Şimdi Ara

NVIDIA, klasik PC oyunlarına ışın izleme özelliği kazandırmaya devam edecek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
1
Favori
814
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • NVIDIA, klasik PC oyunlarına ışın izleme özelliği kazandırmaya devam edecekDSOGaming isimli sitenin NVIDIA tarafından yayınlanan iş ilanında yakaladığı bir detaya göre şirket, klasik PC oyunlarına ışın izleme desteği (RTX) sağlayacak bir program üzerinde çalışıyor. Geçtiğimiz aylarda yayınlanan Quake 2 RTX’in oyun dünyasında oldukça fazla ses getirmesinin ardından başlaması düşünülen programın çok tutulan ancak adı henüz açıklanmayan bir klasik oyunla hayata geçirileceği ifade ediliyor.



    NVIDIA’nın Lightspeed Stüdyoları tarafından ışın izleme teknolojiyle yeniden hayat bulması düşünülen oyunlar “itinayla” seçildiği belirtiliyor.



    Ayrıca Bkz.Band of Brothers ve The Pacific’in devamı niteliğinde olan Masters of the Air, Apple TV+’a geliyor



    2015 yılında NVIDIA tarafından kurulan Lightspeed Stüdyoları, PC oyunlarını Android tabanlı NVIDIA Shield gibi cihazlar için uyarlamasıyla biliniyor. Şirket bu kapsamda Half-Life 2, Doom 3 ve Portal gibi oyunların Android sürümleri üzerinde çalışmıştı.



    NVIDIA, klasik PC oyunlarına ışın izleme özelliği kazandırmaya devam edecek



    Henüz bir ihtimal bile olsa Lightspeed’in bahsi geçen oyunları ışın izleme teknolojisiyle cilalayıp piyasaya sürme olasılığı, RTX kart sahiplerini fazlasıyla heyecanlandıracaktır diye düşünüyoruz. Oldukça kısıtlı sayıda bulunan ışın izleme destekli oyun pazarına bu tür girişimlerin ivme kazandıracağını da tahmin etmek zor olmayacaktır.



    RTX desteğiyle yeniden hayat bulmasını umduğunuz oyunları siz de yorumlarınızda paylaşmayı lütfen unutmayın.




    Kaynak:https://www.polygon.com/2019/10/12/20911421/nvidia-ray-tracing-rtx-ports-classic-pc-games







  • Nvidiadan güzel bir hamle. Sanılanın aksine Ray Trace nvidianın malı mülkü değildir. Bu iş fizik hesabına dayanan bir konudur. Konudan oldukça uzak insanların 1 yıldan fazla süredir AMD nin "biz şu oyunu ray trace ile nvidiadan şu kadar fazla fps ile oynatıyoruz" dememesine hiç hayret etmiyorlar. İşlerş güçleri nvidiaya bağırıp çağırmak. Nvidia grafik dünyasında bir çağı kapatıp yenisini açtı bizimkiler hala fps derdinde :)

    AMD konuyla ilgili bir tane data verdi mi? Bu iş cahil youtuberların aşağıladığı kadar kolay olsa başta AMD kalkar nvidia ile dalga geçerdi. Demek ki konu müşteriyi kazıklamak veya bir oyuna yetememek değil. Konu çok başka yerlerde. Rakip derin uykuda. Hala bir tane slayt yok. Bizimkilerde burda oydu buydu diye alakasız yorumlar yazar durur. AMD ryzen serisinde yaptığı gibi vole vursa 3-4 kat fazlasını verse bizde bayram edeceğiz ama bu işler öyle kolay değil işte. Sırf nvidianın bu atağı yüzünden yeni nesil konsollara zorla Ray Trace getirildi. Nasıl yaptı ışığı ne kadar çözer hala kocaman bir sır. Nvidia olmasa bunu da görmeyecektik. Grafik sektöründen uzak, hayatı fps sayacı olan, gözüyle gördüğünü anlamayıp sadece fps sayacı okuyan bir oyuncu kitlesinin RT nin ne olduğunu anlamasını beklemek saçma zaten. Bu konunun ne olduğunu ve artık neden gerektiğini merak edenler aşağıdaki oyun ve teknoloji anlatımında aradıkları bütün cevapları bulabilir

    https://www.youtube.com/watch?v=blbu0g9DAGA&feature=youtu.be

  • Nvidiadan gereksiz bir hamle daha
    Bi ara Phsyx vardı noldu kayboldu gitti , oyunlarda eksikliğini hiçbir zaman hissetmediğimiz gibi gün gelicek bu teknolojide gereksiz olucak
    Yine ne varsa AMD de var Vulkan gelmese DX12 yi adam gibi geliştirmezlerdi

  • nvidia bikerede sadece kendi kartlarin icin birsey yapma acik acik de guncel oyunlara rtx geldimi 40 fpsde oynatiyor kartlarin baktin suan ki teknoloji yetmiyor eski oyunlara getiriyorsun işte

  • Nvidiadan güzel bir hamle. Sanılanın aksine Ray Trace nvidianın malı mülkü değildir. Bu iş fizik hesabına dayanan bir konudur. Konudan oldukça uzak insanların 1 yıldan fazla süredir AMD nin "biz şu oyunu ray trace ile nvidiadan şu kadar fazla fps ile oynatıyoruz" dememesine hiç hayret etmiyorlar. İşlerş güçleri nvidiaya bağırıp çağırmak. Nvidia grafik dünyasında bir çağı kapatıp yenisini açtı bizimkiler hala fps derdinde :)

    AMD konuyla ilgili bir tane data verdi mi? Bu iş cahil youtuberların aşağıladığı kadar kolay olsa başta AMD kalkar nvidia ile dalga geçerdi. Demek ki konu müşteriyi kazıklamak veya bir oyuna yetememek değil. Konu çok başka yerlerde. Rakip derin uykuda. Hala bir tane slayt yok. Bizimkilerde burda oydu buydu diye alakasız yorumlar yazar durur. AMD ryzen serisinde yaptığı gibi vole vursa 3-4 kat fazlasını verse bizde bayram edeceğiz ama bu işler öyle kolay değil işte. Sırf nvidianın bu atağı yüzünden yeni nesil konsollara zorla Ray Trace getirildi. Nasıl yaptı ışığı ne kadar çözer hala kocaman bir sır. Nvidia olmasa bunu da görmeyecektik. Grafik sektöründen uzak, hayatı fps sayacı olan, gözüyle gördüğünü anlamayıp sadece fps sayacı okuyan bir oyuncu kitlesinin RT nin ne olduğunu anlamasını beklemek saçma zaten. Bu konunun ne olduğunu ve artık neden gerektiğini merak edenler aşağıdaki oyun ve teknoloji anlatımında aradıkları bütün cevapları bulabilir

    https://www.youtube.com/watch?v=blbu0g9DAGA&feature=youtu.be




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vamp -- 14 Ekim 2019; 3:5:29 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • CS:GO'da da görmek isteriz.

  • Valla iyi oyuncu zaten tüm ayarları düşüğe alır öyle oynar yok detaymış yok efectmiş ışın izlemeymiş cidden noob tarzı şeyler.

  • TORQ4k kullanıcısına yanıt
    hocam kaliteli iyi oyuncudan kastın mm ranked tarzı oyun ise dediğin dogru en dusuge alır oynar ama oynadıgı oyun senaryo lu hikayeli oyun olup en dusuge alıp oynuyos o adamın parası yoktur kdkdsjkd

  • ne desem boş

  • Yeni oyunlarda, 4k da iyi performans veremeyince eski oyunlara yöneldi Nvidia

  • TheJudgé kullanıcısına yanıt
    Zamanında mafia 2 oyununda Phsyx'i açayım dedim haşat etti ekran kartını oynanmaz hale getirdi,tırt çıktı.

  • 480p oynadığım oyunlar oldu ve call of crysis falan bunlar

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • vamp kullanıcısına yanıt
    Nvidia'nın işi kolay değil, RT de kendini daha çok geliştirmesi gerekecek. Kabul edelim 20XX ve bir sonraki nesil seri kartları hala Hybrit-RT geçiş/giriş seviyesi kartları olacak. Üstelik pahalılarda. Onca para verip bir de üstüne testır olunca işin cılkı çıkıyor yani Nvidia'nın politikası yanlış. Ayrıca "yeni nesil konsollara zorla Ray Trace getirildi" ve bu RT için ayrı bir donanım gerekmeden AMD bu işi yapar ve 5700/XT gibi kartlarına da bir güncelleme ile bedava RT getirirse o zaman Nvidia'yı görürüm.
  • RTX 2070 super aldım Metro Exodus oynadım 2 bölüm, F/P diye rx 5700'e geri döndüm, şimdi Metro Exodus'u açıp oynayasım gelmiyor. Bunun dışında oyun yok zaten, Control bu konuda bana göre Exodus kadar başarılı değil, RTX destekli oyunların yayılması lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-84B7F5BB9

    Nvidia'nın işi kolay değil, RT de kendini daha çok geliştirmesi gerekecek. Kabul edelim 20XX ve bir sonraki nesil seri kartları hala Hybrit-RT geçiş/giriş seviyesi kartları olacak. Üstelik pahalılarda. Onca para verip bir de üstüne testır olunca işin cılkı çıkıyor yani Nvidia'nın politikası yanlış. Ayrıca "yeni nesil konsollara zorla Ray Trace getirildi" ve bu RT için ayrı bir donanım gerekmeden AMD bu işi yapar ve 5700/XT gibi kartlarına da bir güncelleme ile bedava RT getirirse o zaman Nvidia'yı görürüm.
    Sanırım siz Ray Trace hesabının Anti Aliasing hesabı gibi kolay birşey olduğunu düşünüyorsunuz? Öncelikle bu düşünceyi unutun. Böyle bir şey bu güne kadar yaşanmadı. Ray Trace grafik sektöründe yapılması en zor olan tekniktir. Nvidia kimseyi kobay yerine de koymamıştır. Full Ray Trace zaten oyun dünyasına hiçbir zaman gelmeyecektir. Oyunlarda tamamen Ray Trace açılsa bile grafik dünyası başka bir seviyeye geçmiş olur. Bu sefer oyun dünyası o teknolojinin kopyasını oyunlara getirmek için uğraşır. Anlayamadığınız konu 40 yıldır oyun yapımcıları ve bu işin içinde olan herkes oyunlarda Real Time Ray Tracing için uğraşıyor. Şu an tabloya bakıyoruz. Bu işi kim becerdi? Nvidia. Kim derin uykuda? AMD

    Tekrar hatırlatıyorum. Bu iş öyle keyfince açılıp kapatınca 2-3fps düşürcek konu değildir. Bu iş grafik kartını baştan aşağıya meşgul eden bir konudur. 3d çizimin en son derlenip kullanıcıya en doğru sunumunun fiziksel hesabıdır. Oyun motorlarıda render motorlarıda her yeni versiyonunda aynı donanımda daha çok ışık fiziği çözer hale gelmektedir. Optimizasyon ile her gün uğraşıyor adamlar. Bu iş 40 yıldır böyle. Örnek olarak metro exodus aldığı DLC ile RT yi emissive lighting üzerine de uyguladı. Oyun çıktığı dönem bunu becerememişlerdi. Yani kimse kobay yerine konulmuyor. Herkes bu kartlara verdiği paranın hakkını alıyor. Ne AMD kartları ne de eski nesil konsollar Nvidianın çizdiği grafiği çizemiyor. Olay bu kadar basit açık ve net. Diyorsunuz ya bir update ile 5700xt ile ile RT gelir gibisinden. AMD getirsin neyi bekliyor? Oyunlar zaten piyasada? Yine dediğim konuya dönüyoruz. Bu işler öyle 3-5 fps kaybıyla çözülecek konular değil. Bekliyoruz AMD yi sahneye. Bir yılı geçti bir slayt yok. Bakın aşağıda teknolojik bir anlatım var. Millet oyunlarda keyif sürerken AMD neden kullanıcılarını bu eski teknolojilere maruz bırakıyor? Sence isteyerek mi yapıyor bunu? Bakın aşağıya teknoloji ne konuma geldi. Dİkkatlice izleyin






  • Bence yeni seri ve AMD'nin hamlesi (Konsol da olabilir.) beklenmeli yani 2020 son çeyrek. Henüz gelişen bir teknolojiye bel bağlamayı doğru bulmuyorum. Tabii ki bu tercih meselesi. Ben kendi görüşümü belirtiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bkaakco -- 15 Ekim 2019; 17:0:6 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • vamp kullanıcısına yanıt
    RT olan ve olmayan resimleri üzerine hangisinin RT'li, hangisinin RT olmayan olduğunu yazmadan yanyana koyup sorsak kaç kişi hangi resmin RT olduğunu anlar. Mesela yukarda verdiğiniz linkteki videoyu ele alalım ve Metro oyununu hiç oynamamış olanlara bunu yapalım yani her iki resimdeki farkı hiç açıklamadan ve kıyaslamaların hangisinin RT olduğunu yazmadan aynı videoyu izlettirelim ve soralım hangisi RT diye.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-84B7F5BB9

    RT olan ve olmayan resimleri üzerine hangisinin RT'li, hangisinin RT olmayan olduğunu yazmadan yanyana koyup sorsak kaç kişi hangi resmin RT olduğunu anlar. Mesela yukarda verdiğiniz linkteki videoyu ele alalım ve Metro oyununu hiç oynamamış olanlara bunu yapalım yani her iki resimdeki farkı hiç açıklamadan ve kıyaslamaların hangisinin RT olduğunu yazmadan aynı videoyu izlettirelim ve soralım hangisi RT diye.
    Bu nasıl soru böyle? O zaman ssao ayarını ultra ve low yapalım kim nasıl anlar soralım? Ya da texture ayarını high ya da da ultra yapalım kim ne demiş soralım? Bu nasıl bir kafa yahu?

    Git bu aşağıdaki görseli 5 dereceli gözlük takan adama dahi sor. sana arada bir fark olduğunu söyler. Grafikten anlayan adamsa RT off versiyona güler geçer. Bence videoyu tekrardan izle. Olmamış anlayamamışsın sen videoyu

    NVIDIA, klasik PC oyunlarına ışın izleme özelliği kazandırmaya devam edecek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vamp -- 15 Ekim 2019; 23:46:14 >




  • vamp kullanıcısına yanıt
    NVIDIA, klasik PC oyunlarına ışın izleme özelliği kazandırmaya devam edecek



    Kastettiğim soru biçimi bu yukardaki gibi hangisinde ne olduğu belirtilmeden bir kıyaslama görseli üzerinden yapılan tarafsız bir sorguydu. Sizi kızdıran Ray Tracing değil, Hybrid-Raytracing’tir yani oyunlarda uygulanan kısıtlı-sınırlı RayTracing’tir. Mesela bu yukarda ki görsel de sağdaki resimde RT var ama ne kadarında var nerelerinde var okla işaret edilen odanın aydınlanması doğru mudur ve ne kadar gerçekçidir. Ne kadar gerçekçi derken kastettiğim RT ayarı burda low mu middle mı High mı yoksa..?

    RT’nin gerçekliğini low,middle,high mı diye eğer sorguluyabiliyorsak bu da bir çelişkidir, RT ya vardır ya yoktur. Mesela gerçek hayatta güneş ışığının ortama etkisini kısabiliyor veya artırabiliyor muyuz yada yanan doğal bir ateşin ayarını …





    Tıpkı lav silahında olduğu gibi video örneklerindeki alevin atılması sırasında aynı anda ışığın çevre ile etkileşiminde gerçek hayattaki görüntülerine bakalım


    07:50den itibaren

    NVIDIA, klasik PC oyunlarına ışın izleme özelliği kazandırmaya devam edecek




    1:05 dan itibaren

    NVIDIA, klasik PC oyunlarına ışın izleme özelliği kazandırmaya devam edecek




    0:54 saniyeden itibaren




    NVIDIA, klasik PC oyunlarına ışın izleme özelliği kazandırmaya devam edecek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-84B7F5BB9 -- 16 Ekim 2019; 16:41:32 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-84B7F5BB9





    Kastettiğim soru biçimi bu yukardaki gibi hangisinde ne olduğu belirtilmeden bir kıyaslama görseli üzerinden yapılan tarafsız bir sorguydu. Sizi kızdıran Ray Tracing değil, Hybrid-Raytracing’tir yani oyunlarda uygulanan kısıtlı-sınırlı RayTracing’tir. Mesela bu yukarda ki görsel de sağdaki resimde RT var ama ne kadarında var nerelerinde var okla işaret edilen odanın aydınlanması doğru mudur ve ne kadar gerçekçidir. Ne kadar gerçekçi derken kastettiğim RT ayarı burda low mu middle mı High mı yoksa..?

    RT’nin gerçekliğini low,middle,high mı diye eğer sorguluyabiliyorsak bu da bir çelişkidir, RT ya vardır ya yoktur. Mesela gerçek hayatta güneş ışığının ortama etkisini kısabiliyor veya artırabiliyor muyuz yada yanan doğal bir ateşin ayarını …





    Tıpkı lav silahında olduğu gibi video örneklerindeki alevin atılması sırasında aynı anda ışığın çevre ile etkileşiminde gerçek hayattaki görüntülerine bakalım


    07:50den itibaren






    1:05 dan itibaren






    0:54 saniyeden itibaren




    O zaman bir bilgi düzeltmesi yapalım. Gündüz ışığında yani güneş ışığında hiçbir ışık kaynağı güneşten daha baskın değildir. Etrafta ışık izi ya oluşturur ya da oluşturamaz. Alev silahı ile güneş karşılaştırlamaz. Kapalı Odanın içinde ateşlese her yer aydınlanır. Benim attığım görseldeki gibi olur

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vamp

    Sanırım siz Ray Trace hesabının Anti Aliasing hesabı gibi kolay birşey olduğunu düşünüyorsunuz? Öncelikle bu düşünceyi unutun. Böyle bir şey bu güne kadar yaşanmadı. Ray Trace grafik sektöründe yapılması en zor olan tekniktir. Nvidia kimseyi kobay yerine de koymamıştır. Full Ray Trace zaten oyun dünyasına hiçbir zaman gelmeyecektir. Oyunlarda tamamen Ray Trace açılsa bile grafik dünyası başka bir seviyeye geçmiş olur. Bu sefer oyun dünyası o teknolojinin kopyasını oyunlara getirmek için uğraşır. Anlayamadığınız konu 40 yıldır oyun yapımcıları ve bu işin içinde olan herkes oyunlarda Real Time Ray Tracing için uğraşıyor. Şu an tabloya bakıyoruz. Bu işi kim becerdi? Nvidia. Kim derin uykuda? AMD

    Tekrar hatırlatıyorum. Bu iş öyle keyfince açılıp kapatınca 2-3fps düşürcek konu değildir. Bu iş grafik kartını baştan aşağıya meşgul eden bir konudur. 3d çizimin en son derlenip kullanıcıya en doğru sunumunun fiziksel hesabıdır. Oyun motorlarıda render motorlarıda her yeni versiyonunda aynı donanımda daha çok ışık fiziği çözer hale gelmektedir. Optimizasyon ile her gün uğraşıyor adamlar. Bu iş 40 yıldır böyle. Örnek olarak metro exodus aldığı DLC ile RT yi emissive lighting üzerine de uyguladı. Oyun çıktığı dönem bunu becerememişlerdi. Yani kimse kobay yerine konulmuyor. Herkes bu kartlara verdiği paranın hakkını alıyor. Ne AMD kartları ne de eski nesil konsollar Nvidianın çizdiği grafiği çizemiyor. Olay bu kadar basit açık ve net. Diyorsunuz ya bir update ile 5700xt ile ile RT gelir gibisinden. AMD getirsin neyi bekliyor? Oyunlar zaten piyasada? Yine dediğim konuya dönüyoruz. Bu işler öyle 3-5 fps kaybıyla çözülecek konular değil. Bekliyoruz AMD yi sahneye. Bir yılı geçti bir slayt yok. Bakın aşağıda teknolojik bir anlatım var. Millet oyunlarda keyif sürerken AMD neden kullanıcılarını bu eski teknolojilere maruz bırakıyor? Sence isteyerek mi yapıyor bunu? Bakın aşağıya teknoloji ne konuma geldi. Dİkkatlice izleyin




    Alıntıları Göster
    Bir teknoloji ulaşılabilir olmadıktan sonra hiçbir manası ve esprisi yok.Çalışıyor olsam bile RTX kart veya RTX kartlı ürün almak için bildiğin aylarca para biriktereceğim.Hadi ulaştın, RTX'i açıyorsun ve oyun oynanmaz hale geliyor... Nvidia'nın çoğu teknolojisi gibi bu da unutulacak, buraya bırakayım.Ben oyun oynarken o kadar detayı farketmiyorum bile.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.