Şimdi Ara

Kızaklama e90 320d 184 225 45 r17

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3
Cevap
0
Favori
1.717
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bu ışık sistemler değiştiğinden beri zararı bitmedi.
    Eskiden yeşil yanıp sönerken şimdi pat diye sarı yanıyor. Bir anda yeşilden kesik olmadan kesintisiz tam sarı.

    100-110 olabilir hız bir anda sarı oldu huyumdur asla kırmızıda geçmem her zaman sarıda ya da yeşil yanıp sönen lambalarda yanıp sönerken dururum.

    Frene bir bastım önüm açık hiç sorun yok kızakladı freni bıraktım tekrar bastım yine kızaklamaya devam bıraktım yine bastım kızak. Kırmızı ışıkta bekleyen diğer araçlar ve bisikletli bana bakıyor.

    Araç otomatik 4lü flaşörleri yaktı.

    Lastikler 2 aylık 225 45 17 conti pre contact 6 rftsiz

    Sizce sebebi ne?
    Ben hava basıncına bağlıyorum

    Mevcut hava basıncı 32 ye 32 araç sürekli olarak tek kişi sıfır bagaj olarak kullanılıyor. Yan arka koltuk ve bagaj hep boş.

    Doğru hava basıncı ne olmalı?

    Araç içi kapı stickerına göre:

    225 45 17 için

    ****Max 2 kadın 2 erkek ön 2.3 arka 2.8****
    3 erkek 2 kadın artı bagaj için 2.8 e 3.3


    Yani 4 kişi için ön lastikler 33.5
    Arka lastikler 40.5

    1 erkek+ bagaj 0.5 bar fark çıkarıyor.
    Erkek 75 bagaj 75 desek 150 kg eşit 0.5 bar
    Kadın yolculardan %30 kırpsak 55 kg desek.
    110+ 75 185 o da0.7 bar yapar.
    1.6 ya 2.1 yaparsam da ön lastik 23 e iniyor !?

    Ya da şöyle sorayım arka lastik ön lastikten daima fazla havalı mı olmalı, arkadaş çekiş old için?

    Yani ön 32 arka 32
    Ön 32 arka 36 mı olmalı araçta sadece 1 sürücü olsa dahi?

    Ki düşük hava daha iyi yol tutup yakıtı arttırmalı
    Şimdi ben fabrika verisi 33.5 e 40.5 yapsaydım ön lastik Dururken arkası kayacak beni ağaca duvara vs mi takacaktı?

    Neden adam gibi etiket konulmuyor anlamıyorum?



  • Öncelikle kurallar saygınız için tebrik ederim.

    Kızaklamanın sebebini bilemiyorum, merak da ediyorum, belki abs sisteminde ya da yazılımsal bir sorun olabilir kalibrasyon yapılması gerekiyor olabilir, ya da disk ve balatada bir sorun olabilir. Bu güne kadar feredo disk balatada sadede frende zayıflık yaşadım onda da hayati tehlike yaratacak kadar çok değildi, ısınınca tutmuyordu, bir daha kullanmadım feredo.

    Basınç konusuna gelecek olursak benim araç 2011 320d sport plus idi. Orijinal lastik ebadı ön 225/45r17 arka 255/40r17 idi. Ve basınç olarak kapıda yazan değerleri kullandım hep, yüksüz ön 33 arka 36, yüklü ön arka 2.8 bar (40.6 psi) dese de ön 36 arka 39 psi gibi bastım. 7 sene kullandım yeri geldi 5 senelik potenzalar takılıyken kaygan asfaltta önüme canlı da atladı (kuru havada) ama fren konusunda hiç sorun uaşamadım. Sadece ıslak zeminde çok sıkıntı çektim, onun sebebi de 5 yıllık lastiklerdi değiştirince sorun yaşamadım bir daha.

    Ve ön arka basınç farkı olayı aracın ağırlık dağılımı ve lastik ebadı ile alakalı, bmw 50-50 ağırlık dağılımı kullanıyor uzun süredir bu sebeple çoğu durumda arka lastik basınçları önden yüksek oluyor. (Arka lastik geniş ve yüklü ise eşit de olabiliyor)

    Söylediğim gibi lastik basınçlarında fabrika verisine uymak (en azından çok uzaklaşmamak) en doğrusu, çünkü fabrika bu değerleri hesaplarken aracın donanımını bile hesaba katıyor, farklı donanım seviyeleri için farklı etiketler yapıştırıyor kapı içine. Ayrıca aklıma geldi siz rft olmayan lastik takmışsınız ama fabrika basınç verileri rft lastik işin veriliyor Bmwlerde (m modeller hariç), acaba sebebi bu olabilir mi? Ek olarak da sorunu bulamazsanız fren sisteninizi hem mekanik hem de yazılımsal olarak kontrol ettirmekte fayda var (son çare olabilir).


    Kızaklama e90 320d 184 225 45 r17



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Do It Yourself -- 5 Kasım 2019; 1:35:59 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.