Şimdi Ara

Üst Pakete Geçtim Hala Aynı Hızı Alıyorum

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
1.354
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba yaklaşık 3 4 hafta önce 16 mbps internetimi 24 mbps pakete geçirdim. Hattım 31 mbps kadar destekliyormuş ama şuan 17 alıyorum. 16 mbps iken zaten 16 alıyordum 24 geçtim 17 alıyorum. Hat değerlerim aşağıdaki gibi. Acaba neden bu kadar düşük hız alıyorum hat değerlerim nasıl? 16 dan 24 e geçip 17 hız almak adama koyar 20 lira fazla ödüyorum 1 mbps daha fazla alıyorum şuanda :)

    ADSL Port Details Upstream Downstream
    Line Rate: 0.807 Mbps 16.415 Mbps
    Actual Net Data Rate: 0.797 Mbps 16.383 Mbps
    Trellis Coding: OFF ON
    SNR Margin: 17.6 dB 14.3 dB
    Actual Delay: 0 ms 0 ms
    Transmit Power: 12.2 dBm 19.1 dBm
    Receive Power: 4.7 dBm 4.7 dBm
    Actual INP: 0.0 symbols 0.0 symbols
    Total Attenuation: 11.6 dB 19.0 dB
    Attainable Net Data Rate: 1.097 Mbps 21.496 Mbps

    Paketimi 16 ya tekrar düşürmek için sorduğumda ise maalesef yapamayız dediler. Acaba bunun için bir yasal hakkım var mı? Teşekkürler







  • Hat modülasyonunuz VDSL2 mi modem arayüzünde gözüken?
  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt
    Hocam dediğinize nereden bakılıyor hiçbir fikrim yok ama sanırım şu bilgiden bahsediyorsunuz.

    ADSL Training Status: Showtime
    Mode: ADSL2+
    Traffic Type: ATM Mode

    Galiba adsl2 olduğundan kaynaklı 17 yi geçemiyorum bu modu nasıl değiştireceğim bilgi verir misiniz? Şimdiden teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZynxEvil

    Hocam dediğinize nereden bakılıyor hiçbir fikrim yok ama sanırım şu bilgiden bahsediyorsunuz.

    ADSL Training Status: Showtime
    Mode: ADSL2+
    Traffic Type: ATM Mode

    Galiba adsl2 olduğundan kaynaklı 17 yi geçemiyorum bu modu nasıl değiştireceğim bilgi verir misiniz? Şimdiden teşekkürler
    Siz yapamazsınız mh yi arayın durumu söyleyin hattımın vdsl olarak düzeltilmesini istiyorum diyin hallederler.
  • mu5tafa kullanıcısına yanıt
    Cevap için teşekkürler hocam. Muhtemelen vdsl geçiş yapmadan önce modemi taktığım için mevcut adsl ayarları üzerinden kuruldu modem. Dediğiniz gibi arayıp durumu anlatayım. Tekrar teşekkürler
  • ZynxEvil kullanıcısına yanıt
    Vdsl2 pakete geçiş yaptıktan sonra modem arayüzünden vdsl2 seçeceksiniz. Vdsl2 geçiş işlemi vdsl2 modem gerektiriyor. Bir de tabi bölgenizde vdsl2 kontrolü yapılması gerekiyor destekliyor mu diye. Bu sebepten 4441444 aramanız gerekmektedir.
  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt
    hocam zaten vdsl pakete geçiş yaptım 2 hafta önce ama ben modemi geçiş yapmadan önce taktım o yüzden sanırm adsl olarak kuruldu. Şimdi müşteri hizmetlerini aradım ne yapmam gerek modemi vdsl moda almak için saçma saçma konuştu. Modemi resetledim yine aynı şekilde kuruldu. Tekrar arayıp daha bilgili biriyle konuşmaya çalışacağım.
  • ZynxEvil kullanıcısına yanıt
    Hocam bağlantınız saha dolabında vdsl2 değilse vdsl2 ye geçmez hiçbir şekilde.
  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt
    Tekrar aradım hocam modem firmasıyla görüşün dendi onları aradım onlarda DSL ışığınız turuncu yanmıyorsa türktelekom kaynaklı dedi ve dsl ışığı yeşil yanıyor. Tekrar Türktelekomu aradım bizde bi sıkıntı yok gözüküyor dedi çıldırmak üzereyim arıza kaydı oluşturdum. İlk defa böyle bir durumla karşılaştım sorun ney onuda bilmiyorum. Yardımınız için teşekkürler artık bu kayıt sonrasında da bir çözüm olmazsa ne yaparım bilmiyorum :)
  • Modeminiz VDSL destekliyor mu?
  • Destekliyor yeni geçiş yaptım zaten modemi Türk Telekom yeni yolladı. Yukarıda da bahsedildiği gibi Hat modülasyonu ADSL2+ olarak gözüktüğü için muhtemelen maks. 16 alıyorum bakalım sorunu nasıl halledeceğiz. Modemin panelinde modülasyon seçimi ile ilgili bir seçenek bulamadım. İnternette araştırdığımda bazı modellerde bu seçenek koyulmuş ama bu modemde yok. Türk telekom arıza kaydından geri dönüş bekleyeceğim.
  • ZynxEvil kullanıcısına yanıt
    Aynen, arıza kaydı sonrası size vdsl2 ile ilgili dönüş yapacaktır saha ekipleri.
  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt
    Son durum hala bekliyorum saha ekipleri gelecek dendi fakat bir hareket yok sikayetvar.com ve btk üzerinden şikayet oluşturdum. Başka ciddiye alabilecekleri şikayet yöntemi var mıdır acaba hocam? Yapabilecek başka bir şeyim yok eski pakete de geri dönemezsiniz dendi. Salak gibi 16 mbps internete 24 mbps fatura ödeyeceğim bu ay.
  • ZynxEvil kullanıcısına yanıt
    Bağlı olduğunuz telekom müdürlüğü size yakın mı? Oradan bir bilgi alsanız port konusunda? Dsl teknik birimi ile görüşebilirsiniz.
  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt
    Bugün bağlı olduğum müdürlüğe gittim ve şaka gibi bir sonuçla karşılaştım. Birkaç kişiyle görüştükten sonra teknik ekibe yönlendirildim ve adamlar bana 11 Eylülde hat geçişiniz uzak mesafe olduğundan ve 24 mbps desteklemediğinden dolayı iptal edilmiştir dedi. Çağrı merkezi size yanlış işlem yapmış bu durumu onlarla halletmeniz gerekiyor. Muhtemelen bir şey yapamayacaksınız ve bu şekilde devam edeceksiniz dedi.

    Çağrı merkezini tekrar aradım bu durumu anlattım onlarda suçu teknik ekibe attı ve sistemimizde hala 31 mbps kadar desteklediğiniz gözüküyor onlar sisteme düşürseydi böyle bir durumu biz sizi geçirmezdik dedi. Abonelik iptali için 473 lira cayma bedeli çıkardılar, internet paketimi hiçbir şekilde 16 mbps paketlere geçiş yapamayız dediler. Genel müdürlükle tekrar görüşmelisiniz bu sorunu onlar halletmeli dediler.

    Benimde bunlarla uğraşacak zamanım yok ne yapacağım bilmiyorum işimden izin aldım da gittim bugün. E-devlet tübis üzerinden şikayette bulundum bilmiyorum ne olacak.




  • ZynxEvil kullanıcısına yanıt
    e devlet üzerinden tüketici hakem heyetine başvuru yapın lütfen.
    Bu arada keşke gitmişken müdürlüğün idarecisine gitseydiniz veya konuyla ilgili dilekçe yazıp kayıt altına alsaydınız bu söylenenleri.
  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt
    E-Devlet Tübis sanırım tüketici hakem heyeti olayı oraya başvuru yaptımhttps://prnt.sc/pecgzo burası sanırım başka bir şey yapmama gerek var mı bilmiyorum. Müdürlükte de valla en son birine yönlendirildim o da şuan sistemde arıza var göremiyorum hattınızın detaylarını yarın sabah ben kayıt açıcam ne hakla bu müşteriye bu paketi sattınız vs. vs. diye 2 3 gün içinde tekrar görüşürüz dedi ama hiç inandırıcı gelmedi ya.

    Dilekçe vb. kayıt altına almak aklıma gelmedi valla. İnternet hattı annemin üzerine dilediğim gibi hareket de edemiyorum gün içerisinde de çalışıyorum ordan oraya koşturacak vaktim yok ne olacak hiç bilmiyorum.




  • ZynxEvil kullanıcısına yanıt
    Evet doğru yere yazmışsınız ama hat sahibi siz değilsiniz. Annenizin e devletinden mi yazdınız tüketici hakem heyetine? Aksi takdirde abonelik sizin adınıza olmadığı için red cevabı gelecektir. Aynı dilekçeyi annenizin e devletinden yazmanızı tavsiye ederim.
    Umarım o kişi kayıt açar da size dönüş yaparlar.
  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt
    Öncelikle @XpressMusic34 ilgilendiğin için teşekkürler hocam sağol.

    Konuyu güncelliyim allahın belası Türk Telekomun hizmetini herkes bilsin. Genel müdürlük tarafından hat geçişim uzak mesafeden dolayı iptal edildikten sonra çağrı merkeziyle bir savaş içerisine girdim. Port hatası olduğunu ve hat modunun hala ADSL olduğunu gördüler sürekli kayıt oluşturuldu hiçbir çözüm sağlanamadı çünkü zaten genel müdürlük geçişi sağlamıyor. En son olarak eski pakete geçişinizi sağlarız cayma bedeli yansır o da + modem fiyatıyla birlikte 96 liraya gelir aylık denildi.

    Yani adamlar almak istediğim hizmeti veremiyor verebildikleri hizmete geçişim için ise benden cayma bedeli istiyor böyle bir saçmalık olabilir mi? Ben zaten geçmek istemiyrum siz zorunda bırakıyorsunuz. Çağrı merkezinee söylüyorum soruyorum sizce doğru bir şey mi diye haklısınız ama dediğim gibi bla bla bla bla zırvalayıp duruyorlar. Baktım ben işimi halledemiyorum lanet olsun dedim kapadım suratlarına. Daha önce de genel müdürlüğün dediği gibi seve seve ödeyeceğim faturay öyle gözüküyor. TÜBİS başvurdum çıkarsa ordan bir sonuç bekliyorum başka çarem kalmadı.




  • ZynxEvil kullanıcısına yanıt
    Haklisiniz. Dilerseniz tüketici heyetine ek dilekçe yazarak(önce hattı iptal edip) 96liranın iadesini talep edebilirsiniz. Estağfurullah rica ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 11 Ekim 2019; 14:40:23 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.