Şimdi Ara

Dacia Duster eco g kullananlar klübü

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.327
Cevap
23
Favori
151.170
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhabalar. Öncelikle bu konuda lütfen araca hemen ''çamur'' atmayın.
    Aracın Halihazırda 2018 luxuryline bmw g30 aracım var. Mükemmel memnunum aracımdan.

    Bu aracı iş yerimde kullanılan araçlara yedek olsun diye aldım. Birazda iş dışı kullanımlarda getir götür işlerine kullanılacak. Neden Duster eco-g modelini tercih ettim? Sorunun cevabı basit. İşletme maliyeti en uygun bir araç olduğunu düşünüyorum. Araç fabrika çıkışlı LPG’li. Yani sonradan elden geçmiş bir sistem değil. Üretim esnasında araca montajı yapılmış. Üzerindeki lpg sistemi landirenzo. Depo kapağında hem benzin hem Lpg dönüşümü var. Araç Prestige paket, beyaz renk, elektrikli aynalar, 4 cam otomatik, manuel klima, Bluetooth lu teyp, 6 hava yastığı, 16” alaşım jantlı bir araç.

    Benim aradığım araç; , ticari geçmeyen, en büyük hacme sahip en ucuz aracı sıfır km bulmaktı. Buna yakıtının ve işletme maliyetinin de en ucuz olması da dahil. Yaklaşık 1 hafta bakındım böyle bir aracın Sadece dacia da olduğunu gördüm.

    Aracın liste fiyatı 125.450 tl idi. Hurda araç bayiden en son 118.000 e bırakacaklarını söylediler. Bende bu paraya almam deyip çıktım. Ertesi gün bayiden arandım, kaç tl olsa alacaktınız diye sordular. Bende o an 115.000 e bırakırsanız hemen alayım dedim. Bayii müdürü ile görüşmeler sonucu kabul ettiler. Bende kabul edip, cüzii bir kapora gönderdim. Sonrasında satın alma işlemlerine başladık. Bu arada aracı daha teslim almadan 2000 tl zam geldi. Aracın listesi 127.450 tl oldu. Sanırım ÖTV matrahı da %45 ten %50 mi ne oldu.

    Bu araç hakkında biraz inceleme ve test videoları izledim. Ancak hemen herkes 1.5 dci motoru ile test etmiş. Renault megane 4 te bu 1.6 115 HP sce motoru kullanmışlar. Aynı motoru kullanan tecrübe eden varsa yorum yaparlarsa çok makbule geçer. Araç fabrikasyon tüplü olduğu için dacia mühendisleri bu motoru Lpg ye uygun olarak yeniden tasarlamışlar. Anladığım kadarıyla subablar vs elden geçirilmiş.

    Duster’ın Euro ncap taki 3 yıldızlı skoru biraz can sıkıcı. Ama skoru incelediğimde 1 yıldızı adaptif güvenlik donanımlarının olmayışından, 1 yıldızı da yayaya çarpılması durumunda yayaya fazlaca zarar vermesinden kaynaklanıyor. Yetişkin ve çocuk koruması çoğu 5 yıldızlı araçla aynı. Tek zayıf yanı b sütunundan direğe Yanal çarpmada zayıf. Allah kimseye kader etmesin kaza bela. Ama ülkede daha çarpışma testi olmayan araçlar sıfır satılıyor. Bkz 301 c elize. Zamanında linea albenili vs.

    Aracın km77 de Moose testini izledim. Fena sayılmaz, bazıları çok ciddi çuvallıyor bu testlerde.

    Allah kaza bela vermesin, herkese hayırlı sürüşler dilerim.

    115 bine biraz pahalı olsa da bu aracın dizel kadar az yakacağı, hatta daha az yakacağını düşünüyorum. Bu araç hakkında ki olumlu yorumlarınızı okumak isterim. Olumsuzları belli zaten, altının yüksek olması, heryerinin takır takır sert plastik olması işime gelen yerleri.

    Bu fiyata yakın başka araç tavsiyesi olan arkadaşlardan da yorumlarını beklerim, herkese mutlu günler

    DÜZELTME: ''....'' ..[image][/image]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 038poyraz -- 8 Kasım 2020; 23:41:1 >







  • Çoğu kişi hor görüyor bu Duster'ı fakat bana göre Türkiye yol şartlarına ve yakıt fiyatlarına en uygun araçlardan biri. Parçası ucuz, yakıtı az, altı yüksek TR'nin çukurlu tümsekli yollarına uygun, binek araç olarak geçiyor, ikinci eli durgun değil. Daha ne olsun. Güle güle kullanın. Hayırlı olsun.
    Fabrikasyon LPG yok diyen arkadaş g.tunden sallamış. Tip onay belgesi bile ona göre Dacia ların. Plakayı kendim çıkardım. Oradan biliyorum. Honda nasıl yapıyor bilemem fakat Dacia da LPG fabrikasyon üretim. Ruhsat çıkar çıkmaz muayene süresi aracın Tr giris tarihinden itibaren olmak üzere 3 yıl. 10 yılda bir yakıt tankı değiştireceksiniz. Dizel olayı bitti. Renault tada seneye sanıyorum LPG li modeller çıkacak. Fiat ında çalışmaları var. Zaten bu markalar Avrupa da satıyorlar LPG li modeller. Bizim distributorler kurnaz, halkımız aptal. Bu sebepten istedikleri gibi somuruyorlar. Dün dizel otomatik modaydı deli paralara dizel otomatik sattılar. Şimdi LPG yi tutundurmaya çalışıyorlar. Olay budur.
    LPG uyumlu motorlar fabrikaya bitmiş halde gönderilmiyor, motor ve lpg için değiştirilecek parçalar ayrı olarak gönderiliyor. Motor fabrikada ayrı bir hatta lpg için bu parçalarla modifiye ediliyor ve üretim hattına veriliyor. Bu hyundai, dacia, honda hepsi için bu şekilde. LPG takılması ana üretim hattında gerçekleştirilmiyor zaten araç daha önce modifiye edilmiş motorla üretim hattından benzinli bir araç gibi çıkıyor, fabrikadaki lpg montaj hattına geliyor ve hazır gelen lpg kiti montajı yapılıyor herhangi bir lpg işi yapan yerde yapıldığı gibi. Dışarıda lpg taktırmak ile fabrika çıkışı lpgdeki fark motora yapılan ilk modifikasyon süreci.
  • hayırlı olsun
    daha ucuza corolla alınabilirdi. güvenlik ve performans açısından daha üstün.fakat duster'ın arazi kabiliyeti çok daha iyidir.
    tercih meselesi.
  • Bu saatten sonra o araba şöyle veya böyle diye yoruma gerek yok sanırım. Tek denilecek şey hayırlı olsun, güle güle kullanın
  • orcnd kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim, açıkçası Corolla gözümden kaçmış, daha pahalıdır diye düşünmüştüm,
  • CheckVizoR kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim daha iyileri sizlerin olsun. Aracın yüksek sürüşü, altının yüksek olması cezbetti birazda
  • Yeni duster eskiye nazaran kendini her konuda geliştirmiş, fabrikasyon lpg ile iyi bir tercih olmuş güle güle kullanın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 038poyraz

    Teşekkür ederim, açıkçası Corolla gözümden kaçmış, daha pahalıdır diye düşünmüştüm,
    zaten geniş ve büyük bir araç arıyormuşsunuz.

    ayrıca daciadaki 1 liralık parça maalesef japonlarda 8-10 lira . herkes ister güzel uygun japona binmeyi


    yedek olsun getir götür yapsın diye daha iyi bir seçim olamazdı zaten. yakıt+parça işi bitiriyor zaten
  • Çoğu kişi hor görüyor bu Duster'ı fakat bana göre Türkiye yol şartlarına ve yakıt fiyatlarına en uygun araçlardan biri. Parçası ucuz, yakıtı az, altı yüksek TR'nin çukurlu tümsekli yollarına uygun, binek araç olarak geçiyor, ikinci eli durgun değil. Daha ne olsun. Güle güle kullanın. Hayırlı olsun.
  • Duster binek araç için kötü evet ama mal taşıyacaksanız ve birazda şehir içi-şehir dışı kullanacaksanız bence gayet uygun bir araç.
  • Haketmedim H kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim, sağolun
  • Kasık biti kullanıcısına yanıt
    İlk amacım iç hacmi geniş büyük bagajlı ve ekonomik bir araç almaktı. Şimdi baktım corolla iyi güzel de, ekstra Lpg için en az 3000 tl giderdi, üzerine muayene ettirmek falan gerekir tekrardan. Birde dediğiniz gibi parça maliyetinin ucuz olacağını hiç sanmıyorum
  • Am I Evil ? kullanıcısına yanıt
    Araç genelde şehiriçi kullanılacak. Öyle dağ bayır da değil, ama haftasonları bir Kapadokya gezisi vs için de çok işe yarayacak. Bu aracı alanlar sanırım daha çok, küçük illerde ilçelerde yada taşrada kullanıyorlar. Özellikle şantiyelerde bayağı tercih ediliyor
  • 1.5 BluedCi modelini benzer donanımla ne kadar farkla satıyorlardı LPG'ye göre?

    Geçenlerde ismini vermiyim bi Reanult bayiisine uğramıştım fiyatlara bakmak için. Konu öyle bir yere geldi ki satış temsilcisi isyan etmeye başladı fiyatlardan, araçlara verilecek paralar değil demişti, haksız da değil tabii
  • Devilmaybad kullanıcısına yanıt
    Şaka gibi fiyatları var. 157,650 tl aynı donanımda liste fiyatı var. Hurda indirimi bayi indirimi vs olsa olsa en fazla 145 e falan düşerler. En kötüsünden yine 30.000 fark var. Yakıt tüketimleri aynı desek, dizel olanının artısı Torku ve bir vites fazla olması olurdu.
  • AirSupport kullanıcısına yanıt
    Aslında bagaj yükleme eşiği de yüksek, ama ticari olmaması açısından çok iyi. Doblo tarzı bir araç olsa çok uzun yıllar düşmeyen MTV si ile, hız sınırı sorunu ile karşılaşılıyor. Birde trafik sigortası da nispeten yüksek çıkıyor
  • Bizim sanayide Lodgy çok tutuyor bu ara. Sizinki de bir tercihtir tabikii, hayırlı olsun..
  • Bu arada aracın trafik sigortasını 800 tl ye, kskosunu da 1440 tl ye yaptırdım
  • brkprlk35 kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim, logdy bildiğim kadarıyla ticari geçiyordu
  • 038poyraz kullanıcısına yanıt
    Lodgy binek araç, mpv sınıfında
  • 038poyraz kullanıcısına yanıt
    Lodgy binek, Dokker ticarı hocam.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.