Şimdi Ara

Kanal İstanbul! Hakkındaki Düşünceleriniz Neler? (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
103
Cevap
1
Favori
4.156
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlackGhost12

    Bari Akdenize Ada yapsınlar çıkan toprakla.
    büyükçekmece, beylikdüzü ve avcılara yapacaklardı, plan değişmediyse tabi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İstanbulda metroyu bitirsinlerde ondan sonra konuşsunlar

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Lüzumsuz saçma sapan bütün masrafı, çilesi devlete yani bizlere kazancı ise 10 yıldır çevrede binlerce dönüm tarla kapatan AKP li müteahhitlere olacak...Rant projesi....Daha acısı İstanbulda yaşayan şu anlık 16 milyon insanın kullanma suyu, tatlı suyu bu bölgeden karşılanıyor...Terkos gölü , Sazlıdere barajı , Küçük Çekmece gölü tamamen bitiyor...Deniz suyu doluyor...Bu insanlar suyu nereden kullanacak ??Tatlı suyu diyorum...Hepsi yok oluyor....Bitmedi....25 Mt derinliğinde açtığın bu kanal çevredeki Istrancalardan gelen yeraltı suyunu kurutacak...Toprağın dibinde görmediğimiz bir çok dereler var...Yeraltı suları var...Hepsi kesilecek....Tuzlu deniz suyu dolacak..Çevrede milyonlarca ağaç, bitki, canlılar bu sular ile yaşamlarını sürdürüyorlar.25 mt derşine kadar toprağın içine Bütün Trakya bölgesine ...Tuzlu deniz suyu geldimi bitki ağaç hayvan insan yaşarmı ??Tarım olurmu ?? Daha bitmedi....KANAL YOLU KISALTMAK İÇİN YAPILIR....BURADA 15 KM BOĞAZ...SERBEST GEÇİŞ.1,5 SAAT...YENİ ÇILGIN PROJEMİZ KANAL..45 KM .. VE GEÇİŞ SÜRESİ 8 SAAT... Birde bana para vereceksin.... Diyeceksin...Kim verir ??? Hadi verdiler...günde kaç gemi geçer ?? Bir gemi en düşük hızla geçerken 8 saatte geçerse günlük En çok 20 - 30 - 50 peki diğerleri ??? Asıl konu....KARADENİZ MARMARADAN 30 CM YÜKSEK...VE SUYU ÇOK ÇOK KİRLİ...AVRUPANIN ÇÖPÜ ORAYA AKIYOR...BU KANALI AÇTINMI MARMARA ÇÖP DOLACAK...OTURDUĞUN APARTMANIN GİRİŞ KAPISINI KAPAT....Ey komşularım...Giriş kattaki dairenin penceresinden girip odaları dolaşıp dairenin dış kapısını açıp apartmana gireceksiniz...Ve bana para vereceksiniz... Deyin....Birgün deneyin...Komşuların tepkisi , cevabı ne olacak ?? Görün...Bitmedi....Trakyanın bütün ulaşımı kesilmiş olacak...Milyonlarca insan 2 - 3- 5 köprüye mahkum, muhtaç olacak...Birde köprülere gişe koydunmu OHHHHHHHH... ye kürküm yeeeee...SOY SOY:::SOY... ELMA , ARMUT, PORTAKAL, KAVUN, KARPUZ... NE BULURSAN.....
  • EK......Kanaldan gemiler en düşük hızla geçmek zorundalar.Bütün kanallar böyle.....Boğaz 15 km geçiş süresi en çok 1,5 saat sürüyor..Bu kanal 45 Km..En düşük hızla mecburi seyir...Bir gemi .en az 8 saatte geçip gidecek....Günlük en çok 20 - 30 - 50 gemi için bu masraf , bu tahribat, bu katliam yapılırmı ??? Daha fazlası yok....İmkansız..VE KANAL TEK YÖNLÜ ÇALIŞIYOR.....ÇİFT YÖNLÜ GEÇİŞ YOK.....Düşünün bu ne demek ?? Hepsi hepsi 20 - 30 gemi var yok...Onlarda tek yönlü geçiyor...Bütün İstanbul u ve trakyayı perişan ediyorsun..Tatlı su kaynaklarını yok ediyorsun...16 Milyon insan deniz suyumu içecek ??? Evinde musluğunda tuzlu deniz suyumu akıtacaksın ??..Ayrıca çıkacak toprak çok fazla..Nakli, taşınması, yığılması...Büyük masraf, maliyet, külfet... Ada yapacağız diyorlar....Dedikleri yer fay hattının tam üzeri... Her dedikleri garabet......MİLYARLARCA USD BİZLER, DEVLET, HAZİNE ÖDEYECEK... MALUM KİŞİLER PLAZA, AVM, VİLLA, RESİDANCE, OTEL YAPIP SATACAKLAR....MİLYAR DOLARLARINA MİLYAR DOLARLAR KATACAKLAR...YA VATANDAŞ ?? YA iSTANBUL ???



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 5 Aralık 2019; 12:8:51 >
  • Bu hiç bir zaman yapılamaycak bir proje. Daha öncede yazdım yine yazıyorum. Bu proje olası bir seçim mağlubiyetinde sonraki seçimler için uygulanacak bir karapropaganda aracıdır. Bak bizi seçmediniz kanal projesini yapmadılar almanya bizi gıskanamadı projesidir. Son günlerde yine ağıza alındığına göre erken seçim yakındır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Onun yerine 1000 tane fabrika açsa kafadan 300 kişilik 300*3 desek 900 kişi en az ekmek yiyecek.Hem işleri uzun yıllar devam edecek hem üretim olup ihracat yapılacak hem ülke refahı artacak hem bilgi düzeyi artacak hem insanlar bilgilenecek hemde...evet neden fabrika yapılmadığını şimdi anladım.
    halk ne kadar cahil bırakılırsa o kadar oy gelir mantığı
    şimdi bilgi ile fabrika ne alaka diyen olur ???!!!

    fabrika kurulursa sendika gelir sendika gelirse çalışanın iş sağlığı ve güvenliği çevre kalite yönetim sistemleri ab standardına yükselir yada yaklaşır.bunları yapmak için her çalışana eğitim verilir broşür dağıtılır filmler izletilir.yani çalışanlar düzene ayak uydurmak için okuyacak ve araştıracak.okurken de bunların ne olduklarını anlayacak.sonra koltuk gidecek.

    ama inşaat yaparsan bunların hiçbiri olmaz.Sendika asla olmayacak göstermelik iş güvenliği eğitimleri ve seminerler düzenlenecek.Her şey sadece en az düzeyde ve kağıt üzerinde yapılacak.işçiler günlük çalışma saatinden fazla çalıştırılıp araştırma okuma gibi faaliyetlere zaman ayıramayacak.okumayan adamda nasıl yönetildiğini bilemeyecek ve yapılan inşaatlara bakıp ' heyt bee ülkem şahlanıyor' deyip malum partiye oy vermeye devam edecek.

    sistem tıkır tıkır işliyor.
  • Aslında inşaatı da sanayiyi kurmak ve geliştirmek için kullanırsan gerçekten gerekli ve kaliteli bir sektör olur ama nerde biz anca katma değersiz projelere odaklanalım, fabrikalar, endüstriyel alanlar,sanayi tesisleri, enerji tesisleri yerine.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Doğa cinayeti olarak görüyorum Rantistanbul projesini.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gemiler için hiçbir yararı yok çok gereksiz boşa para israfı, haritada gösterilen yeşil alan zaten yok.
    ‘Kıyametin kopacağını bilseniz elinizdeki fidanı dikiniz’ Hadis-i Şerif
  • Başlık eksik; Cümlenin başına AKP'nin veya RTE'nin yapacağı" eklenmeli ki daha çok olumsuz mesaj yazılsın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asau -- 5 Aralık 2019; 18:26:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Böyle bir projeye ihtiyaç var mı? Boğazdan geçen gemiler boğaza sığmıyorlar mı? Bu projenin amacı nedir?
  • BiletlerBiletxD kullanıcısına yanıt
    he sureyeli manhattan olur :) deprem bölgesine bu binaları yapmak zaten anca bu salakların aklına gelir.
  • İnşallah yapılmaz.

    - ekoloji
    - ekonomi
    - savunma
    - egemenlik
    - tarım/hayvancılık
    - ulaşım
    - demografi

    konularının hepsine doğrudan tesiri olacak.
    hiç biri de iyi değil.
    tek tek açıklayabilirim, isteyen olursa...
  • Boğazda yaşanan Gemi ve tanker kazalarını göz önüne alındığında güvenlik açısından kanal yapılması gerekir hemde para alırız ama bunu şehrin olduğunca dışına ve doğal hayata en az zararı vererek yapmak gerekiyor.
  • berkaymurat B kullanıcısına yanıt
    bu gerekçe, sürekli dillendiriyor.
    Fakat tamamen yalan ve çarpıtma, bu laflara inanmayın..

    1- Montrö Boğazlar sözleşmesine göre ticari gemiler engellenmeksizin boğazlardan geçme hakkına sahip. boğazdan geçme, kanaldan geç, bir de üstüne para ver diyemezsiniz. boğazdan geçmek isteyeni engelleyemezsin. kanaldan geçmeye mecbur bırakamazsın.

    2- boğazın etrafında yerleşim varmış, doğalgaz tankerleri geçerken patlayabilirmiş. EEEe bu kanalın etrafına da residanslar, binalar, yalılar, villalar yapılacak ??????
    Ayrıca Karadenizde Mavi Akım, Türk Akımı gibi doğalgaz boru hatları var. artık kimse doğalgazı rusyadan tankerlerle almıyor, boru hattından akıtılıyor.

    3- montrö sözleşmesini delip, ABD-Nato gemilerini karadenize sokmadığımız için, bazı ABD-Nato çevreleri bu kanalın yapılmasını istiyorlar ve iktidarın aklını çeliyorlar. çok tarafılı ve milletler arası olan möntre sözleşmesinden dolayı boğazdan geçemeyen ABD gemileri, Türkiye'ye baskı yapılarak kanaldan karadenize geçirilecek.
  • olumlu hiçbir teknik açıklaması olmayan bir projedir. %100 rant için yapılmaktadır.

    öncelikle bu kanaldan geçecek gemilerin geldiği gittiği yer Karadeniz. Süveyş, Panama gibi bir gemi trafiği yok . ayrıca bu kanalı yapsan da teknik konulardan dolayı yine bazı büyük oversize ve askeri gemiler boğazdan geçecektir.

    mevcut hafriyatı çıkarmanın ve taşımanın maliyeti. 5 milyar usd az olamaz. bakın sadece kuru toprağı söküp almanın maliyetinden bahsediyorum.

    yapılacak yapılar, zemin güçlendirmeler, zemin araştırma ve sondaj işleri, iki denizin giriş noktalarında yapılacak tarama ve derinleştirme işleri, gemilerin demirleyip bekleyeceği alanların hazırlanması vs. o kadar konu var ki.

    bu projenin maliyeti ile demiryolu olmayan tüm şehirleri demiryolu ile birbirine bağlarsın.
  • adolf1 kullanıcısına yanıt
    Kanal İstanbul yapıldığında gemiler montrö'yü gerekçe göstererek Boğazı kullanmak ister ve başarılı olursa zaten bu projenin cazip bir yönü kalmıyor. Boğazdaki tarihi dokuyu korumak için özellikle tanker geçişlerine kapatılması gerektiğini düşünüyorum. Kanal İstanbul'un benim fikrim şehrin dışına doğru yapılması Ama şuan bunu başaracak bir ekonomik güçte olmadığımızı düşünüyorum.Bu proje çıktığında Çılgın proje olarak nitelendirildi ama bu Osmanlı ve öncesinde bile düşünülmüş olan projeydi merakla bekliyoruz.Kanal İstanbulu yabancı bir şirket yapıp 10 sene işletecek ise zaten montrö'den farklı bir yanı kalmıyor açıkçası.
  • valla bu hükumetin dış politikadaki müthiş(!) başarılarını düşünürsek; belki bu kanal bilmem neyi yapıp bitirdiğimizde bakarsın dıj güçler istanbul'u tamamen elimizden alırlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-E19076E5A -- 7 Aralık 2019; 0:19:10 >
  • İmamoğlu’nun ‘cinayet’ dediği ‘Kanal İstanbul’la ilgili Bakan’dan dikkat çeken açıklama
    https://www.sozcu.com.tr/2019/gundem/bakandan-kanal-istanbul-aciklamasi-ibb-ile-protokol-imzalandi-5496999/amp/

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çağın çok ötesinde bir vizyonla ortaya konmuş bir proje. İnsanların neden eleştirdiğine anlam veremiyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.