Şimdi Ara

Mercedes'in Çinli marka için tasarladığı elektrikli SUV: Denza X

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
691
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  • BYD ve Daimler ortaklığında faaliyet gösteren Çinli elektrikli araç markası Denza, bu yılın başında Concept X adını verdiği SUV konseptini tanıtmıştı. Çinli marka şimdi de bu konseptin seri üretim versiyonu olan Denza X ile karşımızda.



    Mercedes-Benz tarafından tasarlanan Denza X modelinin tasarımına baktığımızda, üretime doğru olan yolculukta genel tasarım çizgisini pek değiştirmediğini görüyoruz. Bu süreçte tamponlardaki fütüristik aydınlatmalar kaybolmuş, yanlardaki kameralar ve gizli kapı kollarının yerini de daha geleneksel parçalar almış. Grafikleri değiştirilen ön/arka LED aydınlatmalar da yine konsept ile üretim versiyonlarını farklı kılan detaylardan.



    Ayrıca Bkz.Audi'nin amiral gemisi elektriklendi: İşte plug-in hybrid motorlu A8 L



    Denza X modelinin henüz net bir kabin görüntüsü yok. Fakat 4.89 metre uzunluğundaki elektrikli SUV’nin içerisinde 7 koltuklu bir yerleşim olduğunu biliyoruz. Sürücünün hemen önünde dijital gösterge ekranı, konsolun merkezinde ise oldukça büyük bir multimedya ekranı bulunuyor. Bu büyük ekranın en önemli özelliklerinden biri, yatay veya dikey olarak kullanılabilecek biçimde döndürülebiliyor olması.





    Denza X modeli iki farklı versiyonla satılacak



    Denza X modelinin plug-in hybrid ve tamamen elektrikli olmak üzere iki farklı versiyonu bulunuyor. Hibrit versiyondaki sistem 192 beygirlik 2.0 litre turbo benzinli ünite, iki elektrik motoru ve henüz kapasitesi açıklanmaya bir bataryadan oluşuyor. Ön aksa yerleştirilen elektrik motoru 150 beygir güç üretirken, arka aksa yerleştirilerek dört tekerlekten çekiş sağlayan diğer motor ise 245 beygir güç çıkışına sahip. Bu sayede toplam 400 beygir güce ulaşan plug-in hybrid modelin 0-100 km/s hızlanması 5 saniyeden az sürüyor.



    Denza X modelinin tamamen elektrikli versiyonunda ise 245 beygir güç üreten tek bir elektrik motoru mevcut. Batarya kapasitesi henüz açıklanmayan elektrikli SUV, NEDC ölçümlerine göre tek şarjla 500 kilometre yol kat edebiliyor. Daha gerçekçi sonuçlar veren WLTP’ye göre bu değerin 400 kilometre civarına ineceğini söylemek mümkün.



    Denza X ile ilgili tüm detaylar Kasım’da yapılması planlanan tanıtım etkinliğinde paylaşılacak. Çin pazarında satışa sunulacak aracın teslimatları 2020’nin ilk çeyreğinde başlayacak. Fiyatı ise henüz belli değil.





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Mercedes'in Çinli marka için tasarladığı elektrikli SUV: Denza X
    Mercedes'in Çinli marka için tasarladığı elektrikli SUV: Denza X
    Mercedes'in Çinli marka için tasarladığı elektrikli SUV: Denza X
    Mercedes'in Çinli marka için tasarladığı elektrikli SUV: Denza X
    Mercedes'in Çinli marka için tasarladığı elektrikli SUV: Denza X
    Mercedes'in Çinli marka için tasarladığı elektrikli SUV: Denza X
    Mercedes'in Çinli marka için tasarladığı elektrikli SUV: Denza X
    Mercedes'in Çinli marka için tasarladığı elektrikli SUV: Denza X
    Mercedes'in Çinli marka için tasarladığı elektrikli SUV: Denza X
    Mercedes'in Çinli marka için tasarladığı elektrikli SUV: Denza X
    Mercedes'in Çinli marka için tasarladığı elektrikli SUV: Denza X
    Mercedes'in Çinli marka için tasarladığı elektrikli SUV: Denza X
    Mercedes'in Çinli marka için tasarladığı elektrikli SUV: Denza X
    Mercedes'in Çinli marka için tasarladığı elektrikli SUV: Denza X
    Mercedes'in Çinli marka için tasarladığı elektrikli SUV: Denza X
    Mercedes'in Çinli marka için tasarladığı elektrikli SUV: Denza X
    Mercedes'in Çinli marka için tasarladığı elektrikli SUV: Denza X
    Mercedes'in Çinli marka için tasarladığı elektrikli SUV: Denza X
    Mercedes'in Çinli marka için tasarladığı elektrikli SUV: Denza X
    Mercedes'in Çinli marka için tasarladığı elektrikli SUV: Denza X
    Mercedes'in Çinli marka için tasarladığı elektrikli SUV: Denza X








  • Test

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Fiyatı belli değil ama Çin için hazırlandığına göre uygun olur. Şimdi senin elinde Smart diye bir marka var. Bu marka küçük araçlar üreterek dar bir kesime hitap ediyor. Bu aracı Smart markasıyla Avrupa pazarına sun ama Çin’deki fiyat politikasıyla. O zaman Smarta burun kıvıran olur mu? Tahmin ediyorum kimse Teslanın yüzüne bakmaz.



    Evet EQC var sende de ama herkesin bütçesi EQC için elverişli değil. Mercedes yetkilileri okuyorsanız lütfen bunu yapın.

  • Bizim yerli aracıda Mercedes’e mi dizayn ettirsek acaba fena olmaz hani güzel araba yapmışlar.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Elekrikli arabaların.. ayrı mühendislik tasarım gerektirdiği söylüyorlardı.. gönünen o ki motorun elektrikli olması dışında bir değişim yok.. Piyasadaki araçları elektrikli hale getirmeleri daha faydalı olur...

  • Bunu ne kadar sürede tasarlanmış bilmem ama bizim yerli araba 5 yılı devirdi sanırım bence bu iş olmayacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gun

    Bizim yerli aracıda Mercedes’e mi dizayn ettirsek acaba fena olmaz hani güzel araba yapmışlar.
    Şu yerli aracı ölmeden bi göreydik de Bajaj tasarlamış olsaydı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çok güzelmiş , keşke gelse türkiyeye
  • Çin telefon piyasasında olduğu gibi elektrkli araç piyasasında da lider olacak, müthiş yatırım yaptılar. Biz maaalesef bu treni de kaçırdık. Çok rahat yeni markalar çıkarabilirdik. Bkz. Denza, byton vs..

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.