Şimdi Ara

10 yıldan sonra VW den Hyundai Tucsona geçiş tecrübesi ve değerlendirmeler

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
3.407
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
27 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2009 öncesi Hyundai(Elentra)ve 2009 dan beri de aralıksız VW kullanıcısıydım. İlk eski kasa 1.4 tsi ile başlayan bu süreç ardından yeni kasa 1.4 tsi Jetta en son da 160 lık CC ile devam etti.
    Severek ve keyifle kullanıdğım CC'yi güncel kasa Passat ile devam ettirme niyetim varken VV nin iyice uçan fiyatları ve değişiklik arayışı, SUV düşüncesi derken geçen yaz ötv indirimi ile kendimi Hyundai plazada Tucson test sürüşü ardından pazarlık yaparken buldum. 1.6 crdi elite donanım 4x2 ile 10 yıllık VW dönemi kapanmış oldu. (Bu arada Nissan Qashqai, Opel Grandland de denedim çok dar ve alçak geldi her 2 araç. Tucson bariz derecede çok daha rahat bir iç konfora/genişliğe sahip)

    10 yıl içinde zaman zaman Hyundai araçlar denedim kullandım ama VW nin konforunu oturaklılığını hiç bulamadığım için uzak duruyordum. Tucson ilk test sürüşü ile bu düşüncem ön yargım kırılmış oldu.
    Araç dizel olmasına rağmen gerçekten gayet iyi bir ses izolasyonuna sahip, dizel olduğunu unutuyorsunuz. 136 bg.lik 320nt torklu 1.6 crdi motor 1.7 tonluk bu aracı gayet başarılı bir şekilde hareket ettiriyor.
    Yüksek tork sayesinde ara hızlanmalar falan gayet iyi özellikle spor mode kullanımda araç baya baya atak bir hale giriyor. 160 lık CC den sonra hantal kalır düşüncemi bertaraf eden bir performansa sahip tabiki 0-100 ivlenmesini kastetmiyorum.

    Aracın iç hacmi çok iyi yüksekliği arka koltuk diz mesafaesi vb harika, tam açılan tavan+sunroof büyük bir ferahlık sağlıyor bağajıda (510lt) fazlasıyla yeterli.
    Sürüş konumu çok rahat, yükseklik hissi gayet güzel compact suv değlde baya baya bir SUV kullandığınızı hissettiriyor.

    Aracın ses sistemi de hiç beklemediğim ölçüde şaşırttı. Özellikl vw nin çok başarılı bulduğum ses siteminden
    sonra hayal kırıklığı yaşatmadı. Jetta'dan 1 tık yukarıda CC'den 1 tık aşağıda diyebilirim.
    Ses sistemi baya baya arcacın içini inletiyor ve en ufak bir pürüz hırıltı/cızırtı vb hissettirmiyor.Hyundailerin en zayıf halkası görüdüğüm ses sistemi bu araçta tam not aldı benden.

    Yol tutuşunu da başarılı buldum tabi yüksek bir araç olduğu için CC gibi bir aracın verdiği hissiyat yok ama şu ana dek bazı zorlamalarımdan başarıyla çıktı.

    Elite donanım paketini şahsen yeterli buldum, 4x4 özellikle istemiyordum (ihtiyaç olmaması,daha fazla yakıt tüketimi vb.)
    VW lerde orta donanım paketinde bile std bulunan anahtar kumandasından 4 camı açma kapama fonksiyonu üst donanım Elite pakete rağmen Tucson'da yok. Çok elzem birşey değil ama eksi puan olarak nitelenebilir.
    7 inclik ekrana sahip ses/navigasyon/geri görüş kamera sistemi konsola entegre ilk başlarda at/kelebek ilişkisi hissi versede zamanla alışıp beğenmeye başladım. Ekran çözünürlük ve fonksyion olarak yeterli ama fevkalade değil.
    Araç tüketim vb bilgileri bu ekrandan görülmüyor bu da çok elzem olmamakla beraber eksi bir puan.
    Navigasyon güncelleme gerektiriyor servis hallediyor.
    Ön ana farlarda ve arka stoplarda led ışık olmaması eksi puan (yinede güzel duruyolar ayrı konu)xenon far rengi sarımsı/gün ışığı CC den beyaza alıştığım için hala yadırgıyorum.
    İç aydınlatmalar klasik Hyundai mavisi gayet hoş duruyor. Kullandığım vw lerde std olan sinyal silecek kollarında aydınlatma yok geçe kapkara duruyorlar bu da bence eksi puan.
    Kapılar ve konsollarda bulunan tuşların/düğmelerin dokunma hissiyatı gayet başarılı, oturaklı ve güzel hissiyat veriyor. Vw lerin kabak tadı veren çevirmeli yuvarlak (tek) ayna ayar düğmesinden sonra Tucson'ın sağ/sol hazneli 4 yönlü ayar düğmeleri çok daha rahat ve pratik.

    Yine vw lerde sıradan donanımlarda bile std olan geri vitese takınca sağ aynanın otomatik aşağı inmesi parklarda güzel bir kolaylık veriyordu Tucson'da böyle bir incelik/nezaket malesef yok.

    Cruise Control sürüşlerinde VW'ler daha rafine ve tutarlıydı. Tucson'da hafif bir yokuşta viteş düşürüp gaza abanabiliyor sistem ve zaman zaman curisedan çıkarmak durumunda kalıyorum. Vw araçlarda cruise son derece akışkan ve ekonomik bir biçimde kontrol ediyordu aracı.

    Yakıt tüketimine gelince şu an genel ort. 6.7 lt/100 km de. (7 bin km ttl) muhtemelen 6.5 a düşer birkaç bim km sonra. Şehir içi (izmir) sıkışık,orta,rahat trafikte 5 ile 6,3 lt arasında değişiyor. Kısa mesefelerde (5-7 km civarı) 6,5-7,2 lt civarı.
    Uzun yol otoban performansı 130 km hıza sabitlediğimde 6.7 lt civarı aynı yolda CC 7.3 lt jetta 6.9 lt idi. Tucson ile İstanbul otobanında 8.5 lt de gördüm başka yerlerde sakin sürüş 110-120km bandında 5-6 lt.ler de. Ama genel olarak otoban kullanımında gaza biraz yaslandığınızda 7 lt civarında takılıyor tüketim.
    122 lik Jetta'da 7.5 lt yaz 7.8 lt kış 160 lık CC de 8.4 lt yaz 8.8 lt kış genel ortalama tüketimleri vardı.
    Tucson 1.7 ton ağırlığına ve motor peroformansına göre 6.5-6.7 lt ile yakıt tüketimi ile başarılı görünüyor ancak bu araçta genel ort.da 6 lt altı falan net olarak hayal hatta 6.5 lt altına ineceğine pek ihtimal vermiyorum. Bu aracın 4x4 ünü düşünenler min.7-7.2 lt görüsünler tüketim ortalamasını.

    Ve son olarak gelelim ECT şanzımana. 10 yıllık Dsg tecrübesinden sonra (ki ben ben 3 farklı araçla yaklaşık 150 bin km totalde hiç arıza sorun yaşamadım şansa heralde) ECT şanzımanı çok beğendim baya şaşırttı beni.
    Dsg lerin kronik kararsızlık/bekleme/takılma gibi karakteristik yapısından sonra Ect son derece seri,dinamik ve kararlı bir performans gösteriyor.
    7 ileri Jetta'da 60 km hıza gelince 7.vitese atıyordu şanzıman motor baya bir baygın hale geliyordu az gaza dokununca da 5.vitese alıp hızlanmaya çalışıyordu ileri geri saçma bir şanzıman sistematiği vardı ve zaman zaman rahatsız edici oluyordu. CC ise daha iyi ve oturaklıydı vites geçişlerinde ancak onda da zaman zaman çok erken ve düşük hızda 7.vitese alma karakteristiği vardı az da olsa bazen müdahele gerekiyordu.
    Tucson'da ise vites geçişleri hiç bir extra müdaheleye mahal vermeden gayet iyi ve başarılı bir şekilde konumlandırılmış.

    Hyundai'nin 5yıl/100.000 km grantisi vw nin saçma sapan 2 yılına göre çok büyük bir artı.

    Tucson aldığım dönemde ötv indirimi ile beraber çok iyi bir fiyat/performans SUV'u olarak öne çıkmıştı.
    Donanım olarak Elite gayet iyi ama bence şart değil Style Plus donanım da gayet memnun edebilir.

    An itibarıyla Tucson'dan gayet memnunum kuvvetle muhtemel uzun bir süre vw ile yolum kesişmez.







  • Başarılı bir inceleme malzeme kalitesi hakkinda ne düşünüyorsunuz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu dışı olcak ama 135 bine kadar CC almayı düşünüyorum. Uzun zamandır dizel kullanan biriyim. Artık yılda en fazla 10 bin kilometre görüyorum o sebepten benzini çok takmıyorum ama yine de sakin kullanımla Ankara içi ne yakar ? Yol tutuşu nasıl ? Malzeme işçilik kalitesi ne seviyede merak ediyorum. Aydınlatırsanız sevinirim.
    Yeni aracınız hayırlı olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aslında bende yılda max 15 bin civarı yol yapıyorum.Dolayısıyla dizel düşünmüyor ve terich etmiyordum ama 2019 Tucson kafamı çeldi ötv indirimi de olunca.
    Malzeme kalitesi, işçilik genel olarak iyi. Ön konsol yumuşak plastik aksam, takırtı/tıkırtı yok. Bende ki araç Red Deri (eflatunumsu bir renk) döşeme. Ön panel boydan boya, vites+direksiyon aynı renk dikişli, güzel ve göz alıcı ayrıntıları var.
    Koltuklar dolgun,rahat ve geniş. küçük eşya bölmeleri yeterli. Kablosuz şarj özelliği var yavaş ama iş görüyor. İç hacim genişliği baya iyi.
    Tucsonda kapı pencerelerinde kol dayanan ksım önden arkaya doğru incelerek geliyor ve yumusak plastik olmasına rağmen incelikten dolayı dirsek camla plastik aksam arasında tam oturmuyor ve rahatsız ediyor araç sürerken. CC'de bu kısım baya geniş ve tam gayet iyi yumuşaklıkta plastikti, ordan gelen bir alışkanlık söz konusu yani.
    Ancak cam,ayna vb kontrol panelinin olduğu ortada ki bölümde geniş rahat ve yumuşak deri kaplı bir bölüm var orası iş görüyor.

    CC ye gelince çok keyifle kullandım 3-4 yıl. Özellikle 160 lık (süpercharger+turbolu)baya hızlı ve çabuk ivmelenen bir araçtı 150 liği de kullandım (2015-2016 modeller) 10 bg fark net olarak hissediliyor ama oda gayet iyi ve yakıt olarak genel ort.da 0,5-1 lt arası daha ekonomik.Yol tutuşu, otoban/uzun yol konforu gayet iyidir CC de.
    Satma nedenime gelince özellikle artmaya başlayan konsol trim sesleri (klasik vw sorunu), hafiften tangır tungurun başlaması (ki araç 5 yaşında 49 bin km de idi) dsg lerin alttan gelen şıkırtı sesi (jettada daha fazla ama cc ve passatlarda da var) ve 1,5 yıl sonra şanzıman iyi niyet garantisinin dolacak olması (bu garanti 7 yıl) artan yıllık bakım masrafları (3 sene önce 600 tl iken bu yıl son bakım 1600 tl ye çıktı) ile arkada 3 kişinin pek rahat yolculuk yapamaması gibi nedenlerdi. Birde 1.80 üzeri boylu insanlar coupe tasarımdan dolayı araca iner binerken rahatsız oluyorlar, özellikle 1,85-1,90 boya sahip şöför için bu rahatsızlık bunaltıcı olabilir.
    Sahibinden bulabilirsen düşük km orjinal bir cc 2016 (150 bg.lik) bence 120-125 e rahat alabilirsin.Galriciler pazarlığa pek girmiyorlar.
    Ben şahsen 160 lık tercih ederdim ama 2014 ve altı modeller olduğu için bu 7 yıl iyi niyet garantisinden dolayı uzak dururdum dsg süprizi yaşamamak adına.




  • Hocam Tucson da vitesle ilgili bir sıkıntı yaşadınızmı? Yeğene 2018 otomatik dizel bakıyoruz ama vites konusu ortalıkta çok dolaşıyor sanırım 2016-2017 Benzinlilerde bir ara oyle bir sorun yaşanmış.
  • AO A kullanıcısına yanıt
    DCT=DSG=PS=TCT=S-Tronic.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aydınlatmalı sinyal silecek kolu ilk defa duyuyorum hangi araba o?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • rasap74 R kullanıcısına yanıt
    Hocam araciniz hayirli olsun.Siz aracinizi kaca sattiniz acaba?Ben de cc bakiyorum ancak 2015 exclusive 150 bg olanlar genelde 140 150 civari.Boyasiz 50000 km civarinda bi cc ye 145 falan cok mu nedir gorusunuz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkürler. Araçı takasta ve yaz başı verdiğim için şu an için gerçekçi bir değer vermez ama o zaman yaklaşık 108 civarına gitti diyebilirim ki galericiler 95-98 civarı max teklif ediyorlardı.Ben binicisine 115 e gider diye düşünüyordum nitekim de öyle oldu 2 hafta sonra 115 e satıldı.(50 bin de ve hatasız araçtı yani meraklısı buldu ve kaçırmadı)
    Yine o dönem 40-60 bin km bandında 150 lik cc lere 120-130 bin tl civarı isteniyordu.
    Şu son bir kaç aydı 2.el fiyatlar baya saçmalamış o yüzden. 140-150 bin tl bandı bana gerçekçi gelmiyor. Hadi arttı biraz diyelim o da max 125-130 bin olsun. Bence 120-125 civarına düzgün temiz bir 150 lik cc zorlanabilir sahibinden. Galericiler yine max 100-105 verirler siz 120 teklif edip bekleyin max 125 e de alınma olasılı var bence. Kupon bir araç olduğu için meraklılları çıkarda (ki var) bulamadığı özellik ve temizlikte denk getirdimi paraya kıyabiliyor. Tavsiyem 2016 model 40-60 bin km arası max 130-135 bin tl.ye kadar bir araç bakmanız yönünde. İstenen rakamları çok da ciddiye almayın bence biraz sabırla uygun bir araç bulursunuz umarım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • AO A kullanıcısına yanıt
    Şahsen hiçbir sorun yaşamadım. Neticede çift kavrama şanzıman, kavrama+ısınma tarzı sorunlar yaşatabiliyor. Dsg ye göre daha az sorunlu olduğunu duyuyor okuyoruz. DCT lerde 2018 ve sonrası sorunlar baya azalmış yönünde bilgiler var.
    Çift kavrama şanzımanları beğeniyorum ve riskinide kafamda büyütmüyorum şahsen (en azından araç 5 yaşına gelene kadar!)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • rasap74 R kullanıcısına yanıt
    Hocam sizin araciniz kac modeldi peki cam tavan falan var miydi donanim olarak.Fiyat olarak baktigim araclar hep yuksek ancak ilginc bir sekilde araclar yaklasik bu fiyatlarda satiliyor.Yani 2015 boyasiz bi exclusive 138 140 bandinda gordugum kadari ile gidiyor.Ilanlar genelde bir sure sonra guncelleniyor aracimiz satilmistir olarak.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu VW nin İYİ NİYET GARANTİSİ nedir? Yani siz bozmuşsunuz sapasağlam şanzımanı ama insanlık bizde kalsın biz tamir ediverelim falan mı???

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 6 yıl ix35 kullandım çok memnun kaldım, iyi bir araç kaldınız, memnun kalacaksınız
  • Tuscon elite plus 177 bg kullanıyorum. Yakıt problemini Sıvı sistem LPG ile aştık. Memnunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2014 model full donanımdı (cam tavan, led farlar, adaptif xenon, elektirikli perde vb). Malum sOn birkaç ayda tüm arabaların 2. el fiyatları zıpladı ötv indirimi de kalktıktan sonra.
    SOn pazarlıkta biten fiyatları bilmek mümkün değil ama bence istenen fiyatların min. 5-10 bin tl altına satılıyordur cc.ler.
    Bİrde satılmayan araçları bir süre sonra satıldı diye yalan dolan şekilde ilandan kaldırıp bir süre sonra başka bir hesaptan tekrar ilana koyuyor bazı şark kurnazları o yüzden iyi takip etmek ve sabırlı olmak lazım.
  • kkvan kullanıcısına yanıt
    Araç ilk 2 yıl tam garantide. Sonrasında çıkan olağan dışı arızalarda düzenli vw yetkili servise gitme şartına göre arıza/parça vb durumuna dahilinde 7 yıla kadar iyi niyet garantisi var.
    Misal dsg kavrama değişecek yada mekatronik bozuldu parçanın %50 sini veya dha fazlasını vw karşılıyor kalanı+işçiliği kullanıcı. KAvga dövüs, ısrar vb.ye göre %50 ve üstüne çıkıyor karşılanan bedel.

    Anladığım kadarıyla Assan Hyundai'de Doğuş vw yi örnek almış DCT şanzımanlarda. Araç 5 yıl/100 bin km garanti ile satılıyor ama şanzıman garantisi yanılmıyorsam 2 yıl. 2 yıl sonra sorun çıkarsa aynı dsg tarzı kavga/dövüş ile iyi niyet adı altında bir miktar karşılanıyor vb vb.
    Bunlar ülkede ki yasla böşluklar suistimal edilerek üretilmiş metodlar ve malesef çoğu kişi avukat,hakem heyeti vb uğraşamadığı için bir miktar cebinden vererek sorunun üstesinden gelmeye çalışıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: herseyinhayirlisi

    Aydınlatmalı sinyal silecek kolu ilk defa duyuyorum hangi araba o?
    İlk defa mı duyuyorsunuz?? Şu an kullandığım Mitsubishi L200 de öyle. Onu boşverin yıllar önceki aracım Tempra SX-AK da bile (94 Model) Sinyal ve Silecek kolları ışıklı idi.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.