Şimdi Ara

Aktif Rejenerasyon Sorunu.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
1.892
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • İmzamdaki euroIV 2.0 dci aracımda FAP(DPF) bulunuyor. Aldığımdan bu yana 3 kış sezonunda da aynı şekilde kurum miktarı artıyor arıza kaydı çıkıyor, yazın ise herhangi bir sorun yok. İlk sezon pasif (bilgisayar komutuyla) rejenerasyon yaparak dönemi geçiştirdik, geçen yıl söktürüp temizlettim, bu sene würth sondalı temizleyici kullanarak kurumu yaktık ama şimdi tekrar doldu tekrar yakacağız.

    Bunu takip etmekte veya biriktiğinde kurumu temizlemekte bir sorun yok, zaten farklı yöntemlerle çözebiliyoruz. Filtrenin durumunu cihaz bağlantısıyla sürüş esnasında test ettik, 12-18 gram'a çıkıp sonra 3 grama düştüğünü görebiliyoruz. Yani kurum miktarı az olduğunda kendisini temizleyebiliyor. Yeterli sıcaklığa eriştiğinde kurum miktarı da azalıyor bu konuda başarılı şekilde ilerliyor.

    Bazen üst üste kısa mesafe kullanmak zorunda kalıyorum bu da kurumu çoğaltıyor. Servise uğrayıp 26 gram ölçtüğümüz kurumun manuel kullanıp ertesi sabah 8'e indiğini takip ediyoruz. Asıl sorun olan kısma gelirsek; ne oluyorsa 35 gram sonrasında oluyor. Arıza lambası yanıyor bu bize kritik seviyeyi bildiriyor. 26'dan 8'e inen kurum 35'ten 33'e inmiyor sürekli yukarı gidiyor, ilgilenmezsek 2 hafta içinde 70 gramı geçiyor. Yani artık bize rejenerasyon gerekiyor. Bunu manuel yapmak sağlıklı ve ucuz değil, araç çok ısınıyor ve sonrasında yağ değişimi gerekiyor. Aktif olarak sürüş esnasında temizlik yapılması en sağlıklı şekliymiş.

    Bunu tarifi de şu "Otobana çık 3000 devir 3. viteste 15-20 dakika sür" şeklinde bir klişe çözümü var bunun servis de aynısını söylüyor. Bunu defalarca denedim 1 saate yakın süreleri denedim ama olmadı servis "gerekli şartlar sağlanmadığından başlamamıştır" diyor. Yani yeterli sıcaklığa ulaşamamışız.

    Bu sefer öyle bir denk geldi ki salı günü lamba yandı, ben de pazar günü istanbul'dan bilecik'e gidip aynı gün geri döndüm. Tam 7,5 saat bu aracı 3000-3500 devirde kullandım. Hatta geri dönüşte fazla rüzgar almasın diye radyatörün önünü tamponun bir kısmını maskeledim sonuç lamba sönmedi ve şu an 59 gram kurum var. Bilgisayara göre 6 kez başarısız girişim var. Yani rejenerasyon başlamış fakat bir sebepten iptal olmuş.

    * Bu sebep artık yetersiz süre olamaz.
    * Filtreyi geçen yıl söktüğümüzde formunda bir sorun (kırık, çatlak, erime vs.) yoktu hala da olmadığına eminim.
    * En son pasif rejenerasyon başladığında ekranda bir hata verip iptal olmuştu, yanılmıyorsam motor yağından bahsediyordu.
    * Benim tahminim araç ısısını 600 derecelere çıkarması gereken düzenekle ilgili sıkıntı var.

    Teknik bilgisi olan arkadaşlardan tavsiye bekliyorum. Okuduğunuz için teşekkür ederim.



  • Aracın km si 150-200 bin ise değiştirmekte fayda var, fakat aracın partikül filtresini kontrol eden yazılımda bir problem olabilir. Bence bu iş üzerine çalışan firmalara gitmenizde fayda var, hem mekanik hem yazılımsal olarak müdahale edeceklerdir. Ayrıca belirli tıkanıklıktan sonra aracın kendisi bu kurumları yakamıyor yetersiz geliyor, dışarıdan fiziki müdahale şart.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: parker48

    Aracın km si 150-200 bin ise değiştirmekte fayda var, fakat aracın partikül filtresini kontrol eden yazılımda bir problem olabilir. Bence bu iş üzerine çalışan firmalara gitmenizde fayda var, hem mekanik hem yazılımsal olarak müdahale edeceklerdir. Ayrıca belirli tıkanıklıktan sonra aracın kendisi bu kurumları yakamıyor yetersiz geliyor, dışarıdan fiziki müdahale şart.
    Anormal bir fiyatı var biliyorsunuz bu kararı vermek kolay değil. Zaten bir çok partikül sorusundan farklı bir soru sordum ben sorunu ve çözümü biliyorum takıldığım nokta aracın bu yeteneği olduğu halde onu engelleyen şeyi bulmak. Konuya açtıktan sonra bahsettiğiniz bir profesyonele danıştım, üzerindeki sensörün filtrenin ısınmasına yardımcı olmadığını söyledi. Bunun üzerine yoğunlaştık.
  • Aynı sebepten şu an servisteyim. Araç 1.5 dci clio. Sizin de dediginiz gibi yazın bir sıkıntı yok ama kışın çok sık doluyor. Öyle düşük devirde kullanan biri degilim. Kisa-uzun mesafe karisik kullaniyorum. Yine de kurtulamadim su dertten. Sorunu çözmek ucuz bi olay da değil.

    Aracınız renault mu bilmiyorum ama ilk kez bu sorunu yaşıyorum. Daha önce kullandigim c4 1.6 hdi aracımda 3 yılda hicbir sorun yaşamadım dpf ile ilgili. Keza kardeşimin 1.4 tdi polosu var hiç arıza ışığı yaktığını hatırlamıyorum.

    Arıza ışığı bir kez yandıktan sonra araç rejenerasyona girmiyor. Arızayı sildirmeden yapacağınız gazlama benzin yakmaktan baska bir ise yaramayacak malesef. Kendi aracımda bu şekilde tecrübe ettim.

    Yabancı forumlardan da okudugum kadarıyla kışın bu durumu yaşayan kişi sayısı çok fazla. O forumlarda okuduğum öneriler iyi yakıt alın, yağınızı kaliteli kullanın vsvs anlayacaginiz ise yaramayan oneriler. Kesin çözüm dpf iptali ya da arabayı satmak.
  • Partikül filtresini çok araştırdım özelikle vag grubu araçlarda. Demek istediğim çevre yoluna çıkıp devirli sürmek bir işe yaramıyor. Araba sadece kendini temizlemek istediğinde bu yöntem işe yarıyor. Vag grubu araçlarda 22 gr’dan sonra eğer araç ısınmış ise kendi temizliyor şartlar sağlanıyorsa 10 dk falan gizli temizlik yapıyor yani. Yazın 300-400 km’de bir yapıyor kışın geçen gün yapmıştı inceledim 250-300 kmde bir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi omwe6113 -- 10 Aralık 2019; 12:24:8 >
  • Renault grubu araçların toleransı VAG grubuna göre daha geniş yani zırt pırt lamba yakma yada uyarı diye bir şey olmaması lazım, sizin durumunuzda enjektörlerle ilgili bir sıkıntı olabilir mi acaba ?
  • Valla başka hiç bir sıkıntı yok arabada. Nasıl anlayabilirim enjektör sorununu? Bir de araç 72 binde. Belli bir km den sonra katkı falan mı kullanmam gerekirdi acaba.


    Bir de sormak istediğim bir şey var vag grubu araçlarda izlediğim youtube videolarından öğrendiğim kadarıyla dandik bluetooth obd cihazları ile forced regeneration yaptirilabiliyor. Kendim bir cihaz aldım ama beceremedim sonra da cihaz kayboldu gitti. Bunun renault araçlarda bir yolu var mı bilgisi olanlardan yardım bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi warlordd -- 10 Aralık 2019; 13:18:22 >
  • reno grubu için bu durumu anlattık Buğra hocayla beraber videoda. sizin dediğiniz gibi 'forced regeneration' olayına benzer bişey var renolar içinde ama her motor beyni yazılımı desteklemiyor maalesef, yani bazı sürümlerde var bazılarında yok (genelde daha yeni motorlarda yok)


    https://www.youtube.com/watch?v=xF9Vrzl2WIk&feature=youtu.be
  • Reno grubunun filtresi bu kadar İlk şüpheli yağ, kaliteli yağ kullanılmaz ise bu soruna sebep olur. Ben Petronas marka yağ kullanıyorum DPF sorun olmuyor.

    İkinci sebep ise aracın çok kısa mesafe kullanılması bu da kışın aracın motorunun tam olarak ısınmamasına sebep oluyor.

    Son olarak DPF filtresinin bir ömrü var,aracın kmsi yüksek ise 150-200 bin km gibi artık ömrünü tamamlamış demektir. Ne kadar uğraşırsanız uğraşın tam randıman alamazsınız.
  • omwe6113 kullanıcısına yanıt
    Bu 300-400 km’de bir temizlik bence şehir efsanesi. Benim aracıma yetkili serviste cihaz bağlanıp kurum miktarını izledik ortalama bir şehiriçi 30 dakikalık sürüş esnasında kurum 20-30 gram arasına her an çıkıyor ve araç bunu aktif olarak azaltıyor. Diğer markaları bilemem ama FAP denen filtre böyle çalışıyor. Bir de rejenerasyon denen işlem var kritik seviyeye geldiğinde araç gerekli şartları arıyor ve daha uzun devirli sürüşler gerekiyor. Bugün serviste megane4 ün verilerini inceledim araç gayet sağlıklı biçimde rejenerasyonu tamamlamış.
  • Benim arkadaşımda da c4 var geçen bilgi ekranını attı bana araç temizlik yapmış 20 dakikada sönmüş vw ve Renault bu konuda daha sıkıntılı sanırım. Bugün turbo türbin çıkışı sıcaklığının 200 derecede sabit kaldığını gördüler şimdi bir başka araçla karşılaştırma yapıp duruma göre o sensörü değiştirecekler.
  • Şehir efsanesi değil hocam vw’lerde böyle sizin aracınızı bilmiyorum kendi aracımdan çekilme istatislikler(1.6 tdi cay) last regen. kısmını incelerseniz 400 km yazıyor

    %68 doluluk 16 gr 272 km geçmiş
    Aktif Rejenerasyon Sorunu.

    %77 doluluk 18.7 gr 314 km geçmiş 18 gr kurumdan sonra aktif rejenerasyon yapabilir artık
    Aktif Rejenerasyon Sorunu.

    %88 doluluk 21.26 gr 400 km geçmiş
    Aktif Rejenerasyon Sorunu.

    Temizlik yapıldıktan sonra 31 km sonra 6.3 gr kurum
    Aktif Rejenerasyon Sorunu.

    Hocam benim demek istediğim külleri yakmak için 550-600 derece arası sıcaklık lazım, kendi aracımdaki deneyimlerden dördüncü vites 3-4 bin devir yaptım 250-300 dereceyi geçmedi, farkındaysan arabalar rölantide bile temizliyor kendini benim gözlemlerime göre araba kendini temizlemek istediği zaman bu sıcaklıklara ekstra yakıt, egryi kapatma vb. şeyler çıkıyor.


    Servis teknik dökümanından alıntı
    Aktif Rejenerasyon Sorunu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi omwe6113 -- 11 Aralık 2019; 22:55:13 >
  • 5 yıl ağırlıklı şehiriçi kullanılan Euro5 motor Fluence kullandım bir kere sorun yaşamadım ki soğuk motor gidip soğuk motor kapatma şeklinde 1-2 km lik mesafeler yaklaşık 70 bin, aynı şekilde 2011 Punto Evo da vardı Euro 5 motor eğer aracı satmasaydım sanırım aracı benzin döküp yakacaktım, her 200-300 km de uyarı verir temizleme işlemi yapardı.
  • parker48 kullanıcısına yanıt
    1,6 mjet bravo kullandım 3 yıla yakın hiç böyle bir sorun görmedim. Fluence 1,5 dci olmalı benim aracım 2.0 Dci 150 HP bu yüzden fazla devir görmüyor otomatik aynı zamanda. Anlayacağın şehir trafiği bu araca gelmiyor. Kasıtlı olarak kurumun artmasını bekledik dün katkıyla 60 km yol yaptım 5 gr kaldı. Artık böyle çözeceğiz kış aylarında. Cumartesi gece veya pazar sabahları da 15-20 km gazlarsam yazı görürüm inşallah.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.