeyse tamamı çağrı merkezi çalışanları ile alakali değil.

    Uçağın sis, kar, arıza veya başka bir nedenle kalkmamasınin sebebi havalimanindaki görevliler veya uçaktaki hostesler değil

    Kargonun geç gelme sebebi de kargo şoförü veya subedeki kargo görevlisi değil.

    Biraz empati kurmak lazım. Bu konuda çok eksiğiz. Muhatap bulduk mu direk bağırmaya başlıyoruz. Fırçayı hep gariban yiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.