Şimdi Ara

Otomobillerdeki yaya algılama sistemlerinin durumu içler acısı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
2.734
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Otomobillerdeki yaya algılama sistemlerinin durumu içler acısı

    Amerikan Otomobil Birliği (AAA), farklı otomobiller üzerinde yaptığı testlerde, otomatik acil frenleme ve yaya algılama sistemlerinin doğru düzgün çalışmadığını tespit etti.

     

    Honda Accord, Tesla Model 3, Toyota Camry ve 2019 Chevrolet Malibu modellerinin katıldığı testlerde otomobiller ilk önce karanlıkta test edildi. Ancak sistemlerin karanlıkta yayalara hiç tepki göstermediği ortaya çıktı.

     

    Ayrıca Bkz.Realme X2 Pro, 35 dakikada tamamen şarj edilebilecek
    Yayaların yaklaşık yüzde 75'inin karanlık çöktükten sonra hayatını kaybettiğini göz önüne alırsak bu oldukça ciddi bir kusur. Gün ışığında başka testler de yapıldı.

     

    Otomobillerdeki yaya algılama sistemlerinin durumu içler acısı

    Durum hiç iç açıcı değil


    Her otomobil yetişkin ve çocuk mankenlerin kullanıldığı birkaç farklı senaryoda test edildi. Neyse ki yaya algılama sistemleri gündüz saatlerinde nispeten daha iyi bir performans gösterdi. Saatte 30 kilometre hızla test edilen araçlar yüzde 40 oranında bir başarı yakaladı.

     

    Senaryo değişince daha kötü sonuçlar ortaya çıktı. Çocuk mankenle yapılan testlerde yüzde 89 oranında kaza meydana geldi. Dönüşten hemen sonra  yayaların yola çıktığı testlerde ise tüm otomobiller sınıfta kaldı. Otomobil üreticilerinin yaya algılama sistemleri üzerinde daha çok mesai harcaması gerektiğini gösteren videoyu aşağıda bulabilirsiniz.

     








  • Avrupa’da bu yayaya çarpma önleyici teknolojiler zorunlu oluyorken bizde hala 2 hava yastıklı modeller 100bin -120 bin liraya satılıyor kardeşim. Yani biz daha perde hava yastığını bulamazken yaya çarpma önlemek, düzgün çalışıp çalışmaması falan çok uçuk şeyler. Daha evine peynir ekmek götüremezken Bugatti mi daha hızlı köenigsegg mi diye tartışmaya benziyor. Elin Avrupalısı Amerikalısı tartışsın da türkiyede bunlardan bahsetmek çok abes kaçıyor. Anladın mı?
  • Carmageddon mübarek

  • Biz de burda 2 hava yastıklı arabalara servet ödeyelim.

  • Hayır o kadar alakasız olmuş ki bu mesaj. Konuda bu teknolojinin düzgün çalışmadığından bahsediyor yani senin 2 havayastıklı arabanla tesla 3 de hemen hemen aynı gibi diyor. Kopyala yapıştır mesaj galiba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AlliedSL

    Hayır o kadar alakasız olmuş ki bu mesaj. Konuda bu teknolojinin düzgün çalışmadığından bahsediyor yani senin 2 havayastıklı arabanla tesla 3 de hemen hemen aynı gibi diyor. Kopyala yapıştır mesaj galiba
    Avrupa’da bu yayaya çarpma önleyici teknolojiler zorunlu oluyorken bizde hala 2 hava yastıklı modeller 100bin -120 bin liraya satılıyor kardeşim. Yani biz daha perde hava yastığını bulamazken yaya çarpma önlemek, düzgün çalışıp çalışmaması falan çok uçuk şeyler. Daha evine peynir ekmek götüremezken Bugatti mi daha hızlı köenigsegg mi diye tartışmaya benziyor. Elin Avrupalısı Amerikalısı tartışsın da türkiyede bunlardan bahsetmek çok abes kaçıyor. Anladın mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DburakKoc -- 6 Ekim 2019; 17:1:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu sistemlerin geliştirilmesi ve bu tip testler yaparak standartlarının belirlenmesi gerektiği çok açık. Ancak kamera açısından dolayı dönüşten hemen sonra yola fırlayanları algılamasi oldukça zor. Bu nedenle firmaların 2 ya da 3 kameralı sisteme geçmesi gerekebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam haberden yola çıkarak bu sistemin aslında pek de iyi işlemediği kanısına varıyoruz. Yani üzülmeyin sizin aldığınız arabalarda bu özellikler yok diye :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AlliedSL

    Hocam haberden yola çıkarak bu sistemin aslında pek de iyi işlemediği kanısına varıyoruz. Yani üzülmeyin sizin aldığınız arabalarda bu özellikler yok diye :)
    Önümüze sunulsa da alacak gücümüz yok zaten bu yüzden hiç yokmuş gibi davranıyoruz :D

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu sistem çalışıp da ülkemizde olsa zaten; adamların yazdığı program, bizim yayalar yolun kenarında beklediği için yola atlıyormuş sanacak ve böylelikle akan trafikte kendiliğinden frene basacak. Böylelikle zaten durma hevesinde bile bulunmayan arkadaki adam gelip bizim arabaya bindirecek. Bizim ülke gibi ülkeler için uyumlu bir teknoloji değil. Önce insanları eğiteceksin...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Sadece 4 model denenmiş ama başlıkta sanki tüm marka ve modeller denenmiş ve hepsi de testlerde çakılmış gibi bir hava var.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni civicde ufak tıklamada bile adamın kaputu kalkıyor ve fişeklerin yenisi takılıp tamir edilmesi 13000 tl

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araçlar bir de şehir içi hıza yakın hızlarda test edilmiş. Bizim memlekette sokak arasından eleman 80'le gitmeye çalışıyor. Tabakhaneye yetiştireceği bir kaç şeyleri var... Bu hızlarda durum böyleyse daha yüksek hızlarda çok daha vahim; sistemin algılaması çok geç, algıladığında fren mesafesi zaten çoktan geçilmiş oluyor. En azından çarptıkları hızlarda ölüm değil, yaralanma olur. Bizde kıyım...

  • Hiçbiri bir Volvo değil...

  • Gündemi ve teknolojiyi takip etmesin mi insanlar alım gücü olmadığı için?! Nasıl bir mantıktır bu, iç haberlerin sığlığından kurtulup bunlara ulaşacak insanlar, belki bu sistemleri düzeltecek çözümler üretecekler. Araçlarda böyle bir sorun olduğunu bilmeden bir insan nasıl bir şeyler üretmek için hayal kurabilir?!

  • D.Baran kullanıcısına yanıt
    Denenen modellerden birisi Avrupalı olsaydı bence birçok aracı otomatik olarak kapsaycaktı. Otomobil markaları ayrı olabilir ama bu tip sensör ve yazılım ekipmanlarında genelde hepsi ortak üreticilerden tercih kullanıyor. Örneğin Avrupalı çoğu arabada Bosch güvenlik sistemlerinin kullanılması gibi.

  • Kızılötesi sistemler, yarasaların kullandığı gibi ses taramalı sistem ve görüntüyü hızlı analiz yapacak yapay zekaların eklenmesi çok iyi sonuçlar verebilir.

  • Belki bilerek çarpıyorlardır, Skynet Loading....
  • Nissan X-Trail'in otomatika acil durum freni bir kere beni E5'te kazadan kurtardı.

    Önümdeki dangalak ani fren yaptı araba otomatik durdu bir anda ben görmedim bile.
  • honda degildir o

    honda logosu koyan bir vw dir

    hondada hata olmaz
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.