Şimdi Ara

Dizelden Kaçış mı Başladı ? (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
129
Cevap
1
Favori
6.951
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 6 senedir dizel araç alıyorum, gayet memnunum, illa bi sıkıntı yaratacaksak oda rutin kontrullerini aksatmamak lazım. Benzinliye göre biraz daha sevgi şefkat ve bakım istiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dünyanın en pahalı benzini Türkiye de idi birzamanlar. O günler çok uzak görünmüyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • harubate H kullanıcısına yanıt
    Mesajı üst kısımla birlikte değerlendirmeyince yanlış anlamışsınız zararlı olan lpg değil dizel oda sağlık açısından.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 21.000€ 1.4 TSI 6-Speed Manual Transmission Golf'e karşılık 125.000'e satmıyorlar ama.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gunpower-storm kullanıcısına yanıt
    Trdeki karşılığı ne bilmiyorum ama 1.4 tsi manueller 120-130 civarına satılıyor

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Benzinli Polo 1.0 ortalama tüketim 6.0 yarı şehir içi yarı şehir dışı ortalama hız 50 km agresif kullanıyorum genelde spor modda
    Duster 1,5 dizel oto ortalama 5.5 yine yakın kullanım şartları

    Hem dizeli hem benzine %5 indirimli alıyorum duster 0.36-0.40 kuruş Polo 0.40-0.44 kuruş yakıyor. Yani Polo yaklaşık yüzde 10 fazla yakıyor.

    Kişisel görüşüm küçük benzinli turbo araçlarda dizel 5 bin Tl farka kadar alınabilir. Fazlası mantıklı değil.

    C suv D suv gibi yüksek ve ağır olabilecek araçlarda dizel alınması çok daha mantıklı. Duster yaklaşık 1350 kg yaklaşık eşdeğeri(boyut ve hacim olarak) Tiguan TSİ 1.4 ile 9-10 lt kullanıcı ortalaması var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Almanya'da bayiye git alıyorsun. Bizim ülkemizde 1.4 TSI bile yok sıfırda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Almanya'da yaşayan asgari ücretli minimum 1600 euro yani TL olarak 10 bin TL üzerinde maaş alıyor.
    Bu tabiki 2000 Euro ve fazlasını buluyor.
    Bu durumda oradaki vatandaş çok ucuza araç alabiliyor.
    Kıyas yaparken biraz matematik lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gunpower-storm kullanıcısına yanıt
    Almanyada da yok sanırım siteden bakmak lazım 1.4 tsılar kaldırıldı diye biliyorum suan sadece 1.5 ve 1.0 var

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 1.4 TSI en son Almanya'da satıldığında 21.000€ idi. Şimdi 1.5 TSI 27.000€'dan satılıyor (Golf 8). Ülkemizde satışı henüz yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gunpower-storm kullanıcısına yanıt
    O da life paketli olanı daha 1.0 tsi golf olan paket yne 17-19 bin £ arası bir fiyatla gelir

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Istanbul sancaktepede oturuyorum 2.0 dizel 190 beygir aracim var a4, daha cok yeni 10 binlerde km si, 1 yili dolmadı, ortalamam 5.9 litre, ikeaya giderim sehir icindeki bilimum islerimi hallederim genelde hep dur kalklidir ve gaza basmaktan ani hızlanmalardan hic çekinmem, tek dikkat ettigim nokta geri zekali gibi kasisi ya da ışığı göre göre durma anina kadar dip ga gitmem ayagimi gazdan çekerim. ORTALAMAM 5.9 LITRE. 2000 motor dizel bu, yarim gaza basmayla koltuğa yasliyor geçiyor, ha mtv falan kismi var ,orasi beni ilgilendirir konu yakit, 1.0 tsi ile dikkat ederek alamazsiniz o yakit düzeyini gelip gelip maasli eleman gibi her gün forumda dizel kotuluyor millet. Cok ilginc, dizel kac yillik geliştirmeler ile 50 yildir minimum yollarda olan teknoloji. Tsi ler daha yeni yeni patlari piyasada, 10 yil sonrası belli degil motorun ama 200 binde tsi alirim dizel almam denmis, dogaya saygi kısmından bahsedilse hak veririm nox gazi cok zararli dizelin, ve igrenc insanimiz malesef 3 5 beygir icin her filtreyi iptal ediyor, insallah tüv emisyon kontrol eder adam gibi her euro normuna göre.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben hep 50 TL lık mazot alıyorum abi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: escanor_

    Benzin dizel fiyatları eşitlenmişken.
    Yüksek km dizel araçlar sanayide 10binlere varan masraflar çıkartıyorken.
    Ve dolayısıyla bu yüksek km dizelleri satamıyorken.
    Traktör gibi çalışıp "kar kar kar" diye milletin kafasını şişiriyorken.
    Bakımları masraflıyken.

    Kim ne yapsın dizeli.

    Varsın 1 litre fazla yaksın, gider misler gibi tsi araca binerim.
    bende senin gibi düşünüyorum ama keşke 1 litre fazla yaksa ama öyle olmuyor işte ben 7 tane vw grubu araç aldım sattım bunların motorları polo 1.2 tsi(90) golf 1.4 tsi(122) codoba 1.4 tdi(80) audi a3 1.6 tdi(115) ve şuanki son aracım 2.0 tdi(170) tdi tsi tork farkı bir yana gerçekten dişe dokunur bir yakıt farkı var (vag grubu için konuşuyorum) ben çok km yapan ve gerek performanslı gerek sakin gerek ş.içi gerek uzun yol yapan biriyim senede 35-40 bin km rahat yapıyorum 1.4 tsi ile ortalamam 8.5 iken şuanki 2.0 tdi motorla karışık ortalamam 5.8 1.6 tdi a3 ümdede 5.5 civarıydı gazlama yaptığımda ise 2.0 tdi ile 7.5 litreye dayanırken 1.4 tsi da 13 litre civarı geziyordum en az yaktığım polo 1.2 tsi da ise 7 litrenin altında pek gezemiyordum yani diyeceğim o ki dizelle benzinin arasında gerçekten 1 litre farketseydi emin olun başta ben olmak üzere herkes dizeli satıp tsi motora geçerdi fakat ben tsi ı satıp mecburen dizele geçmek zorunda kaldım ki eğer 1 litre fark etseydi kesinlikle bu farka değmezdi ve tsi araç kullanmaya devam ederdim çünkü gerçekten sessiz ve konforlu motorlar ama tekrar söylüyorum 7 adet vag grubu araç alıp satmış biri olarak 1 litre den çok daha fazla fark oluyor özellikle seneye vurduğunuzda inanılmaz fark ediyor ama ben yinede herkesin tsi alması görüşündeyim çünkü aynı atmosferi soluyoruz üstelik tsi lar daha sessiz ve çevreyi rahatsız etmiyor. yakıt sorunu olmasa kesinlikle tsi cıyım onuda belirteyim gerçi şuan 2.0 tdi 170 lik aracımı performans ve tork olarak hiç bir tsi a değişmem o ayrı konu :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: harubate

    Ne yönden zararlı lpg? Motor açısından diyorsanız 200bin kmde lpgli mercedes c180vardı bizde.Arabanın motor performansı%97 çıktı.
    Nasıl hocam lpg motora uzun vadede zarar vermiyor muydu? Sonuçta fabrikadan çıkma lpg değil çoğu araç. Parçalarda benzinliye göre üretildi mantıken zarar veriyor olması gerekir diye düşünüyorum. Sizin araçta böyle çıkmış olabilir ama doğrusu ne acaba? Bilen varsa öğrenmek isterim.
  • Nasıl bir zihniyet, benzin ile dizel aynı sartlarda kesinlikle aynı yakmaz hatta az fark da olmaz.
    Kendinizi bu kadar kandırmayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kanarya75 kullanıcısına yanıt
    Vallahi benzinden farkı yok bastınmı seni koltuğa yapıştırıyor hocam.sonradan takılma prins marka lpg kiti var kaç kmde takıldı onu tam bilmiyorum ama fabrika çıkışlı lpg değil.Biz aldığımızda 150bindeydi araç 200bin oldu sattık

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Örneğin Almanya da benzin fiyatı 1,5 euro. Yani Almanya'nın parasıyla 1,5 lira.
    Adamlar zaten ortalama asgari ücret 2000 euro maaş alıyor.
    Yani anlamayanlar için söylüyorum asgari ücrete 1333 litre benzin alıyor.
    Biz kaç litre alıyoruz??
    Tabiki adamlar istediği hacimde araç kullanır.
    Yurtdışında araç ucuz benzin ucuz. Siz burda kendinizi kandırıp yalanlarla kendinizi tüketiyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dost..:) kullanıcısına yanıt
    Hocam bende 1.2tsi dsg leon var. Bilmiyorum İstanbul trafiğini biliyormusunuz ama az önce pendikten gaziosmanpaşaya geldim, 5dk olmadı henüz. Tem-çamlıca gişeler-kavacık-türk telekom stadı-habipler tramvayı üzeri kilitti, yol 1saat15dk sürdü, aracın yaktığı 5.2lt. Ben bir araçtan daha ne bekleyeyim.
    2.0tdi motoru ise cc'de kullandım o motor ayrı bir dünya, ama saydığım sebepler göz ardı edilemez işte.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende istanbulda yaşıyorum Ayağınıza hakim olursanız leon dsg ile yakalarsınız o tüketimi çok sakin kullanımda polo 1.2 tsi da 4.8 görüyordu fakat insanı deli ediyor bu şekilde kullanmak sabır istiyor fakat emin olun her zaman böyle kullanılmıyor 1.6 tdi ile de hız sabitleyiciyle 3.6 litre tüketimi görmüştüm fakat bunlar çok istisna durumlar önemli olan gazlayınca ve şehir içinde ölçmek burada emin olun tsi tdi a göre inanılmaz fazla yakacaktır gazladığınızda özellikle leon gibi sportif bir araç ile mutlaka gazlamak gerekecek 2.0 tdi gerçekten ayrı bir dünya onun kıyası ancak 2.0 tsi ile olur dediğim gibi arada bir gazlayacağım ama çok km yapmayacağım diyenler için tsi en iyi çözüm ben dizeli ancak performans/tüketim ilişkisine önem veren ve çok km yapacaklara öneririm

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.