Şimdi Ara

Lpg ve subap

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
3.454
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 200.000 km de lpg li astra h kasa aracım var, 70.000 km de lpg takıldı, 100.000 de çelik sübap takıldı.
    Şuan motor soğukken stop etme ve güç kaybı sorunu yaşıyorum. Ustalar sübap tan diyor.
    Çelik sübap bu kadar kısa sürede tekrar arıza verir mi? Her 100.000 de sübap mı değişilir?



  • Hangi kiti kullannıyorsunuz
    Araçta herhangi arıza ışığı yanıyor mu normalde kullanırkenn
    Aracı kullanma şekliniz nasıl sürekli yüksek devir yüksek hız mı yoksa sakin mi kullanırsınız genel olarak

    Önceki çelik sübap takılma maliyetiniz neydi meraktan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrcnd -- 25 Ekim 2019; 18:36:4 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrcnd

    Hangi kiti kullannıyorsunuz
    Araçta herhangi arıza ışığı yanıyor mu normalde kullanırkenn
    Aracı kullanma şekliniz nasıl sürekli yüksek devir yüksek hız mı yoksa sakin mi kullanırsınız genel olarak

    Önceki çelik sübap takılma maliyetiniz neydi meraktan
    Araç abimdeydi kaça takmıştı hatırlamıyorum.
    Araç zaten 5 vites ve 120 ile gidince 3.500 devir civarı çeviriyor ve hep uzun yol yaparım ben. Yani hor kullanıyorum aracı da bu kadar kısa sürede sübap tekrar nasıl erir?
    LPG kiti brc



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi unknownartist -- 25 Ekim 2019; 18:37:29 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unknownartist

    Araç abimdeydi kaça takmıştı hatırlamıyorum.
    Araç zaten 5 vites ve 120 ile gidince 3.500 devir civarı çeviriyor ve hep uzun yol yaparım ben. Yani hor kullanıyorum aracı da bu kadar kısa sürede sübap tekrar nasıl erir?
    LPG kiti brc

    Alıntıları Göster
    Afr ayarı yaptırdınız mı? Fakir karışım, özellikle eksoz subaplarına çok zarar veriyor.
  • Başlığı okuyunca dikkatimi cezbetti.lpg li araç kullanmama rağmen.merak ettim aracim 1.6 japon atmosferik LPG taktirsam çelik subap ne kadar gider diye.uyak bir arastirma yaptım.

    Bulduğum kaynak yetkili bir abiye benziyor.karsi tezi olanlar buyursun

    Öncelikle subap değil supapmis.ve acikalamalar çok ilginç.

    https://www.mazdagaraj.com/konular/magnezyum-supap-ve-dogru-bilinen-yanlislar.1891/

    Edit:kaynakta diyorki çelik supap olarak bahsedilen şey aslında ilk supaplarinizla aynı gider.konu sahibide benzer şey yazmış.enteresan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ultrasaray0643 -- 25 Ekim 2019; 23:30:22 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ultrasaray0643

    Başlığı okuyunca dikkatimi cezbetti.lpg li araç kullanmama rağmen.merak ettim aracim 1.6 japon atmosferik LPG taktirsam çelik subap ne kadar gider diye.uyak bir arastirma yaptım.

    Bulduğum kaynak yetkili bir abiye benziyor.karsi tezi olanlar buyursun

    Öncelikle subap değil supapmis.ve acikalamalar çok ilginç.

    https://www.mazdagaraj.com/konular/magnezyum-supap-ve-dogru-bilinen-yanlislar.1891/

    Edit:kaynakta diyorki çelik supap olarak bahsedilen şey aslında ilk supaplarinizla aynı gider.konu sahibide benzer şey yazmış.enteresan
    2-3 ay önce yine aynı tartışma konusunda, bir üye aynı şeyleri söylemişti çelik supap vs. yok hepsi aynı şeklinde ithamları olmuştu. bulursam atarım.
  • Çoğu araç en iyi şartlarda lpg li ise 100 000 km de bir sübap değişimi ister. En iyi şartlardan kasıt düzgün montaj, düzgün ayar, temiz yakıt ve düzenli bakım.

    Ancak benim bildiğim 2007 sonrası toyota motorları, dizaynları gereği sübap deformasyon limitlerini 4 katına kadar tolere edebiliyorlar. Bu da 400 000 km civarı sorunsuz lpg kullanımı sağlıyor. Aracının yağ bakımını 5 000 km de bir yapıp 2012 corollası ile bu limitlere dayanmış corolla bir araç görmüştüm.

    Ayrıca hyundai elantralarında bu kmlere gelebileceğini biliyorum.

    Hondalar konusunda bir şey diyemeyeceğim. Fabrika çıkışlı sübap arızası vermeden 400 k lara dayanmış honda duymadım. Son nesilde lpg li motorda 50 ye yakın (?) parça değiştirdiklerini söylüyorlardı. Ne kadar etki ediyor bilemeyeceğim. Bu konuyu tecrübe etmiş arkadaşlar beni de bilgilendirirse sevinirim.
  • maydanoz kullanıcısına yanıt
    Peki tasarruf bunun neresinde hocam?muhalefet etmek için değil öğrenmek için soruyorum.

    3 bin TL ye kit taktir.5 bin km de bir yağ değiştir.100 binde bir 3 bin TL subap değiştir.arada LPG ye gecene kadar yaktigin benzin.subap ayarları felan haric.illaki bir miktar tasarruf oluyordur.peki degiyormu?arızalara hiç deginmedim.

    Mesela 1.6 Honda Civic sahipleri aracım çok az yakar diye ovunur LPG ile.km bakımı 10 binde birdir.periyodik bakımı 1000 TL+ istiyor yetkili servis.edc motorlar 20 bin de bir bakıma çağırıyor 1000tl +ücreti var.tamam dizelinde dpf enjektör masrafı gibi büyük masrafları var belli km lerde ama aynı km lerde bende bunlarla ugrasacaksam 5 binde bir yağ değiştireceksen ne gerek var onca tantanaya.hani LPG dizel den tasarrufluydu(düz benzinli aracım ,dizel felan kullanmıyorum)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ultrasaray0643 -- 26 Ekim 2019; 1:17:28 >
  • Opel motorları yüksek hararetle çalıştıklarından en çabuk en kolay silindir kapagı subap arızası yapan araçlardandır. 100k km de subap yakabilirler. Piyasa da yerli üretim Güneş, Supsan gibi kaliteli subap kullanılıyor. Lpg li araçlarda çok tercih edilirler. Ama erimeyecegi anlamına gelmez. Afr ayarı olmayan araç hep fakir karışımda çalıştığı için yüksek ısıdan dolayı subaplar eriyor hepsi bu.
  • lpg ile 100 bin yapmış hala kısa süre diyor
  • Akhenatonnn kullanıcısına yanıt
    Dostum hep duyduğumuz çelik subap taktır ömürlük bin muhabbeti yalan yani ona binaen yazdım.
  • Ömürlük falan değil. Heleki siz 30 bin kmde orijinal supapları yiyip aynı ayarlarla çelik supap taktırdıysanız onun da gitmiş olması normal. Çelik supap dediğiniz şey de deforme olur, oluyor. Kendi aracımdan biliyorum. Kompresyon testi yaptırın.
  • Takip
  • Subap veya supap her neyse adı eğer
    1 LPG ayarınızdan dolayı aracınız fakirde çalıyor
    2 LPG enjektörleriniz valtek tipi olup belli kmlerde değişmedi ise
    3 Zamanında subap ayarı yapılmamış ise( otomatik ayarlı olmayanlar için)
    Supap sorunu zamanından önce görülebilir.
  • Yanlis montaj veya ayar olursa verir.
  • Aracımı 200 binde alıp lpg taktırdım ve 387 bin km'ye kadar lpg ile kullandım. Subap problemi yaşamadım. Başka hernangi bir motor problemi de yaşamadım.

    Yağ değişimini normal olduğu gibi 15 binde bir kaliteli tam sentetik yağ ile yaptım.

    Lpg'li araçta benzine göre fakir karışım daha iyidir. Afr ayarı yaparsanız zaten 15,5:1 olacak şekilde ayar yaparlar. (Benzinde bu oran 14,7:1'dir.)

    Lpg'li aracınızı sakin kullanın. Gazlayacaksanız ve aracınızın ayarından emin değilseniz benzinde gazlayın.

    Lpg'li olsun ya da olmasın 5 bin km'de bir yağ değişimi hem para israfıdır hem de çevreye zarar verir. Sürekli redline gezen biri değilseniz normal aralığında yapın bakımını.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    Aracımı 200 binde alıp lpg taktırdım ve 387 bin km'ye kadar lpg ile kullandım. Subap problemi yaşamadım. Başka hernangi bir motor problemi de yaşamadım.

    Yağ değişimini normal olduğu gibi 15 binde bir kaliteli tam sentetik yağ ile yaptım.

    Lpg'li araçta benzine göre fakir karışım daha iyidir. Afr ayarı yaparsanız zaten 15,5:1 olacak şekilde ayar yaparlar. (Benzinde bu oran 14,7:1'dir.)

    Lpg'li aracınızı sakin kullanın. Gazlayacaksanız ve aracınızın ayarından emin değilseniz benzinde gazlayın.

    Lpg'li olsun ya da olmasın 5 bin km'de bir yağ değişimi hem para israfıdır hem de çevreye zarar verir. Sürekli redline gezen biri değilseniz normal aralığında yapın bakımını.
    aracınız uzakdogu menselıymıydı.
  • Ultrasaray0643 U kullanıcısına yanıt
    Maalesef ben kendim bir tasarrufunu göremedim. En sonunda dizele geçtim. Oturdum hesapladım 200 000 km yaklaşık km başına 30 kuruş lpg masrafım var. Benzinli kullansaydım 50 kuruş. Lpg kaynaklı arızalara ve kite bakımına ıvırı zıvırına güncel döviz kuru hesap edilerek 20 000 tl gibi bir para harcamışım. Dolayısıyla lpg km si bana 40 kuruşa gelmiş. 10 kuruş için değer mi bu kadar sıkıntıya ? Bence değmez o yüzden aracımın son sübap değişiminde lpg yi söktürdüm, şimdi bana 2. araç olarak hizmet ediyor.
  • atrix1212 kullanıcısına yanıt
    1999 model ford mondeo. 2 litre, benzinli araç
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.