Şimdi Ara

ilk defa otomatik araç kullanacağım, normal vitesliden farkı ne?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
1.808
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar çok cahilce bir soru belki ama şimdiye kadar hiç otomatik vitesli araba kullanmadım, otomatik vitesli araba ile şehirdışına gidip gelmem lazım, kullanabilir miyim? (10 yıldır manuel kullanıyorum)

    nelere dikkat etmem lazım? araç fluence veya skoda octavia, bunlar arasında fark var mı? aynı mantık mı?



  • İkisi de çift kavrama, yarı otomatik. Yarı otomatik olması senin için bir fark yaratmaz.

    Vites üzerinde yukarıdan aşağıya doğru P-R-N-D konumları var.

    P -> Park demek. Park halinde bu vitese alırsın.

    R -> Geri vites. Bu vitese girip çıkarken vites kolu üzerindeki mandala basılı tutman gerek.

    N -> Boş vites.

    D -> Sürüş. Yani ileri.

    D veya R'de ayağını frenden almaya başladığında araba hafiften hareket eder. İlk hareketi vermek için gaza basmana gerek yok yani.
    Kırmızı ışık gibi kısa süreli beklemelerde vitesi kurcalama, frene tam bas yeter. Bu şanzımanlar kararsızlık sevmez. Bekleme anında frene tam basmazsan sürekli kalkış yapmaya çalışır. Arabaya gerçekten durmak istediğini hissettirmen gerek :) :)


    En çok dikkat etmen gereken şey, araç tam durmadan vites değiştirmeye çalışma. Her türlü vites değişiminde ayağın frende ve araba tam durmuş olacak. Arabadan inerken mutlaka kontağı kapatmadan önce vitesi P konumuna alman gerek, yoksa anahtarı vermez.

    Başka bişe yok, D'ye al, bas gaza git. Durunca da P'ye al in.
  • Sol ayağını sabitle yani çok da kasma, sakın sol ayakla fren yapma gibi bir hataya düşme.Beyin alışmış sol ayağı kullanmaya arabayı dur-kalkta, ilk defa otomatik kullanan manuel sahipleri genelde bu hataya çok sık düşüyor.

    Birde araba tam durmadan vites değiştirme manueldeki gibi.
  • İkisi de çift kavrama, yarı otomatik. Yarı otomatik olması senin için bir fark yaratmaz.

    Vites üzerinde yukarıdan aşağıya doğru P-R-N-D konumları var.

    P -> Park demek. Park halinde bu vitese alırsın.

    R -> Geri vites. Bu vitese girip çıkarken vites kolu üzerindeki mandala basılı tutman gerek.

    N -> Boş vites.

    D -> Sürüş. Yani ileri.

    D veya R'de ayağını frenden almaya başladığında araba hafiften hareket eder. İlk hareketi vermek için gaza basmana gerek yok yani.
    Kırmızı ışık gibi kısa süreli beklemelerde vitesi kurcalama, frene tam bas yeter. Bu şanzımanlar kararsızlık sevmez. Bekleme anında frene tam basmazsan sürekli kalkış yapmaya çalışır. Arabaya gerçekten durmak istediğini hissettirmen gerek :) :)


    En çok dikkat etmen gereken şey, araç tam durmadan vites değiştirmeye çalışma. Her türlü vites değişiminde ayağın frende ve araba tam durmuş olacak. Arabadan inerken mutlaka kontağı kapatmadan önce vitesi P konumuna alman gerek, yoksa anahtarı vermez.

    Başka bişe yok, D'ye al, bas gaza git. Durunca da P'ye al in.




  • En önemli kural: sol ayağı unut. Kazaların çoğu sağ ayak gazda sol ayak frende kullananlardan dolayı oluyor.
  • Bu forumda sorulan bazı soruları görünce sosyalleşmekten ve iletişimden git gide uzaklaştığımızı hissediyorum. Yani mektepli olma kısmı artınca alaylı olma kısmı çok azalıyor gibi. Bu sorular genelde arkadaşlarla çay sigara içilirken konuşulup bir kaç dakika içinde çözüme kavuşurdu eskiden... Şimdi her şeyi internete sorar olduk
    Sözlerim konu sahibini ya da başka birini hedef alma amacı taşımıyor... Sadece geçmişe özlem duydum bir an... Gece yarılarına kadar sokaklarda araba konuşurduk...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CihangirCanavarı -- 24 Ekim 2019; 10:55:39 >
  • sol ayağı gerekirse bağdaş kur ama sakın KULLANMA
    zaten bir fren bir gaz var
    genelde vitesli araçlarda manevra yaparken r den 1 e alımda araç tam durmadan vites geçirilir
    otomatik araçta bu yapılmaz
    araç tam durur vaziyette iken r ye yani geri vitese alınmalı

    bir de park ederken şanzımana yük benimemesi için şu yol izlenmeli
    araç durdu ayak frende vites d de
    vitesi n ye al yani boşa al
    el frenini çek
    ayağını frenden çek
    tekrar frene bas ve p ye al
    kontağı kapat
  • Bu durumda tek diyeceğim ve arkadaşların dediği gibi sol ayağını çek koltuğun en dip köşeye gerekirse bağla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CihangirCanavarı

    Bu forumda sorulan bazı soruları görünce sosyalleşmekten ve iletişimden git gide uzaklaştığımızı hissediyorum. Yani mektepli olma kısmı artınca alaylı olma kısmı çok azalıyor gibi. Bu sorular genelde arkadaşlarla çay sigara içilirken konuşulup bir kaç dakika içinde çözüme kavuşurdu eskiden... Şimdi her şeyi internete sorar olduk
    Sözlerim konu sahibini ya da başka birini hedef alma amacı taşımıyor... Sadece geçmişe özlem duydum bir an... Gece yarılarına kadar sokaklarda araba konuşurduk...
    Millet asosyal yapacak bir şey yok .Her şeyi zırt pırt foruma soruyorlar. Eskiden bu bölümde bilgilendirici , teknik başlıklar daha çoktu . Şimdi ise arabanın dikiz aynası ne işe yarar gibi saçma sapan başlıklar açılıyor.
  • Farkı otomatik olması
  • Otomatik kullanıp, “manuel kullanabilir miyim?” diyenini çok gördüm. Ama manuel kullanabilip, “otomatik kullanabilir miyim ?”diyen ilk defa sizi görüyorum :) .

    Araçtaki tek fark debriyaj pedalı yok, sizin yerinize vites geçişlerini araç kendisi hallediyor. Bu sebeple sol ayağınızı hiç kullanmayacaksınız :)

    Onun dışında vites kolumun kenarındaki r-n-d-p simgelerinin anlamlarını bilmiyorsanız, ona bakabilirsiniz. Bu vites geçişlerini vites üzerindeki tuşa basarak yapacaksınız. Vites kolu üzerindeki tuşa basmasan bu geçişi yapmayın.

    Şimdiden kazasız, belasız, iyi yolculuklar dilerim.
  • 1.araç tam durmadan vites değiştirme
    2.vitese takınca hemen gaza basma 1-2 saniye bekle
    3. araç tam durmadan paraka alma özellikle yokuşlarda önce vitesi N konumuna al sonra el freni çek ayağını frenden bırak araç el frenine geçsin sonra frene basarak parka al.

    örnek video
  • araç kiralayacaksın galiba. al "D"ye bas gaza.. sol ayağını kullanmaman gerekiyor aklında olması gereken tek şey bu. geri kalanı akülü araba mantığı.
  • otomatik olması
  • Moueson kullanıcısına yanıt
    hocam her konunun altında yorumun var. nereye, hangi kategori, hangi konuya baksam senin yorumlarını görüyorum. senin gibi 7/24 burada takılan birinden bunları duymak ilginç
  • quote:

    Orijinalden alıntı: B.Avcı

    İkisi de çift kavrama, yarı otomatik. Yarı otomatik olması senin için bir fark yaratmaz.

    Vites üzerinde yukarıdan aşağıya doğru P-R-N-D konumları var.

    P -> Park demek. Park halinde bu vitese alırsın.

    R -> Geri vites. Bu vitese girip çıkarken vites kolu üzerindeki mandala basılı tutman gerek.

    N -> Boş vites.

    D -> Sürüş. Yani ileri.

    D veya R'de ayağını frenden almaya başladığında araba hafiften hareket eder. İlk hareketi vermek için gaza basmana gerek yok yani.
    Kırmızı ışık gibi kısa süreli beklemelerde vitesi kurcalama, frene tam bas yeter. Bu şanzımanlar kararsızlık sevmez. Bekleme anında frene tam basmazsan sürekli kalkış yapmaya çalışır. Arabaya gerçekten durmak istediğini hissettirmen gerek :) :)


    En çok dikkat etmen gereken şey, araç tam durmadan vites değiştirmeye çalışma. Her türlü vites değişiminde ayağın frende ve araba tam durmuş olacak. Arabadan inerken mutlaka kontağı kapatmadan önce vitesi P konumuna alman gerek, yoksa anahtarı vermez.

    Başka bişe yok, D'ye al, bas gaza git. Durunca da P'ye al in.
    Çok güzel anlatılmış sadece 1 eksik var arabayı stop edip ineceğiniz zaman direk P konumuna alıp inerseniz özellikle yokuşlarda aracın tüm yükü şanzımana binmiş olur ki bu çokta iyi bir durum değildir. Bu yüzden kendinize alışkanlık olarak aracı stop etmeden önce park edince önce N konumuna getirin vitesi el frenini çekin daha sonra P konumuna alıp stop edip aracınızdan inin.




  • D ye alınca gider N boş vitestir P durup park ettiğinizde R de geri vites bu kadar
  • En önemlisi sol ayağı unut. Gerekirse üstüne otur, sakın refleks olarak debraj yapma kaza yaparsın.

    Kalkışta:

    Araç P'de
    Marş bas
    Ayak frende basılı
    D'ye al ve kavramadan sonra yoluna devam et.

    Yoldayken:

    Kesinlikle D konumundan (tiptronik mod harici) başka bir konuma getirme.
    Eğer çok dik bir yokuş çıkacaksan aracı manuel (D3/1) moda alıp yokuşa göre 1. veya 2. viteste yokuşu çık.
    Aksi takdirde şanzıman sürekli vites yükseltmek isteyeceği için şansımanın selenoidleri zarar görüyor.

    Kırmızı ışıkta:

    Kısa süreli bir lamba ise ayak frende tam basılı bekleyebilirsin.
    Uzun süreli bir kırmızıda ise vitesi N konumuna almanda fayda var.

    Park ederken:

    İleri geri manevrada araç durmadan kesinlikle D ve R arasında geçiş yapmayın.
    Park ettikten sonra şanzımanı N'ye alıp arabanın el frenini çekin, yük el frenine binsin.
    Son olarak P'ye alıp aracınızdan ayrılabilirsiniz.

    Bol şans




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.