Şimdi Ara

Doğru bilinen yanlışlar (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
0
Favori
1.469
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • SonofDurin kullanıcısına yanıt
    Konu hakkında süper bilgili değilim. Yanlış biliyor da olabilirim ama bildiklerim şu yönde; çift kavramalı şanzımanda p ye alınca aracın yükü kavramaya biniyor. Dişliler zaten aracın yükünü kaldıracak güçte. Tork konvertörlüde aracı p ye alınca yük dişlilerin üzerine biniyor, ki az önce de belirttiğim üzere dişliler aracın yükünü kaldıracak güçte. Yoksa yokuş yukarı da hızlı kalkış yapmaman gerekirdi dişlilere zarar gelir diye. Yanlışım varsa düzeltin beni

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SonofDurin

    Aracım tork konventörlü klasik 5 ileri fakat stop etmeden önce N ye alıp park frenini aktifleştirip sonra P ye alıyorum aksi takdirde aracın tüm yükü şanzımana binecektir ve sakıncalıdır.

    Alıntıları Göster
    Tork konvertörlü tam otomatik aracımda dediğiniz gibi el frenini çek -> vitesi N pozisyonuna alıp freni bırak -> En son P moduna al yaptığım zaman ertesi gün aracı çalıştırdığımda vites geçişleri sarsıntılı oluyor.

    Ancak El frenini çek -> vitesi direkt P moduna alıp araçtan inince ertesi gün daha yumuşak ve sarsıntısız vites geçişleri yapıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PatlıcanMusakka

    Tork konvertörlü tam otomatik aracımda dediğiniz gibi el frenini çek -> vitesi N pozisyonuna alıp freni bırak -> En son P moduna al yaptığım zaman ertesi gün aracı çalıştırdığımda vites geçişleri sarsıntılı oluyor.

    Ancak El frenini çek -> vitesi direkt P moduna alıp araçtan inince ertesi gün daha yumuşak ve sarsıntısız vites geçişleri yapıyor.

    Alıntıları Göster
    Ya sizin aracınızda bir problem var ya da siz psikolojik olarak böyle hissediyorsunuz. ister Tork konvektörlü tam otomatik, isterçift kavrama olsun, en önemli nokta araç park halinde iken yükü şanzumana bindirmemektir. O yüzden araç boşta iken el freni çekilir, ayak frenden çekilir ve yük el frenine biner, ondan sonra (P) konumuna alınır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    Ya sizin aracınızda bir problem var ya da siz psikolojik olarak böyle hissediyorsunuz. ister Tork konvektörlü tam otomatik, isterçift kavrama olsun, en önemli nokta araç park halinde iken yükü şanzumana bindirmemektir. O yüzden araç boşta iken el freni çekilir, ayak frenden çekilir ve yük el frenine biner, ondan sonra (P) konumuna alınır.

    Alıntıları Göster
    "O yüzden araç boşta iken el freni çekilir, ayak frenden çekilir ve yük el frenine biner, ondan sonra (P) konumuna alınır."

    Kendi yaptığınız hareketi kural gibi anlatmışsınız.
    Yıllardır fren, P, el freni olarak araçlarımı kullanırım, hiçbirinde sorun çıkmadı.
    Daha önce başka konuya da yazmıştım şimdi de yazayım.

    BMW kullanıcı kılavuzu der ki;

    Steptronic Şanzıman
    Motoru kapatma

    1. Duran araçta P vites pozisyonunu seçin,
    2. Start/Stop düğmesine basın
    Motor durdurulur.
    3. Park frenini devreye alın.

    Bu kadar basit




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PatlıcanMusakka

    Tork konvertörlü tam otomatik aracımda dediğiniz gibi el frenini çek -> vitesi N pozisyonuna alıp freni bırak -> En son P moduna al yaptığım zaman ertesi gün aracı çalıştırdığımda vites geçişleri sarsıntılı oluyor.

    Ancak El frenini çek -> vitesi direkt P moduna alıp araçtan inince ertesi gün daha yumuşak ve sarsıntısız vites geçişleri yapıyor.

    Alıntıları Göster
    Bu yaptığınızı eğimli bir yolda yaparsanız aradaki farkı görürsünüz. Araç yükünü Pye alarak şanzımana bindirmemek için N de iken park frenini aktif ederseniz araç yükünü park frenine bırakır ve sonra P konumuna alırsınız. Yokuşta aracın yükünü şanzımana bindirin P ye alarak daha sonra D ye çekerken çıkacak olan 'küt' sesi size her şeyi açıklayacaktır :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Psyduck17

    Konu hakkında süper bilgili değilim. Yanlış biliyor da olabilirim ama bildiklerim şu yönde; çift kavramalı şanzımanda p ye alınca aracın yükü kavramaya biniyor. Dişliler zaten aracın yükünü kaldıracak güçte. Tork konvertörlüde aracı p ye alınca yük dişlilerin üzerine biniyor, ki az önce de belirttiğim üzere dişliler aracın yükünü kaldıracak güçte. Yoksa yokuş yukarı da hızlı kalkış yapmaman gerekirdi dişlilere zarar gelir diye. Yanlışım varsa düzeltin beni
    Araç yükünü şanzımana bindirmekle park frenine bindirmek arasında ki farkı kendiniz görmek için eğimli bir yolda ikisinide deneyim edin. Şanzımana yükü bindirdiğinizde sabah arabaya binip gitmek istediğinizde vitesi D ye çekerken vites hafif zorlanarak D ye geçer ve küt diye bir ses duyarsınız.




  • SonofDurin kullanıcısına yanıt
    manuelde de yük hep şanzımana biner. arabalar viteste bırakılır. sonuç olarak o viteste p konumu varsa o arabayı tutmak içindir. yoksa toyotanın tek kavramalı otomatikleri gibi p konumu olmayabilir. aksi bir durum varsa kullanıcı klavuzunda yazar (bkz. vw grup dsg kullanıcı klavuzları). mesela peugeot 308 var eat6, kullanıcı klavuzuna baştan sona baktım duruma dair bir ibare yok. araçtan ayrılmak için p konumuna alıp park frenini etkinleştirin tarzı bir yazı mevcut. 2003 model mercedes c180 komp yıllardır bu şekilde kullanılıyor, herhangi bir sıkıntıyla karşılaşılmadı bunca yıl.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zed

    "O yüzden araç boşta iken el freni çekilir, ayak frenden çekilir ve yük el frenine biner, ondan sonra (P) konumuna alınır."

    Kendi yaptığınız hareketi kural gibi anlatmışsınız.
    Yıllardır fren, P, el freni olarak araçlarımı kullanırım, hiçbirinde sorun çıkmadı.
    Daha önce başka konuya da yazmıştım şimdi de yazayım.

    BMW kullanıcı kılavuzu der ki;

    Steptronic Şanzıman
    Motoru kapatma

    1. Duran araçta P vites pozisyonunu seçin,
    2. Start/Stop düğmesine basın
    Motor durdurulur.
    3. Park frenini devreye alın.

    Bu kadar basit

    Alıntıları Göster
    Sevgili kardeşim el kitabında öyle yazıyor ama doğrusu o değil, (sen şimdi BMW mühendislerinden iyi mi biliyorsun muhabbeti yapacaksanız, hiç burada sormayın). Buyurun alttaki videoyu izleyin 2.55 saniyeden itibaren.
    https://www.youtube.com/watch?v=59o94AgHlU4




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    Sevgili kardeşim el kitabında öyle yazıyor ama doğrusu o değil, (sen şimdi BMW mühendislerinden iyi mi biliyorsun muhabbeti yapacaksanız, hiç burada sormayın). Buyurun alttaki videoyu izleyin 2.55 saniyeden itibaren.
    https://www.youtube.com/watch?v=59o94AgHlU4

    Alıntıları Göster
    Bmw mühendislerinin hazırladığı kaynak yanlış, youtube da herhangi birinin koyduğu vidyo doğru diyorsan hiç tartışmayalım.

    Bu arada sizin savunduğunuz yöntem yanlış değil. Sizin durdurmanızla, benim aracı durdurmam arasında çok fark olduğunu düşünmüyorum hepsi bu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zed -- 2 Aralık 2019; 15:49:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Psyduck17

    manuelde de yük hep şanzımana biner. arabalar viteste bırakılır. sonuç olarak o viteste p konumu varsa o arabayı tutmak içindir. yoksa toyotanın tek kavramalı otomatikleri gibi p konumu olmayabilir. aksi bir durum varsa kullanıcı klavuzunda yazar (bkz. vw grup dsg kullanıcı klavuzları). mesela peugeot 308 var eat6, kullanıcı klavuzuna baştan sona baktım duruma dair bir ibare yok. araçtan ayrılmak için p konumuna alıp park frenini etkinleştirin tarzı bir yazı mevcut. 2003 model mercedes c180 komp yıllardır bu şekilde kullanılıyor, herhangi bir sıkıntıyla karşılaşılmadı bunca yıl.
    Pekala siz öyle kullanmaya devam edin bende kendi bildiğim gibi devam edeyim.
  • SonofDurin kullanıcısına yanıt
    çok mantıklı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    Soğuk havalarda, ilk çalıştırmadan sonra aracınız ister Turbo dizel, isterse Turbo benzinli olsun (acil bir durum olmadığı sürece) 2-3 kaç dakika rölantide bekleyin arkadaşlar motor sağlığı için iyidir. Bu şekilde beklerken tükettiğiniz yakıt devede kulaktır. Yok beklemeyin, direk devam edin (Araç kitapçığında yazsa bile) denilmesine kulak asmayın. Aşağıdaki video da, CANDAN MÜHENDİSLİK in yaptığı bir inceleme var izleyin isterseniz.

    https://www.youtube.com/watch?v=iz7hTx1c81M
    Videoda aracın yolda veya bekleme esnasında ısıtılmasının herhangi bir farkı olmadığını söylüyor.
    Sadece yakıt olarak fark etmiş.
    Video ile söylediklerin çelişiyor.




  • Araç çalışır çalışmaz yürümek de iyi değil. Yarim dakika bekleyip devam etmek en güzeli. Aynı zamanda durunca da yarim dakika ile 1 dakika arasında bekleyip motoru kapatmak. Benim bildiğim doğru olanı bu. Öyle çalıştırıp hemen basmak da yanlış, 10 dk beklemek de.

    Hareket ettikten sonra da özellikle soğuk havalarda hemen basmamaya dikkat edeceksin.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • cok onemsiz ayrıntılar... bugüne kadar bir cok arabayi yüksek km'ye getirdim. çalistir bekle veya çalıştır direkt yürü arasındaki omur farkını gozlemlemenizin imkansiz oldugunu soyleyebilirim.

    turbo sogusun diye beklemek de neredeyse gozlemlenemeyecek bir omur farkı yaratır. ama fark yaratır. turbonuz 20.000 erken patlasa ne, 20.000 sonra patlasa ne? giren gene girecek.

    aracı dogru kullanin. kalanı virt zırt... otomatik aracta yururken, gaza basarken n'ye almayin. yanlislikla alirsaniz, motor devirli iken d'ye almayin. bunlar bariz zararli. manuel aracta yokusta yarim debriyaj kalmayin. boyle durumlarda bosa kalkis yapmayin. bekleyin. emin olunca kalkin. bir daha tekrar yarim debriyaj yapmaniz gerekmesin. debriyaj omru uzun olur.

    fren yaptiracak gaza basmayin. anlamsizdir. bosa debriyaj, fren balatasi ve yakit israfı.

    gibi gibi...

    ha su var: motor sogukken aracı zorlamayın. sakin kullanın. motor soğukken motoru kanirtmak sıcakken kanirtmaktan oldukca daha zararlıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 2 Aralık 2019; 22:54:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Psyduck17

    manuelde de yük hep şanzımana biner. arabalar viteste bırakılır. sonuç olarak o viteste p konumu varsa o arabayı tutmak içindir. yoksa toyotanın tek kavramalı otomatikleri gibi p konumu olmayabilir. aksi bir durum varsa kullanıcı klavuzunda yazar (bkz. vw grup dsg kullanıcı klavuzları). mesela peugeot 308 var eat6, kullanıcı klavuzuna baştan sona baktım duruma dair bir ibare yok. araçtan ayrılmak için p konumuna alıp park frenini etkinleştirin tarzı bir yazı mevcut. 2003 model mercedes c180 komp yıllardır bu şekilde kullanılıyor, herhangi bir sıkıntıyla karşılaşılmadı bunca yıl.
    aracı el freni tutar. araci viteste tutmak onlemdir. manuelde durum budur. yuku sanzimana yuklemek zararli olmak zorunda degil, ama gereksizdir. dalginlik eseri zararli da olabilir. dik bir yokusta ondeki size dayamissa, debriyaja basmanizla birlikte el freni gerilene kadar arac 2cm one salinacaktir. geri manevra yaparken kaydirma payinizdan bir miktar yemis olacaksınız. gerek yok.

    otomatik viteste p sanziman kilididir. bildiginiz bir pin disli grubundan bir tanesinde bulunan bir delige girip sanzimani kilitler. bunu yuke bindirmek dogru degildir. cunku cozdugunuzde resmen pinin yuvadan çıktığını taaaak sesi ile duyarsiniz. uzun vadede pini torpulersiniz. bir gun pin kirilirsa, kirilan parcayi sanziman bosluklarinda duran miknatislar yakalamazsa, parcalar sanziman icinde olmadik yerlere girip olmadik sorunlar acabilir. ama zaten bu yasandiginda sanzimaniniz 300.000'de olacagi icin, kirilan p pini icin de, dagilan sanziman icin de kendinizi suclamazsiniz. muhtemelen pin kirilmasaydi da zaten sanzimani 350.000'de kucaga alacaktiniz ve tekrar toplayacaktınız...

    o yuzden onemli degildir. ama gene de ideali once el freni ile yuku frene bindirme, sonra p veya vitese takarak ek onlem almaktir.

    cok soguk gunlerde bazi eski araclarin el freni donabilir, indirdiginizde freni birakmayabilir. bu durumda el frenini cekmemek bir secenek olabilir. aracin huyunu bilme meselesi biraz. bazi eski araclarin el frenine guven olmaz mesela ve araç iriyse, ilk ivmeyi aldi mı aracin viteste olmasi da araci tutmayabilir. bu durumda, direksiyonu kaldirima dayayip, şanzımanı yuke bindirip, sonra el freni cekmek daha guvenli olacaktir.

    kisaca, arabaya gore muamele dogrudur. ancak ideal sartlar altinda sanzimana yuk bindirmek anlamsizdir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: III I II III I I

    Videoda aracın yolda veya bekleme esnasında ısıtılmasının herhangi bir farkı olmadığını söylüyor.
    Sadece yakıt olarak fark etmiş.
    Video ile söylediklerin çelişiyor.

    Alıntıları Göster
    Peki Hocam, "soğuk havada aracınızı rölantide ısınmasını beklemeden direk hareket edin" tavsiyesi niçin veriliyor??? Yakıt için değil mi??? Bu videoda, araç rölantide 2-3 dakika ısıtarak beklemek yerine hareket ettirdiğinizde, aracın daha fazla yakıt tükettiğini söylüyor. O zaman neden rölanti de beklemeyelim???




  • GünahÇıkartanİmam kullanıcısına yanıt
    Izmir bucada kuzenim motor ustası egitim vs hic kaçırmaz araba sohpetlerimiz iyidir.youtube de anlatan adamlar var makina muhendisi genç arkadaslar bir videolarinda 12saniye oldugunu dogruladilar küçük bir arastirma yaparsaniz karşınıza çıkar. amaç bilgi paylaşmak hocam

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.