Şimdi Ara

Crytek Neon Noir Demo ray tracing

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
1
Favori
2.579
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Crytek ray tracing teknoloji demosu yayınladı rtx kart olmadan ray tracing oynatabildiğini idda ediyor 1080 ti ile ultra da 60 fps aldım .


    gerçek zamanlı ray tracing uygulayan bir demo mu acaba yoksa sahte mi bilgisi olan var mı bu konuda ?

    demo siteden ücretsiz indirilebiliyor

    Crytek Neon Noir Demo ray tracing

    https://www.cryengine.com/news/view/crytek-releases-neon-noir-a-real-time-ray-tracing-demonstration-for-cryengine



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eazzy -- 15 Kasım 2019; 0:7:49 >







  • Görende donanımı babanla beraber tasarladın zanneder. Bu neyin savunması abi ? Açıklama yapmak, bir noktaya parmak basmak değil bu resmen ''avukatlık'' ama hangi bilginle ? Mesut çevik bilir kişimi ?

    Forumda takılan hemen herkes zaten rtx olayının donanımsal birşey olduğunu (bize anlatılan) düşünüyor. Konuda kimse nvidia bizi kandırdı bu aslında yazılımla oluyor dememiş.

    Yazılımla belki ekstra donanımsal seviyesinde olmuyordur fakat yazılımla bu seviyeye kadar olabiliyor demek ki. Bu kadar emin ve avukatlık seviyesinde konuşulmasına sinir oluyorum sadece.
    Ray Tracing ile ilgili yanlış bilinen bilgiler kafa karışıklığına yol açıyor. Öncelikle:

    -Ray Tracing bir DirectX 12 özelliğidir ve DirectX Raytracing (DXR) olarak adlandırılır, RTX ise NVidia'nın DXR'yi kendi yazılım kütüphanesine eklemesi ve kendi GPU'sunda özel bir kısımda işlemesine verdiği addır.
    -DXR komut bazlı bir Dx12 özelliğidir, yani çalıştırmak için GPU'da komut işlem birimine ihtiyaç duyar. AMD kartlar komut işlem konusunda NVidia'dan ileride olduğu için (hele bir de async compute devree girdiğinde) NVidia 2000 serisinde GPU'larında RTX işleyen özel bir kısım ekledi diye düşünüyorum. Evet çekirdek üzerindeki ayrı bir donanımdan bahsedilebilir ama yaptığı iş GPU üzerindeki compute shaders'da komut işlemekten farksızdır.

    Crytek demosu bu duruma güzel bir örnek, daha da güzeli ise yakın bir tarihte yayınlanacak olan World of Tanks güncellemesi olacak sanırım. WoT'ta Intel hem CPU hem de GPU bazlı ve DirectX 11'de çalışan bir RayTracing gölge efekti ekliyor, hatta demo uygulama kullanıma sunuldu diye biliyorum.
    https://www.overclock3d.net/news/software/world_of_tanks_directx_11_raytracing_solution_is_more_impressive_than_you_think/1

    Edit: Bir yanlış bilinen daha ekleyeyim tartışılmaya başlanması üzerine:
    -Render alırken kullanılan RayTracing ile DirectX'te kullanılan RayTracing işlem olarak aynı gibi görülse de kullanımda çok farklı iki teknolojidir. Profsyonel çalışmalarda kullanılan 3D render'da sahnenin tamamı raytracing ile render edilebilirken oyunlarda sahnenin tamamı rasterization denilen çok daha basit bir işlemle render alınır, sahnenin belli kısımlarındaki yansıma, ışık vb efektler RT ile işlenir ve bu iki veri birleştirilir. Deyim yerindeyse kısmi bir RT ya da Raster/RT hibrit çalışma olarak bakabiliriz.
  • Bu demo Tamamen ray trace değil. Belli bir uzaklığa kadar sadece yansıma efektlerini gösterebilen bir demo. Yani nvidia, RTX serisiyle kimseyi dolandırmadı. Bir yıldır AMD hala bu konu ile ilgili somut bir kart gösteremedi. Bu işler A veya B firmasının demo gösterimleriyle "yazılım" ile çözülebilecek bir konu değildir. Bu konu tamamen ekran kartlarının donanımsal gücüyle doğru orantılıdır. Bu işin yazılım ile çözüleceğini düşünen ağır teknoloji cahilidir. Geçen gün mesut çevikte bunu tekrar etti.

    Kısacası yukardaki demo çok kısıtlı bir alanda RT yansımaları simüle eden bir demodur. Yaklaşık 10-15metre RT çalışır bu mesafeden sonrası rasterization metoduyla ekrana getirilir. Yukardaki demoyu Control ya da Metro oyunlarındaki RT ile karıştırmayın hatta bf5 te olan ray trace kadar bile etki alanı yok. Dediğim gibi çok kısıtlı bir alan. Merak eden varsa digital foundry bu demoyu inceledi. Orda detaylı anlatılıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vamp -- 15 Kasım 2019; 11:16:31 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Ben indirip Rtx 2060 ile test ettim, en düşük 62fps gördüm mermilerde.

    Skor : 7955

    Crytek Neon Noir Demo ray tracing

    Edit: Kendim için nerde ne fps veriyor diye kıytırık 1 video çekmiştim onu da ekliyim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Conar-XP -- 15 Kasım 2019; 8:59:3 >




  • Conar-XP kullanıcısına yanıt
    Bu videoyu beğendim nfs şarkılarına benziyor zamanın, neyse shazam ile arattım ve çıkıverdi hemen. Teşekkürler video için.
  • Crytek Neon Noir Demo ray tracing


    Crytek Neon Noir Demo ray tracing


    kart işlemci oc yok.




  • x2yk X kullanıcısına yanıt
    Ben video yu resime açıklık getirir düşüncresiyle eklemiştim.

    Başta editlemeden direk Youtube a yüklediğin videolara, youtube video editör ile müzik te ekleyebiliyorsun ve bu müzikleri youtube sağlıyor, video da sesini de kısıp açabiliyorsun, yani eğer videoda konuşma varsa fonda çalsın gibisine ayarlayabiliyorsun, sesi veya video yu dilediğin gibi kesip biçebiliyorsun fln, neyse ben youtube editörden 1 müzik seçip video ya ekle diyip kaydetmiştim, şarkınn ismine filn bakmamıştım ama şimdi baktım move out.

    Youtube'a login olup içerik studio kısmından aratıp (aşağıdaki kısım) indirebiliyorsun.

    Crytek Neon Noir Demo ray tracing




  • 2080 bu testte oturup çekirdek çitlemiş hocam.
  • MSI 2070 SUPER 10339 scor yaptı 1080p ultrada
  • işlemci stok, kart oc


    Crytek Neon Noir Demo ray tracing
  • Stock 1080p Ultra

    Crytek Neon Noir Demo ray tracing
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vamp

    Bu demo Tamamen ray trace değil. Belli bir uzaklığa kadar sadece yansıma efektlerini gösterebilen bir demo. Yani nvidia, RTX serisiyle kimseyi dolandırmadı. Bir yıldır AMD hala bu konu ile ilgili somut bir kart gösteremedi. Bu işler A veya B firmasının demo gösterimleriyle "yazılım" ile çözülebilecek bir konu değildir. Bu konu tamamen ekran kartlarının donanımsal gücüyle doğru orantılıdır. Bu işin yazılım ile çözüleceğini düşünen ağır teknoloji cahilidir. Geçen gün mesut çevikte bunu tekrar etti.

    Kısacası yukardaki demo çok kısıtlı bir alanda RT yansımaları simüle eden bir demodur. Yaklaşık 10-15metre RT çalışır bu mesafeden sonrası rasterization metoduyla ekrana getirilir. Yukardaki demoyu Control ya da Metro oyunlarındaki RT ile karıştırmayın hatta bf5 te olan ray trace kadar bile etki alanı yok. Dediğim gibi çok kısıtlı bir alan. Merak eden varsa digital foundry bu demoyu inceledi. Orda detaylı anlatılıyor
    E tamam zaten oyunlarda çizim uzaklığının bir sınırı var, kaldı ki çizim uzaklığının en son metrekaresine kadar ray tracing kullanımını hiçbir ekran kartı kaldıramaz. Bence bu ray tracing demosu aslında bunun için ek bir core gerektirmeden ekran kartının tek başına ışın izleyebildiğinin göstergesi. Sadece firmaların böyle uğraşması gerekiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MonacoDoom

    E tamam zaten oyunlarda çizim uzaklığının bir sınırı var, kaldı ki çizim uzaklığının en son metrekaresine kadar ray tracing kullanımını hiçbir ekran kartı kaldıramaz. Bence bu ray tracing demosu aslında bunun için ek bir core gerektirmeden ekran kartının tek başına ışın izleyebildiğinin göstergesi. Sadece firmaların böyle uğraşması gerekiyor.

    Alıntıları Göster
    Malesef bu hiç bir şeyin göstergesi değil. Siz sadece performans aldığınız için bu işin basit olduğunu düşünüyorsunuz. Peki RT GI için demo yapsınlar 15 metre için? 15 metre mükemmel ışık, gerisi düz fotoğraf gibi? Dediğim gibi Bu demo çok kısıtlı bir demo. Malesef ek donanım ihtiyacı olmadan RT günümüz kartlarında RTX kartları hariç giriş seviyesinde bile değil.




  • Ryzen 5 3600 / 8 GB ASUS RX5700XT / 16 GB DDR4 3000 CL16

    Herşey Stock Ayarlarda. Maksat Çeşit Olsun

    Crytek Neon Noir Demo ray tracing

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 8800 ultraya diz çöktüren crysis efsanesi 2080tiyi öldürmeye mi geliyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Madnessisme -- 17 Kasım 2019; 5:27:1 >
  • 1920*1080, Ray Tracing Ultra

    İşlemci stok ekran kartına kendim oc yapmadım..

    Crytek Neon Noir Demo ray tracing



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SakuraiTomoki -- 17 Kasım 2019; 10:9:12 >
  • vamp kullanıcısına yanıt
    Görende donanımı babanla beraber tasarladın zanneder. Bu neyin savunması abi ? Açıklama yapmak, bir noktaya parmak basmak değil bu resmen ''avukatlık'' ama hangi bilginle ? Mesut çevik bilir kişimi ?

    Forumda takılan hemen herkes zaten rtx olayının donanımsal birşey olduğunu (bize anlatılan) düşünüyor. Konuda kimse nvidia bizi kandırdı bu aslında yazılımla oluyor dememiş.

    Yazılımla belki ekstra donanımsal seviyesinde olmuyordur fakat yazılımla bu seviyeye kadar olabiliyor demek ki. Bu kadar emin ve avukatlık seviyesinde konuşulmasına sinir oluyorum sadece.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.