Şimdi Ara

1 Ekim'den itibaren değişen emisyon değerleri dizel otomobil fiyatlarını artırabilir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
1
Favori
5.729
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • Türkiye’de satışa çıkacak dizel otomobil ve ticari araçlarda emisyon değerleri 1 Ekim 2019 tarihinden itibaren değişiyor. Uzmanlar, emisyonlara ilişkin düzenlemenin fiyatları artırabileceği görüşünde.



    Yeni düzenlemeyle birlikte otomobillerde 6b emisyon seviyesinden 6d-TEMP emisyon seviyesine, hafif ticari araçlarda ise 6b emisyon seviyesinden 6c emisyon seviyesine geçiş yapılacak. Söz konusu değişikliğin 1 Eylül 2019’da yürürlüğe girmesi öngörülüyordu. Fakat yapılan itirazlar sonucu otomotiv üreticilerine 1 aylık geçiş süreci tanındı. Bugün o sürecin sonuna geldik ve yarından itibaren yukarıdaki şartları karşılamayan dizel araçların satışı mümkün olmayacak.



    "Araç başına 500 euro maliyet oluşturur"



    Dizel araçları etkileyecek olan bu gelişme motorlarda yeni nesile geçmenin önünü açıyor. Türkiye’de üretilen ve Avrupa’ya ihraç edilen otomobiller yeni emisyon değerlerini karşılıyor. Ancak aynı model araçlar Türkiye pazarına eski nesil dizel motorlarla satışa sunuluyor. Otomotiv Sanayi Derneği Başkanı Haydar Yenigün, söz konusu emisyon değerlerinin karşılanması için araç başına 500 euro maliyet oluşacağını ve bunun fiyatlara artış olarak yansıyabileceğini belirtiyor.



    Ayrıca Bkz.Temsa'nın üreteceği 2 araçta Aselsan'ın elektrikli çekiş sistemleri kullanılacak



    Otomotiv Yazarı Emre Özpeynirci’nin sorularını yanıtlayan Yenigün, “Emisyon konusunda Türkiye her zaman Avrupa Birliği’nden (AB) belli bir zaman farkıyla geç gelir. Bunun nedenleri çok. Bir tanesi ve önemlisi kişi başı 40-50 bin dolar GSMH’ya sahip ülkelerin koydukları kuralların, kişi başı 10 bin dolar civarında olan ülkeyle aynı kuralı aynı zamanlamada koyması arasındaki büyük farktan kaynaklanıyor. Bu konu fabrikaların AB normlarına hazır olup olmadığıyla alakalı değil.” şeklinde konuştu.



    Yenigün, “Bugünkü pazar şartlarında araç başına 500 Euro civarındaki artışı mevcut ekonomik durumda kimse karşılayamaz, çökeriz. Bahsettiğimiz normal şartlardaki bir maliyet artışı değil. Sektörün iç pazarda yüzde 50’nin üzerinde kayıp yaşadığı bir dönemden bahsediyoruz. Bu açıdan otomotiv sanayi desteklenmeli.” ifadelerinde bulundu.




  • Amanın zaten çok ucuZ alınabirken bu olmadı hiç nasıl alıcaz şimdi..

  • 4 saat sonra şu an fiyatlar güncellenmektedir yazısı göreceğiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • :D

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç başına 500 euro olan maliyet bize 5000 euro olarak yansımasın

  • zaten çok ucuzdu ya Biraz pahalılaşır neyse artık

  • Siz çökeceksiniz diye biz zehirlenelim mi yani Haydar Yenigün ? Gereği neyse o yapılacak, araba alamayana iett durağı orada... En acilinden bisikletli ulaşımın artması lazım. Madem Avrupa'nın en genç nüfusuyuz, sağlığımız için 2 pedal çeviremeyecek miyiz ?

    Efendiler yarın sağlığımız için Bisiklet Sanayi Derneği'nin açılışını ilan edeceğiz.
  • bu vergi sistemini motor hacmi konusundan çıkıp avrupa’daki gibi emisyon ön planda belirlense artık , motor hacmine göre vergi ödemek çok saçma

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: time58

    bu vergi sistemini motor hacmi konusundan çıkıp avrupa’daki gibi emisyon ön planda belirlense artık , motor hacmine göre vergi ödemek çok saçma
    Üstad dertleri üzüm yemek değil ki bağcıyı dövmek olunca umurlarında bile değil, çünkü bu iş çokomelli
  • 500 euro maliyet.

    500 euroya ötv kdv.

    Ortalama 8000 olarak yansir.

    500 rakaminin devlet sayesinde, bize yansimasi icler acisi.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bayiler bunu beğendi 😁

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Onada zam yapsın elektrik desen 3 ayda bir %15 maaşlara gelince yıllık %6 ne ala memleket

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Araç başı maliyet demek; üreticinin sallanması buda işçi çıkarmak demek. İhracatın otomatik azalması demek. Ama yapsınlar :) millet araba alamasın, sigaraya zamma sevinenler gibi oldum ama gerçek :) hatta yakıt fiyatları 10 tl olsun mi; yiyecek içecek ilaçlarda extra zamlanaın. Elektrik suyu saymıyorum :) başganlık geldi süper oldu ka :)) ölsün millet açlıktan, çok eğlenceli :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Haydar Yenigün, hem Otosan Genel Müdürü, hem yönetim kurulu üyesi hem de Otomotiv Sanayi Derneği başkanı... Yakında genelkurmay başkanı ve başbakan cumhurbaşkanı da olur...

  • Artsin artsin. Ver mehteriiii

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Artsın anam artsın şaşırmadık

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • çokomeli sürecek ekmek yok bizde onlarda parmaklayarak yiyorlar artık tadı kaçtı artık çokomel yemenin

  • Artsada bişey fark etmez zengin işini bilir olan fakire orta gelirliye olur...

  • Madem halkını düşünüyor yasaklasın dizelleri avrupa yasaklıyor hala anlamadınmı sen bu senin saglıgın için digil çepleri için

  • ÖTV kdv’den sonra koymaz bu

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.