Şimdi Ara

Alman VW den sonra İranlı IKCO markasıda Türkiye'de fabrika açıyor.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
1.188
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • İrana gelen ve gelecek yaptırımlar için yatırım kararı aldılar muhtemelen yoksa Türkiye ve Avrupa pazarına satamayacakları otomobil için buraya fabrika kurmalarının bir mantığını bulamadım.
  • Araçlar Türk patentli olacakmış. Ben belki dacia dengi bir kaç model sunabilirler diye düşünüyorum. Tabii işin emisyon boyutu da var.
  • alahaddin kullanıcısına yanıt
    Türkiye patentliden kasıt ne öncelikle onu bilmek daha doğrusu ne kastettiklerini bilmek lazım. IKCO'nun montaj yaptığı yeni araçları ana firmaları zaten burada ürettirmez, onun dışında ulusal tip onayı almak isteseler emisyon sebebiyle onay alamazlar. Yani mevcut durumda Türkiye'de araç satmak için avrupa mevzuatına uygun özgün bir araç yapmaları gerekir o da kendi ülkelerinde ve avrupada satamayacakları sadece Türkiye'de satabilecekleri(maliyet dolayısı ile o da şüpheli) araç olur ve doğal olarak karlı olmaz. Burada bana göre tek ihtimal İrana satacakları teknoloji olarak eski araçları irana uygulanacak bazı ambargolara takılmadan üretebilmek. Zaten başka pazara satma niyetleri olsa fabrikayı vana kurmazlardı. Kabaca opelin daha önce yaptığı gibi ambargolardan, vergilerden kurtulma amaçlı bir montaj fabrikası olacak sanırım.
  • Sanırım dediğiniz gibi. Emisyon olayı olmasaydı Türkiye içinde araç üretilebilirdi belki.
  • alahaddin kullanıcısına yanıt
    Sorun sadece emisyon olsa belki çözülür ancak öyle de değil, bugün yürürlükte zorunlu uygulama seviyeleri olan onlarca regülasyon var, çarpışma testlerinden tutunda emc testlerine kadar.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.